VIDEO Licitatia pentru noile trenuri de metrou, blocata. CNSC suspenda solutionarea contestatiilor dupa ce DNA a deschis un dosar penal in cauza

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Noul metrou CAF care ruleaza in Bucuresti pe M2
Foto: CAF
Licitatia pentru achizitia a 51 de noi trenuri de metrou atribuita de catre Metrorex firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) pentru o oferta de 310 milioane de euro a fost blocata dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a decis suspendarea solutionarii contestatiilor depuse de catre companiile Alstom si Astra Vagoane. Decizia CNSC vine ca urmare a faptului ca procurorii DNA au demarat un dosar penal ce are legatura cu procedura. Practic, pana la solutionarea dosarului penal, licitatia pentru noile trenuri de metrou ramane blocata.

Intr-o decizie datata pe 24 aprilie, CNSC a decis sa suspende "soluţionarea contestaţiilor depuse de către S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A., (...) şi, respectiv, de către S.C. ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI S.A., (...), în contradictoriu cu S.C. METROREX S.A., (...) până când hotărârea pronunţată în cauza în care se fac cercetări, în dosarul penal nr. 88/P/2015, va rămâne definitivă".

La mijlocul lunii aprilie presa scria ca CNSC a cerut DNA informaţii privind licitaţia pentru trenurile de metrou si daca sunt nereguli anchetate în legătură cu desfăşurarea procedurii organizate de Metrorex.

In luna martie, chiar Metrorex a solicitat CNSC sa suspende solutionarea contestatiilor pentru ca DNA a facut o serie de descinderi la Ministerul Transporturilor si au deschis o ancheta penala.



Licitatia pentru noile trenuri de metrou, castigata de spaniolii de la CAF. Alstom si Astra Vagoane au contestat rezultatul

Metrorex a atribuit la inceputul lunii martie catre firma spaniola Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) un contract pentru achizitia a minim 43 si maxim 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Eroilor a metroului bucurestean.

CAF a castigat licitatia lansata inca din 2014 cu o oferta de 6,06 milioane de euro pe tren, adica un maxim de 309 milioane de euro pentru setul maxim de 51 de trenuri. Contractul a fost atribuit, dar nu si semnat pentru ca Metrorex si CAF inca se aflau in etapa de 10 zile in care mai pot fi depuse contestatii.

Ulterior, fata de rezultat, au fost depuse doua contestatii de catre Astra Vagoane si Alstom, firme si ele participante la procedura de licitatie publica.

Contractul este unul cadru cu durata de 7 ani, se va imparti in contracte subsecvente si presupune achizitia a minim 43 de trenuri de metrou (258 de vagoane) sau a maxim 51 de trenuri (306 vagoane). Trenurile sunt achizitionate pentru a fi folosite pe Magistrala 5 de metrou ce se afla in prezent in constructie in cartierul Drumul Taberei.

Licitatia a fost lansata in iunie 2014 (anunt de participare 151772 / 26.06.2014), iar ofertele au fost deschise pe 16 octombrie, 4 din cele cinci oferte venind de la firme straine:

    > ASTRA Vagoane Calatori - 5,1 mil euro euro/tren de metrou (260 milioane de euro)
    > CSR (China)- 5,22 mil euro/tren de metrou (272 milioane de euro)
    > CAF - 6,06 mil euro/tren de metrou (310 milioane euro)
    > Alstom - 6,31 mil euro/tren de metrou (322 de milioane euro)
    > Pesa - 6,5 mil euro/tren de metrou (341 de milioane de euro)

Conform informatiilor din SEAP, in criteriile de atribuire ale acestui contract, pretul ofertei a avut o pondere de 60%, restul criteriilor fiind performante tehnice necesare (15%), termene de livrare/receptie (12%), conditii de mentenanta (3%), costuri de mentenanta (5%) si termene de garantie (5%).

Compania spaniola CAF a mai castigat in ultimii ani un contract cu Metrorex care presupune achizitia de 16 trenuri de metrou pentru circa 100 de milioane de euro. Deja o parte din aceste trenuri au inceput sa circule pe Magistrala 2 din Bucuresti.

Seful de la Metrorex si-a dat demisia dupa atribuirea contractului

Pe 24 martie, in plin scandal al licitatiei pentru trenuri si a majorarii tarifelor la metrou, seful Metrorex Ion Radu si-a dat demisia din functie. La cateva zile mai tarziu a aparut public si informatia conform careia Metrorex a solicitat CNSC sa suspende solutionarea contestatiilor pe motiv ca DNA are un lucru un dosar penal in cauza.


Citeste mai multe despre   



















7393 vizualizari

  • +10 (10 voturi)    
    era si timpul. (Luni, 27 aprilie 2015, 15:22)

    g01an [utilizator]

    foarte bine, daca tot dezavantajam industria romaneasca, macar sa fie contractele corect atribuite. cine vrea sa faca afaceri in romania, sa respecte legislatia europeana, nu obisnuinta locala.

    as fi totusi retinut in afirmatii despre acest caz particular, sper ca procurorii sa fie siguri ca pot obtine condamnari in acest caz. nu ar fi bine sa ne facem de ras cu astfel de cazuri pe contracte importante.
  • -9 (11 voturi)    
    Si care este solutia? (Luni, 27 aprilie 2015, 15:33)

    gosa [utilizator]

    Ar fi culmea sa ne trezim gata cu infrastructuramagistrala 5 si sa nu avem trenurile.
    Ce se intampla daca solutionarea dosarului penal dureaza 4 ani si anul viitor e gata noua magistrala?

