O licitatie inceputa in martie 2015

Pasajul de la Domnesti: Compania de Drumuri a atribuit din nou contractul, dupa reevaluarea ofertelor depuse. Varianta castigatoare: 91 milioane lei

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 28 februarie 2017, 18:51 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Pasajul suprateran de tip giratoriu la Domnesti
Foto: Hotnews
Contractul pentru proiectarea si executia pasajului suprateran de la Domnesti - un pasaj tip giratoriu-suspendat ce ar trebui sa rezolve una din intersectiile problema de pe Centura Capitalei - a fost atribuit, marti, catre asocierea Straco-Comnnord-Specialist Consulting ce a avut o oferta de 91,5 milioane de lei. Atribuirea vine dupa reevaluarea ofertelor ca urmare a multiplelor contestatii, asocierea desemnata castigatoare acum fiind aceeasi aleasa si in mai 2016. Licitatia pentru pasajul Domnesti a fost lansata in martie 2015.

"Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A.,  in urma reevaluarii ofertelor conform Hotararii Civile nr. 3911/2016 din data de 05.08.2016, a comunicat castigatoare oferta depusa de Asocierea S.C. STRACO GRUP S.R.L. - S.C. COMNORD S.A. - S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L", a anuntat CNAIR intr-un comunicat.

"Valoarea ofertei castigatoare este de 91.552.381,90 lei fara TVA, care include si procentul de diverse si neprevazute de 10%, reprezentand valoarea de 8.123.476,10 lei", se mai arata in comunicat.
In mai 2016 CNADNR atribuia contractul pentru pasajul Domensti catre aceeasi asociere, cu aceeasi oferta, insa rezultatul a fost contestat, iar situatia a trebuit transata intai la Consiliul pentru Solutionarea Contestatiilor si mai apoi in instanta de judecata.

Aici, o istorie a contestatiilor depuse in procesul licitatiei.

Constructia si proiectarea Pasajului rutier suprateran pe DJ 602 - Centura Bucuresti - Domnesti a fost scos la licitatie pe 17 martie 2015.

Pasajul ar urma sa aiba o lungime de circa 258 de metri si are ca obiectiv descongestionarea circulatiei la intersectia centurii rutiere si a liniei de cale ferata de centura cu strada Prelungirea Ghencea si drumul judetean DJ 602.


Citeste mai multe despre   
















14282 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    Woowww (Marţi, 28 februarie 2017, 19:11)

    Fanel01 [utilizator]

    Daca vad pasajul asta terminat si metroul din dr taberei ,inseamna ca m-am nascut a 2a oara.
    • -5 (11 voturi)    
      este si ieftin.. (Marţi, 28 februarie 2017, 22:46)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      avand in vedere ca pasajul deserveste doar comuna Domnesti, care avea la ultimul recensamant (2011) 8682 locuitori, hai sa zicem 10.000 in 2017, reiese un cost de 9155 lei/locuitor.
      asta in cazul fericit, in care nu se dubleaza sau tripleaza costurile pana la final, apoi isi aduc aminte ca de fapt vroiau sa faca centura in regim de autostrada, demoleaza totul si o iau de la capat.
      • +2 (4 voturi)    
        cum sa deserveasca doar (Miercuri, 1 martie 2017, 8:46)

        Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        comuna Domnesti? Cei din Clinceni tot pe acolo trec. Clinceniul e o comuna cam la fel de mare ca Domnestiul (aprox 7000 locuitori). In plus, nu o sa ii deserveasca si pe cei care vor trece pe centura pe sub pod, sau pe cei care locuiesc in Dr.Taberei, Prelungirea Ghencea, Ghencea si vor sa ajunga mai repede in nord pe centura sau la A1?
        • +3 (3 voturi)    
          "mai repede".. (Miercuri, 1 martie 2017, 11:31)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

          deci ca sa ajungem "mai repede" la autostrada, o vom lua pe drumul cu o singura banda pe sens, impreuna cu alte cateva mii de fazani.

