​Dosar penal în cazul tronsonului demolat al autostrăzii Sibiu-Orăștie. Digi24: Mai mulți angajați ai CNADNR, inclusiv șeful companiei de stat, audiati de procurori

de Victor Cozmei     HotNews.ro


O portiune din autostrada Sibiu - Orastie Lot 3 a fost deramata
Foto: Turnul Sfatului
Procurorii DNA au deschis un dosar penal in rem in cazul construirii segmentului de drum Cunta-Saliste, de pe autostrada Sibiu-Orastie, tronson afectat de probleme si care a fost inchis si demolat partial la nici un an de la deschidere, informeaza Digi24. Ancheta DNA vine dupa ce atat CNADNR, cat si Ministerul Transporturilor in urma unui raport al Corpului de Control, au sesizat procurorii de posibile probleme in desfasurarea contractului. Potrivit Digi 24, DNA a ridicat mai multe documente si a audiat mai multi angajati ai CNADNR, inclusiv directorul general Narcis Neaga.

DNA are indicii ca, in cadrul acestui proiect, unii responsabili s-ar face vinovati de abuz in serviciu, fapte de coruptie si de deturnare de fonduri europene, insa deocamdata nu exista persoane puse sub acuzare, scrie Digi24.ro

In ultimele luni, procurorii DNA au ridicat mai multe documente de la sediul CNADNR. Exista o suspiciune ca, la sediul CNADNR, se afla inscrisuri cu privire la derularea contractului de executie pentru lotul trei al acestei autostrazi. E vorba despre documente privind transferul unor sume de bani in baza unor contracte ce atesta operatiuni comerciale fictive, contracte de consultanta ce disimuleaza plata unor foloase necuvenite.

Potrivit informatiilor Digi24, au fost chemati la audieri mai multi angajati ai CNADNR, inclusiv seful companiei de stat, dar si ai firmei de consultanta care au supravegheat realizarea acestui lot de autostrada la inceputul anului trecut.

In urma cu o luna, pe 9 noiembrie, Compania de Autostrazi a depus o plangere penala fata de constructorul italian Impregilo in cazul lotului inchis si demolat din autostrada Sibiu - Orastie.

La doua zile dupa, Ministerul Transporturilor anunta concluziile unui raport al Corpului de Control cu privire la activitatea CNADNR in cazul autostrazii Sibiu - Orastie. In raportul publicat de MT erau identificati 12 responsabili, printre ei se afla si Narcis Neaga, actualul director al CNADNR.

Ministrul de atunci, Iulian Matache, l-a "mustruluit" punlicv pe Neaga si echipa de conducere a CNADNR, dar nu i-a cerut demisia, insa a anuntat ca a trimis concluziile raportului la DNA.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9216 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    La Multi Ani ........cu EXECUTAREEE (Joi, 3 decembrie 2015, 17:31)

    linarel [utilizator]

    numai vesti bune astazi. Chistocu' pe cind ?
  • +11 (11 voturi)    
    Sa curga demisiile. (Joi, 3 decembrie 2015, 17:49)

    ouyang [utilizator]

    Repede. Nu merita sa ia salariul de craciun incompetentii astia.
  • +8 (8 voturi)    
    ponta (Joi, 3 decembrie 2015, 23:04)

    Ilidia [utilizator]

    Sa-l cheme si pe "mincinosul national" la audieri, ca doar pentru ca el sa se poata umfla in pene la inaugurare, s-a dat totul peste cap de catre obedientii de la CNADR.
  • +2 (2 voturi)    
    Cred ca primele doua demiteri... (Vineri, 4 decembrie 2015, 6:23)

    gigiN [utilizator]

    ...pe care ar trebui sa le faca dl.Ciolos sunt neaga si arafatul,doi mincinosi ordinari si,probabil,mai mult decat atat.
  • +2 (4 voturi)    
    Daca a intrat DNA pe fir, (Vineri, 4 decembrie 2015, 8:51)

    xrogo [utilizator]

    sigur se suspenda orice lucrare pana se da o sentinta,si uite asa cu ajutorul DNA se scurge si anul 2016,la sfarsitul caruia,daca n-am terminat autostrada,se vor retrage TOTI banii catre UE,multumesc DNA!!!
  • +4 (4 voturi)    
    Cine a fost manager de proiect ??? (Vineri, 4 decembrie 2015, 9:04)

    andreesanu [utilizator]

    Fiecare proiect trebuie sa aiba un manager, cine-i ala ?
    Pentru fiecare proiect de constructii exista un DIRIGINTE de santier conform legii ,cine-i ala ?
    Pentru fiecare proiect exista un plan de control OBIGATORIU elaborat de proiectant ,controalele se fac cu proiectantul, reprezentantul IGSC,DIRIGINTELE de santier si Executantul lucrarii ,cine sunt acestia ???
    Pentru lucrarile ascunse se fac intocmesc documente ce stau la Cartea constructiei ,unde-s aceste documente ?
    Pentru materialele bagate in manopera se ataseaza certificatele de calitate in original,pentru betoane se tine un registru special (condica) cu marca betonului ,cantitatea,ora turnarii etc.
    Pentru plati partiale managerul de proiect trebuie sa verifice stadiul fizic al lucrarilor ,nimicnu se da la plata fara documente justificative .
    La terminarea lucrarilor executantul anunta beneficiarul de terminarea lucrarilor si se face o prima receptie .
    Beneficiarul desemneaza prin decizie membrii sai din comisiei de receptie ,totodata organele abilitate ale statului sunt anuntate sa-si trimita specialistii .
    IGSC trebuie sa aiba cel putin un specialist in comisiea de receptie.
    In situatia in care se afla tronsonul de autostrada trebuie luati la DNA toti cei care pe diverse paliere au ascuns starea de fapt.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by