Cele două autostrăzi „mari și late” pentru care ministrul Finanțelor ar găsi bani în buget. Cîțu: „Nu putem să ne împărţim iarăşi în o mie de proiecte”

de D.D.     HotNews.ro
Marţi, 28 ianuarie 2020, 9:42 Monitorizari | Proiecte Infrastructura


Autostrada
Foto: Digi24.ro
Banii prevăzuţi anul acesta pentru investiţii se ridică la 50 de miliarde lei, respectiv 4,5% din PIB, dar filosofia va fi alta, şi anume să facem unul, două proiecte mari, a declarat, luni seara, ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, menţionând Autostrada Sibiu-Piteşti şi Autostrada Unirii, notează Agerpres.

"Banii de investiţii sunt, 4,5% din PIB. Sunt 50 de miliarde (lei n.r.) anul acesta. Mai mult, anul acesta, pentru a-i stimula pe cei din ministere şi administraţiile locale să folosească fonduri europene, jumătate din bani sunt fonduri europene, jumătate de la buget. Ei au acceptat această provocare, vor merge înainte. Dar sunt 50 de miliarde, 4,5% din PIB bani pe proiecte, nu sunt bani irosiţi acolo. Iar aceşti bani vor fi folosiţi pentru investiţii, nu se vor duce la jumătatea anului prin rectificare către pensii şi salarii. Nu se va întâmpla acest lucru. (...)", a spus Cîţu la Digi24.

El a precizat că banii nu vor fi împărţiţi în o mie de proiecte, "să le punem pe hârtie şi să nu facem nimic", ci pentru două autostrăzi "mari şi late".

"Am altă filosofie: hai să facem unu-două proiecte mari, să le începem şi să le facem. Nu putem să ne împărţim iarăşi în o mie de proiecte, să le punem pe hârtie şi să nu facem nimic. Astea mari sunt două autostrăzi mari şi late pe care vrem să le începem să le facem şi o a treia pentru care ministrul Transporturilor a găsit deja o soluţie temporară. Avem Sibiu-Piteşti, care trebuie făcută, avem Autostrada Unirii, care trebuie făcută, şi Comarnic-Braşov. Acestea sunt trei chestii pe care vrem să le facem să arătăm că se pot face. Bugetele în ultimii ani au fost piperate cu tot felul de proiecte care au fost bugetate şi nu s-a făcut niciodată. Banii au fost acolo doar pentru a fi luaţi în timpul anului şi duşi în altă parte. Şi aşa s-a sifonat bugetul ţării. De aceea vă spun că prin Ministerul Finanţelor voi controla, şi sunt foarte serios, toate aceste programe care au fost finanţate cu bani de la buget să vedem unde au ajuns aceşti bani", a subliniat oficialul MFP.

Potrivit sursei citate, partea de structură a cheltuielilor nu este ceva sustenabil, deoarece nu se poate merge pe termen lung cu două treimi din cheltuieli doar pentru pensii, salarii şi asistenţă socială şi, de aceea, măsurile care vor fi luate anul acesta şi în viitor vor fi şi pe partea de venituri şi pe cea de cheltuieli.

"Dar nu se întâmplă peste noapte. Ca să schimbi structura bugetului nu poţi să o faci peste noapte. Anul acesta am început şi primul pas făcut a fost cu îngheţarea salariilor demnitarilor, aleşi locali, sunt mai multe lucruri la care lucrăm, 16 ministere în loc de 27. Astăzi ministerele sunt într-un proces de reorganizare pentru că ar fi culmea să rămânem cu acelaşi aparat administrativ. Lucrurile se vor mişca. Pe partea de venituri am început informatizarea, e o soluţie, dar în acelaşi timp avem o vizită a Fondului Monetar Internaţional în România care se uită exact pe partea de venituri, cum putem să îmbunătăţim situaţia şi se va uita şi la Codul fiscal, să vedem dacă, aşa cum este astăzi, este mai mult o povară pentru economie sau ajută economia şi dacă trebuie să schimbăm ceva", a mai afirmat ministrul Finanţelor.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















