Pe sectiunile de capat ale autostrazii Sibiu - Pitesti va incepe studiul geotehnic in perioada urmatoare, a anuntat directorul CNADNR, Catalin Homor. Studiul de Fezabilitate are termen de finalizare pana la finalul anului, iar apoi autoritatile vor scoate la licitatie proiectarea autostrazii pentru toate sectoarele. Viaductul de autostrada peste Somes, pe A3 langa Cluj-Napoca, va fi scos la licitatie in luna mai, cu un termen de finalizare de o luna. In iunie, conform CNADNR, va fi scoasa la licitatie si sectiunea cu tunele pentru ursi de pe A1 Lugoj-Deva, Lot 2.

Traseele propuse pentru A1 Pitesti - SibiuFoto: Hotnews

A1 Sibiu - Pitesti

"Am infiintat acea Unitate de Implementare a proiectului Sibiu-Pitesti, iar toate analizele realizate pana in momentul de fata au fost agreate si de catre reprezentantii CE. Astfel, deja avem pentru sectiunile 1 si 5, fiind un traseu comun calificat in finala, certificarea cum ca evaluarea si analizele sunt realizate la o calitate superioara. Se poate trece in perioada urmatoare la studiul geotehnic, la foraje in teren. Graficile sunt respectate", a declarat seful de la Autostrazi, Catalin Homor.

"Pentru sectoarele 2,3 si 4, au fost calificate doua variante de traseu din sapte. Cele doua variante au un traseu comun in proportie de 70%, dar ca sa nu mixam sectoarele, ne concentram pe sectoarele 1 si 5 care sunt sigur pe un traseu comun si vor fi demarate lucrarile pentru studiul geotehnic. Pe sectoarele de mijloc analiza e destul de avansata, dar e in functie si cum merg discutiile cu reprezentantul Comisiei Europene", a spus Homor.

Termenul de finalizare a Studiului de Fezbailitate ramane decembrie 2016 pentru tot contractul, iar pentru sectoarele 1 si 5 termenul este iulie 2016.

"Urmatoarea etapa o reprezinta proiectul tehnic pe care il vom licita separat pe toate sectoarele. Va trebui sa fie un singur proiectant care sa integreze toate sectiunile", a explicat Homor.

Viaductul peste Somes de pe A3 langa Cluj-Napoca

Viaductul nefinalizat de la Gilau

Viaductul nefinalizat de la Gilau

Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Langa Cluj-Napoca, intre localitatile Gilau si Nadaselu, circa 9 km din autostrada A3 sunt in stadiu avansat de constructie, cu sanse reale de a fi gata in acest an. Cu toate acestea, intre acest "ciot" de autostrada si restul de 54 de km pana la Campia Turzii, lipseste un viaduct ce a ramas cosntruit partial inca de pe vremea Bechtel. Fara realizarea acestui viaduct, cele doua bucati de autostrada - cea finalizata si cea in constructie - nu ar fi unite intre ele.

"Podul peste Somes, pe autostrada A3, a fost licitat anul trecut. Din cauza documentatiei de proasta calitate procedura a fost anulata. In momentul de fata am contractat lucrari de reproiectare astfel incat sa aducem calitatea documentatiei de atribuire la un minim astfel incat rezultatul final sa fie unul scontat, urmand ca in luna mai sa licitam lucrarile", a declarat Catalin Homor.

"Termenul de realizare a acestui proiect este o luna, pentru ca in mare parte el este executat", a spus directorul CNADNR.

Tunelele de pe A1 Lugoj - Deva

Tunelurile pentru ursi de pe Lugoj - Deva Lot 2

Tunelurile pentru ursi de pe Lugoj - Deva Lot 2

Foto: Hotnews

In urma cu doua luni, CNADNR accepta solutia propusa de constructorul Lotului 2 din Autostrada A1 Lugoj - Deva cu privire la sectiunea unde sunt impuse tunele pentru autostrada care sa asigure un coridor de mobilitate pentru animalele din zona. In presa, tunelurile au ajuns sa fie cunoscute drept "tunelurile pentru ursi", desi teoretic tunelurile vor deservi autostrada si autovehiculele, iar fauna va putea trece pe deasupra.

CNADNR aproba atunci unirea a doua tunele intre ele, practic un singur tunel mai lung.

"Cat priveste sectorul din Lugoj-Deva, Lot 2 - sectiunea cu tunele - proiectul tehnic este in Companie si mai trebuie sa priemasca un aviz. In luna iunie va fi scos la licitatie pentru constructie", a precizat luni Catalin Homor.