Surse: Autostrada Pitesti - Sibiu, inca o amanare. Controversatul contract pentru studiile de fezabilitate ale tronsoanelor de munte a fost reziliat

de C. Pantazi     HotNews.ro

Sibiu - Pitesti, o autostrada care are probleme la pornire
Foto: Hotnews
Compania Nationala de Autostrazi (CNAIR) a reziliat de facto un controversat contract ce dateaza din 2015 pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Pitesti-Sibiu, potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor. Autostrada e cruciala pentru legarea estului tarii de vest. Contractul, mosit de fostul ministru Dan Sova, a fost criticat de un organism al UE si de actori din piata de infrastructura si a fost prelungit deja o data.

Practic, asocierea dintre firmele Spea (Italia) si Tecninc Consulting (Romania) a furnizat pana acum studiul de fezabilitate pentru doar doua tronsoane din cele cinci ale autostrazii, cele mai simple: tronsonul 1 si 5. Asocierea romano-italiana a depasit cu mult termenul in care trebuia sa furnizeze ceea ce isi asumase prin contract. Ca urmare, CNAIR a refuzat sa acorde o noua amanare.

Ce se va intampla acum? CNAIR va incerca sa faca pe cont propriu studiul de fezabilitate, potrivit surselor citate. Nu e clar cat de mare va fi intarzierea intregului proiect, dar, avand in vedere ca e vorba despre cele mai grele tronsoane, e foarte probabil ca intregul proiect sa fie amanat cu cativa ani.

Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, s-a declarat in urma cu trei zile dezamagit de intarzierile inregistrate de asocierea de firme. "Noi am prelungit termenul acestei firme. Eu am gasit proiectul blocat la Minister cand am ajuns. Am prelungit cu inca sase luni, pentru a finaliza toate studiile de fezabilitate pentru cele cinci sectiuni. Pana in momentul de fata ne-au adus sectiunile unu si cinci, evident, pe care le-am si lansat pe SEAP, si sectiunea patru, in timp ce doi si trei urmeaza sa le aduca. Daca nu se vor incadra in termenul contractual vom incheia contractul cu ei", a declarat Cuc, citat de economica.net.

HotNews.ro avertiza inca din decembrie 2015, intr-o analiza dedicata Autostrazii Sibiu-Pitesti, ca acest contract este nerealist.

"Isi mai permite Romania un esec dureros si costisitor in infrastructura precum autostrada crapata Orastie - Sibiu? Exact in aceasta dilema e acum Ministerul Transporturilor in privinta celui mai mare proiect de infrastructura rutiera din istoria recenta, autostrada Pitesti - Sibiu. Consultantul agreat al Bruxelles-ului a constatat ca revizuirea Studiului de Fezabilitate pentru Pitesti - Sibiu e de o calitate indoielnica, e in mare intarziere si risca sa compromita tot proiectul. Solutia care se intrevede e una radicala: rezilierea actualului contract si lansarea unuia nou pentru studiul de fezabilitate si proiectarea autostrazii. E adevarat ca solutia inseamna alt timp pierdut, dar alternativa de a continua cu un proiect problematic este mai riscanta. In joc este viitorul celui mai important proiect de infrastructura pentru Romania si care va costa circa 2 miliarde de euro", scria la acel moment Victor Cozmei.

Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru autostrada Sibiu - Pitesti a fost lansat in 2014 de catre Dan Sova, cu un termen nerealist de 4 luni pentru sectiunile de capat. Contractul a fost atribuit un an mai tarziu in mandatul lui Ioan Rus si semnat in timpul mandatului lui Iulian Matache la Transporturi. In toata perioada cand a fost relicitat contractul si apoi implementat pana spre finalul anului 2015 la sefia CNADNR a fost Narcis Neaga. In 2016, ministrii Transporturilor din guvernul Ciolos au refuzat sa refaca acest contract, in ciuda avertismentelor din partea societatii civile ca are probleme majore.
























5323 vizualizari

  • +17 (21 voturi)    
    nu inteleg (Joi, 17 august 2017, 18:57)

    Itsoc [utilizator]

    avea cineva vreo speranta ca autostrada Pitesti-Sibiu va trece de stagiul de tunuri date pe proiectele de fezabilitate? se astepta vreun roman sa aiba autostrada asta in sa zicem...15 ani? serios? LOOOOL!

    am luat cea mai buna decizie cand am taiat-o (sper eu permanent) din tara, chiar saptamana trecuta am facut 400 km pe autoruta in 3h15min, o distanta care in Romania se parcurge in 8-10h daca nu e vreun accident pe undeva.

