Ministrul Transporturilor, Dan M. Costescu, a semnat marti Ordinul de ministru pentru mentinerea constructiilor, act care sta la baza emiterii autorizatiei de construire pe Lotul 4 al Autostrazii Sebes ¬ Turda, anunta ministerul intr-un comunicat. Vestea vine dupa ce saptamana trecuta alte doua loturi ale autostrazii au fost deblocate prin emiterea autorizatiilor de construire, documente nemise inca din guvernarea precedenta si in lipsa carora lucrarile fie nu au inceput, fie au fost facute fara acte in regula.

Autostrada Sebes - Turda, in constructie (august 2015)Foto: Forum peundemerg.ro

"Dupa emiterea autorizatiei de construire, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va transmite antreprenorului Ordinul de Incepere a lucrarilor", transmite MT.

"Evolutia acestui proiect este inca un rezultat al aplicarii Ordonantei de urgenta nr. 7/2016, promovata de Ministerul Transporturilor si aprobata de Guvern in luna martie a acestui an. Ordonanta prevede o serie de masuri pentru accelerarea implementarii proiectelor de infrastructura transeuropeana de transport", sustine Ministerul Transporturilor.

Asociatia Pro Infrastructura (API) spune ca sectorul de autostrada in cauza "este unul dintre putinele cu sanse reale de finalizare si deschidere a circulatiei la sfarsitul anului 2016. Totusi, va fi nevoie de o ampla mobilizare a constructorului pentru ca acest lucru sa devina posibil!".

A10 Sebes - Turda - Lotul 4 - 16,3 km - de la nodul Decea pana la intrarea in autostrada in zona Turda (km 53+700 ¬ km 70+000)

Valoare: 470.004.894 lei

Stadiu (iunie 2016): 47,5%

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare: Martie 2016 (contractual) / Decembrie 2016 (realist)

---

Autorizatii emise si pentru Loturile 1 si 2

Saptamana trecuta au fost emise autorizatiile de construire pentru 26 km din autostrada A10 Sebes-Turda- 14 km din 17 aferenti Lotul 1 si Lotul 3 in intregime (12,5 km), dupa cum anunta consilierul primului ministru pe probleme de infrastructura, Catalin Drula.

"Fara autorizatii de construire, fara exproprieri suplimentare efectuate, fara scoaterea din circuitul agricol a terenurilor, iar pe unul din loturi nici macar faza de proiectare (cea care trebuia sa dureze 4 luni) nu era gata. Dar cea mai serioasa problema era cea a lucrarilor executate fara autorizatie de construire. In goana dupa capital politic, guvernul Ponta "a dat liber" constructorilor sa inceapa lucrarile cu promisiunea ca le va fi eliberata si autorizatia ulterior. Autorizatia n-a mai venit niciodata", spune Drula.

Consilierul de stat aminteste ca organele de control s-au autosesizat intre timp, lucrarile au fost sistate, iar la inceputul anului 2016 lucrarile erau suspendate pe santier, iar cele efectuate erau lasate sa se degradeze.

Cu multe eforturi, multi nervi tocati, cu o ordonanta de urgenta care reglementeaza situatia exceptionala in care ne-a pus guvernul anterior, reusim astazi in sfirsit sa deblocam si sa repunem pe roate acest proiect. Avem in sfirsit autorizatii de construire pe 3 loturi (lotul 1 - 14 din 17km, lotul 2 - complet, lotul 3 - complet) si in citeva zile vom avea si pe lotul 4. Se pot in sfirsit relua in plin (sau incepe in cazul lotului 1) lucrarile", spune Drula.

"Chiar daca inaugurarea acestei autostrazi va fi facuta abia la anul, de guvernul urmator, pentru mine e un moment de mare bucurie ca in sfirsit se vede clar drumul catre terminarea acestui proiect. Politicienii cu panglicile, noi, oamenii normali, cu bucuria de a fi pus umarul la un proiect pentru tara", spune Drula.

---

VIDEO din avion cu traseul si santierul Autostrazii A10 Sebes - Turda publicat de catre Asociatia Pro Infrastructura. Filmarea incepe cu Lotul 4.