Deservirea trenurilor de marfă de către un singur mecanic ar reprezenta un atentat la siguranţă, avertizează Federaţia Mecanicilor de Locomotivă

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 13 noiembrie 2018, 17:13 Monitorizari | Sentinte definitive >> Articole


Tren de marfa in Gara de Nord
Foto: Hotnews
România nu este pregătită, nici din punct de vedere al infrastructurii şi nici tehnic, să rămână într-un singur om pe transportul feroviar de marfă, avertizează Iulian Măntescu, președinte al Federației Mecanicilor de Locomotivă, citat de ziarul Bursa. Mecanicii de locomotivă acuză şi faptul că în proiectul de ordin nu este prevăzut ce se întâmplă dacă singurul agent de pe locomotivă devine inapt şi nu răspunde la telefon şi nici la staţie. "Am avut foarte multe cazuri de infarct şi deces la mecanicii aflaţi în cursă şi ar trebui ca acest ordin să reglementeze ce se întâmplă în aceste situaţii", a afirmat Iulian Măntescu, liderul FMLR.

Dezbaterea publică privind emiterea unui ordin al ministrului transporturilor în vederea introducerii schemei simplificate de circulaţie pentru trenurile de marfă a readus în atenţie probleme cu care se confruntă operatorii de pe calea ferată: infrastructură feroviară în stare de degradare continuă, lipsă de personal calificat şi tehnică deficitară.

Indiferent că vorbim despre companiile de stat sau despre companiile private, situaţia este aceeaşi, iar ministerul de resort pare preocupat să emită diverse acte normative menite să pună în acord legislaţia internă cu aceea europeană, dar nu ţine cont de condiţiile tehnice precare cu care se confruntă transportul feroviar din ţara noastră în comparaţie cu cel din majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene.

Faptul că trenurile de marfă ar urma să fie operate de un singur mecanic de locomotivă nu este contestat de angajaţii din domeniu şi nici de operatorii din transportul feroviar. Ceea ce contestă aceştia este oportunitatea emiterii unui asemenea ordin, ţinând cont că infrastructura feroviară are serioase carenţe, că majoritatea locomotivelor îndeplinesc doar condiţiile minime tehnice pentru a fi folosite în traficul feroviar, că nu există personal suficient, iar din rândurile tinerilor foarte puţin aleg să devină mecanici de locomotivă.

De aceea, membrii Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă din România (FMLR) solicită ministrului Lucian Şova să retragă acest proiect de ordin privind aplicabilitatea imediată a schemei simplificate în transportul feroviar de marfă. Ei susţin că retragerea ordinului se impune din cauza degradării infrastructurii şi a faptului că operatorii de transport feroviar nu au investit în resurse umane şi nici în îmbunătăţirea condiţiilor tehnice existente.

Iulian Măntescu, preşedintele FMLR a spus: "În aceste condiţii, deservirea trenurilor de marfă de către un singur agent-mecanic de locomotivă ar reprezenta un atentat la siguranţă. Solicit ca autorităţile şi organele de control să se sesizeze cu privire la aceste aspecte. România nu este pregătită, din punct de vedere al infrastructurii şi din punct de vedere tehnic, să rămână într-un singur om pe transportul feroviar de marfă. Cred că persoanele care decid nu s-au urcat niciodată într-o locomotivă diesel sau electrică, pentru a vedea cum funcţionează toată aparatura existentă la bord, inclusiv staţiile de emisie-recepţie".

Liderul sindical susţine că anumiţi operatori din domeniul privat, care vor să acapareze cote de piaţă, vor profita de acest ordin şi vor "prostitua piaţa de transport prin aplicarea unor preţuri de dumping", ceea ce va duce la falimentarea nu doar a CFR Marfă, ci şi a altor operatori de transport feroviar.

Un alt aspect ce nu a fost stabilit clar în viitorul ordin al ministrului de resort se referă la faptul că foarte muţi dintre mecanicii din transportul feroviar de marfă sunt pensionari şi cumulează pensia cu salariul. Conform datelor pe care ni le-a furnizat Iulian Măntescu, preşedintele FMLR, aproape 80% dintre mecanicii de locomotivă de la operatorii privaţi de pe calea ferată au vârste cuprinse între 60 şi 65 de ani, uneori chiar 68 de ani, iar la CFR Marfă, 20% dintre mecanici sunt pensionari care îşi continuă activitatea.

