Primii pași pentru autostrada A8: Actualizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț, lansată în SEAP / „Din păcate nu este o veste bună” - Pro Infrastructura

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 6 februarie 2019, 12:39 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


A8 Tg Mures - Tg Neamt
Foto: Hotnews
Completarea Studiului de Fezabilitate a autostrăzii A8 de la Târgu Mureș la Târgu Neamț - un tronson cu o lungime de circa 210 km - a fost scoasă la licitație de către Compania de Drumuri. Contractul va avea un termen de implementare de 14 luni, iar licitația are o valoare estimată între 30 și 35 de milioane de lei . „Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic”, atrage atenția Asociația Pro Infrastructura.

Pe 5 februarie Compania de Drumuri a publicat în noul SEAP licitația pentru Completarea Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Târgu Mureș - Târgu Neamț, un tronson cu o lungime de circa 210,9 km.

Licitația are o valoare estimată între 29.912.230 lei si 35.609.845 lei, fără TVA, iar data limită pentru depunerea ofertelor este 20 martie 2019.

Contractul va fi atribuit după cel mai bun raport calitate – preț, o formulă de calcul în care prețul ofertat va conta în proporție de 40%, iar restul de 60% din punctaj va fi defalcat pe criterii de calitate.

Reactualizarea SF-ului va ține cont de varianta de traseu stabilită încă din 2007 de către IPTANA, iar viteza de proiectare va fi de 120 de km/h pe tot traseul autostrăzii.

În cadrul realizării documentației, consultantul va analiza și soluțiile de implementare a sistemelor și stațiilor de taxare pe autostradă.

Termenele contractuale prevăd 14 ani pentru realizarea actualizării SF-ului, precum și patru luni în care firma contractată va acorda consultanță către CNAIR pentru pregătirea cererii de finanțare eruopeană, precum și pregătirea documentației pentru atribuirea lucrărilor de proiectare și execuție.


Împărțirea pe sectoare a autostrăzii A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț:



---

Pro Infrastructura: „Cerem insistent optimizări de traseu și structuri, cât și implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă!”

„Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci față de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, așa cum s-a întâmplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Pitești, să se livreze doar o parte din servicii și apoi să se rezilieze contractul!”, transmite Asociația Pro Infrastructura.

„Mai mult, viteza de proiectare în zona de munte este 120 km/h, rezultând soluții tehnice extrem de costisitoare. Cerem insistent optimizări de traseu și structuri, cât și implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă!”, mai atrage atenția Asociația.

Pentru A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț - Iași studiile de fezabilitate au fost realizate între anii 2010-2011.

„(...) au fost făcute pe bani foarte, foarte puțini și pe repede-înainte. Rezultatul? Imposibilitatea de a fi folosite pentru licitația de lucrări. CNAIR a hotărât (corect) să le actualizeze, însă din trei licitații pornite în iunie 2014, doar una a fost finalizată: cea aferentă tronsonului Târgu Mureș-Ditrău, contractul fiind semnat cu Search Corporation în mai 2015”, explică API.

Cu toate aceștea, în ianuarie 2018, Compania de Drumuri a reziliat contractul, „deși nu era necesar sau oportun. Noi am fost singurii care am explicat, cu documente, prostia și nemernicia deciziei (vezi aici: http://bit.ly/2GqjIBZ)”, mai susține Asociația.

„Lupta este lungă și grea. Sectorul Pașcani-Iași este îngropat la Comisia de Prognoză, iar segmentele Târgu Neamț-Pașcani și Iași-Ungheni nu mai apar nici măcar în declarații!”, mai scrie Asociația.



Citeste mai multe despre   









Citeste pe MedLife.ro
Mituri despre colesterol










13097 vizualizari

  • +1 (3 voturi)    
    lege...lege.. (Miercuri, 6 februarie 2019, 12:56)

    Je__ [utilizator]

    dar bani in buget s-au pus?
    Ca daca nu...se amana licitatiile pana la calendele grecesti !
  • +3 (5 voturi)    
    bataie de joc (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:10)

    voxpopulix [utilizator]

    Nimic nu se face in tara asta.

    Suntem condusi de un guvern incompetent, al carui sigur scop este sa-i faca scapati pe toti coruptii direct responsabili de dezastrul din Romania. De oamenii morti in spitale, de oamenii care se zbat in saracie, de mortii de pe sosele, de familiile destramate, de cei care au fost fortati sa plece din tara.

    Slugarel, Dancila, Tariceanu, Udrea, Dragnea ar trebui sa putrezeasca in inchisoare.

    Alaturi de Narcis Neaga, mizerabilul care nu este in stare sa construiasca 1 km de autostrada.
    • 0 (2 voturi)    
      Din '47 nu prea sunt diferente (Miercuri, 6 februarie 2019, 14:21)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      in raport cu ce face guvernul asta.
      Asta este in acest colt de lume.
      Fara plan marshall, cu plan Valev, cu exterminare, cu epurari, cu cincinale si minciuni peste minciuni s-a ajuns acolo unde suntem astazi, adica nicaieri.
      De n-ar fi fost pozitia geografica, am fi stat doar in cea a caprei.
      Asa, mai alternam.
  • +5 (5 voturi)    
    pai poate (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:11)

    Captain Obvious [utilizator]

    targu neamt - targu neamt (cum e in poza) sa faca psd cu 35milioane de lei.
    in schimb aia de 210 o sa fie cu 35mld in 35 de ani
  • +2 (2 voturi)    
    Nu are sens un studiu de fezabilitate (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:11)

    Habermas [utilizator]

    daca elimini din pix trasele alternative care trebuie comparate in studiul de fezabilitate!