    care vreti autostrazi pe timpul vietii voastre, indifferent ca aveti 16 sau 60 de ani, taiati-o urgent!
    • +3 (3 voturi)    
      Mana Moscovei actioneaza eficient prin (Vineri, 18 august 2017, 9:40)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      angajatii de la CNAIR. Nu poate face nimeni curatenie in aceasta cloaca ???? Dupa Bechtel am ramas la fel de tampiti ???? Toti cretinii din toate guvernele au imprumutat de-au rupt miliarde si nu au gasit unul cu care sa plateasca o singura autostrada macar ??? Guvernul asta a imprumutat deja vreo 10 miliarde pentru pensiile speciale ale comunistilor care ne conduc si nu au putut pune deoparte de acolo un miliard pentru o autostrada ???? Hoti nenorociti .......
  • +16 (16 voturi)    
    Adio Renault (Joi, 17 august 2017, 19:06)

    Plagarus [utilizator]

    Depopularea salveaza RO criogenata politic.
  • +13 (13 voturi)    
    Euro 4.6 (Joi, 17 august 2017, 19:07)

    ady77 [utilizator]

    Gluma gluma, dar Euro a ajuns la 4.6, asa ca la ce ne trebuie autostrazi?
    Se mai maresc si accizele la carburanti, mai creste si Euro, sa tot traiesti.
    O sa se faca si autostrada Pitesti-Sibiu, dupa ce pleaca Renault, si atunci sa vezi somaj pe verticala.
  • +15 (15 voturi)    
    BAI IDIOTILOR! (Joi, 17 august 2017, 19:11)

    schroedinger [utilizator]

    La ocna ar trebui sa ajungeti mama voastra de cretini!
    Pai daca stiati ca imbecilul de sova a facut o porcarie (by the way DNA-ul ala amarat sau Parchetul ce MM lor fac vis a vis de piticu' ala), de ce ati continuat-o?!
    Cretinilor!
  • +16 (16 voturi)    
    Culmea incompetentei (Joi, 17 august 2017, 19:18)

    MPopa [utilizator]

    Nu sunt deloc un nostalgic al comunismului dar mi-e imposibil sa nu ma gandesc ca astfel de imbecili care distrug proiecte majore de infrastructura ar fi ajuns inainte de 1989 la inchisoare, apoi ar fi platit o viata prejudiciile.
    E incredibil faptul ca o tara care a putut construi cu tehnologia anilor '70 proiecte mari de tipul hidrocentralelor sau a soselelor montane nu reuseste sa termine o amarata de autostrada. Asta se numeste subminarea economiei nationale si ar trebui sa faca obiectul unei anchete judiciare, nu doar jurnalistice.
  • +11 (11 voturi)    
    foame mare (Joi, 17 august 2017, 20:03)

    mi_po [utilizator]

    banii merg la pensii speciale, mariri de salarii bugetari, deplasari ale parlamentarilor nostrii samd.
    In doua saptamanii este a doua reziliere privind autostraziile din Romania. Partial lot 2 din Deva Lugoj si acum, dupa 2 ani de studii pentru Sibiu Pitesti, o luam de la capat.
    E clar ca nu au nici un interes ai nostrii sa rezolve astfel de probleme. Si cum bani nu mai sunt, cresc accizele, reziliaza proiectele de infrastructura....
    Se prevede viitor grii cenusiu pt toti doritorii de civilizatie, pardon, autostrazi!
    • +9 (9 voturi)    
      e al treilea (Joi, 17 august 2017, 21:08)

      Stefan-cel-Mare [utilizator] i-a raspuns lui mi_po

      au anulat si studiul pt Iasi - Tg. Mures. Cred ca Moldova nu va avea vreodata o autostrada, mai degraba o sa inceapa romanii sa circule cu drone...
      • 0 (0 voturi)    
        Ce le trebuie la moldoveni autostrada (Vineri, 18 august 2017, 9:42)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

        Ei o sa se lipeasca de Republica Moldova....
  • +11 (13 voturi)    
    Bataie de joc pe banii contribuabililor (Joi, 17 august 2017, 20:16)

    motanul_gri [utilizator]

    Clauze de despagubiri in caz ca proiectantii nu respecta termenele exista in contract?

    Daca da, sa fie pusi sa plateasca sume atat de mari incat sa le taie cheful oricaror tepari sa mai incerce in viitor.

    Daca nu, atunci sa plateasca demnitarii care au semnat contractul. Prosti stim ca nu sunt. Daca nu au prevazut clauze dure de neindeplinire a contractului, nu mai ramane decat varianta ca sunt hoti ...
  • +9 (9 voturi)    
    omorati Romania pe zi ce trece, (Joi, 17 august 2017, 20:31)

    yellowdog [utilizator]

    mai puneti in calendarul borfasilor psd o realizare...
  • +10 (10 voturi)    
    mamaliga nu face boom (Joi, 17 august 2017, 20:40)

    Coco Whistle [utilizator]

    cu 50% din populatie la tara, 20% emigrata si restul....imbratisind pe 'asta e'.
  • +11 (11 voturi)    
    Desfintati compania de autostrazi (Joi, 17 august 2017, 20:57)

    Bazil [utilizator]

    arestati toti tocatorii de bani din companie si faceti o companie numai din specialisti germani. Incompetenta la maxim. Sa va fie rusine, nerusinatilor. Eu locuiesc in vestul tarii, si am autostrada ce duce in UE, dar firmele si cetatenii de dupa arcul carpatic ce vina au? Cetatenii au o vina, ca voteaza in veselie ciuma numita psd+alde. Repet;DESFINTATI COMPANIA DE AUTOSTRAZI.
  • +11 (11 voturi)    
    cine sunt sursele, incompetentii? (Joi, 17 august 2017, 21:09)

    Oboseala [utilizator]

    Poate reusiti sa treceti de nivelul citarii surselor din interiorul Companiei si al comunicatelor de presa. Poate chiar reusiti sa aflati motivele reale ale acestei rezilieri. Si poate faceti rost si de niste opinii mai recente ale Jaspers.
    Chiar nu vi se pare ciudat cum Compania reziliaza pe banda atatea contracte? Credeti ca toti proiectantii si constructorii sunt prosti facuti gramada?
    • +12 (14 voturi)    
      Un lucru e sigur (Joi, 17 august 2017, 21:36)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Oboseala

      Aproape toate contractele reziliate au in spate firme italienesti. De ce ? Pentru ca astia sunt mai predispusi sa dea spagi sau sa vina cu preturi ridicol de mici si apoi sa santajeze statul pentru contracte aditionale. Este vorba de onestitate si corectitudine in afaceri. Uitati-va ca nu exista practic firma germana sau austriaca pe autostrazile din Romania. Pentru ca nemtii stiu ca nu poti sa faci autostrazi cu preturi la jumatate asa cum fac italienii. Si in consecinta nu-si bat joc nici de client, prefera sa se duca in alta parte unde autoritatile nu sunt nici atat de corupte si nici atat de imbecile incat sa dea contracte la jumatate de pret. Adica in Bulgaria unde toate autostrazile sunt facute de nemti si austrieci si nu s-a prabusit niciuna (in conditiile in care relieful la ei e mai dificil in cea mai mare parte).
  • 0 (6 voturi)    
    Oare chiar nu putem, sau nu vrem sa pricepem? (Joi, 17 august 2017, 22:29)

    ww [utilizator]

    Pentru tinerea Romaniei la stadiul de republica bananiera se duce o lupta acerba pe mai multe fronturi, cele mai importante sunt Justitia, Invatamantul si Infrastructura. Cu un stat corupt pana in maduva oaselor, cu un popor indobitocit si cu o infrastructura praf este evident ca nu putem spera sa ajungem vreodata din urma Vestul. Si asa si trebuie sa ramanem, altfel de unde prostituate, mana de lucru si materii prime ieftine? Nu mai credeti prostia cu Renault care are nevoie de autostrada. Din Africa si Iran cum isi transporta productia? Si despre coruptie Vestul ne tine o multime de predici sforaitoare, dar se face zid in fata rechinilor cand Justitia se apropie de ei.
    • 0 (0 voturi)    
      Ai inceput bine.... (Vineri, 18 august 2017, 7:54)

      Allrounder [utilizator] i-a raspuns lui ww

      ....si ai terminat in santz.
  • +7 (7 voturi)    
    Tradatori de tara! (Vineri, 18 august 2017, 1:23)

    Fanfan la tulipe [utilizator]

    Toti politicienii care refuza dreptul Romaniei la dezvoltare si progres, prin franarea, stagnarea proiectelir de infrastructura, sunt tradatori de tara. Cu atat mai mult cei care refuza banii europeni pt. Sibiu-Pitesti, cu riscul de a pierde fabricile Dacia si Ford...E incredibil cum se cheltuie milioane de euro pe hartii, studii, fara nicio finalitate...E incredibil cum de 28 de ani de la revolutie sa nu avem autostrazi carr sa uneasca provinciile istorice, in pragul centenarului...E incredibil cum romanii rabda sa circule bara la bara, sa moara in accidente, sa stea cu orele in blocaje, timp in care politicienii merg cu elicopteru....Criteriul principal pt. a acorda votul trebuie sa fie infrastructura, autostrazile, nu stadioane in comune si alte prostii...


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version