Astaldi, firma care se ocupă de lucrările la Magistrala 5, condiţionează continuarea acestora de achitarea a 94 de milioane de lei, deşi compania de transport se află cu plăţile la zi, a declarat, pentru MEDIAFAX, Marin Aldea, directorul Metrorex.

Metroul din Drumul TabereiFoto: Asociatia Pro Infrastructura

Astaldi şi-a asumat să finalizeze proiectul până la sfârşitul anului, iar compania română a alocat banii necesari lucrărilor la Magistrala 5 în bugetul pe 2019, facturile fiind achitate la zi, respectând contractul cu Astaldi, spune reprezentatul Metrorex.

Deşi firma Astaldi condiţionează accelerarea ritmului de lucru de achitarea celor 94 de milioane de lei reprezentând costurile din instanţă, Metrorex anunţă că au convenit eşalonarea sumei, în discuţiile purtate între părţi în cursul zilelor marţi şi miercuri. Până în prezent, Metrorex a achitat, în urma proceselor pierdute cu Astaldi, 140 de milioane de lei.

Metrorex anunţă că nu există pericolul ca angajaţii companiei de transport să nu îşi primească salariile, de asemenea anunţă că au insistat faţă de compania Astaldi ca lucrările la Magistrala 5 să fie terminate la termenul stabilit.

Sindicaliştii sunt revoltaţi cu juriştii Metrorex nu au acţionat în instanţă Astaldi pentru întârzierea lucrărilor, mai mult, învinuiesc departamentul juridic că au pierdut procesul cu firma italiană.

“Cu toate că Astaldi trebuia să termine lucrările la Magistrala 5 de metrou Eroilor – Drumul Taberei în anul 2015, nu numai că nu s-au terminat lucrările, dar din cauza incompetenţei reprezentanţilor direcţiei juridice din cadrul Metrorex care au pierdut în instanță proces după proces (circa 110 milioane de euro), s-a ajuns şi la blocarea conturilor bancare ale metroului de către această companie italiană”, explică reprezentanţii USLM, într-un comunicat.

Citește și:

Liderul sindicatului de la metrou îl contrazice pe șeful Metrorex: Magistrala 5 din Drumul Taberei ar putea fi dată în exploatare în 2020, nu la finalul acestui an cum s-a promis