Parcarea de tip Park&Ride de la Străulești: Metrorex ieftinește tariful de la 1 leu la 50 de bani pe oră / În parcarea de 660 de locuri, recent inaugurată, parcau în medie 19 mașini pe zi

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:35 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Terminalul multimodal Străulești
Foto: Hotnews
Din 4 februarie 2019, tariful pentru parcarea în Terminalul Multimodal Străulești va fi de 50 de bani/mașină/oră, anunță Metrorex. Parcarea de tip „Park&Ride” a fost inaugurată în noiembrie și dispune de 660 de locuri de parcare. Tariful de parcare inițial era de 1 leu pe oră, dar în primele două luni au folosit parcarea în medie 19 mașini pe zi.

„Park and Ride-ul de la Străulești reprezintă o soluție unică în București, care oferă siguranță și confort posesorilor de autoturisme. Prețul extrem de avantajos față de prețul pieței poate fi un motiv în plus pentru posesorii de autoturisme de a-și lăsa mașinile într-o parcare nouă, modernă, cu multiple funcțiuni pentru cei care călătoresc dinspre periferie spre centrul orașului”, transmite Metrorex, odată cu anunțul că reduce tariful la 50 de bani pe oră.

În urmă cu două săptămâni, reprezentanții Metrorex spuneau că iau în calcul și introducerea de abonamente lunare, în condițiile în care în primele două luni de funcționare au parcat doar 19 mașini pe zi, în medie.

Terminalul Multimodal de la Străulești inaugurat în urmă cu două luni a fost finanţat de la bugetul de stat, iar costul a fost de aproximativ 363 de milioane de lei cu TVA, inclusiv amenajările de suprafaţă.

Terminalul multimodal are un regim de înălţime P+3 etaje, iar alcătuirea cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare.



Terminalul are lifturi de acces în parcajul suprateran, precum şi acces direct către staţia de metrou Străuleşti, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile şi luminatoare ce oferă lumină naturală.

Depoul Străuleşti are o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi şi 13 linii, unde pot fi garate sau reparate, în acelaşi timp, şapte trenuri.

În cadrul aceluiaşi proiect au fost amenajate spaţii verzi adiacente drumurilor de acces, dar şi un teren de sport exact deasupra depoului.

În cadrul depoului au fost prevăzute spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, staţie de spălare, etc.).





Citeste mai multe despre   
















4654 vizualizari

  • +5 (7 voturi)    
    Daca se Reconstruia Acolo (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:39)

    un domn [utilizator]

    Crucea De Piatra banii aceia se amortizau in 5 ani
  • +3 (5 voturi)    
    uimitor (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:49)

    pehash [utilizator]

    "navetistii" din Mogosoaia nu se grabesc sa experimenteze live haosul de la metrou la ora 8.30 dimineata?..

    nu contest, trebuie sa fii masochist sa stai ore in sir in trafic zilnic, dar nici conserva aia de sardine de la piata victoriei nu cred ca este mai sanatoasa.
    • +3 (3 voturi)    
      experimente (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 12:13)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Asta dupa ce experimenteaza haosul de la iesirea din Mogosoaia.

      Daca tot vor sa faca o afacere, mai simplu merg la Buftea cu masina si iau trenul, in 20 de minute sunt la Gara de Nord.
  • +6 (6 voturi)    
    mda (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:50)

    SoulSearcher [utilizator]

    investitie de la bugetul de stat iar metrorex incaseaza banii de parcare, profit maxim

    sa faca ce ?
    • +3 (3 voturi)    
      Profit !!!? (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 12:14)

      sipu [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Hmm ..... curent, salarii, ........... Prostie cat cuprinde ............. ABONAMENT care sa fie valabil si la metrou , asa trebuia facut .
    • +1 (7 voturi)    
      să facă ce? (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 12:22)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Să găsești mașina vandalizată.Nu se asigură nimic civilizat,nu ai siguranță.Plus,priviți harta metroului,vi se pare că metroul circulă cum au nevoie oamenii?Eu zic că nu,te duce pe undeva pe aproape,mai înoți prin bălțile puturoase și ajungi unde ai treabă obosit,nervos murdar,transpirat.Nici informații despre cum ajungi în parcare nu sunt.Firea a făcut din București un oraș mai haotic decât pe timpul lui Oprescu.
  • +7 (11 voturi)    
    mai intai tai si apoi masori?!!?!?!? (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 11:56)

