Contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate al autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, document necesar pentru demararea constructiilor in viitor, a fost semnat luni de catre Compania de Autostrazi (CNADNR) si Asocierea Spea Ingineria Europea S.A. Milano Italia Sucursala Bucuresti - Tecnic Consulting Engineering Romania SRL. Contractul are o valoare de 6,5 milioane euro si are o durata de implementare de 17 luni, insa documentele pentru primele sectiuni - la capete - ar trebui sa fie gata dupa numai cinci luni, astfel incat loturile Sibiu-Boita si Curtea de Arges - Pitesti sa poata fi scoase la licitatie mai devreme.

Sibiu - Pitesti, o autostrada care are probleme la pornireFoto: Hotnews

"In acest moment distanta intre localitatile Sibiu - Pitesti se realizeaza in special pe drumul national DN 7, drumul european E 81 si este de aproximativ 160 km, timpul minim de parcurs fiind de 2 ore si 30 minute", anunta CNADNR.

Contractul pentru revizuirea SF-ului va avea o durata de implementare de 17 luni si este impartit astfel:

- 5 luni Elaborare Studiu de fezabilitate pentru Sectiunea 1 Sibiu-Boita si Sectiunea 5 Curtea de Arges-Pitesti;

- 12 luni pentru Sectiunea 2 Boita-Racovita, Sectiunea 3 Racovita-Valeni, Sectiunea 4 Valeni-Curtea de Arges si Sectiunea 6 DN 73C Tigveni-Ramnicu Valcea;

- 5 luni pentru Asistenta Beneficiarului pentru lansarea si finalizarea licitatiilor de lucrari pentru constructia Autostrazii Sibiu - Pitesti.

"Am solicitat prestatorului sa inceapa cu sectoarele mai putin dificile, Loturile 1 si 5, astfel incat implementarea proiectului sa se realizeze cat mai repede. In aceste conditii, lucrarile efective la Autostrada Sibiu - Pitesti ar putea incepe in anul 2016. Acest proiect a fost identificat in Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel inchizandu-se Coridorul IV Pan European, Nadlac - Constanta", a declarat Directorul CNADNR, Narcis Neaga.

Ce prevede revizuirea SF-ului

Studiul de fezabilitate este necesar pentru ca lcurarile la autostrada Sibiu - Pitesti sa fie scoase la licitatie. Studiul de Fezabilitate va documenta in detaliu toate aspectele autostrazii care va lega actuala varianta de ocolire a Municipiului Sibiu cu actuala varianta de ocolire a Municipiului Pitesti. Lungimea proiectului este de aproximativ 120 km.

Practic, autostrada Sibiu - Pitesti este singura bucata lipsa din mult-cunoscutul Coridor pan-european IV, cel care ar urma sa lege Aradul si granita de vest cu Bucurestiul si orasul-port Constanta. Toate celealte loturi de pe traseu fie au fost finalizate, fie sunt in lucru in prezent.

Potrivit CNADNR, durata contractului este de 17 luni, iar principalele activitati ce urmeaza a fi realizate in cadrul Studiului de Fezabilitate sunt:

￯ Studiul de trafic;

￯ Studiul privind alternative de traseu;

￯ Investigatii de teren (studii hidrologice; geotehnice; topografice; arheologice; pedologice);

￯ Activitati de proiectare (drum, noduri rutiere; poduri; pasaje; viaducte; consolidari; tuneluri; siguranta circulatiei, utilitati);

￯ Evaluarea impactului asupra mediului;

￯ Analiza cost-beneficiu si modelul financiar;

￯ Pregatirea documentatiei de atribuire pentru viitoarele contracte de lucrari.

Contractul este impartit in 5 sectiuni conform Caietului de Sarcini, mai aminteste Compania de Autostrazi. Pentru Sectiunea Sibiu - Boita (Lotul 1) si Curtea de Arges - Pitesti (Lotul 5), Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 5 luni. Pentru celelalte Sectiuni, Studiul de Fezabilitate trebuie realizat in maximum 12 luni.

Restul de 5 luni reprezinta o perioada de asistenta pentru beneficiar, potrivit unui raspuns al CNADNR catre HotNews.ro

Citeste si:

Pentru autostrada Sibiu - Pitesti, drumul de la hartie la santier e plin de hopuri: Compania de Autostrazi a ignorat una din recomandarile europene pentru actualizarea Studiului de Fezabilitate, desi in 2012 a anulat licitatia tocmai pentru a integra observatiile expertilor europeni

---

Despre Autostrada Sibiu - Pitesti, in detaliu, pe pagina dedicata din sectiunea speciala "Monitorizari. Proiecte de Infrastructura":