28374 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    Hai ca asta deja e culmea... (Marţi, 28 ianuarie 2020, 10:00)

    t_beriu [utilizator]

    Sibiu - Pitesti, portiunea cu adevarat dificila nu are nici macar studiu de fezabilitate complet, autostrada unirii e la fel in pregatire de licitatie de studiu de fezabilitate, Comarnic Brasov e fara studiu. Studiile pot costa 3-400 mil, sa zicem, daca sunt facute calumea, dar ma indoiesc ca se vor cheltui banii anul asta.
    Cum poate dom ministru sa ne spuna ca va cheltui 50 de miliarde, rezervand banii pentru proiectele mari, cand astea nu au nicio sansa sa intre in constructie anul asta? Fara ca banii sa ramana necheltuiti (si virati la pensii, ca de obicei). Si vad o gramada de proiecte incepute care nu au finantare in buget. O multime de autostrazi deja incepute, centuri de orase, cai ferate, poduri.
    • -2 (6 voturi)    
      Cîțu zis Palavră (Marţi, 28 ianuarie 2020, 10:37)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      Nu il doare gura să mintă, că de priceput nu e bun la nimic. Politruc incompetent ca multi din guvernul Sica Mandolina („guvernul meu” cum ar spune Fikusul de la Kotroceni)
    • +4 (6 voturi)    
      Pai tocmai asta e una din probleme (Marţi, 28 ianuarie 2020, 10:43)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      Se "fac" studii de fezabilitate, se incep pe hartie si apoi se sifoneaza banii.
      Mai bine sa se si munceasca efectiv pe 1-2 autostrazi, sa vedem si noi ceva progres.
      Ce n-ai inteles ?
    • +1 (5 voturi)    
      N'aveti pic de fantezie (Marţi, 28 ianuarie 2020, 11:10)

      ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

      Declarat importanta strategica la CSAT, incredintare directa, avans 90%, taierea panglicii la primul kilometru. Studiu de post-fezabilitate. Hai, fiti mai flexibili...
  • +2 (6 voturi)    
    Adica anul asta nu se va face nimic (Marţi, 28 ianuarie 2020, 10:11)

    holinessdani [utilizator]

    Pentru cine n-a inteles din prima: tot ce e deja inceput sau programat sa se inceapa va fi oprit iar ceea ce se vrea sa fie facut sunt doar vise si dorinte fara legatura cu realitatea.
    Sa remarcam ca totusi se tin de cuvant, adica sa nu mai faca nimic ca psd-ul. Adica sa nu faca nimic!
  • +2 (8 voturi)    
    PSD=PNL=mafie (Marţi, 28 ianuarie 2020, 10:18)

    ggiiggii [utilizator]

    Nu o sa vedeti prostilor nicio autostrada, nicun spital, nicio investitie straina, niciun km de cale ferata....nimic.
    PSD=PNL=mafie...timpul trece, leafa merge, noi furam linisiti, prostii voteaza acum, si vor vota si peste 4 ani.
  • +3 (7 voturi)    
    Pana acum toti guvernanti fac numai porcarii (Marţi, 28 ianuarie 2020, 10:31)

    cartofil [utilizator]

    Pentru autostrada Bucuresti-Brasov au facut doar portiunea Bucuresti-Ploiesti, aproape inutila si foarte usor de executat. Binenteles, preturile au fost ca si cum ar fi construit autostrada prin Alpi. P$D-ul a zis ca traseu unde terenul este plat. Si unde acum se circula foarte bine, cu cei 6 km sau fata, tot aia. Pe toata portiune Bucuresti-Brasov, doar 20 de km conteaza cu adevarat, de la Comarnic la Busteni. Si nimeni n-are chef sa se apuce de portiunea aia, desi suntem in sex. XXI, avem fier forjat, avem ciment, putem gauri muntele fara probleme. La Sibiu-Pitesti lucrurile sunt cam la fel. Portiunea cea mai grea n-o face nimeni. Dar s-ar face cei 20 km la Comarnic si cei 20 de km la Pitesti gata, problema autostrazilor ar fi rezolvata, restul vine de la sine, sunt portiuni care se fac usor si repede, cu ceva bani, nu prea multi.
  • +4 (6 voturi)    
    Bucatica de 12km (Marţi, 28 ianuarie 2020, 10:38)

