Centura Capitalei ar urma să fie lărgită la 4 benzi pe sectorul DN2 - A2 (11km), la pachet cu realizarea unor noi pasaje supraterane pe traseul drumului modernizat. Pentru acest contract au depus oferte cinci asocieri și constructori din România, Bulgaria, Ucraina sau Spania.

Centura Capitalei intre DN2 si A2Foto: Captura YouTube / Construim Romania

Proiectul de lărgire a Drumului Național Centura București (DNCB) a fost scos la licitație după ce lucrările s-au blocat la circa 20%, iar fostul contract cu italienii de la Tirrena Scavi a fost reziliat în decembrie 2022.

Pentru finalizarea lucrărilor au fost depuse cinci oferte de la asocieri de constructori din România, Spania, Bulgaria și Ucraina, a anunțat directorul CNAIR, Cristian Pistol.

  • - Asocierea MARISTAR COM SRL (lider) – HYDROSTROY AD – PATSTROY VDH EAD (România – Bulgaria)
  • - Asocierea CONI SRL (lider) – GOTT STASSE SEL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL – INFRA EXPERT AD (România – Bulgaria)
  • - Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – IBB-HIB ROMANIA SRL (România)
  • - Asocierea ROMAIR CONSULTING SRL (lider) – OYL COMPANY HOLDING AG SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA (România - Spania)
  • - Asocierea CONCELEX SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL – BOG’ART SRL – AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (România - Ucraina)

Pentru acest proiect care presupune lărgirea la patru benzi pe o lungime de 11 km, plus trei pasaje rutiere, valoarea estimată a contractului este de peste 458 milioane lei (fără TVA).

Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni durata de execuție a lucrărilor.

Contractul pentru sectorul DNCB DN2-A2 presupune următoarele lucrări:

- lărgirea la 4 benzi a Centurii București pe o lungime de aproximativ 11 km;

- pasaj rutier peste DJ301 la Cernica, în lungime de 400 metri;

- pasaj rutier peste calea ferată București - Constanța, în lungime de aproximativ 124 metri;

- pasaj rutier peste calea ferată București - Oltenița, în lungime de aproximativ 105 metri.

Cum arăta o parte din acest proiect în timpul lucrărilor din fostul contract cu italienii de la Tirrena Scavi: