Monitorizari. Proiecte de Infrastructura

Magistrala M5 de metrou Drumul Taberei - Eroilor 2 - "In cati ani va fi aici statia ta de metrou?"

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Joi, 19 februarie 2015, 15:45 Monitorizari | Proiecte Infrastructura

Magistrala M5 de metrou - Drumul Taberei - Tunelul in constructie
Foto: Hotnews
Proiect: Constructia Magistralei de Metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor 2

Lungime: 7,2 km in total din care 6,2 km pe Lotul 1.1 si 1 km pe Lotul 1.2.

Loturile, constructorii si costurile: 

    Lot 1.1  - Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii / Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct / Valoarea totala a contractului: 987,9 mil lei fara TVA.

    Lot 1.2  - Valea Ialomitei - galeria, statia si depoul / Max Boegl / Valoare totala: 231,67 milioane lei fara TVA.

Termen de finalizare: Q4 2015 pentru structura, tuneluri si statii / Q4 2016 - punerea in functiune

STADIU ACTUAL:
Se lucreaza in continuare la structura statiilor. Proiectul a suferit o noua amanare: iunie 2018 pentru darea in folosinta a M5.
Evolutia detaliata a proiectului, la finalul textului de mai jos

---

Magistrala M5 de metrou este fara doar si poate cel mai important proiect de infrastructura urbana din Romania, nu doar datorita valorii sale care numai pana in prezent ajunge la circa 290 de milioane de euro contractate, ci si prin faptul ca va lega unul din cele mai mari cartiere Bucurestene  - Drumul Taberei cu ai sai aproape 350.000 de locuitori fiind de marimea unor orase precum Timisoara, Cluj Napoca sau Iasi - de restul retelei de metrou din Capitala. In acest material, HotNews.ro urmareste pas cu pas - cu informatii, poze si video - evolutia lucrarilor la Magistrala M5 de metrou.

---

Drumul de la planurile pe hartii la santierul din teren

Ideea unei linii de metrou din Drumul Taberei pana la Universitate si mai departe spre Pantelimon exista inca din timpul comunismului si a fost reluata si dupa Revolutie. Cu toate acestea, proiectul a prins cu adevarat contuar abia in a adoua jumatate a anilor 2000 cand nevoia de a lega printr-o linie de metrou cartierul Drumul Taberei - cu o populatie de peste 330.000 de oameni, cam cat cele mai mari orase din provincie de la noi precum Cluj-Napoca, Timisoara sau Iasi - de restul retelei din Bucuresti a devenit mai stringenta ca niciodata.

In 2008 in noiembrie, Metrorex lansa o licitatie pentru Magistrala 5, tronsonul din Drumul Taberei pana la eroilor, acolo unde ar urma sa se faca legatura cu magistralele 1 si 3, insa - din diferite motive, printre care si lipsa unei finantari concrete - licitatia a ajuns sa fie anulata doi ani mai tarziu, in ianuarie 2010.

Raza de speranta a venit in noiembrie 2009, cand Romania a reusit sa semneze un contract de finantare rambursabile cu Banca Europeana de Investitii. Prin acel contract, BEI punea la dispozitia statului un imprumut de 883 de milioane de euro pentru intreg tronsonul din Drumul Taberei si pana la Universitate.

In ianuarie 2010, Metrorex a demarat licitatia pentru doua contracte - lotul 1.1 de realizarea a statiilor si a structurii tunelurilor de la Raul Doamnei si pana la Eroilor 2 si lotul 1.2 de realizare a galeriei, statiei si depoului de la Valea Ialomitei.

In februarie si martie anul urmator, castigatorii erau anuntati, si la cateva luni dupa santierul incepea sa prinda contur in cartierul Drumul Taberei. tot cam pe atunci au aparut celebrele bannere care anuntau locuitorii din zona ca "In trei ani aici va fi statia ta de metrou", banner ce ulterior a devenit un subiect de gluma pentru locuitori, cineva adaugand fie inca un 0 dupa cifra 3, fie transformand-o in 8.



S-a inceput bine, s-a continuat prost. Primele guverne Ponta au taiat succesiv finantarea metroului

Lucrurile incepusera bine, dar - ca in multe cazuri - s-a intamplat ceva si a stricat ordinea lucrurilor. Proaspat ajuns la putere, primul guvern Ponta face prima rectificare bugetara si banii alocati pentru Metrou au fost redusi cu mai bine de jumatate. Practic, de la 380,9 milioane de lei, suma alocata initial pentru 2012, fondurile au fost reduse la 178,9 milioane de lei, in urma rectificarii.

Degeaba s-a revoltat presa, bucurestenii sau chiar si Metrorexul, modificarea a ramas batuta in cuie si ritmul lucrarilor a avut de suferit.

Dupa aceasta lovitura, asteptarea era ca alocarea pe urmatorul an - pe 2013 - sa fie suficienta ca lucrarile sa revina la ritmul normal, ba chiar sa recupereze din intarzieri. Degeaba...

In bugetul realizat de guvernul Ponta 2, alocarea pentru m5 a fost din nou redusa puternic. Oficial, s-au alocat circa 95 de milioane de lei, mult mai putin decat cei 500 de milioane estimati pentru 2013 de catre Guvernul Ponta 1 la rectificarea bugetara din vara lui 2012.

Mai mult, pentru anul 2014 era estimata o alta suma foarte mica - 65 de milioane de lei - prea putin, dupa cum sustinea atunci comunitatea de pe forumul de specialitate metrouusor.com.

Prinsi cu minciuna - Ponta si Fenechiu sutineau ca metroul e prea scump, "cat autostrada Comarnic - Brasov" / Realitatea? Contracte semnate de doar 275 mil. euro


Supararea publica a atins cote maxime, insa premierul si ministrul transporturilor de atunci, Relu Fenechiu, au iesit public in repetate randuri, incercand sa mistifice adevarul despre proiect si sa incerce sa dea vina pe guvernarile anterioare.

Ponta si Fenechiu au spus pe unde au putut ca investitia e prea scumpa, ca metroul din Drumul Taberei ne costa ba peste 1 miliard de dolari, ba mai mult decat autostrada Comarnic - Brasov.

Oficial, ambii au mintit, iar informatiile reale i-au contrazis puternic.

Practic, asa cum HotNews.ro a aratat la acel moment intr-o analiza detaliata, contractele semnate pana atunci la linia de metrou Drumul Taberei - eroilor 2, singurul trons de pe intreaga magistrala aflat in lucru, insumau "doar" 275 de milioane de euro (de atunci s-a mai semnat un contract de inca circa 15,5 mil euro), iar singura problema a proiectului era de fapt taierile succesive in buget operate tocmai de guvernarile Ponta.

Autoritatile au dat atunci inapoi, la cateva zile au semnat alocarea de 100 de milioane de lei din fondul de mediu, insa perspectiva pentru proiect nu era una prea roz.

Salvarea proiectului a venit tot de la Uniunea Europeana

Salvarea a venit insa tot de la Uniunea Europeana, in aprilie Comisia anuntand ca accepta preliminar includerea lucrarilor la M5 pe fonduri europene nerambursabile, inlocuind practic imprumutul luat de statul roman de la BEI.
Includerea oficiala pe fonduri europene a venit in august 2013, iar lucrarile reveneau la un ritm sustinut, momentul lansarii utilajelor de forat tunele - celebrele TBM-uri (Tunnel Boring Machine) apropiindu-se puternic.

Pe 25 septembrie 2013, primul TBM, botezat "Varvara", isi incepea inceput misiunea de a fora primul tunel al metroului din Drumul Taberei, iar pe 8 noiembrie primele doua statii ale metroului din Drumul Taberei erau deja legate prin tunel



Pe 21 noiembrie 2013, "Cartita" Filofteia, al doilea utilaj care sapa tunelul, a fost pusa in functiune, iar aproape un an si doua luni mai tarziu, cele doua fire de tunel de la Academia Militara - punctul de lansare a scuturilor de forat - si pana al Raul Doamnei - puntul terminus - erau finalizate.

Pe 3 februarie 2015, TBM-ul Varvara a inceput sa fie ridicata din statia Raul Doamnei pentur a fi trimisa spre Academia Militara de unde isi va incepe misiunea de forare spre Eroilor 2.

Cu aceasta ocazie, HotNews.ro a realizat un FOTO / VIDEO Reportaj cu situatia la zi a statiilor si tunelurilor si a surprins imagini de la ridicarea frezei TBM-ului Varvara.



Video realizat cu echipament Nikon

FOTOGRAFII din 3 februarie 2015:


Tunelul dinspre Favorit spre Orizont:



Statia Brancusi:



Tunelul dinspre Brancusi spre Raul Doamnei:



Statia Brancusi:




TBM-ul Varvara, inainte sa fie ridicata din Punctul de Scoatere Scut de la Raul Doamnei:



Freza TBM-ului Varvara in timp ce era ridicata din subteran:







Peretii peronului aflat in constructie in statia Favorit:



Structura statiei Raul Doamnei e in constructie:



TBM-ul Filofteia asteapta sa fie si el scos de la Raul Doamnei:



Coada demontata partial al TBM-ului Filofteia, vazuta din tunelul dinspre statia Brancusi:




---

DESPRE TBM-uri

Componentele principale ale TBM-ului


- freza pentru excavarea tunelului.
- cilindri hidraulici care permit avansul scutului.
- sistem de sustinere permanenta a frontului de excavatie.
- dispozitiv de punere in opera a inelelor. Fiecare inel este compus din sase boltari .
- sistem de control al directiei care sa asigure o ghidare precisa si corectii rapide.
- dispozitiv pentru injectarea de material de umplere, la extradosul inelului de boltari, in golul care se creeaza in timpul excavatiei.
- diverse dispozitive pentru alimentare si evacuare care realizeaza comunicarea intre camera de excavatie si exterior, si care asigura mentinerea continua a presiunii de sustinere a frontului.
- dispozitive pentru acces si interventie in camera presurizata de excavatie, constituite dintr-o instalatie de aer comprimat, cu camera hiperbarica de siguranta cu doua sasuri.

