Magistrala 6 de metrou, scoasă în sfârșit la licitație. Circa 1,3 miliarde de lei pentru prima bucată cu șapte stații până la stația Tokyo (complexul Băneasa)

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Magistrala 6 spre Aeroportul Otopeni
Foto: Metrorex
​Primul tronson al Magistralei 6 de metrou 1 Mai - Otopeni a fost scos la licitație de către Metrorex. Este vorba de un tronson de șase kilometri cu primele șapte stații, de la 1 Mai și până la stația Tokyo (zona complex comercial Băneasa), pentru care Comisia Europeană va acorda finanțare nerambursabilă. Contractul are o valoare estimată de 1,3 miliarde de lei și termenlul de realizare va fi de patru ani (48 de luni).

Metrorex a publicat în SEAP licitația pentru proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.1: 1 Mai - Tokyo”. Contractul are ca obiect proiectarea și execuția structurilor staţiilor şi interstaţiilor (galerii şi tuneluri) de metrou și are o valoare estimată la 1.269.784.510 lei.

Contractul include primul tronson cu șapte stații pentru care Comisia Europeana a fost de acord să-l finanțeze cu fonduri europene nerambursabile. Pentru tronsonul următor, de la stația Tokyo până la Aeroportul Otopeni, Metrorex va realiza o licitație separată și va finanța lucrarea din fonduri bugetare și împrumuturi.

Proiectare şi execuţie structură de rezistenţă staţii şi tuneluri:
  • Galerie la staţia 1 Mai existentă
  • Pajura
  • Expoziţiei
  • Montreal
  • Gara Băneasa
  • Aeroport Băneasa
  • Stația Tokyo

Licitația se va desfășura după cel mai bun raport calitate – preț, în care componenta financiară va conta în proporție de 40%, iar propunerea tehnica va conta în proporție de 60%.

Durata de implementare a contractului, odată ce va fi semnat, va fi de 48 de luni.

Data limită pentru depunerea ofertelor este 18 aprilie 2019.

Construcția Magistralei M6 va porni de la stația 1 Mai și va ajunge, într-un final, la aeroportul Henri Coandă. Trebuie precizat însă că M6 va funcționa pe traseu comun cu M4 de la stația 1 Mai până la Gara de Nord. Astfel, M6 va porni efectiv din Gara de Nord și va ajunge la Otopeni fără să fie nevoie schimbarea trenurilor de către călători.

Citește și:


Citeste mai multe despre   
















16180 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    CASTIGATOR... (Vineri, 15 martie 2019, 10:00)

    schroedinger [utilizator]

    Asocierea Astaldi-UTI!
  • +1 (1 vot)    
    Hahahaha (Vineri, 15 martie 2019, 10:10)

    Captain Obvious [utilizator]

    Hahahahahaha
  • +4 (4 voturi)    
    ... (Vineri, 15 martie 2019, 10:49)

    Elfu [utilizator]

    dubios traseu
    • +3 (3 voturi)    
      sper sa nu (Vineri, 15 martie 2019, 11:16)

      ciufy [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      respectiv, sper sa fie (peste mii de ani bineinteles, cand termina lucrarile) trenuri directe din gara de nord, nu sa stai sa schimbi prin 1 mai. Ca sa nu mai zic ca acum, daca schimb pe M4 in gara de nord platesc alti bani, alta distractie.
      • +4 (4 voturi)    
        prostie (Vineri, 15 martie 2019, 11:59)

        Jude [utilizator] i-a raspuns lui ciufy

        In loc sa-l duca pana in Victoriei si de acolo sa faci split spre Bragadiru si spre Jilava, au facut marele lindic.
        Daca iei metroul de pe ruta Berceni-Pipera ajungi sa schimbi de 3 ori. Si cand pierzi 30 min doar asteptand si schimband trenurile stai si te gandesti ce a fost in creierul lor !?
        Cred ca sunt ceva interese in zona Pajura, Bazilescu. Vreun cartier rezidential in zona ?
        • 0 (0 voturi)    
          E doar prostie (Sâmbătă, 16 martie 2019, 10:17)

          PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Jude

          Nu trece prin zona de interese imobiliare.
          Pajura e deja construita, Bazilescu, Straulesti are deja metrou.
          Cel putin poate pe viitor ar putea mege de la Baneasa spre Pipera, dna Ghica si Pantelimon, parte a unui inel al capitalei.
    • -1 (1 vot)    
      9 trasee au fost propuse in total (Vineri, 15 martie 2019, 14:05)

      t4v1 [utilizator] i-a raspuns lui Elfu

      Comisiei Europene dar in presa in toti acesti ani a aparut unul singur, cel de azi.

