FOTO Compania de Autostrazi a luat o decizie in privinta "tunelurilor pentru ursi" de pe autostrada Lugoj - Deva: Doua din cele trei tuneluri planificate vor fi unite intr-un singur tunel lung de 1,6 km

de Victor Cozmei     HotNews.ro

Tunel pe autostrada
Foto: Wikimedia Commons
Pe Lotul 2 al autostrazii A1 Lugoj - Deva vor fi construite doua tuneluri, nu trei cum era planificat pana acum. Decizia a fost luata miercuri de catre Compania de Autostrazi care a hotarat ca doua dintre tuneluri sa se uneasca, de fapt, intr-un singur tunel mai mare, cu lungimea de circa 1,6 km. Odata facuta aceasta alegere poate fi inceputa proiectarea si apoi scoaterea la licitatie a proiectului.

Zona tunelurilor de pe Lugoj - Deva
Foto: Hotnews
Consiliul Tehnic-Economic (CTE) din cadrul CNADNR a luat o decizie miercuri in privinta sectiunii E2 a Lotului 2 din autostrada Lugoj - Deva, acolo unde acordul de mediu impune realizarea unor tuneluri pentru autostrada astfel incat noua sosea de mare viteza sa nu afecteze fauna din zona. In presa, tunelurile au ajuns sa fie cunoscute drept "tunelurile pentru ursi", desi teoretic tunelurile vor deservi autostrada si autovehiculele, iar fauna va putea trece pe deasupra.

In planurile de pana acum pe aceasta sectiune erau stabilite trei tunele, insa s-a pus problema zonei de circa 400 de metri dintre doua tunele, o zona dificila din punct de vedere a reliefului. Astfel, in sedinta de miercuri CTE-ul din CNADNR a decis sa uneasca tunelul 2 de 834 metri si tunelul 3 de 400 metri lungime intr-un singur tunel mai lung, de peste 1,6 km lungime in total.




"Am dezbatut trei solutii pentru partea de tunele. Era varianta cu sapatura in debleu, o sapatura masiva. Varianta doi era realizarea unui zid de sprijin astfel incat volumul de sapatura scade cu 40%. Si varianta trei era unirea celor doua tunele printr-un alt tunel. E adevarat ca varianta 3 din punct de vedere tehnic e cea mai buna, dar din punct de vedere tehnico-economic CTE-ul va decide", declara marti seful CNADNR, Catalin Homor, inainte de sedinta CTE.

"Urmeaza proiectarea vreo 4 luni si apoi scoaterea la licitatie. Vom avea un constructor cel mai devreme la anul pe vremea asta. Executia dureaza circa 14 luni", a mai declarat Homor.

Potrivit lui Homor, restul autostrazii fara partea de tuneluri, circa 15 km, ar putea fi gata la finalul anului 2016.

Pana la decizia CTE-ului de unire intr-un singur tunel a tunelurilor 2 si 3, proiectul prevedea trei tuneluri la urmatoarele pozitii a sectiunii E2 din Lotul 2 Lugj - Deva:

    - Tunelul 1 la km 52+880 (290 metri lungime)
    - Tunelul 2 la km 53+620 (834 metri lungime)
    - Tunelul 3 la km 55+020 (400 metri lungime)

Tunelurile "pentru ursi" au fost adaugate ulterior la proiectul original al autostrazii dupa ce autoritatile de la mediu au decis ca se impune modificarea proiectului sau realizarea unor structuri in plus astfel incat coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zona sa nu fie afectate si sectionate, practic, de noua sosea de mare viteza.

Despre autostrada Lugoj - Deva puteti citi mai multe in sectiunea speciala dedicata monitorizarii proiectelor de infrastructura:

ERATA: Intr-o varianta anterioara a acestui articol era mentionat eronat faptul ca noul tunel aprobat in CTE-ul CNADNR ar fi intre tunelul 1 si tunelul 2. Articolul a fost corectat.



Citeste mai multe despre   











Citeste pe Stirile Pro Tv

O femeie cu cetatenie romana, amendata in Austria cu 38.000 de euro dupa ce a cersit cu copilul pe strazi. Reactia tinerei

O femeie cu cetatenie romana care cersea in Austria a fost amendata cu 38.000 de euro pentru ca a cersit in mod repetat impreuna cu un copil, informeaza luni cotidianul austriac The Local, preluat de Agerpres.
11694 vizualizari
  • -1 (5 voturi)    
    Conform schitei (Joi, 4 februarie 2016, 19:08)

    ipolitic [utilizator]

    tunelul nou e in aer. Deci forajul se va executa cu niste ventilatoare. Asta va reduce costurile.
  • -15 (19 voturi)    
    risipa (Joi, 4 februarie 2016, 19:47)

    cu5clase [utilizator]

    Mai bine i-ar curata pe toti ca in Germania si ar investi banii in alte chestii mai utile.
    • +6 (8 voturi)    
      in educatie ar fi de investit.... (Vineri, 5 februarie 2016, 9:19)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui cu5clase

      ca sa nu mai avem oameni destepti ca tine cu drept de vot....
      • -7 (9 voturi)    
        faci (Vineri, 5 februarie 2016, 11:43)

        cu5clase [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        parte din cei cu extra-competente ? vazusi ceva padusi prin vest cu ursi ? ori esti mai desptept ca nemtii dar ai wc-ul in spatele curtii?
  • -9 (15 voturi)    
    cine le explică (Joi, 4 februarie 2016, 20:17)

    tba [utilizator]

    urșilor că au de intrat în tunel?
    • +6 (6 voturi)    
      Tunelul e pt masini (Vineri, 5 februarie 2016, 4:35)

      Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui tba

      Sau tu glumesti?
  • +3 (5 voturi)    
    progresam, tovarasi (Joi, 4 februarie 2016, 22:24)

    natbl73 [utilizator]

    acesta e un banc (vechi):

    conferinta internationala a constructorilor:
    -japonezii: avem echipamente, avem specialisti, foram concomitent de la cele 2 capete, ne intalnim la mijloc cu abatere de maxim 10 milimetri
    -nemtii: avem specialisti, avem experienta, foram...., ne intalnim la mijloc cu abatere de max 10 centimetri, finisam si nu se vede
    - romanii: avem muncitori puternici, sapam, daca ne intalnim, bine, daca nu, facem 2 tunele
    • 0 (6 voturi)    
      asta nu e banc, e banka (Joi, 4 februarie 2016, 23:51)

      Miky113 [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

      Aceiasi solutie se preteaza foarte bine si in SFul "StartWars Pitesti-Sibiu". Un tunel cap-cap .
      Ce misto or sa treaca: ursii, mistretzii, ciobanii cu 3 canii, zimbrii, caii frumosi, magarii domestici, caprele albe, nevastuicile, cucii armenesti si binenteles, braconierii !!
  • -7 (11 voturi)    
    pentru ursi da (Vineri, 5 februarie 2016, 2:18)

    Dodel540 [utilizator]

    Asadar pentru ursi se pot face tunele dar cand pentru functionarea autostrazii trebuiesc facute TUNELE, cNADNR se apuca sa arunce in aer dealuri ca pe Sibiu-Cunta care acum sta inchisa din cauza proastelor decizii tehnice.
    Chiar la pasarele pentru ursi nu v-ati gandit ? Ar revigora si turismul!


    Pulifricilor! nu stiti cum sa amanati la nesfarsit constructia unei amarate de autostrazi.


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri