Fazarea Magistralei 5 de Metrou Drumul Taberei - Eroilor, adica impartirea finantarii europene a proiectului intre exercitiul financiar european 2007-2013 si noul buget comunitar 2014-2020, a fost aprobata de catre Comisia Europeana. Ca urmare a deciziei Comisiei Europene, prima faza a proiectului are o valoare eligibila de aproape 200 de milioane de euro, din care aproximativ 170 de milioane reprezinta cofinantarea din partea Uniunii Europene, prin Fondul european de dezvoltare regionala.

Magistrala M5 de metrou - Drumul Taberei - Tunelul in constructieFoto: Hotnews

"Comisia Europeana a aprobat astazi, 12 iulie 2016, modificarea proiectului major "Linia 5 de metrou, sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomitei". Decizia vizeaza esalonarea proiectului in doua faze, prima fiind inclusa in perioada de programare 2007-2013, iar cea de-a doua urmand sa fie finantata in perioada de programare 2014-2020", se arata intr-un comunicat al Comisiei Europene remis HotNews.ro.

Astfel, ca urmare a deciziei Comisiei Europene, prima faza a proiectului are o valoare eligibila de aproape 200 de milioane de euro, din care aproximativ 170 de milioane reprezinta cofinantarea din partea Uniunii Europene, prin Fondul european de dezvoltare regionala.

Repreznetantii europeni amintesc ca Linia 5 de metrou va avea o lungime totala de 6,7 km, 10 statii si un depou situat la statia Valea Ialomitei. Data estimata pentru finalizarea intregului proiect este 31 decembrie 2017.

Stadiul la zi a Magistralei M5: 85% la structura, 10% la instalatii si finisaje

In urma cu cinci zile, noul ministru al Transporturilor, Sorin Buse, a facut o vizita pe santierul Magistralei 5, proiect pe care autoritatile de la Bucuresti spera sa-l finalizeze mai devreme de termenul oficial, undeva in prima parte a anului urmator.

Potrivit Ministerului Transporturilor, pe Magistrala 5 progresul fizic al lucrarilor este de 85% in ceea ce priveste structura si de 10% in cazul finisajelor si instalatiilor aferente. La statia Eroilor 2, executia structurii este realizata in proportie de 80%. In acest moment, se lucreaza la legatura dintre M5 si M1 si se efectueaza excavatii pentru statia de pompare.

De asemenea, sunt evaluate toate solutiile posibile pentru diminuarea perioadei aferente devierii traficului auto. In ceea ce priveste statia Favorit, executia structurii este realizata in proportie de 97%.