          punem pariu ca in cele 91 de milioane nu intra exproprierile? uita-te pe harta..
          punem pariu ca prelungirea Ghencea o sa ramana cu o banda pe sens si pana se termina pasajul (adica vreo 4-5 ani) se va dubla numarul blocurilor care ies doar in amarata aia de straduta cu o banda pe sens? apoi apar trecerile de pietoni si semafoarele.. o sa ajungi mai repede din Drumul Taberei in Soseaua de Centura daca iesi spre Baneasa si faci stanga..

          daca faceau un simplu pasaj subteran spre Domnesti? era prea ieftin si prea rapid?
          • +1 (1 vot)    
            eu stau in zona (Miercuri, 1 martie 2017, 13:26)

            Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            stiu foarte bine situatia... stiu cum e prelungirea ghencea ca trec zilnic pe ea. Eu presupun prin absurd ca strada asta se va face intr-o zi... pana atunci pasajul eu cred ca ar rezolva in mare aglomeratia de pe prelungire pe sensul de iesire din bucuresti (se blocheaza la trecerea de cale ferata), deci daca se face podul asta, iesirea prin prelungire va fi destul de rapida zic eu... apoi centura de la Domnesti la A1 nu e aglomerata.

            legat de exproprieri si solutia unui pod simplu iti spun ce spun specialistii: un pod simplu chiar daca pare mai avantajos se pare ca nu e pt ca trebuie exproprieri mai multe (nu ma intreba de ce ca nu ma pricep, dar asta mi-a explicat un specialist de la transporturi pe vremea dl Ciolos).

            Totusi sunt sigur ca cei 91 de mil nu acopera exproprierile, prelungirea nu se va face in urmatorii 4 ani si pe aceasta vor aparea din ce in ce mai multe blocuri... dar la fel de sigur sunt ca pasajul domnesti trebuie facut (pentru a fluidiza traficul de pe centura si e suficient)
            • +4 (4 voturi)    
              pasaj, nu pod (Miercuri, 1 martie 2017, 21:48)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Hans Metter

              pasaj subteran. sapi un sant pana in intersectie din ambele parti si faci un tunel sub centura. simplu. ieftin. rapid. nu trebuie nici macar sa intrerupri circulatia. cum este iesirea spre DN1, dar de data asta cu o singura banda pe sens. nici macar nu trebuie sa-l faci inalt.. ca nu se plimba TIR-urile prin Domnesti.
      • +3 (3 voturi)    
        bun observatia cu autostrada (Miercuri, 1 martie 2017, 16:20)

        levierul [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        deci Centura Bucuresti nu va putea fi largita la patru benzi pe sens pentru ca au facut pasajul de 258 metrii. Baaaa 258 de metri? Pai cred ca il faceam singur pana acum
        • +3 (3 voturi)    
          ba nu e buna obeservatia (Miercuri, 1 martie 2017, 16:29)

          Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui levierul

          pt ca proiectul tine cont de largirea la 4 benzi a centurii. cautatii detaliile pe internet

          in rest ai dreptate... 258 de metri ar trebui sa fie o lucrare lejera... dar na... Romania
  • +10 (12 voturi)    
    misto (Marţi, 28 februarie 2017, 19:19)

    Xorciser [utilizator]

    STRACO GRUP nu e in insolventa? Pot firmele in insolventa sa castige licitatii pentru proiecte de stat?

