Ministerul Fondurilor Europene condus de Marius Nica trebuie sa reia procedura de selectia a membrilor Comitetului de Monitorizare a programului Operational Infrastructura Mare 2014 - 2020 dupa ce mai multe asociatii reprezentative pentru societatea civila au fost respinse, considera vicepresedintele PNL Alexandru Nazare. Fost ministru la Transporturi, Nazare considera ca modul in care a fost stabilita componenta organismului care trebuie sa supravegheze utilizarea fondurilor europene pentru transporturi, mediu si energie nu a respectat regulile de transparenta si nu asigura exercitarea unui control autentic.

Alexandru NazareFoto: Facebook

Alexandru Nazare considera ca asigurarea unei componente echilibrate si reprezentative pentru Comitetul de Monitorizare este o conditie absolut necesara pentru o supraveghere autentica in utilizarea eficienta a fondurilor europene pentru transport, mediu si energie, se arata intr-un comunicat remis HotNews.ro

"Dezbaterile asupra Master planului general de transport au dovedit ca societatea civila este implicata si foarte bine informata asupra proiectelor de infrastructura, iar prezenta lor trebuie sa fie o constanta a tuturor dezbaterilor publice. Programul Operational Infrastructura Mare 2014 - 2020 este cel mai mare program cu fonduri europene pe care il gestioneaza Romania si deja a pornit cu o intarziere semnificativa, primele proiecte urmand a fi incepute abia in 2016", sustine Nazare.

Potrivit vicepresedintelui PNL, prin deciziile luate de Ministerul Fondurilor Europene referitoare la stabilirea Comitetului de Monitorizare se repeta aceleasi greseli ca si pentru fondurile europene alocate perioadei 2007-2013, "unde numai din proiectele pe transporturi pierdem 3 miliarde de euro, bani care se scad din alocarea 2014-2020".

"In aceste conditii avem nevoie de o monitorizare atenta si obiectiva a modului in care sunt gestionate fondurile pentru a preintampina alte pierderi. Comitetul de monitorizare trebuie sa aiba reprezentativitate pe toate domeniile de utilizare a fondurilor atat din partea societatii civile, cat si din mediul universitar si academic, nu doar din partea unor autoritati ale statului care inevitabil vor avea opinii similare. Sper ca ministrul Nica sa inteleaga necesitatea reluarii procedurilor de selectie astfel incat sa fie indeplinite aceste conditii de transparenta si obiectivitate", sustine Nazare.

HotNews.ro a scris marti ca Institutul pentru Politici Publice (IPP), Asociatia Pro Infrastructura (API), Facultatea de Transporturi, Consiliul Investitorilor Straini, sunt doar cateva nume pe care Ministerul Fondurilor Europene le-a respins in cadrul selectiei membrilor pentru Comitetul de Monitorizare a Programului Operational Infrastructura Mare 2014 - 2020.

In schimb, in comitetul ce va superviza implementarea programului dedicat infrastructurii de transport, energie si de mediu au fost admise diverse asociatii formate din institutii publice, uniunea sefilor de Consilii Judetene condusa de Marian Oprisan, Camera de Comert, un ONG axat pe energie geotermala si alte doua specializate pe protectia mediului.

Practic, in ceea ce priveste infrastructura de Transport, vocea societatii civile nu exista in acest organism de supervizare.

Detalii despre aceasta situatie, aici.