    DanBlinded [utilizator]

    cine s-o fi gandit ca e bine sa faci din prima park&ride de 660 de locuri care a costat o caruta de bani? Probabil au crezut ca imediat oamenii parcheaza. Mai bine dadeau un milion sau doua, amenajau o mica parcare la suprafata si abea cand se umplea, isi faceau planuri pentru 660. Si daca e gratis, pun pariu ca nu va fi ocupata mai mult de 1/3. apoi, singura solutie e sa faca parcarea legata de abonamente. Adica, un abonament de metrou lunar/anual care include si parcarea la un pret chiar mic. Nu uitati: cererea si oferta! Deocamdata la oferta de un leu pe ora, cererea e 19. La 50 bani, poate cererea sa creasca, la 40-50. Dar ca sa se ajunga la 90% capacitate, s-ar putea sa fie nevoie de un abonament lunar de 100 lei, sau mai putin. Sper sa citeasca si metrorex-ul ce scriu eu aici.
    • +1 (5 voturi)    
      investitiile mari nu se fac cu gandirea ta (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 12:46)

      AndJorj [utilizator] i-a raspuns lui DanBlinded

      tu ai gandit romaneste, dar asta e o investitie cu efecte pe termen lung. Probabil cand se vor introduce taxe mai mari pt intrarea in oras, atunci lumea va alege terminalul, care eu zic ca va fi foarte util peste un timp.

      Deasemenea, terminalul poate fi folosit foarte bine ca si capat de linie pentru mijloace de transport in comun care preiau locuitorii catre localitatile limitrofe direct de la metrou, de aceea probabil nici nu s-a pus un accent atat de mare pe parcarea auto - 600 de locuri e infim la ce flux de masini e la ora actuala in zona aia.

      Momentan nu va fi folosit decat daca soferii vor fi platiti sa-si lase masina acolo, adica, in loc sa perceapa 50 de bani pe ora, sa-ti dea 50 de bani pe ora. Uitati-va in oras, desi sunt parcari in marile centre comerciale, sau in centru, totusi multi posesori de "autobuze de oras" parcheaza pe trotuare, treceri de pietoni, sau pe unde apuca, din comoditate si nesimtire.

      Sustin cu tarie introducerea unei vignete de oras.. dar pentru asta iti trebuie curaj, iar politicienii nostri nu vor face nimic in prag de alegeri.
      • +3 (3 voturi)    
        bai (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 14:53)

        jeanvaljeanro [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        eu stau in zona, la 5 minute de marele park and ride. metroul insusi e o mare gaura neagra, zona de case, fa ture straulesti-parc bazilescu cu metroul si numara persoanele. parcarea mare e inutila acum si peste 5 ani. parol! un suprateran sau subteran la soseaua de centura spre mogosoaia si parcarea va fi inchisa definitiv! omule, nici ratb nu are capat acolo pentru liniile regionale!! pe ce lume traiti?
      • 0 (0 voturi)    
        @AndJorj (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 17:10)

        adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui AndJorj

        Stii ca o masina nu mai este un lux..este o necesitate. Pentru asta statul iti ia impozit auto.

        Ca sa circuli, iti trebuie rovigneta / asigurare OBLIGATORIE / combustibil

        La un pret ZERO al petrolului, tot ai plati vreo 3 ron la pompa, bani care sunt accize pentru construirea de drumuri noi, repararea si intretinerea acestora, TAXA DE POLUARE, etc.

        Ce ziceai de vigneta de oras ?
    • +3 (3 voturi)    
      Totul in Romania e o tzeapa (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 13:37)

      emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui DanBlinded

      Cineva a facut bani din constructia asta, asta e tot ce conteaza intr-o tara de hoti si ticalosi.

      Nu cauta gandire la romani.
  • +7 (9 voturi)    
    Calicia ! (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 12:04)

    newlook [utilizator]

    "Tariful de parcare inițial era de 1 leu pe oră, dar în primele două luni au folosit parcarea în medie 19 mașini pe zi. "
    =========================
    Calicia, bat-o vina !