Date tehnice TBM

Tipul scutului: EPB

Raza de curbura: 180 m - 800 m

Presiune maxima de lucru: 4 bar

Diametru: 6570 mm

Tip: electric

Motoare: 8 X 160 kW

Putere: 1280 kW

Moment de torsiune: 4500 kNm

Cilindru principal de impingere: 2 X 16 cilindru

Lungimea cilindrului de impingere: 2200 mm

Forta de impingere: 42575 kN

Diametrul scutului din fata: 6540 mm

Lungimea scutului din fata: 3520 mm

Diametrul scutului din centru: 6530 mm

Diametrul scutului din coada: 6520 mm

Datele geometrice ale tunelelor:

Tunel Linia 1: 4,3 km

Tunel Linia 2: 4,1 km

Trecere in gol prin statii: 2,0 km



-----


PRIMELE PROCEDURI (acord cu BEI)
12 NOIEMBRIE 2009
LANSAREA LICITATIEI
22 IANUARIE 2010
INCEPEREA
LUCRARILOR
5 MAI 2011



-----

MOMENTELE CHEIE IN EVOLUTIA PROIECTULUI

3 noiembrie 2008 - Ministerul Transporturilor lanseaza licitatia pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate de pe Magistrala 5, valoarea contractului fiind de 320 milioane euro.

15 mai 2009 - Metrorex a selectat consortiul romano-francez format din firmele Metroul SA si Systra pentru consultanta si asistenta tehnica la lucrarile de constructie a Magistralei 5 de metrou Drumul Taberei - Universitate. Valoarea contractelor astfel: 9,631,653.05 Eur + TVA pentru Drumul Taberei-Universitate si 1,408,664.25 Eur + TVA pentru depoul Valea Ialomitei.

12 noiembrie 2009 - A fost semnat contractul de finantare cu BEI intre Romania, BEI si Metrorex si a fost ratificat prin Legea nr. 133/30.06.2010.

15 ianuarie 2010 - Metrorex a anulat licitatia pentru lucrari initiata anterior in anul 2008.

22 ianuarie 2010 - Licitatia pentru metroul din Drumul Taberei este reluata

10 martie 2010 - Sunt deschise ofertele pentru cele doua loturi: Lotul 1 - statia Raul Doamnei - PS Opera (Hasdeu) / Lotul 2 - Romancierilor - Valea Ialomitei - statie, depou si galerie de legatura. / In aceasta prima faza a licitaţiei au fost depuse 18 oferte de la diverse consorţii şi firme, din care pentru afza urmatoare se califica doar sase.

29 octombrie 2010 - Planului Urbanistic Zonal - PUZ - Linia 5 Metrou Drumul Taberei - Universitate este aprobat de Consiliul General al Municipiului Bucuresti

10 noiembrie 2010
- Sunt deschise ofertele finala pentru tronsonul Raul Doamnei - Eroilor 2.

18 februarie 2011 - Metrorex a selectat Astaldi şi FCC drept castigatorii in licitatia principala pentru metroul în Drumul Taberei pentru 215 milioane euro şi o durată de execuţie de 25 luni, însă firma Aktor din Grecia a contestat licitaţia.

14 Mar 2011 - Astazi a fost semnat contractul pentru realizarea tronsonului Raul Doamnei - Hasdeu, contract castigat de asocierea Astaldi, FCC, AB Construct, Delta ACM

26 martie 2011
- Astaldi-FCC primesc ordinul de incepere al lucrarilor

15 Apr 2011 - Astazi a avut loc semnarea contractului pentru tronsonul Romancierilor - Valea Ialomitei si depoul Valea Ialomitei. Pe acest tronson va lucra compania Max Bogl.

5 mai 2011 - De-a lungul traseului au inceput sa fie realizate lucrarile pentru studiile geotehnice

1 noiembrie 2011 - Primele lucrari pe traseul lotului Raul Doamnei - Eroilor 2. Organizarea de santier la statia Academia Militara a fost realizata inca dinainte. S-a inceput lucrarile la peretii mulati ai viitoarei statii si a punctului de unde vor fi lansate scurturile ce vor fora tunelele de metrou.

6 mai 2012 - Utilajele de forat tunele - TBM-urile au fost aduse pe santier la statia Academia Militara. Inainte de proiectul din Bucuresti, cele doua "cartite" au forat un alt proiect la Istambul.

3 iunie 2012 - Capul frezelor au fost montate pe TBM-urile de la Academia Militara.

4 septembrie 2012 - Sumele alocate pentru proiectul "Magistrala V. Drumul Taberei-Universitate" au fost reduse cu mai mult de jumatate in urma rectificarii bugetului pe 2012. Practic, Metrorex a ramas fara banii necesari continuarii lucrarilor conform graficelor de executie. De la 380,9 milioane de lei, suma alocata initial pentru 2012, fondurile au fost reduse la 178,9 milioane de lei, in urma rectificarii.

Finalul 2012
- s-a semnat inca un contract cu Max Boegl pentru "Puturi de mare adancime" la Sectiunea 1 Raul Doamnei - PS Opera si Statia, Depoul si galeria de legatura Valea Ialomitei. Valoarea contractului: 9,63 milioane lei (circa 2,2 milioane euro).

