In urmatoarea perioada se efectueaza primele lucrari de reabilitare, dupa 61 de ani, la podul peste Dunare de la Giurgiu, anunta Compania de Drumuri Nationale si Autostrazi. Lucrarile constau in inlocuirea integrala a sistemului rutier (placi betonate si straturi asfaltice), iar circulatia se va desfasura supravegheat pe o singura banda. Care sunt alternativele recomandate de CNADNR pentru trecerea in Bulgaria.

'Podul Prieteniei' intre Giurgiu si RuseFoto: Agerpres

"Odata cu demararea lucrarilor de reabilitare, se circula pe o singura banda ce este in permanenta supravegheata de Anteprenor pentru asigurarea conditiilor de siguranta a circulatiei", anunta CNADNR intr-un comunicat.

Totodata, CNADNR recomanda soferilor ca pentru trecerea in Bulgaria "sa foloseasca si punctele alternative de trecere a frontierei, dupa cum urmeaza:

- Calafat (rutier)

- Bechet (trecere cu bacul)

- Zimnicea (trecere cu bacul)

- Calarasi (trecere cu bacul)

- Negru Voda (rutier)

- Vama Veche (rutier)

Podul de la Giurgiu, amplasat pe DN 5 peste Dunare, este cunoscut si sub numele de "Podul Prieteniei" . Podul este unul metalic, din otel, care leaga malul nordic romanesc de malul sudic bulgaresc, si respectiv orasele Giurgiu si Ruse.

Amplasat la 1 km aval de Giurgiu si la 4 km aval de Ruse, traversand Dunarea la km 488+700, de la gurile sale, podul a fost construit pentru trafic mixt, avand pe podul principal o cale ferata simpla in partea inferioara si o sosea cu doua benzi de circulatie la partea superioara.

Podul combinat de cale ferata si sosea peste Dunare, in zona Giurgiu - Ruse, dat in exploatare in anul 1954, are 37 deschideri si lungimea totala de 2223,92 m, din care 1168 m partea romana. Podul asigura circulatia feroviara pe linie simpla si traficul rutier pe doua benzi de circulatie corespunzator clasei E de incarcare.

Contractul de reabilitare a Podului peste Dunare in sensul Giurgiu - Ruse a fost atribuit in luna octombrie 2014 Asocierii Collini Lavori S.p.A. - Tecnic Consulting Engineering, iar in luna noiembrie 2014 s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor. Contractul are o perioada de 16 luni, investitia fiind finantata din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin POS-T 2007 - 2013. Din cele 16 luni, 2 luni reprezinta perioada de proiectare, care s-a incheiat la sfarsitul lunii ianuarie 2015. CNADNR precizeaza ca lucrarile de reabilitare urmeaza a fi finalizate in primul trimestru al anului 2016.

"Stim ca pe perioada lucrarilor de rebilitare circulatia pe pod se desfasoara in conditii de disconfort , dar cred ca era momentul ca dupa 61 de ani acest pod sa fie reabilitat complet, astfel ca din anul 2016 cei care vor folosi aceasta ruta de tranzit catre Bulgaria sa o poata face in conditii de trafic civilizate", a declarat directorul CNADNR, Narcis Neaga.