CNAIR a reziliat contractul pentru modernizarea Sectorului cuprins între A1 și DN 7, al Centurii București, după ce reprezentanții companiei au constatat că asocierea Delta A.C.M 93- Azvirt LLC- Maxidesign SRL a ”abandonat practic șantierul deschis în 2013”. Ca urmare a rezilierii contractului, asocierea trebuie să achite penalitățile de întârziere. Totodată, acesteia i se va reține garanția de bună execuție și nu i se mai permite să participe la licitații publice în România sau în alt Stat Membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.

Centura BucurestiuluiFoto: Captura Facebook

CNAIR transmite că după mai multe întârzieri imputabile antreprenorului, progresul fizic în șantier a ajuns la 86,5 % în luna noiembrie a anului trecut, însă de atunci acesta nu a mai derulat nici o activitate. Mai mult, potrivit reprezentanților, lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze.

"În plus s-a observant că lucrările efectuate în anii anteriori au început să se degradeze. CNAIR S.A. i-a transmis Antreprenorului nu mai puțin de 5 notificări, prin care a cerut acestuia să finalizeze lucrarile restante. Pentru a urgenta finalizarea proiectului, CNAIR s-a ocupat inclusiv de întocmirea documentațiilor necesare exproprierii suprafețelor de teren afectate de lucrări, deși această obligație revenea Antreprenorului, conform contractului", se arată în comunicatul CNAIR, care subliniază că, după finalizarea procedurilor de reziliere, se va decide modalitatea de continuare a lucrărilor restante.

Ca urmare a rezilierii contractului, asocierea Delta A.C.M 93- Azvirt LLC- Maxidesign SRL trebuie să achite penalitățile de întârziere, i se va reține garanția de bună execuție, în cuantum de 10% din valoarea contractului și i se va emite un certificat negativ, care nu îi va mai permite să mai participe la licitații publice în România sau în alt Stat Membru al Uniunii Europene, timp de 3 ani.

Contractul pentru construcția Sectorului Centurii București, cuprins între A1 și DN 7 a fost semnat în luna noiembrie 2011, iar lucrările ar fi trebuit să fie fianlizate încă din august 2014.

Proiectul cofinanțat din fonduri europene nerambursabile care are o lungime totală de 8,750 km, presupune configurarea la 4 benzi a acestui sector de drum național, reabilitarea a 2 poduri și pasaje și construcția a 4 poduri și pasaje noi.