Sari direct la conținut

HARTĂ INTERACTIVĂ Traseul modificat al autostrăzii A1 Pitești – Sibiu, așa cum va fi scos la licitație. Cum s-au schimbat secțiunile, unde vor fi tunelurile și câte noduri rutiere au mai rămas

HotNews.ro

Autostrada A1 Pitești – Sibiu (122 km), unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din România, a este scoasă la licitație pe bucăți, însă traseul este diferit față de ce se știa până acum. „Noul” traseu are mai multe tuneluri, mai puține noduri rutiere și combină elemente din traseul calculat în 2008 cu cel redesenat în 2015-2016.

Compania de Drumuri a anunțat recent că vrea să liciteze și execuția ultimelor două secțiuni – tronsoanele montane, cele mai dificile – în baza studiilor vechi, criticate dur de către experții Comisiei Europene care consideră că un astfel de proiect dificil are nevoie de un nou studiu de fezabilitate făcut ca la carte, cu o analiză geotehnică adecvată. HotNews.ro publică în format interactiv traseul nou, secțiunile, nodurile rutiere și tunelurile autostrăzii A1 Pitești – Sibiu, așa cum au fost ele scoase la licitație.

Informația pe scurt:

  • Compania de Autostrăzi publică două anunțuri de intenție (n.r. care anunță că vor fi publicate în viitorul apropiat licitațiile propriu-zise) pentru Secțiunile 2 și 3 – secțiunile montane, practic cele mai dificile din tot proiectul (circa 68 de km).
  • Cele două secțiuni vor avea 9 tuneluri cu lungime totală de aproape 7 km și peste 100 de structuri. Secțiunile vor fi licitate în baza unor studii vechi de peste 10 ani, criticate de către experții Comisiei Europene care cer pentru un astfel de proiect complicat un nou studiu cu o analiză geotehnică în detaliu.
  • Celelalte secțiuni au fost deja licitate sau pregătite de licitație, însă traseul și elementele autostrăzii s-au schimbat față de ce se știa până acum.
  • „Noul” traseu are două tuneluri în plus, mai puține noduri rutiere, iar ruta aleasă combină atât traseul din 2008, cât și cel selectat în urma unei analize din 2015.
  • HotNews.ro a transpus pe o hartă interactivă traseul autostrăzii Pitești – Sibiu, pornind de la un document oficial al Companiei de Autostrazi.

HARTĂ INTERACTIVĂ – Noul traseul al autostrăzii A1 Pitești – Sibiu:

În noiembrie 2016 Compania de Autostrăzi anunța că a stabilit un traseu final pentru autostrada A1 Pitești – Sibiu. Traseul fusese stabilit în decursul revizuirii Studiului de Fezabilitate (contract reziliat ulterior în 2017) și includea elemente comune cu traseul din SF-ul din 2008. Astfel, traseul de circa 122 de km avea pe parcurs 7 tuneluri și 10 noduri rutiere.Vezi aici cum arăta vechiul traseu stabilit în 2016.

Acum, însă, odată ce Compania de Autostrăzi a scos deja la licitație unele secțiuni și a anunțat că va scoate la licitație și restul de loturi, traseul final este unul modificat. Astfel, numărul de noduri rutiere a scăzut la 8, iar numărul de tuneluri a crescut – s-au mai adăugat încă două tuneluri scurte în zona unde traseul va ocoli localitatea Boița, la ieșirea din Valea Oltului.

Compania de Drumuri a transmis HotNews.ro „noul” traseu al autostrăzii Sibiu – Pitești. Poate fi descărcat de aici. (.pdf, ~7,77 MB)

Traseul ar mai putea suferi mici modificări pe parcursul realizării proiectului tehnic, după cum au precizat pentru HotNews.ro reprezentanții CNAIR.

>> Click pe traseu pentru informații despre secțiuni, valori estimate, stadiu.

