Fisura de aproape 100 de metri din asfaltul autostrazii A3 Sibiu-Orastie Lot 3, ce a dus la inchiderea circulatiei in zona in urma cu o zi, a fost reparata si tronsonul a fost redeschis complet circulatiei rutiere, informeaza Compania de Autostrazi. In plus, ca urmare a unor informatii aparute in presa cum ca Viaductul de la Aciliu, cel mai inalt viaduct rutier din tara, din cadrul aceluiasi lot ar fi crapat si are probleme de rezistenta, proiectantul lucrarii sustine ca microfisurile create nu influenteaza rezistenta structurii. Autostrada A3 Orastie-Sibiu, Lot 3 a fost deschisa traficului in 15 noiembrie 2014.

Fisura reparata in asfaltul autostrazii Orastie - Sibiu lot 3Foto: CNADNR

“În cazul fisurilor apărute pe A1, Autostrada Orăştie - Sibiu, Lot III la km 275+600 - km 275+700, CNADNR SA a intervenit efectuând reparaţii provizorii. Menţionăm că traficul pe acest sector de drum a fost redeschis circulaţiei rutiere, astăzi 22.01.2015, ora 07:00, la mai puţin de 24 de ore de la impunerea restricţiei de circulaţie pe Banda I”, anunta Compania intr-un comunicat remis redactiei.

In urma cu o zi CNADNR transmitea ca a inchis traficul pe prima banda in portiunea afectata de o fisura in asfalt, dupa ce mai multe publicatii locale si centrale au prezentat imagini.

Aici puteti vedea un clip video realizat de publicatia Turnul Sfatului cu crapatura din asfalt care se intinde pe aproape 100 de metri si are o latime incat poate intra piciorul unui om.

Fisura in asfaltul autostrazii Orastie - Sibiu lot 3

Fisura in asfaltul autostrazii Orastie - Sibiu lot 3

Foto: CNADNR

Surse apropiate situatiei au confirmat pentru HotNews.ro ca reparatia facuta este una temporara si ca in primavara, sau in perioada urmatoare daca vremea si temperaturile pozitive vor permite, constrctorul va icnerca remedierea permanenta a problemei.

Trebuie precizat ca reparatiile sunt realizate de catre firma, pe banii ei, intru-cat lucrarile la lotul 3 nu sunt finalizate, iar lucrarea nu este receptata de catre stat.

Romania Libera: Viaductul de la Aciliu prezintă fisuri ale pilonilor în zona de sprijin a căii de rulare / Proiectantul lucrarii: "Microfisurile nu au nicio influenţă asupra caracteristicilor de rezistenţă ale structurii"

Totodata, ziarul Romania Libera a publicat un articol in care reclama o serie de probleme si crapaturi in cazul viaductului de la Aciliu, de pe acelasi lot de autostrada. Ziarul citeaza o corespondenta intre constructor si un subcontractor si publica si o serie de poze cu un picior al viaductului care prezinta crapaturi si tencuiala cazuta. Detalii aici.

In replica, oficialii de la drumuri sustin ca viaductul a fost testat ferm inainte de deschidere, iar proiectantul lucrarii sustine ca fisurile nu afecteaza structura de rezistenta.

“Viaductul de la Aciliu de pe A1, Autostrada Orăştie - Sibiu, Lot III, a fost deschis traficului rutier după efectuarea încercărilor statice şi dinamice sub încărcare cu convoaie de camioane, în conformitate cu Normativele în vigoare. Conform punctului de vedere emis de Proiectantul lucrării (Asocierea TECNIC Consulting Engineering Romania SRL - S.I.N.A Societa Iniziative Nazionali Autostradali S.p.A.): <>”

Autostrada neterminata, dar deschisa traficului chiar inaintea alegerilor prezidentiale

Tronsonul de autostrada Orastie - Sibiu lot 3 a fostdeschis traficului pe 15 noiembrie, chiar inainte de turul doi al alegerilo prezidentiale. Deschiderea traficului a venit cu aproape 18 luni intarziere fata de termenul initial, insa lucrarea in sine nu este inca finalizata. Practic, desi circulatia a fost deschisa, lucrarea inca nu a fost receptata, iar constructorul inca lucreaza la elemente adiacente.

In plus, constructorul a ramas sa lucreze si la stabilizarea zonelor care au fost si, aparent, sunt in continuare afectate de alunecari de teren.

Mari probleme cu alunecarile de teren

De altfel, atat presa, cat si specialistii in domeniu au avertizat ca deschiderea circulatiei pe un astfel de tronson ar putea duce la probleme mai serioase. O analiza despre riscul deschiderii Orastie - Sibiu Lot 3 puteti citi pe larg aici.

De altfel, la nici doua saptamani de la deschiderea circulatiei, traficul rutier a fost restrictionat pe o banda pe o anumita zona pentru ca in asfalt au aparut mai multe fisuri. Autoritatile au asigurat insa ca acestea sunt doar fisuri superficiale.

18 luni intarziere. Un deal intreg, despicat in doua

Intarzierile acumulate pe acest lot, de circa 18 luni, a venit pe fondul problemelor generate de alunecari de teren pe cateva tronsoane in zona Apoldu - Aciliu, dar si din cauza reactiei lente a autoritatilor in acest caz.

Viaductul si imensul debleu de la Aciliu (iunie 2014)

Viaductul si imensul debleu de la Aciliu (iunie 2014)

Foto: Captura YouTube

Problemele au inceput sa apara la finele lui 2012 si, desi constructorul a anuntat ca a notificat CNADNR de situatie, o decizie a autoritatilor a venit abia la finele lui 2013.

Initial CNADNR a acceptat propunerea constructorului de a realiza un tunel dublu in lungime de 250 de metri in zona dealului cu probleme, in continuarea dinspre est a viaductului de la Aciliu. Cu toate acestea, lucrarile la tunel nu au inceput niciodata si, din cauza problemei costului urias, CNADNR a decis sa renunte la ideea tunelui si sa ceara constructorului sa sape mai puternic in deal si sa stabilizeze pantele rezultate. Practic, intreg dealul de la Aciliu a fost excavat si impartit in doua de autostrada in constructie.