In proiectul de buget pe 2018 trimis spre aprobare in Parlament, Ministerul Transporturilor a alocat sume insuficiente pentru mai multe proiecte importante de autostrazi. Un astfel de exemplu este "ciotul" de 3 km de la intrarea A3 in Bucuresti in zona Petricani, unde pentru 2018, cand ar trebui finalizata lucrarea, au fost alocate doar 20 de milioane de lei fata de necesarul de 80 de milioane. La dezbaterea din Parlament ministrul Transporturilor a lipsit, insa secretarul de stat Maria Magdalena Grigore a recunoscut ca suma alocata ajunge doar pentru trei luni.

A3 in zona PetricaniFoto: Asociatia Pro Infrastructura

La dezbaterea Comisiilor reunite de Transporturi din Parlament, Ministrul Transporturilor Felix Stroe a lipsit. In locul sau au fost prezenti mai multi secretari de stat.

Discutiile au fost aprinse, insa majoritatea PSD a decis sa nu dezbata amendamentele ci sa le trimita in bloc - circa 190 de amendamente - la Comisia de Buget si Finante.

Problemele ridicate de unii deputati au vizat alocarile insuficiente pe multe din proiectele mari de infrastructura. Deputatul USR Catalin Drula a cerut lamuriri cu privire la sumele foarte mici alocate unor proiecte de autostrazi care au chiar termen de finalizare in anul urmator. Printre acestea se numara si autostrada A3 Bucuresti - Ploiesti, sectiunea de 3 km care intra in Bucuresti in zona Petricani, careia i-au fost alocate doar 20 de milioane de lei fata de necesarul de 80 de milioane de lei.

"Conform legii finantelor publice va fi o notificare in luna ianuarie catre constructor care le va spune: 'Nu mai terminati lucrarea cum trebuia in luna mai, lucrati cat pentru un sfert din bani'. Acelasi lucru se intampla pe A1 Lugoj - Deva si pe A10 Sebes - Turda unde alocarea e la jumatate fata de necesar", a spus Drula.

"Sunt proiecte care au alocare zero desi au contracte semnate si CNAIR s-a laudat cu ele. Centura Comarnic, centura Radauti, Pasajul de la Domnesti - zero. E de neinteles", a mai spus Drula.

Secretarul de stat Maria Magdalena Grigore a recunoscut spre finalul dezbaterii ca sumele alocate nu sunt suficiente. (min 00:50 in video-ul de mai jos)

"Suma necesara este mai mare. In primele trei luni nu se lucreaza. Aceasta suma ajunge pentru lunile martie, aprilie, mai, pana la urmatoarea rectificare bugetara cand pot fi alocate fonduri suplimentare", a spus secretarul de stat.

Deputatul USR a intervenit si a atras atentia ca in discutie este vorba de buegatul anual, nu trimestrial. "In ianuarie conform legii se transmite constructorului sa-si faca graficul de lucrari in acord cu alocarea bugetara. Nu se face buget pe trei luni, ce-i asta? Bugetul se face pe un an", a spus Drula.

Intr-un final proiectul de buget a primit aviz favorabil in forma transmisa de Guvern, iar cele 187 de amendamente - printre care si amendamente propuse de parlamentari ai puterii - vor fi trimise in anexa la comisiile reunite pentru buget-finante, iar fiecare initiator isi va sustine amendamentul, conform unei propuneri a presedintelui Comisiei pentru transporturi si energie din Senat, Butunoi Ionel-Daniel Butunoi.

Citeste si:

"Autostrazile cu termen de deschidere in 2018 au fost lasate fara finantarea necesara" - Asociatia Pro Infrastructura, despre proiectul de buget la Transporturi

Bugetul pe 2018 este dezastruos pentru investitii. S-au taiat bani de la autostrazi si cai ferate si alocarea pentru intretinerea drumurilor e la jumatate - Deputat USR

Soseaua de Centura a Sucevei, cu ZERO lei alocati pe 2018. Drumul inceput in urma cu noua ani e la 85%, dar e ignorat in continuare de autoritati