    Stabilirea unui capat de segment la Targu Neamt este de o nesimtire si un tupeu extraordinare!

    Capatul de segment trebuia sa fie la Targu Frumos (nu conteaza ca portiunea Iasi - Targu Frumos ar fi mai scurta!), pentru ca de la targu Frumos sunt posibile doua trasee principale care trebuie analizate: (i) prin Pascani - Targu Neamt - Poiana Largului si (ii) prin Roman - Piatra Neamt - Bicaz.

    Varianta (ii) are traseu montan mai scurt, si chiar daca ar fi nevoie de tuneluri, este mai fezabila economic deoarece parcurge orase mai mari, si poate capta mai usor si trafic dinspre sud din Bacau (mai ulterior se poate face un brat scurt de autostrada de la Bacau care sa faca jonctiunea la Roman (sau chiar la Piatra Neamt, pe valea Bistritei).

    Dar elementele pro si contra fiecarui traseu ar trebui cantarite tocmai in studiul de fezabilitate.

    Ce face aici Guvernul este sa decida traseul inainte de studiul de fezabilitate, adica pune carul inaintea boilor. (Si as mai spune si altceva, dar ma abtin).

    Cum isi permit astia sa ne ia chiar asa pe toti de prosti ??? Cred ca li s-a urat cu binele acolo pe scaunele lor comode. Cred ca au nevoie de niste vizite sa vedem si noi ce-i cu scaunele alea.
    • -1 (1 vot)    
      Daca pui co aiele in fata pu lii (Miercuri, 6 februarie 2019, 14:23)

      ruskimushki [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      iti da o mecla tipica de comunist ordinar nici macar bun la facut un drum.
    • -1 (1 vot)    
      vezi că... (Miercuri, 6 februarie 2019, 14:58)

      ikke [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

      ... iar se ia Harald de Habermas că nu e nevoie de autostradă pe acolo, că nu-i trafic :) Și că, în general, nu-i nevoie de autostrăzi. Că nu e trafic.
      Eu vreau să treacă autostrada pe la Poiana Largului/Teiului, ca să ajung și eu acasă în 21 de ore în vacanța de Crăciun. Și la anu' ne face dragnea autostradă și prin Piatra :)
      Acuma, serios: singura speranță e-n dispariția infractorilor. Poate cu Codruța, dacă n-o sapă ăștia... Dacă-i caută la bani mărunți, o să lege pre mulți infractori (adică 99,83% din pesedeu).
  • +4 (4 voturi)    
    30 milioane (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:14)

    Captain Obvious [utilizator]

    pai numai pretul caselor la cativa parlamentari alesi la intamplare face mai mai mult de atat. ce vorbiti voi cu banii astia ?
  • +6 (6 voturi)    
    ne imbatam cu apa cu clor (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:33)

    Francisc 1 [utilizator]

    nu se mai face niciodata , are o alocare de 9 milioane de lei si ea costa 9 miliarde de euro deci in 4750 de ani e gata!
    • +2 (2 voturi)    
      Nu, nu asa. (Miercuri, 6 februarie 2019, 15:08)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Ce suntem noi, gaini sa asteptam ceva de la vreun stapan ca poate ne da sau nu ne da ???

      Astia sunt acolo strict legal pentru a executa servicii publice. Nu fac asta, sa zboare cu capul de pereti. Asta trebuie sa intelegem noi.

      Nu este niciun motiv sa fim la cheremul lor. "Puterea" lor nu este putere ci imputernicire, si le-o dam noi.

      Nu mai accept niciun milimetru de abuz.
  • +4 (4 voturi)    
    Praf in ochi (Miercuri, 6 februarie 2019, 13:34)

    florinos [utilizator]

    Prag in ochii votanților din regiunea Moldova care de 30 de ani așteaptă primii metri de Autostrada.

    Evident ca PSD s-a apucat de tronsonul cel mai greu, cel care traversează munții, de ce ? Pentru a fi siguri ca nu vor începe lucrările si nu vor fi nevoiți sa dea bani pentru asta dar si pentru a avea scuze in timpul campaniei electorale cand se va reprosa PSD-ului ca timp de 2 ani de Guvernare nu a facut nimic pentru Autostrada Moldovei.

    Poate mai important este traseul Ungheni - Iasi care acoperă Centura orașului Iasi care este pe locul 2 in țara la poluare, se realizează un drum spre granița cu Rep. Moldova si se efectuează un drum decent spre viitorul Spital Regional care va deservi toată regiunea Moldovei, plus ca acest lot va fi mai ieftin fiind realizat in câmpie nu in munți.

    PSD vrea sa se răzbune de orașul Iasi care il are ca primar pe Chirica care s-a împotrivit lui Dragnea dovada ca de ziua Unirii nimeni din Guvern nu a venit la Iasi dar Dancila s-a dus la Focsani la baronul Marian Oprişan.
  • +4 (4 voturi)    
    Primii pasi (Miercuri, 6 februarie 2019, 14:02)

    Martinezu [utilizator]

    Primii pasi pe luna au fost facuti acum 50 de ani.
    Nu cred ca autostrada asta se construieste mai repede ca doar nu suntem pe timpul faraonilor sau chiar al imperiului roman .
  • +3 (3 voturi)    
    Praf in ochii moldovenilor (Miercuri, 6 februarie 2019, 14:32)

    Dalinar [utilizator]

    Ca vin alegerile!
  • +2 (2 voturi)    
    Sunt prevăzute stații de taxare?!?!? (Miercuri, 6 februarie 2019, 15:17)

    nick24 [utilizator]

    Deci nu e pe bani europeni? E PPP?
    Ăștia o țin la a lor cu PPP, că banii europeni nu-i pot fura?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version