Pe 2 mai 2023, a fost semnat contractul cu o asociere de constructori turci pentru secțiunea Băneasa-Otopeni a magistralei M6, cu promisiunea că lucrările încep chiar din luna iunie, iar românii vor putea circula cu metroul spre „Henri Coandă” începând din 2027.

Magistrala M6 Foto: INQUAM Photos / Octav Ganea

Legătura de infrastructură dintre Capitală și cel mai mare aeroport al României a fost mereu un cartof fierbinte în domeniul transporturilor. A durat 31 de ani după căderea comunismului și a fost nevoie de presiunea organizării unui campionat european de fotbal pentru ca o legătură rapidă de tren între aeroportul Otopeni și București să ia naștere, iar Capitala să fie conectată cu aeroportul și prin altceva decât o șosea.

De ani de zile, pe hârtiile cu planuri de extindere a infrastructurii bucureștene a existat însă mereu și un proiect concurent: linia de metrou spre Aeroportul Otopeni. Iar aici, tot din timpuri pierdute în negura istoriei politice, a existat mereu și o ruptură importantă între specialiștii în mobilitate urbană și politicienii de la vârful Ministerului Transporturilor.

Mai merită făcută o linie de metrou până la aeroportul din nordul Capitalei sau nu?

Citește continuarea pe Panorama.ro.