​CFR Călători lucrează la o aplicație de Android care ar putea fi lansată la început de 2019, au spus reprezentanții companiei, într-un răspuns pentru HotNews.ro. Am trimis câteva întrebări către CFR, după ce compania anunțase lucrări de mentenanță la site, lucări care durează 25 de zile. Site-ul va fi funcțional în acest timp, dar pot apărea probleme de funcționare la diverse servicii. Compania spune că acele (enervante) coduri CAPCHA pe care utilizatorii trebuie să le introducă sunt necesare, fiindcă au fost atacuri în ultima vreme.

Gara de NordFoto: Hotnews

Iată întrebările și răspunsurile

Ce se va schimba practic la site?

În cadrul site-ului nu se vor face modificări de structură, sunt lucrări anuale de simplă mentenanţă.

Ce companie IT va realiza lucrările și care este valoarea contractului?

Operaţiunile se vor efectua prin efort propriu (in-house - prin specialiştii IT din cadrul CFR).

De ce durează așa mult (25 de zile) și nu maxim 10 zile, de exemplu?

Este o durată estimată maximă astfel încât publicul călător să fie informat că se efectuează lucrări şi că pot aparea intermitenţe în utilizare.

Când veți renunța la acele coduri pe care userii trebuie să le introducă pe site pentru a vedea un simplu parcurs al unui tren?

Codurile CAPTCHA sunt o măsură de protecţie şi au fost introduse pe site la solicitarea unei rute ca urmare a atacurilor de tip «flood» înregistrate în ultima perioadă, ce au condus la disfuncţionalităţi ale aplicaţiilor specifice de informare mers de tren şi vânzare online.

Când va fi lansată o aplicație CFR pentru iOS/Android în care să poată fi consultat Mersul Trenurilor și poate chiar să poată fi cumpărate online bilete?

În prezent se lucrează la o aplicaţie pentru Android şi sperăm să poată fi disponibilă la începutul anului viitor.