"Ar trebui ca măcar pentru aceştia să rămână al doilea agent pe locomotivă. Dacă nu se doreşte acest lucru, atunci ar trebui să nu li se mai permită pensionarilor să se mai urce în locomotivă, deoarece există efecte asupra acestor persoane din partea factorilor nocivi din locomotivă. Operatorii de transport feroviar ar trebui să pregătească viitorii mecanici de locomotivă şi nu să angajeze pensionari cu vârste cuprinse între 65 şi 68 de ani", spune Iulian Măntescu.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1215 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Am si eu o intrebare: (Marţi, 13 noiembrie 2018, 17:36)

    LiviuX [utilizator]

    Daca e un singur mecanic si trebuie sa se duca la WC, ce face??
    - Opreste trenul in camp si il lasa nesupravegheat
    - Il lasa mergand si se duce la WC, lasand iar nesupravegheat atat trenul cat si calea de rulare
    - Se va inlocui scaunul de conducere cu un WC ca sa poata si conduce si sa-si faca nevoile in acelasi timp
    • +1 (1 vot)    
      Nu ești departe (Miercuri, 14 noiembrie 2018, 11:11)

      Mimim656 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      ...de adevăr
  • 0 (2 voturi)    
    .... (Marţi, 13 noiembrie 2018, 18:23)

    tirolez [utilizator]

    Ministerul nu are bani, l-au saracit studentii :p. Am fost vineri cu un IR, plin de studenti care stateau jos si se uitau la filme, iar langa ei oameni in varsta, unii chiar de la medic. S-au si asezat pe jos la un moment dat. I-am cedat eu locul meu unei dne. Jenant. Tren care merge sute de km 2 vagoane??! Mai rau ca in India. Si tot "nasul" cu gura mare, ca nu avea loc sa treaca de oamenii care stateau pe interval.
    Dati domnule bilete studentilor ca la pensionari, nr limita si nu 100%, nu in halul in care e acum.
    • 0 (2 voturi)    
      Nu prea stiu cum sta treaba, poate explici? (Marţi, 13 noiembrie 2018, 22:12)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      1. Ce legatura are asta cu transpostul de marfa?
      2. Chiar daca e vorba numai de bani, cum adica studentii au saracit ministerul? Ce, ministerul de unul singur a aprobat asta? Nu guvernul, parlamentul? Ca in cazul asta, nu cumva ministerul trebuia sa primeasca bani pentru asta?
      Acum despre aceste bilete, daca tot vrei sa vorbesti: Aceste bilete au locurile rezervate pe tot anul, indiferent cand le folosesc? Nu cumva studentii trebuie tot sa se prezinte sa-si rezerve si sa-si ia aceste locuri rezervate? Pentru ca in cazul asta inseamna ca au exact aceleasi posibilitati de rezervare ca si cei care si le cumpara. Ca sunt multi si ca numarul de vagoane e limitat cum spui, e vina lor cumva? Sau a celor care au organizat asta?
      Gandeste doar putin...
    • 0 (0 voturi)    
      CFR (Marţi, 13 noiembrie 2018, 23:30)

      PlutoniumBoy [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      este in colaps. Nu cred ca este in lume un exemplu mai clar de incompetenta in management.
      • 0 (0 voturi)    
        Sa mori tu? (Miercuri, 14 noiembrie 2018, 11:12)

        Mimim656 [utilizator] i-a raspuns lui PlutoniumBoy

        Unde ai vazut management performant fără bani?
        • 0 (0 voturi)    
          Aici nu ai dreptate (Miercuri, 14 noiembrie 2018, 20:19)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Mimim656

          Uita-te de ex la Bill Gates. Cu ce suma a plecat? Dar datorita unui management bun, unde a ajuns?
  • +1 (1 vot)    
    INEPTIE TOTALA (Miercuri, 14 noiembrie 2018, 13:04)

    jidanul [utilizator]

    Chiar daca reteaua de cale ferata din Romania ar fi impecabila si modernizata total, ar fi o aberatie totala sa lasi pe mana unui singur mecanic o garnitura de tren de marfa cu 25, 50 si chiar mai multe vagoane. Mecanicul de locomotiva este un OM si el poate sa i se faca rau (infarct, atac cerebral, criza de hipo/hiperglicemie s.a.) ori locomotiva se poate defecta sau sa ia foc sau sa se intample orice in timp ce conduce mii de tone pe calea ferata.


Abonare la comentarii cu RSS

Sesizarea ta aici

Ai cunostinta de o sentinta definitiva care nu a fost pusa in aplicare? Ne poti trimite aici informatii despre acesta, precum si fisiere audio, video sau documente legate de caz.



zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva





zile de la sentinta definitiva




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version