O asociere de constructori și proiectanți din Turcia a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor la metroul din Cluj-Napoca, acesta urmând să aibă un traseu de 19 kilometri și 21 de stații.

Traseul Metroului din Cluj-NapocaFoto: Sorin Grindeanu pe Facebook

Primăria Cluj-Napoca a anunțat marți că Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A a fost desemnată câștigătoarea licitației deschise având ca obiect „Proiectare și Execuție lucrări de Infrastructură (structură de rezistență, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalații), Automatizare trafic, Racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj”.

Care este valoarea contractului pentru metroul din Cluj-Napoca

Conform primăriei, valoarea estimată totală pentru realizarea acestui obiectiv este de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care:

  • valoarea estimată a lucrărilor de execuție: 8.666.341.418,31 lei fără TVA;
  • valoarea estimată a serviciilor de proiectare (inclusiv alte servicii): Monitorizare, Studii de teren (inclusiv cercetare arheologică preventivă), Expertizare tehnică, Documentațiile tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/acordurilor/autorizațiilor, Verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, Proiect tehnic și detalii de execuție, Asistență tehnică: 398.114.648,69 lei fără TVA.

Durata totală a contractului este de 96 de luni.

Termenul de depunere a ofertelor a fost 28 febuarie, fiind depuse două oferte:

  • 1. Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. – Arcada Company S.A
  • 2. Asocierea S.C. DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – S.C. TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S.

Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA a câștigat licitația și pentru proiectarea și execuția lucrărilor la linia de metrou M6 de la Tokyo (Băneasa) la Aeroportul Internațional Henri Coandă, după cum a anunțat marți Metrorex.

Ce proiecte a mai avut consorțiul din Turcia care va construi metroul din Cluj

Printre proiectele realizate de către asocierea din Turcia se numără, conform Primăriei Cluj-Napoca:

  • Lucrarea de Construire a Sistemului Feroviar de Transport Public Istanbul Otogar-Bağcılar, Executarea Lucrărilor Electromecanice şi Livrarea Vehiculelor.
  • Proiectarea şi Construirea Liniei de Metrou a II-a Varşovia de la stația “Rondo Daszynskiego”până la stația “Dworzec Wilenski”.
  • Proiectare si constructie a liniei de metrou II din Varsovia – ETAPA 2 a TRONSONULUI DE VEST DE LA TUNELUL DIN SPATELE STATIEI C06 ,,KSICCIA JANUSZA” până la șinele de cale ferată din spatele stației C04.

Finanțarea va fi asigurată de către Ministerul Transporturilor prin PNRR - circa 2 miliarde de euro, iar de licitațiile pentru proiectare și execuție pentru tarseul de 19 km și 21 de stații se vor ocupa primăriile din Cluj-Napoca și Florești.

Licitația pentru metrou a fost reluată în octombrie 2022, după ce Guvernul a aprobat actualizarea indicatorilor tehnico-economici, după o creștere de circa 35% a costurilor pentru realizarea acestuia.

Licitația fusese suspendată în luna august după ce Primăria a primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată, adică peste 6,6 miliarde lei fără TVA. Astfel, indicatorii tehnico-economici au fost actualizați și aprobați de administrațiile locale din Cluj și Florești, iar ulterior, de către Guvern. S-a aprobat o creștere de 35,7% a costurilor aferente obiectivului de investiții.

În noiembrie 2021, Emil Boc anunța că fusese deja studiul de fezabilitate pentru viitorul metrou, iar traseul recomandat era Floreşti - Piaţa Unirii - Piaţa Mărăşti - Muncii / Europa Unită - Depou Sopor, cu o lungime de 21 de kilometri şi 19 staţii.

Citește și: