Autostrada A3 Comarnic - Brasov a fost scoasa din nou la licitatie, incepand cu loturile de capat: 71 de milioane de euro pentru 10 km

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Capetele autostrazii Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews
Autostrada A3 Comarnic - Brasov, a carei concesiune controversata a picat in urma cu o luna, a fost scoasa la licitatie publica de data aceasta, incepand cu primele loturi dinspre cele doua capete. Este vorba de 4 km dinspre Comarnic si circa 6 km dinspre Rasnov spre Cristian (Brasov), pentru care Compania de Autostrazi estimeaza un cost de circa 71 de milioane de euro. Primul lot, cel care ocoleste Comarnicul, ar trebui sa fie conexat cu DN1 la capete conform documentatiei, insa proiectele ilustrative nu indica vreun nod rutier in zona de nord, acolo unde orice conexiune ar presupune un pod rutier suplimentar care sa traverseze raul Prahova, linia de Cale Ferata si, eventual, DN1.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a anuntat joi ca a fost initiata procedura de licitatie deschisa pentru atribuirea contractului: "Proiectare si executie Autostrada Bucuresti - Brasov, Tronson Comarnic-Brasov, Lot 1: sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300; Lot 2: sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600 si Drum de Legatura".

In vederea atribuirii acestui contract, CNADNR SA organizeaza o licitatie impartita pe 2 loturi, respectiv:

> Lot 1: Sector Comarnic - Predeal, km 111+300 - km 115+300, lungime 4.00 km, valoarea estimata a contractului fiind de 166.855.909 lei fara TVA;

> Lot 2: Sector Predeal - Cristian, km 162+300 - km 168+600
si Drum de Legatura, lungime 6,3 km, valoarea estimata a contractului fiind de 149.837.204 lei fara TVA.

"Durata contractului aferenta celor doua loturi este de 72 luni din care 24 luni perioada de proiectare si executie si 48 luni perioada de garantie a lucrarilor, finantarea proiectului urmand a fi realizata din fonduri de la Bugetul de Stat si/sau alte surse legal constituite", anunta CNADNR.

Termenul de depunere al ofertelor este 2 septembrie 2015, urmand ca acestea sa fie deschise chiar in aceeasi zi.

Cum va fi conectat la DN1 lotul de autostrada care ocoleste Comarnicul ?

Cele doua loturi pe care CNADNr le scoate acum la licitatie ar urma sa functioneze drept ocolitoare la localitatile din zone, Lotul 2 impreuna cu drumul de legatura ocolind Rasnovul si localitatea brasoveana Cristian.

Km 115+300 din primul lot al autostrazii Comarnic - Brasov
Foto: Hotnews
Lotul 1 porneste chiar dinaintea intrarii in Comarnic si ocoleste localitatea pe partea de est pana la km 115 si 300 de metri. Caietul de sarcini prevede ca acest lot sa fie conexat cu DN1 la ambele capete, dar nu detaliaza exact cum va fi aceasta conexiune la capatul de nord.

Avand in vedere ca la km 115+300 in planurile vechi nu regasim vreun nod rutier sau vreun alt tip de conexiune cu infrastructura existenta, in mod normal ar trebui gandit si proiectat un nou nod rutier. Din actuala documentatia depusa in SEAP, nu este clar daca acest nod rutier va fi inclus in acest contract sau va fi licitat separat.

In zona unde lotul se termina, autostrada va fi pe partea de est a raului Prahova. Orice conexiune cu DN1 in acel punt ar presupune un pod rutier peste rau, dar si peste Calea Ferata care este aproape de DN1.

In urma cu o luna, CNADNR anunta ca realizarea autostrazii A3 Comarnic - Brasov prin concesiune a picat. Practic, statul a denuntat intelegerea semnata cu asocierea Vinci - Strabag - Aktor de concesiune a celor 53 de km de autostrada dintre Comarnic si Brasov, afacere ce presupunea un cost de 8,5 miliarde de euro pentru constructia, intretinerea si operarea autostrazii pe 26 de ani.