>> Click pe tuneluri și pe noduri pentru detalii

>> Folosește Mouse-ul sau butoanele de zoom ( + și – ) pentru a mări sau micșora traseul

Notă: deși în mare parte traseul transpus pe harta interactivă respectă destul de fidel amplasarea sa în teren, pot exista zone unde ruta autostrăzii sau tunelurile să se afle într-o marjă de eroare de 100-200m

Vrei să vezi harta mare, într-un tab separat? Click aici.

Secțiunile montane – cele mai dificile din proiect, scoase la licitație în baza unor studii vechi, criticate de experții europeni

Pe 21 aprilie Compania de Autostrăzi a publicat în noul sistem electronic de achiziții publice (SICAP) două anunțuri de intenție pentru proiectarea și execuția a două secțiuni din autostrada A1 Pitești – Sibiu. Anunțurile de intenție atrag atenția constructorilor că autoritatea contractantă vrea, cândva în viitorul apropiat, să lanseze o licitație pentru aceste secțiuni. Aceste anunțuri de intenție nu reprezintă licitația în sine, ci ar trebui practic să scurteze termenele licitației ce va fi publicată în viitor.

1. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu – Pitești: Secțiunea 1 Sibiu – Boița (1 km, Lot 2 Km 13+170 – Km 14+150); Secțiunea 2 Boița – Cornetu (30,35 km, Km 14+150 – Km 44+500)

Valoarea estimată: 4.179.507.370,00 RON fără TVA

Viteza de proiectare pentru cele 2 secțiuni este de 100-120 km/h

Lucrări principale:

– Structuri: 51 structuri cu o lungime totală de aproximativ 10.91 km

– Tunele: 9 tunele cu o lungime de 4.95 km

– Lucrări consolidare: aproximativ 14.000 ml lucrări de consolidare versanți/susținere corp autostradă

Termene: Proiectare – 18 luni; Execuție: 59 luni

2. Proiectare și Execuție Autostrada Sibiu – Pitești: Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni km 44+500 – km 81+900

Valoarea estimată: 4.759.706.250,00 RON fără TVA

Viteza de proiectare pentru cele 2 secțiuni este de 100-120 km/h

Lucrări principale:

– Structuri: 55 structuri cu o lungime totalĂ de aproximativ 15.77 km

– Tunele: 1 tunel cu o lungime de 1.70 km

– Lucrări consolidare: aproximativ 5650 ml lucrĂri de consolidare versanți/ susținere corp autostradă

Termene: Proiectare – 18 luni; Execuție: 59 luni

În martie Compania de Drumuri a anunțat că a pregătit licitația și pentru secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, dar nici până în ziua de azi nu a fost publicată în SEAP. Surse apropiate situației au precizat pentru HotNews.ro că documentația a fost respinsă cel puțin o dată de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP). Secțiunea 4 vizează doar 10 km, deși în planurile inițiale aceasta avea 18 km.

În iunie 2017 Compania de Drumuri scotea la licitație proiectarea și execuția loturilor de capăt Sibiu-Boița (13 km) și Pitești-Curtea de Argeș (30 km), însă nici până azi nu a decis căștigătorul. Ofertele au fost depuse încă din luna octombrie 2017.

Cele două loturi au fost scoase la licitație, însă, în baza unui studiu de fezabilitate revizuit în 2015. De altfel, doar pentru cele două loturi s-a reușit revizuirea – contractul a fost reziliat în 2017 după doi ani în care lucrurile au tot fost tergiversate.

Pentru restul tronsoanelor Compania de Drumuri a decis să meargă mai departe în baza SF-ului vechi, din 2008, în ciuda criticilor vehemente exprimate de către experții Comisiei Europene.

Într-un raport încă din 2013, pe care HotNews.ro l-a publicat în detaliu aici, experții JAPSERS au subliniat nevoia unui studiu de fezabilitate făcut ca la carte, cu o analiză geotehnică fundamentată pe câteva mii de foraje. Totul astfel încât proiectul Pitești – Sibiu, cel mai complicat proiect rutier de care se va apuca țara noastră, să nu se blocheze pe parcurs și să fie evitate pe cât mai mult posibil eventualele probleme de teren.

