Receptia celor 16 km de pe Lotul 4 al autostrazii A10 Sebes - Turda ar putea fi facuta abia in luna martie si nu a existat vreun anunt oficial ca aceasta procedura va fi facuta pe 15 februarie, a declarat pentru HotNews.ro, purtatorul de cuvant la Companiei de Autostrazi (CNAIR), Alin Serbanescu. Potrivit acestuia, pe Lotul 4 sunt inca lucrari de executat ce tin de siguranta traficului: garduri, santuri, taluze si drumuri tehnologice.

Autostrada A10 Sebes - Turda, Lot 4 (februarie 2018)Foto: Captura YouTube

HotNews.ro a scris miercuri ca joi ar urma sa se faca receptia Lotului 4 al Autostrazii Sebes - Turda, lucrarile fiind in mare parte finalizate. Asociatia Pro Infrastructura a precizat ca "cel mai probabil nu se va da drumul la trafic, desi tronsonul este practic finalizat si se poate circula pe autostrada in conditii de maxima siguranta".

CNAIR: Nu a fost vorba sa facem receptia acum. Mai sunt lucrari de executat

"Oficial nu a fost vorba niciodata sa facem receptia in februarie. Asteptam, ca de obicei, ca antreprenorul si consultantul sa ne anunte oficial ca s-au incheiat lucrarile si abia de atunci noi declansam procedura de receptie", a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al CNAIR, Alin Serbanescu.

"In prezent, nu sunt finalizate toate lucrarile care sa asigure siguranta. Lipsesc garduri montate, nu sunt finalizate taluze, santuri sau drumuri tehnologice", a spus reprezentantul CNAIR.

"Recomandarea consultantului a fost sa discutam despre procedura de receptie abia in luna martie cand aceste lucrari ar putea fi gata. Receptia nu se va face decat cand toate aceste lucrari vor fi gata. Inspectia pentru receptie se va face probabil in luna martie", a mai spus Serbanescu.

Imagini cu nodul A10 - A3 - DN1 din zona Turda de la capatul Lotului 4:

In urma cu o zi, Asociatia Pro Infrastructura acuza ca oficialii CNAIR nu vor face receptia Lotului 4, "desi este practic finalizat si se poate circula pe autostrada in conditii de maxima siguranta".

"Probabil ca atitudinea oficialilor din Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere va ramane aceeasi ca in cazul receptiei proiectului vecin care este gata de la finalul lunii noiembrie 2017", atragea atentia Asociatia Pro Infrastructura.

"Disputelor dintre CNAIR si constructorul lotului 3 al Autostrazii A10 Sebes-Turda (Tirrena Scavi) li se vor adauga, probabil, noi scuze, acuze, inventii si interpretari strambe ale contractului, proiectului tehnic si ale actelor normative (precum regulamentul de receptie), de data aceasta la adresa celor de la Porr, antreprenorul general al lotului 4", mai sustine ONG-ul cunoscut pentru monitorizarea proiectelor de infrastructura din Romania.

"Rezultatul? Soferii isi vor risca viata in continuare pe DN1, un drum ingust, aglomerat si periculos, desi alaturi vor avea doua segmente de autostrada (perfect functionale) cu o lungime totala de 28,75 km care conecteaza orasul Aiud de Autostrada A3 Gilau-Campia Turzii", mai scrie Pro Infrastructura.

CNAIR a refuzat la inceputul anului sa faca receptia si pe Lotul 3

La inceputul lunii ianuarie o comisie a CNAIR a refuzat sa faca receptia celor 12 km de autostrada de pe Lotul 3, desi acestia era finalizati inca din decembrie 2017.

Compania de Drumuri sustine ca refuzat receptia pentru ca ar fi gasit neconformitati, insa consultantul proiectului care a avizat lucrarile efectuate este tocmai Directia Drumuri si Poduri Cluj, in subordinea CNAIR.

Oficialii CNAIR sustineau ca nu erau intrunite elementele pentru siguranta rutiera - "exces de bitum" sau "elemente de planeitate executate neconform" sunt cateva dintre neconformitatile indicate.