28 ianuarie 2013 - Bugetul pe 2013 pentru Magistrala 5 de metrou a fost redus drastic. Oficial, s-au alocat circa 95 de milioane de lei, mult mai putin decat cei 500 de milioane estimati pentru 2013 de catre Guvernul Ponta 1 la rectificarea bugetara din vara lui 2012.

Mai mult, pentru anul 2014 este estimata o alta suma foarte mica - 65 de milioane de lei - prea putin, dupa cum sustinea atunci comunitatea de pe forumul de specialitate metrouusor.com.

26 martie 2013 - In plin scandal si blocaj ca urmare a subfinantarii lucrarilor de la Metroul din Drumul Taberei, premierul Ponta acuza costul ridicat, insa informatiile transmise de acesta sunt contrazise flagrant de realitate.
La acel moment, HotNews.ro a publicat un amplu articol care explica in detaliu, de fapt, care este valoarea lucrarilor, de unde vin banii si cum, de fapt, singura problema este tocmai reducerea bugetului operata de guvernarea Ponta.


26 aprilie 2013 - Salvarea vine de la Uniunea Europeana - Magistrala 5 este acceptata spre finantare nerambursabila din Fondul de Coeziune

28 iunie 2013 - Metrorex a atribuit, prin negociere fără anunţ de participare, pentru preţul cel mai scăzut, un contract de 69 milioane lei (15,5 milioane euro) fără TVA asocierii Astaldi - FCC - Delta ACM - AB Construct pentru lucrări suplimentare la un tronson al Magistralei 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Contractul vizează lucrări de deviere a reţelelor edilitare aferente Magistralei 5, secţiunea Râul Doamnei - Eroilor 2, conform cerinţelor precizate în caietul de sarcini.

1 august 2013 - Ministerul Transporturilor a primit confirmarea că Metroul de Drumul Taberei a fost inclus în Programul Operaţional Sectorial pe Transport şi va primi fonduri europene nerambursabile.

25 septembrie 2013 - Primul TBM, botezat "Varvara", si-a inceput misiunea de a fora primul tunel al metroului din Drumul Taberei.

VIDEO / FOTOGALERIE Cum si-a inceput misiunea "cartita" Varvara - utilajul care sapa primul tunel al metroului din Drumul Taberei

8 noiembrie 2013
- Primele doua statii ale metroului din Drumul Taberei legate prin tunel: "Cartita" Varvara a intrat vineri in statia Orizont

21 noiembrie 2013 -
"Cartita" Filofteia, al doilea utilaj care sapa tunelul metroului din Drumul Taberei, a fost pusa in functiune

14 februarie 2014
- "Cartita" Varvara - primul utilaj care sapa tunelul metroului din Drumul Taberei - a ajuns la statia Favorit si a inregistrat un nou record de executie: 39 de metri inaintati intr-o singura zi. Detalii aici.

17 iunie 2014 - Metrorex lanseaza licitatia pentru montarea instalatiilor si caii de rulare, precum si finisajul statiilor. Valoarea estimata este de circa 241 milioane de euro.

Valoarea totală estimată a contractului care urmează a fi atribuit este de 856 milioane de lei, fără TVA. Valoarea estimată a lucrărilor se ridică la 778 milioane de lei, fără TVA, iar procentul pentru cheltuieli diverse şi neprevăzute este de 10%, respectiv 77,8 milioane de lei.

Firma sau firmele câştigătoare vor trebui sa execute lucrări la calea de rulare, dar şi finisaje şi compartimentări, instalaţii de transport local călători, instalaţii electroenergetice, instalaţii electromecanice, inclusiv echipare depou şi instalaţii de curenţi slabi.

26 iunie 2014 - Metrorex lanseaza licitatia pentru achiziţia a 51 trenuri noi de metrou (a câte 6 vagoane/tren) valoarea estimată a contractului a fost de 1,55 mld lei (353,4 mil euro).

Numărul trenurilor (minim şi maxim) care ar putea fi solicitate pe durata întregului acord – cadru este de minim 43 trenuri de metrou (258 vagoane), maxim 51 trenuri de metrou (306 vagoane).

Trenurile furnizate vor fi puse în circulaţie pe Magistrala 5, secţiunea Drumul Taberei – Pantelimon.

15 octombrie 2014 - Metrorex a primit 5 oferte pentru achiziționarea noilor trenuri de metrou.

Dintre ofertanți, 4 sunt din străinătate, singura firmă românească fiind ASTRA Vagoane Călători.

Ofertele depuse:

   ASTRA Vagoane Călători -cca 5,1 mil euro euro/tren de metrou

   CSR (China)-cca 5,22 mil euro/tren de metrou

   CAF-6,06 mil euro/tren de metrou

   Alstom - 6,31 mil. euro/tren de metrou

   Pesa-6,5 mil euro/tren de metrou

6 octombrie 2014
- Metrorex deschide ofertele pentru licitatia de 241 de milioane de euro care prevede instalarea caii de rulare, a instalatiilor si finisajele statiilor pe tronsonul M5 Raul Doamnei - Eroilor 2. Denumirea contractului: "Lucrari de cale de rulare, sina a III-a si fir aerian de contact. Finisaje si sisteme de instalatii" la cele doua loturi in constructie din M5.