    Aia de la Metrorex care au gandit 1leu/ora trebuie pusi la o munca mai compatibila cu calificarea lor: vanzatori de bilete prin statii. Aia cu 50bani/ora trebuie trecuti la personal ajutator, gen paznici sau tragatori cu privirea pe peron.
    La parcarile astea - denumite in Occident "INCITATIVE" (oare de ce?) - tariful nu trebuie sa depaseasca 10 bani/ ora. Cel mai bine ar fi sa fie gratuite, sa incite omul sa foloseasca transportul in comun; in cazul de fata, Metroul.
  • +7 (7 voturi)    
    Ok (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 12:30)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    Din lac in put. Zona e moarta, pur si simplu nu e acest trafic de naveta acolo. Nici macar autobuzele regionale nu au capatul acolo, ci in damaroaia!Ori abonament lunar, ori inclus in abonamentul de metrou. Si nici asa nu cred ca sar de 50-70 de masini. Cei cu studiul de fezabilitate ar trebui sa se apuce de alte meserii.
  • -1 (7 voturi)    
    Sa lasi masina acolo ca sa ce ? (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 13:10)

    Frankie [utilizator]

    Sa lasi masina acolo ca sa ce ? Sa te umilesti la metrou ? Sa astepti 20 de minute pana vine un metrou? Sa te inghesui in el si sa nu poti respira ?

    Nu, mersi, mai bine stau in trafic.

    Metroul, ca si ratb-ul, este o umilinta si o bataie de joc la adresa populatiei. De aia majoritatea prefera sa stea in trafic, macar in masina personala ai conditii decente de transport.
    • 0 (2 voturi)    
      .... snobism .... (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 19:59)

      cbogdan [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Umilinta de care pomenesti se cheama SNOBISM.
      • -2 (4 voturi)    
        Sau preferinta personala (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 21:42)

        Frankie [utilizator] i-a raspuns lui cbogdan

        Prefer sa merg cu masina, nu sa ma inghesui in stb sau metrorex ca intr-o conserva.
        Daca tie iti place sa fii umilit zilnic in transportul public, este strict preferinta ta.
        • +1 (3 voturi)    
          Crezi ca in masina esti boier? (Joi, 31 ianuarie 2019, 2:34)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

          Cand stai blocat in trafic dimineata si in fata ta e unul cu un diesel vechi de 15 ani, caruia i-a scos catalizatorul ca sa mai castige 2-3 cp, crezi ca tu esti mai castigat decat aia de la metrou? In caz ca nu te-ai prins, filtrul tau de polen de la aerul conditionat nu retine mai nimic din noxele emanate de masina din fata. Ai macar filtru HEPA? Ca idee, polenul este multicelular si ajunge pana la ~10 microni in timp ce o masina scoate cenusa pana la 2.5 microni si oxizi de azot si carbon care sunt efectiv molecule, care se masoara in picometri.. 1 micron = 1 milion de picometri.
  • +2 (2 voturi)    
    frectie (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 14:38)

    martel55 [utilizator]

    la picior de lemn, incompetentii de la Metrorex nu inteleg un lucru simplu, astfel de parcari functioneaza doar integrate cu transportul public, respectiv fie parcare gratuita daca ai abonament de transport, fie reducere la parcare daca cumperi bilet si ai lasat masina in parcare, in nici un caz tarife separate...acum omul vede doar ca plateste niste bani in plus pentru a lasa masina acolo, daca ar primi reducere la titlu de transport sau gratuitate pentru abonamente alta ar fi sutiatia...dar noi suntem campionii la esua sa implementam ceva ce la altii functioneaza foarte bine de ,mult timp
  • +2 (2 voturi)    
    Parcări puține și prost gândite. (Miercuri, 30 ianuarie 2019, 16:21)

    asavreau [utilizator]

    Câte dintre parcările din București sunt ocupate într-un procent rezonabil?Parcarea de la Arena Națională stă goală.Despre multe dintre parcări nu sunt informații,accesul este dificil și nu sunt făcute în zone de interes.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version