Cei 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres, desenați de Guvern pe harta României

de Clarice Dinu     HotNews.ro
Miercuri, 1 iulie 2020, 10:02 Monitorizari | Proiecte Infrastructura


Lucrări autostradă
Foto: Hotnews
​​Guvernul promite investirea a nu mai puțin de 60 de miliarde de euro în infrastructura de transport a României. În planul de relansare economică care va fi prezentat astăzi, executivul susție că va demara în perioada 2020-2030 lucrări la aproximativ 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres. De asemenea, sunt prevăzute investiții în circa 3.000 de kilometri de cale ferată. În plan sunt incluse și proiectele de metrul din București și Cluj.

Ce prevede planul de infrastuctură de transport:

Rutier

Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5)
  • Craiova – Pitești
  • Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș - Turda
  • A0:Inelul de Sud București
  • Varianta de ocolire Bacău
  • Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.
  • Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3)
  • Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău
  • Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni
  • A3: Ploiești – Comarnic – Brașov
  • A7: Ploiești– Suceava – Siret
  • A0: Inelul de Nord București;
  • București – Alexandria – Craiova - Lugoj
  • Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța;
  • Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida
Feroviar:

Investiții în cca. 3.000 km de cale ferată, în perioada 2020 – 2030, cu un cost estimat de aproximativ 18 miliarde euro
  • Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.
  • Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor
  • Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida
Metrou:

Dezvoltarea noilor magistrale și extinderea magistralelor existente
  • Finalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud
  • Metrou Cluj Napoca - Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca
Naval: Investiții totale de 4,3 mld. euro
  • Modernizarea și extinderea infrastructurii porturilor maritime și fluviale, cu accent pe Portul Maritim Constanța
  • Lucrări de dragaj, de exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului
  • Aerian: Investiții totale de 2,9 mld. euro
  • Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo. Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră
Aerian: Investiții totale de 2,9 mld. euro
  • Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo.
  • Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21810 vizualizari

  • +23 (29 voturi)    
    mi-e dor de Sova (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:07)

    piticu_enigmatic [utilizator]

    si acum ma gandesc cu drag si nostalgie cum tragea el linii cu markerul pe harta la A3 de nu se mai stia care-s rauri si care-s autostrazi...ce trece timpu...lumea l-a uitat...Oameni rai...daca ramanea el si acum aveam liniile alea pe harta.
    • +7 (13 voturi)    
      Tunelul pt ursi de la A1 e neterminat de 10 ani (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:37)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      cand il fac pe ala mai vb
      • +1 (3 voturi)    
        De ce trebuie metrou la Cluj? (Miercuri, 1 iulie 2020, 23:07)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        De ce metrou neaparat la Cluj? Iasiul spre exemplu o sa aibe 800.000 de locuitori, doar orasul, in urmatorii 20 de ani (dupa Chirica... dar e destul de plauzibil, pt ca judetul este cel mai populat din tara si mai e si republica Moldova... si cum stim cu totii, oamenii migreaza spre mediul urban)!
        Apoi este Timisoara-Arad care vor fuziiona intr-un viitor nu prea indepartat, ajungand si ei usor la un milion de locuitori!
        In Cluj sunt 400.000 de locuitori cu tot cu Floresti!
        Timisoara si Iasi, da voi chiar sunteti proaste? Cereti si voi tata!
        • 0 (2 voturi)    
          merou (Joi, 2 iulie 2020, 8:04)

          daan.g [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

          pentru ca la cluj nu asteapta sa faca statul metroul , ci il vor face primaria cluj cu fonduri europene, si il vor face, pentru ca acolo sunt oameni CE VOR SA FACA LUCRURI
          si mentionez ca sunt moldovean din bt cu copii ce locuiesc in iasi , cand vor fi primari in marile orase precum, boc sau bolojan de la oradea, atunci se vor dezvolta orasele, fara sa stea cu mana intinsa la bucuresti sa le dea unii olteni aciuati in posturi pe acolo ceva
          • 0 (2 voturi)    
            Te lasi pacalit (Joi, 2 iulie 2020, 13:23)

            Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui daan.g

            Iti spun prieteneste, e totul un mare spectacol la Cluj!
            Eu am trait ca adult acolo 17 ani si am observat ce se intampla. Clujenii se lauda ca fac, sau fac ceva minuscul si se lauda un an, sau fac ceva total normal dar ii pun un display si spun ca e minunea de la Maglavid! Sa iti dau un exemplu: pe strada Memorandumului, poate cel mai tranzitat loc din Cluj-Napoca, este un grup de 3 pubele de gunoi regulare. Primaria a pus deasupra lor pe un suport, un panou solar si un display luminos care te anunta ca pubelele sunt pt reciclat. Atat! Nu face nimic alt ceva! Nu are vre-un compactor electric, vreo automatizare... nimic! Dar si mai interesant e ca e singura bazaconie de felul ei, pozitionata la vedere! Mai era un exemplu de pubela care se incuia si descuia folosind o cartela, pt ca in mintea lui Boc, asta e singura problema, sa aibe acces doar blocul tau la pubela, pt cazul in care arunci gunoiul amestecat sa te poata amenda! Nu e un lucru rau in sine, dar din nou, e doar una, iar eu cand am dus gunoi la reciclat la niste pubele pt reciclare, m-am intalnit cu muncitorii care tocmai ridicau gunoiul care mi-au spus: "sa stiti ca va cam obositi degeaba! Pt ca la rampa de multe ori e agitatie si se arunca tot gunoiul in acelasi loc"! Sa ma trazneasca Dumnezeu daca mint! Asta in timp ce la gropile de gunoi temporare (cu obicei de permanentizare) ardeau focuri necontrolate! Dar uite cine fac selectia gunoaielor https://atlatszo.ro/ro/romana/pata-rat-turnesolul-clujului/
            Olectura lunga dar care arata multe detalii ale adevarului!
            Metroul nu va rula la Cluj nici in 20 de ani! Iar daca o va face candva, nu va fi mai mult de o magistrala, din cauza geografiei orasului, si doar pe jumatate subterana.
            Nu va mai uitati in gura ardelenilor care au o traditie in a se lauda! Voi la Iasi aveti potential, populatie tanara, elite, cultura, tot ce vrei! Nu va mai subestimati si bateti cu pumnul in masa ca administratiile, locala si centrala, sa va faca infrastructura!
    • +2 (8 voturi)    
      Nicicum nu'i bine ! :) (Miercuri, 1 iulie 2020, 12:54)

      sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui piticu_enigmatic

      Si totusi trebuie iesit din cercul vicios, nu ?
      Toti tipa (pe buna dreptate!) ca nu s'a facut nimic timp de 30 de ani, da' cand in cele din urma se gandeste cineva sa rupa cercul vicios toata lumea injura :)))
      Planul este ambitios cert, dar orice se face dupa un plan, nu la nimereala si dupa ureche.
      Injurati cand trebuie (daca s'or adeveri a fi vorbe in vant), nu inainte, preventiv, cum batea militia pe vremuri :)
  • -8 (18 voturi)    
    ceausestilor (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:08)

    levierul [utilizator]

    voi, Ceausescu si Stalin. Doar aia faceau desene pe harti. Diferenta fata de cei doi dictatori, e ca aia au si reusit sa demonstreze ce desenau. Voi, ... mizerabil. Absolut mizerabil. Voi, democratii priceputi si scoliti sunteti motivul pentru care despotii comunismului sunt venerati.
  • +19 (25 voturi)    
    Din pacate pt politicieni (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:10)

    siviufxx [utilizator]

    Chiar daca s-ar adeveri, tot nu v-ar crede nimeni. Rezultatul a 31 de ani de minciuni.
    • +9 (11 voturi)    
      Din pacate pentru romani (Miercuri, 1 iulie 2020, 12:10)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui siviufxx

      Si daca maine am numi cel mai competent ministru la Transporturi, tot vom avea aceiasi plimbatori inutili de hartii in minister, tot vom avea aceeasi clica de spagari la CNAIR, tot vor veni la licitatii aceleasi companii care au lucrat si in ultimii 31 de ani cum au lucrat..