Ofertantii (in SEAP nu sunt publicate si valorile ofertelor depuse)

   Astaldi - FCC - UTI Grup - Activ Group

   Metroworks (Alstom Transport) - Aktor - Schindler

15 ianuarie 2015 - TBM-ul Filofteia ajunge la capatul traseului, la intrare in statia Raul Doamnei.

17 ianuarie 2015
- Si TBM-ul Varvara a terminat de forat tunelul si a "scos" capul in punctul de scoatere scut de la Raul Doamnei.

4 februarie 2015 -
VIDEO / FOTO REPORTAJ Pe urmele metroului din Drumul Taberei. Cum arata azi tunelele si statiile de pe Magistrala 5 si cum a fost ridicata din subteran freza "Varvara"

5 februarie 2015 - Informatii legate de stadiul lucrarilor: Majoritatea statiilor sunt realizate in proportie de 90%. Statia Parc Drumul Taberei si Raul Doamnei au ramas in urma cu constructia, urmand a fi realizate in perioada imediat urmatoare. Se lucreaza intens la statia Eroilor 2, acolo unde in cateva luni vor ajunge TBM-urile ce vor porni de la Academia Militara.

11 martie 2015 - Metrorex a atribuit firmei spaniole CAF contractul de achizitie a maxim 51 de trenuri noi care vor rula si pe Magistrala 5 de metrou. Oferta CAF de 309 milioane de euro pentru maximum 51 de trenuri a fost declarata castigatoare, dar contractul nu a fost inca semnat pentru ca se asteapta expirarea perioadei de contestatii. Detalii aici.

13 martie 2015 - Asocierea Astaldi-FCC a castigat contractul pentru calea de rulare, instalatiile si finisajul statiilor de pe Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor, insa atribuirea a fost contestata. Detalii aici.

HotNews.ro a aflat din surse apropiate situatiei ca noul contract ce presupune calea de rulare, instalatiile si finisajele structurilor ce se afla in constructie in prezent pe Magistrala M5 Drumul Taberei - Eroilor  a fost atribuit asocierii Astaldi-FCC-UTI-Activ Group, aceeasi asociere care construieste in prezent tunelele si structura statiilor, iar contestatia la licitatie a fost depusa de asocierea condusa de Alstom.

Astaldi si FCC sunt companiile care in prezent construiesc structura statiilor si tunelele de pe tronsonul Raul Doamnei - Eroilor 2 (Opera).

8 aprilie 2015 - CNSC respinge contestatia Alstom-Aktor in cazul licitatiei atribuite de catre Metrorex asocierii Astaldi-FCC privind contractul pentru calea de rulare, instalatiile si finisajul statiilor de pe Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor. Decizia CNSC aici.

21 aprilie 2015 - Alstom-Aktor contestat in instanta decizia CNSC de a respinge comntestatia prind atribuirea contractului pentru calea de rulare, instalatiile si finisajul statiilor de pe Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor catre asocierea Astaldi - FCC. Dosarul, aici.

27 aprilie 2015 - Licitatia pentru noile trenuri, blocata. DNA ancheteaza posibile fapte de coruptie / Licitatia pentru achizitia a 51 de noi trenuri de metrou atribuita de catre Metrorex firmei spaniole Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) pentru o oferta de 310 milioane de euro a fost blocata dupa ce Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a decis suspendarea solutionarii contestatiilor depuse de catre companiile Alstom si Astra Vagoane. Decizia CNSC vine ca urmare a faptului ca procurorii DNA au demarat un dosar penal ce are legatura cu procedura. Practic, pana la solutionarea dosarului penal, licitatia pentru noile trenuri de metrou ramane blocata. Detalii, aici.

9 mai 2015 - Pe 28 aprilie prima "Cartita" a plecat spre statia Eroilor 2. Pe 6 mai, "Filofteia" deja inaintase 123 de metri din totalul de 868, montand 82 de inele din cele 580 ale tunelului.

9 iulie 2015 - Metrorex a semnat contractul de 180 de milioane de euro pentru realizarea finisajelor şi sistemelor de instalaţii pentru secţiunea Râul Doamnei-Haşdeu din magistrala 5 de metrou, care traversează cartierul bucureştean Drumul Taberei. Contractul a fost semnat cu Asocierea dintre firmele Astaldi (Italia), FCC Construccion (Spania), UTI (Tiberiu Urdăreanu) şi Activ Group Management.

24 septembrie 2015 - VIDEO ​Ministrul Transporturilor despre licitatia pentru trenuri de metrou blocata de o ancheta DNA: "Daca nu avem trenuri nu stiu cand putem circula pe Magistrala 5 spre Drumul Taberei"
 
24 noiembrie 2015 - Traficul al suprafata in Drumul Taberei, reluat din luna decembrie

Traficul la suprafata in cartierul bucurestean Drumul Taberei, afectat de lucrarile la Magistrala 5 de metrou, va fi reluat la sfarsitul anului, a declarat ministrul Transporturilor, Dan Marian Costescu.

11-12 decembrie 2015 - in zona intersectiei bulevardelor Eroilor si Eroilor Sanitari a aparut o tasare a pamantului sub carosabil. Incidentul s-a produs chiar in timp ce TBM-ul Varvara intra in statia Eroilor 2. Ca masuri s-a dispus inhciderea traficului in zona si stoparea lucrarilor pana la remedierea stituatie.

15 decembrie 2015 - Ce s-a intamplat la metrou: De ce s-a surpat pamantul la Eroilor, acolo unde sapa "cartitele" de pe Magistrala 5

26 aprilie 2016 - Lucrările pe M 5 – Secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (Operă) inclusiv Valea Ialomiţei sunt executate în proporţie de 80%. Ministerul Transporturilor precizeaza ca pe acest tronson se va putea calatori in primul semestru din 2017.



---

9 mai 2016 - Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei sufera o noua intarziere. Potrivit noilor informatii, proiectul va fi terminat spre finalul anului 2017, nu in primul trimestru asa cum estimasera ulta data autoritatile. detalii aici.

8 iunie 2016 - Pe secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, din punct de vedere structural, stadiul fizic de execuție al stațiilor este de 90%, iar al tunelurilor și galeriilor de 95%. Termenul fixat de Ministerul Transporturilor și constructorii proiectului este mijlocul anului 2017 pentru deschiderea circulației

Stadiul lucrărilor la toate stațiile M5 de pe secțiunea Râul Doamnei – Eroilor:

1. Eroilor 2

Execuția structurii este realizată în proporție de 68%. În acest moment se lucreazăla legătura dintre M5 și M1 și se efectuează excavații pentru stația de pompare. De asemenea se lucrează la soluţii pentru diminuarea perioadei aferente devierii traficului auto.

2. Academia Militară

Execuția structurii este realizată în proporție de 85%. Aceasta este ultima statie care va fi definitivată deoarece la finalul proiectului va servi la evacuarea tuturor instalaţiilor tehnologice utilizate la execuţia tunelurilor (benzi transportoare pentru materialul rezultat din excavaţia acestora pe întreaga secţiune aflată în execuţie) precum şi pentru introducerea materialelor pentru finalizarea tunelurilor (bolţari prefabricaţi pentru zona finală a a secţiunii, respectiv Eroilor 2 – Puţ de scoatere TBM situat în parcul Operei şi legătura Eroilor 2 – Magistrala 1)

3. Orizont

Execuția structurii este realizată în proporție de 98%. Traficul auto va fi reluat în totalitate în zona stației până la data de 15 iunie 2016, iar centrala de ventilaţie de pe interstația Orizont - Academia Militară (Stație PETROM), se va realiza până la sfârșitul acestui an.

4. Favorit

Execuția structurii este realizată în proporție de 97%. În această zona se va putea circula, la suprafață, fără restricții înainte de finalul anului 2016.

5. Drumul Taberei 34

Execuția structurii este realizată în proporție de 94%. De asemenea, în zona acestei stații, traficul rutier va putea fi reluat până la finele lui 2016.
6. Parc Drumul Taberei

Execuția structurii este realizată în proporție de 62%.

7. Romancierilor

Execuția structurii este realizată în proporție de 95%. Traficul autoturismelor în zonă va fi permis în totalitale în Trimestrul IV din 2016.

8. Brâncuși


Execuția structurii este realizată în proporție de 94%. Și aici traficul rutier va fi reluat fără restricții până în decembrie 2016.

9. Râul Doamnei

Execuția structurii este realizată în proporție de 51%. În prezent, se lucrează la devieri ale rețelei de canalizare, însă este nevoie de avizul Primăriei Sectorului 6.

10. Stația și Depoul Valea Ialomiței

Execuția structurii este realizată în proporție de 98%, iar finisajele în proporție de 24%. Traficul auto va fi redeschis după achiziția lucrărilor de iluminat public, estimată la începutul Trimestrului IV din 2016.

În acest moment, la toate stațiile se execută finisaje.

11 iulie 2016 - Pe Magistrala 5, progresul fizic al lucrărilor este de 85% în ceea ce privește structura și de 10% în cazul finisajelor și instalațiilor aferente. La stația Eroilor 2, execuția structurii este realizată în proporție de 80%. În acest moment, se lucrează la legătura dintre M5 și M1 și se efectuează excavații pentru stația de pompare. De asemenea, sunt evaluate toate soluţiile posibile pentru diminuarea perioadei aferente devierii traficului auto. În ceea ce privește stația Favorit, execuția structurii este realizată în proporție de 97%.

5 august 2016 - Metrorex: Tunelul care leaga Magistrala 1 si Magistrala 5 de metrou a fost finalizat

Tunelul de legatura intre Magistrala 1 de metrou si Magistrala 5 a fost finalizat, a anuntat Metrorex. Circulatia ar urma sa fie deschisa pe Magistrala 5, Drumul Taberei-Eroilor, in a doua jumatate a lui 2017. Acum va incepe executia ultimelor doua tuneluri ale sectiunii Raul Doamnei - Eroilor (Opera).

"Metrorex informeaza publicul larg ca, astazi, 4 august 2016, echipamentul de sapat tuneluri - Tunelling Boring Machine, botezat 'Sfanta Varvara', va intra in jurul orei 15:00 in zona de scoatere a echipamentului, zona situata langa statuia Eroilor Sanitari. Evenimentul va marca finalizarea tunelului de legatura dintre Magistrala 1 si Magistrala 5 de metrou", a anuntat joi Metrorex, intr-un comunicat de presa.

3 octombrie 2016
- Ministerul Transporturilor va demara pana la inceputul lunii noiembrie licitatia pentru extinderea magistralei 5 de metrou pe sectiunea Eroilor-Iancului, lucrarile urmand ca lucrarile sa fie finalizate cel mai probabil in 2021, a declarat duminica ministrul Transporturilor, Sorin Buse, la un eveniment organizat de Metrorex

10 octombrie 2016 -
Metrorex estimeaza ca, pentru statiile Brancusi si Romancierilor, traficul va fi redat etapizat, incepand cu a doua jumatate a lunii octombrie, continuandu-se cu Orizont, Drumul Taberei 34 si Favorit in luna decembrie a acestui an. De asemenea, termenul pentru redarea partiala a traficului in zona statiei Valea Ialomitei, s-a preconizat a fi la inceputul lunii decembrie a acestui an. Pentru celelalte statii, traficul se va relua incepand cu luna februarie 2017.

25 octombrie 2016 - Ministrul Transporturilor: Dorim sa lansam in urmatoarele zile licitatia pentru Tronsonul 2 al Magistralei 5 de metrou, intre Eroilor si Pantelimon (Detalii)

27 noiembrie 2016 - Ministrul Transporturilor, Sorin Buse: Sectiunea de metrou Eroilor - Drumul Taberei va functiona in semestrul al doilea din 2017 (Detalii)

23 ianuarie 2017 - Metroul din Drumul Taberei ar putea fi gata abia in 2018 si nu la finalul acestui an (Detalii aici)

21 mai 2017 - Metroul spre Drumul Taberei sufera o nouă amânare: 30 iunie 2018 / Structura primei secţiuni e gata în proporţie de 90%. Lucrările la finisaje avansează mai lent. Doar la Orizont, Favorit şi Drumul Taberei 34 se aproie de 75%. În miezul verii, Filofteia şi Varvara vor lua o pauză. Sursa: TVR

3 octombrie 2017
- Comisia Europeana a aprobat finantarea necesara extinderii retelei de metrou din Bucuresti, 251,8 milioane de euro din Fondul de coeziune urmand sa fie investiti in extinderea liniei 5, care traverseaza cartierul Drumul Taberei, a anuntat marti executivul comunitar intr-un comunicat remis HotNews.ro.

"Finalizarea lucrarilor e prevazuta pentru luna iunie 2018" - mentioneaza comunicatul CE.

---


Citeste mai multe despre   



















68565 vizualizari

  • +1 (9 voturi)    
    Curiozitate (Joi, 19 februarie 2015, 15:46)

    Ion [anonim]

    Sa-mi explice si mie cineva cum are Drumul Taberei 350.000 de locuitori cand intreg sectorul 6 are 333.422 locuitori la ultimul recensamant? Sau care e motivul pt care se dezinformeaza?
    • 0 (8 voturi)    
      Diferenta (Joi, 19 februarie 2015, 16:11)

      Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      Este 5-6%. Conteaza asa mult?
      • +7 (7 voturi)    
        nu ai fost atent (Joi, 19 februarie 2015, 16:39)

        Reader [anonim] i-a raspuns lui Limort Nick O'Lae Darknea

        Ion intreba cum e posibil ca un sg cartier din sectorul 6 sa aiba mai multi oameni decat tot sectorul ...

        ca or fi cu acte, fara acte ... diferenta este foarte mare
        • +5 (9 voturi)    
          Raspuns din .. Drumul Taberei (Vineri, 20 februarie 2015, 9:09)

          MiticaPalarierul [utilizator] i-a raspuns lui Reader

          Cartierul Drumul Taberei este zona urbana cu cea mai mare densitate a populatiei din Bucuresti (la aceasta dimensiune).
          Cartierul are locuitori permanenti, inregistrati oficial in acest sens si locuitori temporari ("flotanti"), care locuiesc in apartamente inchiriate in acesta zona.

          Numarul flotantilor este foarte mare, fiind dupa unele estimari de cca. 15-20% din totalul populatiei. PIramida de varsta a rezidentilor permanenti evoluand in ultimele decenii, sunt frecvente cazurile in care in apartamentul unui rezindent permanent locuieste o singura persoana, fata de cazul unui apartament inchiriat unde locuiesc chiar si 5 personae.

          Restul sectorului 6 curpinde zone foarte mari cu densitate foarte mica a populatiei rezidente permanent - precum Politehnica, Cotroceni, 13 Septembrie, Ghencea, etc.

          De aici aparenta discrepanta intre cifre.

          Numarul de persoane utilizat in articol se refera la utilizatorii viitoarei magistrale de metrou.

          "Patria si Dreptul Meu!"
          .

          P.S. Eu locuiesc doar de 40 de ani in cartierul Drumul Taberei, asa ca si observatiile mele au o doza de subiectivism.
          • +2 (2 voturi)    
            Ma lasi (Vineri, 31 iulie 2015, 18:54)

            antrax [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

            Sectorul 6 este pana la iesirea pe Autostrada, cuprinde blv Maniu, Timisoara, Uverturii, zona Crangasi si alte parti. Drumul Taberei nu acopera nici 20% din suprafata.