      Informatia a reiesit de curand cand Ministerul Transporturilor a fost obligat sa publice scrisoarea de la CE.
  • +2 (2 voturi)    
    30 de zile? (Vineri, 15 martie 2019, 11:20)

    cetateanulmodern [utilizator]

    Cunoscatorii stiu ca nu se poate face o oferta de calitate pt un asemenea obiectiv in 30 de zile.Ne grabim de fiecare data cand nu trebuie.Firmele adevarate nu vor oferta.
    • +5 (5 voturi)    
      stai linistit... (Vineri, 15 martie 2019, 11:57)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui cetateanulmodern

      ...asocierea Astaldi-UTI are deja dosarul pregatit. Dupa licitatie, vor trece 2 ani pana se va desemna castigatorul, apoi contestatia care s eva judeca intr-un an si apoi refacerea licitatiei si lucrarile vor incepe prin 2030, se vor intrerupe din cand in cand si vom avea primul tronson prin 2060 cand practic nu vom mai avea nevoie, pentru ca pana atunci ne vom teleporta direct la aeroport sau chiar direct la Paris sau Londra.
  • +4 (4 voturi)    
    In trei... (Vineri, 15 martie 2019, 11:26)

    Bandixit [utilizator]

    ...zeci de ani aici va fi statia ta de metrou!
  • +3 (3 voturi)    
    o sa fie gata (Vineri, 15 martie 2019, 11:35)

    liviu_ [utilizator]

    pentur urmatoarele campionate europene ... scuze ieuropene pe care o sa le gazduim: EURO 2300
  • +4 (4 voturi)    
    este necesara si asta (Vineri, 15 martie 2019, 12:02)

    fvb [utilizator]

    dar cu magistrala 5 din Drumul Taberei cum o sa fie cand se va termina fix in statia Eroilor?

    o sa fie inca un puhoi de lume care o sa schimbe metroul la Unirii. trebuia sa se inceapa cu Eroilor - Universitate, dat in folosinta, si apoi restul ca sa fie deja pregatita reteaua cand va veni inca un cartier din Bucuresti pe sinele de metrou.

    intre timp, tunelul dintre Unirii 1 si 2 o sa fie tot mai neincapator.
  • 0 (0 voturi)    
    Cu banii astia (Sâmbătă, 16 martie 2019, 9:57)

    PowerIon [utilizator]

    Se mai putea face inca ceva la metroul din oras, metrou a carui dezvoltare pare alternativa substantiala a diminuarii traficului la suprafata, cauzator de poluare si timp pierdut. Este nevoie de inele complete si linii radiale.
    Sunt cateva zone mai populate (Pajura, un pic Baneasa) dar locuitorii lor nu au nevoie sa mearga zilnic la gara.
    Ar fi fost ceva benefic daca l-ar fi legat la Piata Aviatorilor, ca sa poti ajunge in centru.
    In privinta prelungirii la aeroport, o alta enormitate, varianta pe cale ferata e mult mai ieftina si infinit mai rapida. Se va vedea atunci ca numarul celor care merg la gara va fi foarte mic.
    Stati, ve-ti spune, dar mai sunt otopenarii, care datorita numarului lor mare, comuna este acum oras. Nimic mai fals, 80-90% din otopenari locuiesc la kilometri buni de axul drumului principal, sunt oameni care si-au permis sa-si construiasca locuinte individuale si au masini cu care merg la munca in capitala. Si nici cei care locuiesc aproape de DN1 nu sunt avantajati, sunt prevazute doar 2 statii, una mediana si alta langa centura.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version