Circa 8,7 km de autostrada de langa Cluj Napoca, pe lotul Gilau - Nadaselu, vor fi gata la final de 2016, insa tronsonul nu va putea fi deschis circulatiei pentru ca lipseste podul peste Somes care sa-l lege de restul autostrazii A3 pana la Campia Turzii. "Nu vor putea fi utilizati, intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod", recunoaste seful de la Drumuri, Catalin Homor, intr-un interviu pentru HotNews.ro. Licitatia pentru pod a fost demarata in 2015, dar anulata la inceptuul anului. "Documentatia a fost foarte slaba. Am refacut-o si in saptamanile urmatoare va fi pe SEAP", a spus Homor.

Viaductul nefinalizat de la GilauFoto: Asociatia Pro Infrastructura

Cei 8,7 km din A3 langa Cluj-Napoca, intre Gilau si Nadaselu sunt intr-un stadiu avansat de executie si au toate sansele sa fie terminati pana la finalul anului de catre constructorul roman UMB. Chiar si asa, tronsonul nu va putea fi deschis traficului pentru ca podul peste Somes care uenste tronsonul de restul autostrazii A3 spre Campia Turzii nu a fost terminat. Inceput de pe vremea contractului Bechtel, podul a ramas pe jumatate realizat si a asteptat sa fie refacut, insa autoritatile nu s-au miscat eficient.

"S-a pornit in anul 2015 cu o licitatie pentru acest pod. Documentatia a fost foarte slaba, iar asta a fost si motivul pentru care la inceputul lui 2016 s-a anulat licitatia. Nu o mai puteam relicita in aceeasi maniera si am cerut completarea proiectului. S-a realizat acest lucru in luna mai, s-a reproiectat, s-au facut liste de cantitati si s-a facut o documentatie solida. Am scos-o la licitatie. E trimisa la Agentia pentru Achizitii Publice. Probabil in cel mult o saptamana, o saptamana jumatate va fi in SEAP", a declarat pentru HotNews.ro directorul Companiei de Autostrazi (CNADNR), Catalin Homor.

"Nu vor putea fi utilizati [n.r. cei 8,7 km], intr-adevar, o perioada de timp. Lipseste acest pod. Daca ne-am fi grabit am fi scos la licitatie iar o documentatie slaba, iar, probabil, am fi avut contestatii si am fi anulat licitatia", a precizat Homor.

Intrebat de ce nu a luat in calcul ca CNADNR sa finalizeze podul in regie proprie, data fiind decalajul care apare in raport cu lotul ce e aproape gata, Homor a explicat ca este vorba de o lucrare prea complicata pentru Compania de Drumuri.

"Este o lucrare destul de complicata. Compania nu a mai facut poduri de foarte mult timp, nu este un proiect cu care sa facem experimente", a raspuns Homor.

Micul "ciot" de langa Cluj - Napoca

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)

Tronson Autostrada Gilau - Nadaselu (cu rosu)

Foto: Hotnews

Desi vorbim de un tronson scurt de autostrada, acesta este unul destul de important pentru ca vine in continuarea Autostrazii A3 Campia Turzii - Gilau de la intersectia cu DN1, ocoleste municipiul Cluj Napoca prin partea de vest si se opreste aproape de localitatea Nadaselu intr-o intersectie cu un alt drum national, DN1F spre Zalau si Satu Mare. Practic, A3 Gilau - Nadaselu va functiona ca o centura in partea vestica a municipiului Cluj-Napoca.

Lugime: 8,7 km

Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)

Constructor: UMB-Tehnostrade

Termen contractual de finalizare: aprilie 2016 / Termen realist: final de 2016

Stadiul lucrarilor (iulie 2016): 78,88%

Stadiu financiar (iulie 2016): 69,91%

Detalii despre proiect in sectiunea Monitorizari - Proiecte de infrastructura:

Autostrada A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu - Micul "ciot" de langa Cluj-Napoca http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_proiecte-19179257-autostrada-a3-gilau-cluj-vest-nadaselu-micul-ciot-langa-cluj-napoca.htm