De pe 12 septembrie Podul rutier de la Agigea va fi inchis complet tarficului pentru a putea fi reluate lucrarile de reabilitare, anunta Compania de Drumuri. Pentru soferii care circula pe litoral va exista ca varianta de ocolire noul pod rutier peste canalul Dunare - Marea Neagra dinspre portul Constanta, port ce vine in continuarea autostrazii dinspre Bucuresti.

Podul de la AgigeaFoto: CNADNR

"Reluarea lucrarilor de punere in siguranta a "Podului de la Agigea, pe DN 39, km 8+988" se va face incepand cu data de 12 Septembrie 2016 prin inlocuirea ultimelor doua hobane si finalizarea lucrarilor de reabilitare", anunta CNADNR.

Potrivit Companiei de drumuri, pentru deblocarea proiectului, in urma negocierilor cu firma constructoare, s-au stabilit urmatoarele:

- Antreprenorul a transmis Graficul de executie actualizat si Planul de Management de Trafic tinand cont de faptul ca podul va fi inchis total traficului pentru o perioada de 3 luni;

- Antreprenorul va relua lucrarile incepand cu data de 12 Septembrie 2016 pentru a nu incomoda traficul estival;

- CNADNR va efectua platile aferente lucrarilor din Certificatele Interimare de Plata nr. 11, nr. 12 si nr. 13 pana vineri 02 Septembrie 2016.

"Mentionam ca data de finalizare estimata si asumata de catre Antreprenor pentru finalizarea lucrarilor este Septembrie 2017 (in cazul in care podul va fi inchis total traficului pana la inlocuirea celor doua hobane)", informeaza CNADNR.

Ca ruta alternativa va ramanea cea pe noul Pod peste canalul Dunare-Marea neagra, in continuarea autostrazii dinspre Bucuresti, aceeasi ruta recomandata si in timpul sezonului estival, atunci cand traficul rutier pe Poduld e la Agigea era ingreunat si se formau cozi in mod constanta.

Astfel, ruta ocolitoare este urmatoarea: Nod rutier A4 (intersectie cu DN 39, Agigea) - A4 (intrare port Constanta Sud) - podul nou peste Canalul Dunare - Marea Neagra - bretea acces la DN 39A - DN 39A intersectie cu DN 39 - DN 39 ( Eforie Nord - Mangalia).

Contractul pentru reabilitare a fost adjudecat in 2010 catre constructorul german Bilfinger Berger pentru circa 17 milioane de lei, insa procedurile au fost tergiversate, datele contractuale s-au schimbat si proiectul a acumulat intarzieri.

Vezi foto: