„Termenul de 30 iunie râmâne un termen asumat de către antreprenor pentru punerea în circulație cu călători a acestei magistrale de metrou!”, susține ministrul Transporturilor, Lucian Bode, după o vizită pe șantierul Magistralei 5 împreună cu premierul Ludovic Orban. Lucrările, începute în 2011, ar fi trebuit să fie gata inițial după 3 ani...

Statia Academia MilitaraFoto: MT

„M-am asigurat, împreună cu premierul Ludovic Orban, în vizita de astăzi de pe șantier că apelul meu lansat către antreprenori a fost înțeles și lucrările avansează conform graficului. Termenul de 30 iunie râmâne un termen asumat de către antreprenor pentru punerea în circulație cu călători a acestei magistrale de metrou! Este o investiție mult așteptată de către bucureșteni care trebuie finalizată conform angajamentelor!”, transmite ministrul Transporturilor Lucian Bode.

„Mă bucur să constat că la acest obiectiv există o mobilizare foarte bună, peste 500 de angajați lucrând pe șantierele acestei magistrale de metrou. Am văzut că au fost făcute lucrările necesare pe partea de automatizare, astfel încât în prima parte a lunii mai să fie făcute testele pentru circulație”, a anunțat ministrul.

Imagini de la stația de metrou Academia Militară de pe Magistrala 5 din Drumul Taberei:

Cât privește testele dinamice pe Magistrala 5, acestea vor începe undeva la sfârşitul lunii mai, toate echipamentele ce țin de automatizări fiind achiziționate.

„Ele se montează pe măsură ce se finalizează partea de finisaje. Noi estimăm că undeva la sfârşitul lunii mai vom începe testele dinamice. În paralel, realizăm recepţia parţială împreună cu ISU, împreună cu Inspectoratul de Stat în Construcţii realizăm recepţia obiectivelor. Bineînţeles, parte din echipamente se recepţionează şi la momentul în care ele sunt montate, iar angajamentul antreprenorilor pe cele trei contracte - structură, finisaje, automatizări - rămâne nemodificat: termen, 30 iunie, sfârşitul lunii iunie”, detalia ministrul în urmă cu o săptămână.

Magistrala 5 de metrou, proiectul care parcă nu se mai termină...

Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor urma să fie de 36 de luni - adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai era și cel pentru lucrările de sistematizare și automatizare - 8-12 luni.

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Proiect: Constructia Magistralei de Metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor 2

Lungime: 7,2 km in total din care 6,2 km pe Lotul 1.1 si 1 km pe Lotul 1.2.

Loturile, constructorii si costurile:

Lot 1.1 - Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii / Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct / Valoarea totala a contractului: 987,9 mil lei fara TVA.

Lot 1.2 - Valea Ialomitei - galeria, statia si depoul / Max Boegl / Valoare totala: 231,67 milioane lei fara TVA.

Termen de finalizare (initial): 2015 pentru structura, tuneluri si statii / 2015-2016 - punerea in functiune