Construirea Aeroportului Internațional Brașov, care implică și devierea pârâului Besălcin, sunt două proiecte fezabile, anunță, miercuri seara, Administrației Naționale „Apele Române” (ANAR), într-un comunicat de presă.

Aeroportul Brasov - proiectFoto: Captura YouTube

Conform sursei citate, în cadrul unei întâlniri care a avut loc miercuri la Brașov, Ervin Molnar, directorul general al ANAR și Adrian Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, împreună cu specialişti din cadrul Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Braşov, ai Administrației Bazinale de Apă (ABA) Olt, dar și cu membrii Unităţii de Implementare a Proiectului Aeroportului Internaţional Braşov, au analizat două mari proiecte ale județului Brașov, potrivit Mediafax.

„Primul dintre acestea se referă la obiectivul de investiţie a Consiliului Judeţean Braşov privind construirea aeroportului internațional de la Ghimbav, iar cel de-al doilea are în vedere proiectul Administraţiei Naţionale „Apele Române” (ANAR) de deviere a pârâului Besălcin și de evacuare a apelor pluviale de pe amplasamentul acestei investiții”, anunță sursa citată.

Consiliul Județean Brașov propune Administrației Bazinale de Apă (ABA) Olt ca devierea pârâului Besălcin să fie realizată și finanțată de Consiliul județean Brașov în cadrul proiectului de investiție „Aeroport Internațional Brașov”.

La finalul discuțiilor, toți cei prezenți la întâlnire au vizitat zona pentru identificarea soluţiilor fezabile, astfel încât, lucrările celor două proiecte să nu aibă zone de incidență, care ar putea zădărnici termenii de finalizare ai aeroportului.

CFR a primit o ofertă pentru studiul de fezabilitate al căii ferate Braşov - Aeroportul Internațional Ghimbav, iar pe noua linie ferată s-ar putea circula peste trei ani, scrie Bună Ziua Brașov. Se dorește legarea gării Brașov cu terminalul de la aeroportul Ghimbav, electrificarea liniei și construirea unei legături cu linia Feldioara - Bod.

Lucrările la aeroportul Brașov au început de câțiva ani, dar au fost o serie de amânări, însă autoritățile locale promit că în 2021 va fi funcțional și spun că au început discuțiile cu tour-operatorii.

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat că în 13 mai a fost termenul limită de depunere a ofertelor pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind construcţia racordului feroviar la Aeroportul Internaţional Braşov – Ghimbav, la Regionala de Căi Ferate Braşov primind o ofertă de la o firmă interesată.. Dosarul este în prezent în etapa de evaluare.

Potrivit caietului de sarcini, acest studiu va fi realizat într-o perioadă de 12 luni, iar valoarea estimată pentru acest serviciu este de 1,2 milioane de lei. Firma este Consis Proiect SRL. Investiţia constă în realizarea legăturii feroviare între Gara Braşov şi Aeroport, linia de cale ferată dezvoltându-se pe actualul traseu Braşov - Bartolomeu - Ghimbav, din care se va desprinde la ieşirea din staţia Ghimbav, pe un traseu nou de aproximativ 2,5 km, până în dreptul aerogării.

În cadrul acestui studiu de fezabilitate va fi analizată şi posibilitatea, într-o a doua etapă, a electrificării liniei de la Braşov la Aeroport, respectiv realizarea unui studiu de traseu care să racordeze această linie la viitorul terminal multimodal de la Feldioara. Linia de racord va avea accesibilitate directă în aeroport şi dinspre Făgăraş, oferind astfel posibilitatea de conectivitate la aeroport şi a pasagerilor din zona Sibiu şi Țara Făgăraşului.

„Braşovul va deveni primul oraş din provincie care va beneficia de accesibilitate directă la aeroport prin intermediul unei legături feroviare, fapt care va genera un flux de călători important pentru ambele moduri de transport. Oraşul ar putea beneficia de această investiţie în aproximativ trei ani, în condiţiile în care acest studiu va fi finalizat în vara anului viitor”, spune directorul general CFR-SA, dr. ing. Ioan Pintea.