Autoritatile analizeaza in prezent situatia contractuala a revizuirii Studiului de Fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitesti, dupa ce consultantul european JASPERS a desfiintat intr-un raport oficial tot ce s-a facut pana acum, si in perioada urmatoare va lua o decizie daca va rezilia actualul contract sau nu, a declarat miercuri Ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

Traseele propuse pentru A1 Pitesti - SibiuFoto: Hotnews

Intrebat in cadrul unei conferinta de presa ce vor face autoritatile cu privire la contractul de revizuire a SF-ului pentru autostrada Sibiu-Pitesti, dupa ce HotNews.ro a facut publice informatii cum ca lucrarile, si asa in intarziere, sunt de o calitate indoielnica, consultantul european JASPERS desfiintand practic tot ce s-a facut pana acum, ministrul Costescu a declarat ca in prezent este analizata situatia contractuala.

Ministrul a precizat ca o decizie va fi luata in cel mai scurt timp si se va stabili daca se va merge inainte cu actualul contract sau daca acesta va fi reziliat.

> Probleme mari si noi amanari la revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitesti. Consultantul european desfiinteaza intr-un raport tot ce s-a facut pana acum

Realizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru autostrada A1 Sibiu - Pitesti, documentul esential pentru realizarea unuia dintre cele mai importante proiecte de infrastructura pentru Romania, decurge cu mari probleme si cu intarzieri si depasiri de termene. Lucrarile facute pana acum sunt de o calitate slaba si risca sa afecteze derularea proiectului, au declarat surse apropiate situatiei pentru HotNews.ro.

Mai mult, un raport al JASPERS obtinut in exclusivitate de HotNews.ro desfiinteaza ce s-a facut pana acum in cadrul contractului, in timp ce asocierea care revizuieste SF-ul a propus Companiei de Autostrazi un nou program de lucrari prin care studiile pentru cele mai usoare doua loturi din proiect vor fi gata abia in septembrie 2016, desi ele trebuiau finalizate inca din decembrie 2015.

> ANALIZA Probleme cu Studiul de Fezabilitate la autostrada Sibiu - Pitesti. Romania are in fata doua optiuni dureroase

Consultantul agreat al Bruxelles-ului a constatat ca revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Pitesti - Sibiu e de o calitate indoielnica, e in mare intarziere si risca sa compromita tot proiectul.

HotNews.ro a aratat intr-o analiza ca solutia care se intrevede e una radicala: rezilierea actualului contract si lansarea unuia nou pentru studiul de fezabilitate si proiectarea autostrazii.

Chiar daca este vorba, practic, de un alt timp pierdut, alternativa de a continua cu un proiect problematic este mai riscanta. In joc este viitorul celui mai important proiect de infrastructura pentru Romania si care va costa circa 2 miliarde de euro.