Citește și:

ARHIVĂ COMENTARII
Motanul_incaltat • 2018-04-23 19:42:03
Macar puneti un tag de science fiction cand mai publicati articole din astea Astia jefuiesc fondul de pensii si profiturile societatilor de stat ca sa plateasca mita electorala. Chiar exista cineva atat de prost incat sa creada ca vor fi bani si vointa pentru lucrari majore de infrastructura?! Pe bune acum. Mai bine stiri din alea cu freza lui Trump sau cu DJul suedez rapus de bautura. Macar alea sunt, cumva, pe bune :)
1 26
levierul • 2018-04-23 20:32:27
Proiectare 1.5 ani, executie 5 ani. Probabil ca Dorel lucreaza singur si i s-a rupt si lopata. Asta e cazul fericit, dar pana se va scoate la licitate, pana se semneazaz contractul va fi deja 2020, deci ne ducem undeava in 2030 cu finalizarea. Bravo natiune!
1 24
nick24 • 2018-04-24 05:14:20
dacă pe Valea Jiului se REPARĂ de vreo 7 ani și n-au terminat, dacă la Cheile Bicazului au lucrat vreo 4 ani, pe vreo 6 km și când au terminat, deja se făcuseră gropi în primul asfalt turnat!
1 21
modream • 2018-04-24 08:49:25
Ha! Niciodată!
1 8
iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f • 2018-04-24 15:03:17
"niciodata" este corect spus: ceva se lucreaza, dar extrem de incet, pina sa fie gata toata autistrada, se surpa sau ies din garantie tronsoanel deja facute. Deci, per total va fi gata ... niciodata!
1 2
csan • 2018-04-24 15:40:47
pana atunci soseaua Pitesti - Ramnicu Valcea va fi o amintire. Deja este surpata pe portiuni mari. Daca continua traficul greu pe acolo soseaua se va distruge irecuperabil.
1 1
rov • 2018-04-23 20:54:14
sa faceti doar o banda... Motive - cand nu e aglomerat se circula pe banda 1; - cand e aglomerat se circula doar pe banda 2. Politia nu stie sa aplice regulile de circulatie. Putem depasi mai usor pe banda de urgenta, si facem si ecomomie...
2 5
Plagarus • 2018-04-23 21:05:22
Desenem ,desenam si Renault oricum va pleca,dupa 22-25 de ani de sperante desarte.
1 14
florinos • 2018-04-23 21:40:48
Avem vreo 4 miniștri din Moldova dar niciunul nu a zis nimic despre faptul ca au trecut 30 de ani de la revoluție cu peste 20 de ani de conducere PSD și nu exista in Moldova nici 5 km de autostrada iar cea mai săraca zona din România este condamnata ca diferența dintre regiunile țării să se adâncească.
2 15
mihai • 2018-04-24 01:02:52
...nu am mai vazut demult
0 16
Mihai • 2018-04-24 09:16:40
Astia care voteaza pentru o galeata, o pereche de cizme, un kg de zahar sau o sticla de ulei nu au ce face cu autostrazile. Banii sunt pentru asistati social, pentru firme capusa si pentru marirea pensiilor si veniturilor alesilor nostrii! In rest cred ca e vorba doar de rugaciuni la Sfantul Asteapta! Acum 10 ani promiteau ca in anul de pomina 2018 vom avea toate regiunile tarii unite cu autostrazi. Pot face un pariu ca in 2030 vom fi tot aici in aceeasi situatie, cu un studiu de fezabilitate expirat in asteptarea unui Acord de Mediu care nu o sa vina niciodata! E ultima data cand ma mai imbat cu apa rece!
1 1
2018-04-24 10:36:55
1 2
INTERVIURILE HotNews.ro