Circa 740 de milioane de lei va costa execuția unui nou drum expres în România, mai exact în vestul țării - un drum expres de circa 11 km - denumit „Someș Expres” - între Satu Mare și Oar, la granița cu Ungaria unde se va racorda la drumul expres M49 din țara vecină.

Drum Expres în RomâniaFoto: CNAIR

CNAIR a transmis spre publicare Anunțul de participare aferent contractului de achiziție publică EXECUȚIE LUCRĂRI “DRUM EXPRES Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) – Oar (Granița Româno – Ungară – Drum Expres M49 Ungaria)” – FIDIC ROSU.

Fidic Roșu înseamnă că este vorba despre un contract doar pentru execuția lucrărilor, proiectul tehnic fiind deja realizat.

Valoarea estimată a procedurii de achiziție publică este de 738.220.928,60 lei fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport.

Data limită pentru primirea ofertelor a fost stabilită în 14.03.2024.

Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor poate varia între 60 și 120 de luni, în funcție de factorul de evaluare.

  • Drumul Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres” are o lungime de aproximativ 10,83 km cu 2 benzi pe sens cu viteza de proiectare de 120 de km/h, două noduri, două parcări (câte una pe fiecare parte), un CIC, un sistem ITS. Drumul expres se va racorda la drumul expres M49 la granița cu Ungaria.

Începutul drumului expres se găsește pe șoseaua de centură a municipiului Satu Mare, o zonă de luncă, la nord de DN19, între podul peste Someș și nodul cu DN19, potrivit CNAIR.

În această zonă se va amenaja un nod de tip B, tip „trompeta”, care se va înscrie între bretelele nodului existent ce asigură schimbul de trafic între Varianta Ocolitoare Satu Mare - DN19 și podul Variantei Ocolitoare peste râul Someș.

Drumul Expres Satu Mare - Oar (granița cu Ungaria), cu SF și Proiect tehnic finalizat după 3 ani

Guvernul Ungariei are în plan ca până la sfârşitul anului 2026 între oraşul maghiar Nyíregyháza şi Satu Mare să existe o legătură pe autostradă.

De partea română, Compania de Drumuri a derulat în ultimii trei ani un contract pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și Proiectului Tehnic pentru un Drum Expres de la Satu Mare (centură) la Oar (granița cu Ungaria) în lungime de circa 11 kilometri.

Contractul pentru SF și PT fusese semnat și demarat în 2020 cu Search Corporation pentru circa 3,7 milioane de lei.