​Narcis Neaga, seful Companiei Nationale de Drumuri Nationale si Autostrazi (CNADNR), a fost demis astazi de ministrul Transporturilor, Dan Costescu, au declarat pentru HotNews.ro surse oficiale. Noul sef interimar al CNADNR este Catalin Homor, in prezent director interimar la Metrorex. Neaga a patronat in ultimii trei ani un dezastru complet in privinta proiectelor de mare infrastructura rutiera.

Narcis NeagaFoto: Hotnews

Actualizare ora 13.06: Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a confirmat intr-o conferinta de presa ca l-a demis pe Narcis Neaga din fruntea CNADNR: "S-a hotarat (in Adunarea Generala a Actionarilor - n.red.) ca dl director general Neaga sa ii inceteze preluarea de atributii pentru functia de director general, atributii care vor fi transferate dl Catalin Homor".

Imediat va fi demarata si procedura de selectie a noului management privat al CNADNR, a mai anuntat ministrul Costescu, care va fi urmata de o reformare a Companiei Nationale de Autostrazi.

"Am vrut sa am propriile mele argumente pe datele de la Corpul de Control", a spus ministrul Dan Costescu cand a fost intrebat de un ziarist de ce a decis acum sa-l demita pe Neaga.

Narcis Neaga este director general al CNADNR din vara lui 2013. In timpul mandatului sau marile proiecte de autostrazi au avut de suferit mari tergiversari si intarzieri, inclusiv proiectul autostrazii Pitesti - Sibiu ce a fost intarziat birocratic aproape doi ani in timp ce s-a negociat concesiunea autostrazii Comarnic - Brasov, concesiune ce presupunea un cost urias si care in cele din urma a esuat.

Cele mai mari bile negre din mandatul lui Narcis Neaga (vezi aici un articol detaliat):

- S-a inchis si demolat partial un lot de autostrada deschis traficului in urma cu mai putin un an - Sibiu - Orastie Lot 3

- S-au prelungit extrem de mult reluarea procedurilor si contractarea studiilor la Sibiu - Pitesti

- Ce-a de-a treia tentativa de concesionare a autostraziii Comarnic - Brasov a picat

- 10 km de autostrada langa Lugoj zac nedeschisi circulatiei de doi ani, desi sunt finalizati, pentru ca acel lot se termina in camp, fara vreun mod de descarcare a circulatiei

- Au fost lansate licitatii in contradictie cu Master Planul de Transport

- Autostrazile si drumurile nationale pe care nu le-am putut termina la timp vor manca cel putin 1 miliard de euro din cei 2,7 miliarde de euro disponibil pentru infrastructura rutiera in exercitiul financiar european 2014 - 2020.

- intarzierea uriasa a ciotului de autostrada care sa lege A3 de Bucuresti

- intarzieri pe A1 Lugoj - Deva, unde licitatia separata pentru tunelurile pentru ursi nici pana azi nu a fost lansata, desi situatia este cunoscuta din 2013

- licitatia pentru Studiul de Fezabilitate a drumului expres spre Moldova nici pana azi nu a fost relansata, desi ea trebuia inceputa din 2015, iar o prima tentativa a fost anulata in luna martie.