    http://www.capital.ro/drumarii-cad-pe-rand-fratii-horpos-au-cerut-insolventa-straco-grup.html
    • +4 (6 voturi)    
      E in insolventa, nu in faliment (Marţi, 28 februarie 2017, 22:58)

      ivasile [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

      Legea ii da voie sa participe in cazul in care este in insolventa. Sper in primul rand sa nu se conteste iarasi rezultatul, si in al doilea rand sa nu intre Straco in faliment, ca iar o luam de la capat...
  • +6 (8 voturi)    
    in cam 10 ani e gata? (Marţi, 28 februarie 2017, 20:04)

    nick24 [utilizator]

    mai intra in insolventa, mai se face inca o licitatie, mai nu sunt bani - clasic pt orice lucrare
    • +4 (4 voturi)    
      Cand va intra in faliment? (Miercuri, 1 martie 2017, 2:21)

      doiburtosi [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Dupa ce incaseaza prima transa fara sa fi miscat un fir de iarba.
  • +3 (3 voturi)    
    FACE CONTESTATIE... (Marţi, 28 februarie 2017, 20:49)

    schroedinger [utilizator]

    Astaldi si Strabag si se mai intarzie vreun an, dupa care va castiga, nu-i asa, una dintre ele...impreuna cu UTI!
  • 0 (0 voturi)    
    Stie cineva (Miercuri, 1 martie 2017, 8:47)

    Hans Metter [utilizator]

    daca e finala atribuirea?
  • +1 (1 vot)    
    sigur e solutia corecta? (Miercuri, 1 martie 2017, 11:54)

    Bogdan31415 [anonim]

    giratorul acela face sa se intalneasca fluxurile de de inainte, stanga (si dreapta eventual, dar sa presupunem ca va fi ok acesta).

    Ceea ce va duce la blocare (sunt multe giratorii in tara in aceasta situatie.)

    O varianta buna este:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Cloverleaf_interchange
    • 0 (0 voturi)    
      se pare (Miercuri, 1 martie 2017, 13:27)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan31415

      ca solutia aleasa are in vedere cele mai mici exproprieri... asta mi-a explicat un specialist de la MT
  • 0 (0 voturi)    
    Pasajul nu respecta niciun principiu PMUD (Sâmbătă, 4 martie 2017, 1:39)

    MihaiPavel [anonim]

    Acest tip de pasaj nu respecta niciun principiu din PMUD. Da, este mai bun fata de trecerea primitiva si rusionasa pentru orice oras mare la nivel cu calea ferata, dar nu este un pasaj care sa incurajeze legatura si mobilitatea intre Initiativa Domnesti si Initiativa Prelungirea Ghencea. In locul unui pod dedicat pietonal in paralel cu un pod rutier hobanat cu giratii pe capete si pasaje subterane pentru relatia "de stanga", s-a ales o solutie STRICT PENTRU MASINI (pietonii au interzis pe acest pasaj - conform normativelor, exista un pietonal de 80 de cm liber pentru intretinere si acces personal specializat) de giratie suspendata periculoasa, greu de intretinut/ deszapezit si de descongestionat in caz de accidente (chiar si pentru accidente usoare- acces macara/tractare, etc pe "acostamentul care e in aer").
    Prioritara este directia vest spre viitoarea autostrada de centura si nu spre actuala centura (centura care va fi in viitorul apropiat un drum expres plin de tiruri, birouri si hale comerciale sau de depozitare.
    In prima faza se poate realiza podul hobanat cu giratii pe capete (la aterizare) si o giratie in centura tangentiala cu calea gerata (sub podul hobanat) pentru relatiile de stanga si intoarcere.
    In faza doi, realizarea pasajelor subterane pentru relatia de stanga si desfiintarea giratiei tangentiale din centura.
    Foarte putini dorim solutii realiste pentru termen mediu si lung, dorim solutii rapide si semi-improvizatii fara studii de impact sau dezbateri reale care vor duce la alte costuri pentru remediere si intretinere. De ce avem o singura solutie si nu doua sau trei? Este solutia giratiei cu tiruri cocotate in covrig singura solutie?
    Am atasat, mai jos, o prezentare despre o posibila solutie de bun simt.
    https://www.facebook.com/urbanambition/photos/a.842263795849949.1073741840.452898078119858/842263802516615/?type=3&theater
    https://www.facebook.com/urbanambition/photos/a.842263795849949.1073741840.452898078119858/842263805849948/?type=3&theater


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version