    Oare intram intr-o noua faza Dorel?
    • +9 (9 voturi)    
      stai linistit (Luni, 27 aprilie 2015, 16:54)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui gosa

      la dosarele instrumentate de DNA in 2013 si 2014, in maxim 6-8 luni s-au facut condamnarile, vezi judecatorul care a sarit gardul fugind de politisti si procurori, cand a fost prins ? anul trecut prin toamna din ce imi aduc aminte, si zilele trecute a luat 10 ani de puscarie.
    • +7 (7 voturi)    
      bravo nenea (Luni, 27 aprilie 2015, 17:21)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui gosa

      e ok sa ne tepuiasca de 5 milione ca ce se intampla daca terminam magistrala ... nu avem vagoane
      dorel esti tu
      • 0 (0 voturi)    
        nenea (Marţi, 28 aprilie 2015, 9:22)

        gosa [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        CE am spus eu este ca ideal ar fi sa se continue achizitia trenurilor astfel incat la finalizarea retelei sa avem si cu ce circula.
        Nu am sustinut licitatia masluita! Daca ar fi dupa mine Astra Vagoane ar trebui sa livreze trenurile (cel mai bun pret, experienta, firma romaneasca, etc)
  • +12 (14 voturi)    
    Astra (Luni, 27 aprilie 2015, 15:35)

    DalacuMarius1 [anonim]

    Poate mai este o sansa sa castige Astra Vagoane.
    • +7 (7 voturi)    
      Sa speram (Luni, 27 aprilie 2015, 17:01)

      Rogue [utilizator] i-a raspuns lui DalacuMarius1

      Un astfel de contract va da comenzi nu doar Astraei
      dar si altor furnizori care contribuie la constructiea garniturilor de metrou.

      Nu se poate sa te dezvolti economic data tot continui cu importuri. Cineva mai trebuie si sa produca bani in tara, avem nevoie de taxe la buget si locuri de munca, avem nevoie si de industrie.
      • +1 (3 voturi)    
        clar.. (Marţi, 28 aprilie 2015, 0:56)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rogue

        in spiritul comentariului si sperantelor tale, sa se dea o lege care sa va oblige pe toti sa circulati doar cu masini fabricate in Romania!.. telefoane? doar alea asamblate la Brasov.. va fi mai greu cu calculatoarele, dar va descurcati voi cu niste ramasite de la FEPER pana prinde iar avant economia planificata ca deja pare sa nu va mai placa piata libera cu concurenta internationala.
        • 0 (0 voturi)    
          Teorie vs realitate (Marţi, 28 aprilie 2015, 13:54)

          Rogue [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Da stim „piata libera“, „concurenta internationala “ suna frumos dar nu stiu cum se face ca atunci cand se aplica in Romania ne trezim cu:
          „Din noile trenuri spaniole CAF pe care Metrorex le-a achiziţionat recent cad frecvent piese şi trenurile intră des la reparaţii şi verificări. „Diverse, piese, şuruburi, fie erau slăbite, fie lipsă. S-a găsit între şine o flanşă(piesă plată care servește la îmbinarea etanșă în prelungire sau de ramificație a unor alte piese – N.R. ) de 4,5 centimetri, desprinsă din tren. Aceste trenuri stau tot timpul în revizii”.

          Pai cum a functionat aici concurenta?.
          Si atunci nu cumva aceste slogane au fost folosite pt. a justifica castigarea, cu orice pret, a unor licitati de firme straine, ca de firmele romanesti mai sarace spaga mai mica?.
          Cam prea multe la noi sunt mai scumpe ca afara pai si atunci unde este concurenta?. Pai cum sa ai cand firmele romanesti nu prea exista si cand participa la o licitatei cu o oferta mai buna nu castiga.

          Asa cum raspunsul tau este dezechilibrat considerand, prin exemplele tale, cat ce se produce in Romania este prost si al meu este.

          Nimeni nu sustine ca doar firmele romanesti ar trebuii sa castige dar daca nu vor castiga niciodata, indiferent de oferta lo,r nu se poate garanta decat baltire economica.
          • +1 (1 vot)    
            exceptiile sunt.. exceptii (Marţi, 28 aprilie 2015, 18:00)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Rogue

            Daca suntem de acord ca e bine sa avem concurenta deschisa, corecta, atunci solutia nu este sa dam contracte firmei x pentru ca e romaneasca, ci sa ne intrebam ce se poate face ca firmele romanesti sa fie capabile sa concureze cu cele straine (Astra oricum importa tehnologie si echipamente de la Siemens, deci grosul banilor iese din tara) si sa avem grija ca licitatiile publice sa fie corecte.
  • -4 (6 voturi)    
    Presedintele si Consiliul de administratie (Luni, 27 aprilie 2015, 16:56)

    newlook [utilizator]

    Presedintele si Consiliul de administratie de la CAF ar trebui sa fie arestati preventiv pentru cel putin 30 de zile ca sa nu ascunda dovezi, sa nu influenteze martorii...etc ! Iar pe sediul central din Spania trebuie pus sechestru !
  • +2 (2 voturi)    
    bravo (Luni, 27 aprilie 2015, 17:22)

    Adrian_1234 [utilizator]

    puscaria si confiscarea averii
    ce demisie .. asta e usor
    • 0 (0 voturi)    
      Demisie? Alba-neagra. (Luni, 27 aprilie 2015, 19:17)

      a-politic [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Il doare pe nenea ala in spate de demisie. Daca a fost intr-adevar implicat in fapte de coruptie, ori ii da sefului partea si e repus poimaine in alt post similar altundeva, ori isi cumpara singur postul tot poimaine. Astia ne iau pe toti de prosti, numai cu beciul pot fi readusi in simtiri. Imi pare sincer rau ca suntem presati sa aducem puscariile la standarde de secolul 21, coruptii de prin partile astea nu merita decat sa fie uitati intr-o groapa in pamant cu o cana de apa pe zi.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă