In momentul de fata in Romania se lucreaza efectiv la aproape 177 km noi de autostrada, iar Compania de Autostrazi spera sa deschida traficul pe inca 25 de km pana la finalul lui 2015, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro. Daca totul merge conform planurilor si vremea tine cu constructorul, pana la finele anului soferii ar putea circula neintrerupt pe autostrada de la Nadlac (granita de vest) si pana dupa Lugoj. Practic, autoritatile spera sa deschida Lotul 2 al autostrazii Timisoara - Lugoj, la pachet cu cei 10 km de langa Lugoj care sunt gata din 2013, dar care au stat nefolositi pentru ca se opreau direct in camp.

Autostrazile in constructie in Romania - noiembrie 2015Foto: Hotnews

Ce autostrazi sunt planificate sa fie deschise traficului rutier in 2015:

La solicitarea HotNews.ro, reprezentantii CNADNR au transmis ca pana la sfârșitul anului 2015 se estimează deschiderea traficului fie partial, fie total pe autostrada A1 Timisoara - Lugoj, Lot 2:

"Pentru contractul "Proiectare si Executie autostrada Timisoara - Lugoj lot 2 km 54+000 - km 79+625" data estimata de finalizare a lucrarilor: decembrie 2015, pentru 6 km, intre nodul rutier Topolovatu (km 63+600) si Sanovita (km 79+625). In cazul in care conditiile meteo vor fi favorabile, exista posibilitatea ca si sectorul dintre Izvin (km 55+00) si Nodul Rutier Topolovatu (km 63+600) sa fie dat in folosinta pana la finalul acestui an."

Deschiderea autostrăzii Timișoara - Lugoj, lotul 2 va permite implicit și deschiderea integrală a autostrăzii Lugoj - Deva, lotul 1, mai exact darea in folosinta si a bcuatii de 10 km care e gata inca din 2013, dar a ramas nefolosita pentru ca se oprea brusc in camp.

Practic, daca lucrurile vor merge conform asteptarilor lansate de autoritati si adaugam si cei 11,8 km inaugurati in vara pe autostrada Arad - Nadlac, la finele lui 2015 ar putea fi contabilizati 37,4 noi km de autostrada deschisi traficului, insa exista riscul sa scadem de la calculul total cei 22 de km din Lotul 3 Orastie Sibiu, acolo unde circulatia a fost inchisa si o portiune de 200 de metri a fost demolata pentru a fi reconstruita.

Deschiderea traficului pe inca 17 km din Lugoj - Deva Lot2, aproape imposibila

In urma cu cateva saptamani, seful CNADNR declara intr-un interviu HotNews.ro ca primii 17 km de la Dumbrava la Margina ar putea fi gata si inaugurati anul acesta, dar ca depinde si de vreme.

Cu toate acestea, imaginile video din avion publicate de catre Asociatia Pro Infrastructura o saptamana mai tarziu aratau ca sansele unei inaugurari anticipate sunt mai degraba nule.

Mai mult, marti au aparut informatii cum ca ar exista anumite probleme de executie si ca CNADNR a demarat propriile verificari. Daca testele efectuate de CNADNR vor arata vicii de constructie, atunci anumite portiuni vor trebui sa fie reconstruite, fapt ce va intarzia si mai mult o potentiala inaugurare chiar si pentru anul urmator.

---

HARTA INTERACTIVA - Autostrazile in constructie - noiembrie 2015:

Vizualizare hartă mai mare

Nu se vede harta pe mobil? O poti accesa aici intr-un format mai optimizat.

---

STADIUL AUTOSTRAZILOR AFLATE IN EXECUTIE

A1 Timişoara – Lugoj Lot 2: 89,36%;

Autostrada Timisoara - Lugoj, Lot 2

Autostrada Timisoara - Lugoj, Lot 2

Foto: Hotnews

Stadiu financiar: 78,79%

Lungime: 25,6km

Cost: cca. 96.4 mil. Euro fără TVA.

Constructor: Tirrena Scavi

Termen contractual de finalizare: iulie 2016

A1 Lugoj - Deva Lot 2: 32,06%

Stadiu financiar: 21,02%

Lungime: 28,75 Km

Constructor: JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA

Valoare contract: 562.73 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016

Aici, un video din avion cu starea santierului la final de octombrie.

A1 Lugoj - Deva Lot 3: 29,93%;

Stadiu financiar: 28,89%

Lungime: 21,14 Km

Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis

Valoare contract: 579.92 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016

A1 Lugoj - Deva lot 4: 42,78%;

Autostrada Lugoj - Deva (loturile 2,3,4)

Autostrada Lugoj - Deva (loturile 2,3,4)

Foto: Hotnews

Stadiu financiar: 28,14%

Lungime: 22,14 Km

Constructor: UMB - TEHNOSTRADE SRL

Valoare contract: 419.4 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016

---

A3 Gilau (Cluj Vest) - Nadaselu: 63,54%

Stadiul financiar: 43,78%

Lugime: 8,7 km

Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)

Constructor: UMB-Tehnostrade

Termen contractual de finalizare: aprilie 2016

In jurul acestui proiect s-a conturat o situatie ciudata, avand in vedere ca viaductul care ar trebui sa lege tronsonul in executie de autostrada Gilau - Campia Turzii nu este finalizat, iar relicitarea proiectului de catre CNADNR a fost anulata si blocata mult timp in instanta.

Acum, dupa rezolvarea problemelor legale, in cadrul CNADNR sunt in lucru doua scenarii pentru finalizarea lucrarilor. Primul scenariu prevede licitarea separata a podului, inclusiv lucrarile conexe, iar al doilea scenariu prevede reluarea licitatiei anulate asa cum a fost ea initial, cu pod si toate lucrarile ramase nerterminate in vechiul contract Bechtel pe toata autostrada Campia Turzii - Gilau.

---

Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 1: 10,07%;

A10 Sebes - Turda (pe loturi)

A10 Sebes - Turda (pe loturi)

Foto: Hotnews

Stadiu financiar: 15%

Lungime: 17 km

Valoare: 541.739.137 lei

Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Construcţii SRL

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016

Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 2: 7,07%;

Stadiu financiar: 15%

Lungime: 24,25 Km

Valoare: 549.332.493 lei

Constructor: Asocierea Aktor SA - Euroconstruct Trading '98 SRL

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016

Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 3: 38,50%;

Stadiu financiar: 17,82%

Lungime: 12,45 Km

Valoare: 420.511.921 lei

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d'Acqua S.p.A

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual): Martie 2016

Autostrada A10 Sebeș - Turda Lot 4: 39,00%;

Stadiu financiar: 27,62%

Lungime: 16,3 km

Valoare: 470.004.894 lei

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare (contractual): Martie 2016

Caz special:

Autostrada A1 Orăștie - Sibiu Lot 3: 96% (fără zonele cu alunecări).

Stadiu financiar: 93,86%

Constructor: Impregilo (Italia)

Traficul a fost deschis in noiembrie 2014, dar santierul a ramas cu mari probleme de stabilitate pe anumite portiuni.

In septembrie 2015 Lotul 3 a fost inchis circulatiei rutiere si o portiune de 200 de metri a fost demolata cu totul (zona cu fisuri), urmand ca antreprenorul sa refaca zona afectata. Despre povestea scandaloasa, mai multe aici si aici.

---