    ABBV [utilizator]

    de la Holdea la Margina pe cand ? Sa putem circula pe autostrada, nu pe bucati de autostrada!
  • +1 (3 voturi)    
    daca s-ar recupera mai repede banii aia furati (Marţi, 28 ianuarie 2020, 12:00)

    ..13 [utilizator]

    Si s-ar aloca cu predilectie in infrastructura necesara astfel incat cel putin alea 2 autostrazi sa fie terminate cat se poate de repede...

    Aici ar trebui sa lucreze justitia cu agentia pentru recuperarea activelor si cu Ministerul de finante ca lucrurile sa se intample mai repede - exista un culoare de oportunitate de 4-5 ani haideti sa fie folosit in favoarea dezvoltarii infrastructurii si a schimbarii de mentalitate in modul de a privi viata - fara plagiate, fara furaciuni, fara minciuni, mai educati, civilitati - ma rog cat se poate ca nu o sa fim chair perfecti dar pe ici pe colo se poate mai bine si mai repede...
  • +3 (5 voturi)    
    avem o industrie care cere infrastructura (Marţi, 28 ianuarie 2020, 12:04)

    ..13 [utilizator]

    Si asta este industria auto - deci dupa capul meu prioritatile sunt legate de autostrada Pitesti - Sibiu, centrura de ocolire de la Craiova si conectarea fabrcii Ford la reteaua de infrastructura existenta si evident o prioritate din autostrada ce leaga Ardealul de Moldova - absolut necesara pentru conectarea celor doua regiuni.

    Poate se reuseste demararea pe repede inainte pentru 2-3 proiecte de infrastructura pentru ca PM este de meserie constructir si oarecum stie despre ce este vorba in propozitie.

    #haicasepoate
    #nuseiauprizonieri
    #drumnouautostrazirapid
  • +1 (3 voturi)    
    Din doua autostrazi s-au facut trei (Marţi, 28 ianuarie 2020, 15:31)

    Gargara3 [utilizator]

    1)Pitesti -Sibiu
    2)Comarnic- Brasov
    3)Autostrada Moldovei
    E o prostie sa aloci toti banii de investitii pentru 2020 pentru 2(3) obiective care nu au nici macar Studiile de Fezabilitate. Banii trebuiesc alocati in plan pe baza unui Grafic de realizare a investitiei care sa tina seama de durata SF , durata de finalizare a licitatiei de executie(inclusiv contestatii) , exproprieri etc si apoi pe baza Graficului de executie /Graficul de plati din oferta castigatorului licitatiei.Din anterioarele experiente dl Catu trebuia sa traga concluzia ca in primul an al investitieise face in cel mai bun caz numai SF si licitatia de executie, si sa aloce bugetul corespunzator acestor faze. Asa cum vrea dl ministru, banii sunt blocati inutil, la cele 2(3) investitii in timp ce alte investitii aflate in derulare care s-ar putea face cheltuili vor fi inchise.
  • 0 (2 voturi)    
    Si Cartu asta incepe sa para de neinlocuit !!! (Marţi, 28 ianuarie 2020, 19:23)

    Miky113 [utilizator]

    Cum adica sa vii sa spui ca ne impartiim banii in mii de autostrazi, cand e vorba doar de maxim 10.

    Regretabilul profesor Stefan Gheorghiu sustine ca studentul Cartu respecta intocmai programul de guvernare Gorrghiu-Turrcan ; adica "o mie de proiecte" este exact bifarea punctului 15 din 300.

    Insa care puii lu bendeac va pune sa faceti 1000, daca nu aveti toner decat pentru 3 ?!?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by