Luni au demarat oficial lucrările pe Varianta Ocolitoare Comarnic, un drum național cu o bandă pe sens, lung de circa 6 kilometri și care ar trebui terminat în doi ani, iar la acest eveniment a participat și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu.

Aglomerație pe Valea PrahoveiFoto: HotNews.ro / Victor Cozmei

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat luni, la deschiderea lucrărilor pe Varianta Ocolitoare Comarnic, că pe parcursul anului trecut, ministerul Transporturilor a aprobat 60 de protocoale prin care a descentralizat tot felul de lucrări către autorităţile locale, prea puţine, din punctul său de vedere, ajungând în stadiul de a fi implementate, transmite News.ro

„S-a ajuns la o variantă care este fezabilă” privind autostrada de pe Valea Prahovei / Inițial aceasta avea costuri calculate la peste 8 mld Euro

Grindeanu a mai spus că au mai semnat un protocol cu Consiliul Judeţean Prahova, astfel că până la finalul anului va fi desemnat câştigătorul şi pentru centura de la Buşteni-Azuga, ca după aceea să se intre în faza de proiectare iar în primăvara anului viitor să înceapă lucrările.

Întrebat care este stadiul autostrăzii, ministrul Transporturilor a spus că primul tronson care va fi scos în această perioadă, la licitaţie, este Cristian-Codlea.

„Am avut nenumărate discuţii legate de traseul autostrăzii Comarnic-Braşov, de costuri. Iniţial s-a venit cu un cost la vreo 8 miliarde de euro, pe aproximativ 160 de kilometri, ceea ce depăşeşte puterea ministerului de a finanţa o asemenea lucrare. Şi atunci, au fost câteva luni bune, anul acesta, în care s-a ajuns la o variantă care este fezabilă, care are asigurată finanţarea, urmând ca cei care fac acest studiu de fezabilitate, pe parcursul anului viitor să înceapă să finalizeze toate aceste tronsoane”, a arătat el.

VEZI ȘI:

Centura Comarnic: 6 km cu o bandă pe sens

„Start pentru lucrările pe Varianta Ocolitoare Comarnic! Va avea o lungime de 6 km la profil de drum naţional cu 2 benzi (1 pe sens), iar configuraţia sa este gândită sa permită inclusiv legătura rutieră dintre DN1 şi viitoarea Autostradă Ploieşti-Braşov, atunci când această autostradă va fi construită”, a precizat ministrul, potrivit news.ro

Ministrul a mai arătat că „proiectul are o valoare de 236 de milioane de lei (fără TVA) şi este derulat de Consiliul Judeţean Prahova în parteneriat cu CNAIR”.

„Contractul are o durată de 24 de luni, dintre care 21 de luni faza de execuţie. Sursa de finanţare: Programul Transport 2021-2027”, a subliniat Grindeanu.