      Si, cel mai important, la capatul celalalt al robinetului de bani, vor fi aceiasi muncitori romani, aceiasi Dorei care freaca menta si azi pe santiere. Sau credeti ca apar peste noapte constructori adevarati, cu tehnologie si personal calificat?
  • +2 (12 voturi)    
    Imi aduce prea mult aminte de Firea! (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:37)

    mircea112 [utilizator]

    Din pacate imi aduce foarte mult aminte de firea, care tot asa promitea, spitale, parcari, revolutii in trafic, ratb gratis, tramvaie si autobuze fara numar si cate si mai cate, de parca era fata imparatului si averea ei, iar dupa 4 ani toatea astea le-a prezentat in lumea lego, doar machete!
    Ar fi interesant sa ne prezinte guvernul si fondurile, si proiectele deja facute si aprobate. Dar nu la modul Firea: "vom accesa fonduri europene", si l-a acesat pe tata-mare.
    • +1 (1 vot)    
      i (Joi, 2 iulie 2020, 8:07)

      daan.g [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      cele 3 spitale regionale deja sunt aprobate finantarile de comisia europeana, cel de la iasi din decembrie, cluj si craiova din aprilie, pe sibiu-pitesti deja se lucreaza pe primul tronson, pe comarnic-brasov se lucreaza deja ,licitatiile pe iasi -tg.mures sunt in grafic, cam asta e diferenta, dar daca nu vrei sa vezi nimic nu vei vedea niciodata
  • -1 (17 voturi)    
    Astia sunt sanatosi la cap ??? (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:49)

    Ozmo [utilizator]

    Credeam ca doar PSD-ul este megaloman, dar vad ca PeNaLii sunt mai megalomani si mai pe alta planeta decat PSD-ul !!! Rupti de realitate, sa prosteasca romanii sunt pusi pe asta, mai ceva decat PSD-ul!!!
    Doamne, ce clasa politica retardata avem !!!
    SICTIR !!!
  • 0 (16 voturi)    
    Moldova nu are aproape nimic (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:54)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    astia nici macar la stadiul de desene animate nu mai baga Moldova in seama. Clujul are cate si mai cate in timp ce autostrada Brasov Bacau nu e pe lista iar orase ca Iasi sau zona Galati-Braila au ramas pe dinafara
    • +6 (12 voturi)    
      Esti alfabetizat?Atunci citeste inainte sa postezi (Miercuri, 1 iulie 2020, 11:47)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      "Varianta de ocolire Bacău
      Podul peste Dunăre de la Brăila
      Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni
      A7: Ploiești– Suceava – Siret
      Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța;
      CF: Ploiești-Suceava-Dărmănești,"


      Ori lucrezi la stat ori te plateste direct PSD
      • +2 (4 voturi)    
        Cai ferate IOC (Miercuri, 1 iulie 2020, 13:41)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Excelsior

        Cai ferate nimica toata. Iar ce ai listat aici e deja in constructie. In afara fantasmagoriei iasi-Tg Mures care apare pe tapet de zeci de ani, mai ales in preajma alegerilor. Sa se apuce de Iasi Pascani ca acolo e trafic de nebuni si s-o lase in masa cu muntii ca nici unde trebuia de mult (Pitesti-Sibiu sau brasov-Comarnic) nu au resuit absolut nimic.
        Chiar daca ar fi tot ce listezi, ia vezi cam ce/cat are Transilvania (coridoare feroviare la greu, autostrazi functionale si in constructie la greu, planuri la greu. Se compara?
    • -2 (6 voturi)    
      Exact (Miercuri, 1 iulie 2020, 12:04)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Autostrada Unirii si nimic la centuri, variante etc. La Iasi nu va ajunge trenul modern niciodata, se pare. Clujul si Tg Muresul sa aiba...
    • +4 (10 voturi)    
      . (Miercuri, 1 iulie 2020, 12:19)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Clujul a facut singur studii de fezabilitate si a pus Bucurestiului in fata tot gata, ei numai sa semneze. La fel si Oradea. Poate daca cei din Iasi ar face la fel, s-ar construi si acolo.
      • 0 (4 voturi)    
        Ca sa vezi... (Miercuri, 1 iulie 2020, 13:38)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui vidra