Cum va fi finantata autostrada? CNADNR spune ca "din buget si alte surse", dar Master Planul de Transport prevede mixul de fonduri europene - buget - imprumuturi

CNADNR sustine ca finantarea celor doua loturi se va face de la bugetul de stat "si/sau alte surse legal constituite", insa nu detaliza prea mult. Cu toate acestea,in  Master Planul General de Transport, documentul de capatai pentru strategia autostrazilor pe urmatorii 15 ani, trimis la Comisia Europeana, autostrada Comarnic - Brasov este prevazuta a fi realizata printr-un mix de fonduri. Este vorba de fonduri de la buget, din imprumuturi precum cele de la BEI/BERD/BIRD, precum si din fonduri europene nerambursabile.


Citeste mai multe despre   






















13666 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    Pacientii cabinetului 'dr" Ponta se vac ca muncesc (Joi, 16 iulie 2015, 12:35)

    Plagarus [utilizator]

    Cortul lui Sova nu se liciteaza Viorele ?
  • +19 (21 voturi)    
    ... (Joi, 16 iulie 2015, 12:37)

    a.nonim [utilizator]

    Asta da strategie. Construiesti mai intai capetele (la preturi rezonabile), ca mai apoi sa spui daca tot am investit nu putem sa le lasam asa, trebuie sa le si unim. Si atunci bineinteles ca nu vor mai conta costurile, pentru ca vom avea de ales intre doua rele, a arunca la gunoi investitia deja facuta, si a continua pentru a o rentabiliza cat de cat.
  • +15 (19 voturi)    
    Clar (Joi, 16 iulie 2015, 12:43)

    qwertyuiop [utilizator]

    Prin urmare peste 2000 de ani cand probabil se va face va fi complet inutila pentru ca nu va avea nicio legatura cu nimic. Si va sta sa se degradeze alte 5000 de ani pana o va lega cineva de ceva.
    Puie monta!
  • +20 (22 voturi)    
    Se mai fură niște bani. (Joi, 16 iulie 2015, 12:46)

    vali47 [utilizator]

    Se fac de fapt niște capete de autostradă care pleacă de nicăieri și ajung nicăieri.Hoție.Mai mult ca sigur că se vor cheltui niște bani aiurea pe niște studii și documentații inutile.
  • +16 (20 voturi)    
    ... (Joi, 16 iulie 2015, 13:36)

    SergiuPanait [utilizator]

    Cretinii astia de la CNADNR nu se satura de furaciune si nici nu vor sa inteleaga ca SIBIU - PITESTI este autostrada pe care trebuie sa se concentreze...
    • +7 (9 voturi)    
      Exact (Joi, 16 iulie 2015, 15:19)

      qwertyuiop [utilizator] i-a raspuns lui SergiuPanait

      Exact! Macar Sibiu-Pitesti duce undeva.
      Cat de cretin sa fii sa faci 5 km respectiv 6 km de auostrada la cateva zeci de km de cea mai apropiata autostrada. Nu inteleg ce tot trag astia cu Comarnic- Brasov
      • -1 (7 voturi)    
        Se fac amandoua autostrazile (Joi, 16 iulie 2015, 15:51)

        Alor [utilizator] i-a raspuns lui qwertyuiop

        Sibiu -Pitesti se va licita dupa terminarea studiului de fezabilitate, studiu la care deja se lucreaza si are un termen clar de finalizare. Contructia acestei autostrazi se va incepe tot de la capete, respectiv din Pitesti si Sibiu, urmand si restul cu o mica intarziere deoarece SF-ul ptr aceasta zona de munte dureaza putin mai mult. Pentru autostrada Comarnic-Brasov se incepe cu capetele fiind o zona mai usoara urmeaza sa se liciteze si partea de mijloc cea mai dificila dealtfel. Ideea este ca se fac amandoua autostrazile odata. Acum cand chiar se face ceva nu mai fiti carcotasi, lasati injuraturile, ganditi pozitiv si puneti mana la munca, nu numai pe tastatura.
        • +1 (3 voturi)    
          se face ceva? (Joi, 16 iulie 2015, 17:27)

          gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Alor

          prietene, explica-ne si noua, ce se face? 7 mil de euro pt 1km de autostrada? si asta in zona considerata mai usoara? asta e de bine? tu te auzi ce spui? in BG s-au facut autostrazi cu 2mil / km iar noi facem cu 7 mil? sincer, sper sa fii un PSD-ist pt ca daca nu esti esti trebuie sa fii prea naiv si usor de prostit de propaganda TV
          • +1 (3 voturi)    
            Eu am explicat (Joi, 16 iulie 2015, 18:26)

            Alor [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            Eu am explicat tehnic ce se face, nu am comentat pretul per Km, asta este alta poveste.
            • -1 (1 vot)    
              te faci ca nu intelegi (Vineri, 17 iulie 2015, 14:40)

              gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Alor

              ai plati, sa zicem, 1000 de euro pt un schimb de cauciucuri iarna/vara? tehnic se face ireprosabil. ai plati ? eu cred ca ai plati daca n-ai da de la tine si daca din 1000 aia de euro iti iese si tie ceva. nu? cam asta e si cu autostrazile. nu elimina pretul din discutie pt ca este EXTREM de important. nu ma intereseaza ca se face, da, logic ca se poate face, in toata lumea se fac autostrazi ci ma intereseaza la ce pret.
              • 0 (0 voturi)    
                Gigele (Vineri, 17 iulie 2015, 15:56)

                Alor [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

                Gigele visezi frumos dar aici nu esti in Luxemburg ci in Romania, aici sunt doua viteze incet si foarte incet. Cu alte cuvinte ori se face ceva dar scump per Km sau se cheltuiesc toti banii si nu se face nimic. Ce alegi ?
          • +1 (3 voturi)    
            Eu am explicat (Joi, 16 iulie 2015, 18:26)

            Alor [utilizator] i-a raspuns lui gigel de luxembourg

            Eu am explicat tehnic ce se face, nu am comentat pretul per Km, asta este alta poveste.
  • +3 (5 voturi)    
    Vivat traiasca! (Joi, 16 iulie 2015, 14:15)

    The Real Sasha [utilizator]

    Aplauze! Bravo! Inca o autostrada ce va fi gata peste cativa... niciodata?!?
    Huaaaaaaaa!
  • +4 (4 voturi)    
    Pontalaul da ultimele tunuri (Joi, 16 iulie 2015, 15:35)

    Locke Lamora [utilizator]

    Bani de batranete.
  • 0 (0 voturi)    
    Dati un lei (mai bine1000) pentru autostrada ! (Luni, 3 august 2015, 16:30)

    ATXHN [utilizator]

    Mai stiti sloganul "Dati un leu pentru Atheneu" ?

    Dece oare nu s-ar putea construi aceasta autostrada, dorita de foarte multi romani prin subscriptie publica.
    CNADR ar putea lansa o campanie (macar pentru a sonda terenul) in care sa lanseze o invitatie de genul:

    Contribuiti cu 1000 lei la autostrada Comanic-Brasov si 5 ani puteti circula pe ea fara taxe (cu un autoturism).
    Sau: Contribuiti cu 500 lei la autostrada Comanic-Brasov si 3 ani puteti circula pe ea fara taxe (cu un autoturism).
    Sau pentru transportatori:
    Contribuiti cu 10000 lei la autostrada Comanic-Brasov si 5 ani puteti circula pe ea fara taxe (cu un tir / autocar).

    Rog cititorii sa comenteze aceasta propunere si eventual sa o promoveze.

    Rog economistii, inginerii sa faca o analiza si sa vada ce ar iesi daca ar exista 200.000 proprietari autoturisme si 10.000 transportatori interesati !!!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version