        ...Clujul, Sibiul, Aiud-ul, Deva, Timisoara, Targu Mures, Ploiesti, Constanta, Craiova...astia a muncit pe branci si si-au adus si autostrazi si cai ferate...numai Ias-ul a dormit in papuci si aiata, la imparteala cea mare nu primeste decat prafuld e pe toba. Chiar crezi in ce spui?
        PAi guvernul central se bazeaza doar pe proiectele locale? Eu am crezut ca e al Romaniei nu al oraselor care trimit propuneri toata ziua. Chiar daca ar fi asa, ce nevoie mai avem de guvern central?
        • 0 (2 voturi)    
          Nu te-ai prins cum functioneaza sistemul (Miercuri, 1 iulie 2020, 21:50)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          Ai ramas in urma rau. Primarii de la Cluj , Oradea etc. s-au prins si au inceput la proiecte, si vad ca PNL-UL le aproba . Puturosu de la Iasi de care spui are alte smenuri.. Si nu e pe crezute, e pe dovezi...
      • +1 (1 vot)    
        Clujul nu a facut nimic! (Miercuri, 1 iulie 2020, 23:21)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui vidra

        Alansat o licitatie pentru studiu de PREFEZABILITATE, care nu este finalizata! In contrast, primul dosar de finantare pentru unul din cele trei spitale regionale a fost finalizat si depus cel de la Iasi! Nu va mai dati voi "gospodari" pt ca aveti doar avantajul geografic si o gramada mare de mangleala/vrajeala!
  • 0 (10 voturi)    
    sunteti extrema stanga! (Miercuri, 1 iulie 2020, 11:26)

    wweesstt [utilizator]

    nu-i doare gura, cum nu ia durut nici cand au spus ca elimina TOATE pensiile speciale! probabil se vor lua bani imprumut cu nemiluita(pana ne mai putem imprumuta) platindu-se incontinuare pesnsii speciale la 45 de ani si salarii frumoase functionarilor statului, tichete, cursuri la mamaia si tot felul de privilegii bugetarilor! Sunteti cel mai de stanga guvern de dupa 89', chiar de extrema stanga! in cea mai mare criza economica tu sa nu te atingi de pensionarii speciali la 45 de ani si de aristocratia bugetara(mult mai bine platita decat cei din privat) trebuie sa fi de extrema stanga! nu va iertam! psd=pnl!
  • +4 (8 voturi)    
    mda (Miercuri, 1 iulie 2020, 11:38)

    liviu_ [utilizator]

    pe hartie totu frumos, in practiva. ne apuca 2200
  • -2 (2 voturi)    
    ha (Miercuri, 1 iulie 2020, 15:04)

    john70 [utilizator]

    Obsesia asta cu autostrazile ar fi mai bine inlocuita cu o preocupare legata de colapsul demografic. Se fac planuri de infrastructura megalomanice dar pentru cine? Cand toate astea vor fi terminate, populatia Romaniei va fi undeva la 11 milioane, adica jumatate cat era in 1990. Alta chestie, nu se spune cine va construi toate aceste proiecte maretze. Probabil asta e modalitatea sugerata de UE de a-i fragezi pe romani in privinta imigratiei de masa: vai, trebuie sa aducem migranti ca sa aiba cine sa lucreze la aceste proiecte si apoi sa ramana, ca sa aiba cine sa le foloseasca.
    Nu mai vorbim de faptul ca toate asa-zisele autostrazi construite in Romania nu sunt la standard iar multi romani nu stiu sa le foloseasca,.circuland ca bezmeticii.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by