            Adica tot bulevardul Iuliu Maniu care traverseaza cartierul Militari, pe vreo 3.5km, cu blocuri de 10 etaje pe ambele parti (de la Lujerului la Apusului sunt doar 2 piete, restul sunt blocuri inalte) e aproape ZERO la populatie??? Zona e de blocuri, se intinde lateral pana la Blvd Uverturii (cu blocuri de 10 etaje la bulevarde si strazile majore si cu 4 etaje pe strazile mai mici) si pana la Blvd Timisoara (mai exact pana la linia de tren care cade pe la mijloc tot asa blocuri de 4 sau 10 etaja, pe urma sunt case, plus blocuri pe Timisoara pe ambele parti (care poate sunt considerate parte din Dr. Taberei?).

            Asa ca nu se explica cum 90% din populatia din Sectorul 6 ar fi localizata in Drumul Taberei (care apropo, are tot blocuri de 4 etaje in mare parte).
          • 0 (0 voturi)    
            n-as prea crede ca Drumul Taberei e cel (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:28)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui MiticaPalarierul

            mai aglomerat....ai uitat Militariul, adica tot Bd Iuliu Maniu de la APACA pana la Pacii....mai dragule, asta e mult mai inghesuit decat Drumul Taberei..Se mai scoate cu metroul, dar ca densitate e mult mai aglomerat. Plus ca Drumul Taberei are si multe zone verzi, pe cand Militariul nexam.
            Si Ghencea si 13 septembrie sunt aglomerate, ia sa iei tu autobuzul 385 dimineata sau seara, sa vezi ce omor este acolo si in trafic.
            Zone neaglomerate in Buc nu prea exista...aevm doar aglomerat si f aglomerat.
        • 0 (0 voturi)    
          OK (Vineri, 20 februarie 2015, 20:08)

          Limort Nick O'Lae Darknea [utilizator] i-a raspuns lui Reader

          Nu intelesesem. Mea pulpa.
    • +5 (9 voturi)    
      care recensamint? (Joi, 19 februarie 2015, 16:27)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Ion

      ala la care usl zbiera din toti rarunchii: nu-i primiti p-aia cu recensamintu' ca va fura cnp-urile si se fraudeaza alegerile?
    • +4 (6 voturi)    
      e complicat (Joi, 19 februarie 2015, 16:36)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      pt unii drumu taberei e tot ce e in sud est ... tu folosesti denumirea Drumu taberei corect, aplicand-o doar la zona exacta ...
      La fel cum zic ei ca in balta alba sunt 400.000, prin asta intelegand practic toata zona de sud vest.
      In ritmul asta bucurestiul sare de 3 milioane lejer
      • +4 (4 voturi)    
        drumul taberei (Joi, 19 februarie 2015, 16:43)

        a [anonim] i-a raspuns lui Adrian_1234

        sud est?

        balta alba - sud vest?
      • 0 (0 voturi)    
        Balta alba nu este in vest? (Miercuri, 19 aprilie 2017, 14:30)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Nu am timp sa ma uit pe harta, dar dupa simtul meu de orientare asa mi se pare, ca e strict in vest si nu are treaba cu sudul (unde dai de Berceni, IMGB, aparatorii patriei, Luica)
    • +1 (3 voturi)    
      recensamantul e o parodie.... (Joi, 19 februarie 2015, 21:57)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      realitatea e alta.......................bucurestiul dupa recensamant are 1,9 mil.locuitori, in realitate sunt minim 3 mil......ca orientare ,sunt cca 1,5 mil.de masini inregistrate la politie. inmultit cu 2....ajungem la cifra de mai sus si repet e un calcul ....... estimativ.
  • +6 (6 voturi)    
    raspuns (Joi, 19 februarie 2015, 16:20)

    Alex [anonim]

    333422 locuitori cu acte.
  • +7 (7 voturi)    
    finalizarea pe cand? (Joi, 19 februarie 2015, 16:26)

    Cristian [anonim]

    M-am saturat de santier si de stirile despre acest tronson de metrou. Vreau doar sa fie terminat odata, sa se poata circula civilizat si pe deasupra.
  • +2 (2 voturi)    
    raspuns (Joi, 19 februarie 2015, 17:22)

    Ion [anonim]

    Bun, daca sunt cu acte 333.422 de locuitori cum s-a facut calculul de au iesit intr-un singur cartier 350.000? Daca a fost gresit recensamantul atunci de ce s-a mai facut?
    • -3 (3 voturi)    
      intrebare pt. BOC.. (Joi, 19 februarie 2015, 21:59)

      oxxxxxyyyyya [utilizator] i-a raspuns lui Ion

      ...............................
  • -2 (8 voturi)    
    Numarul de statii (Joi, 19 februarie 2015, 17:33)

    268 [anonim]

    Ne poate spune cineva ce costuri genereaza pentru cetateni o statie a "Lotului 1" si ce profit pentru proiectanti respectiv constructori in ideea in care daca nu stiti, distanta intre statii este ~ 600m ?? In autobuzele care circula in prezent prin zona, pensionarii(!!!) se intreaba permanent de ce s-au construit atatea...

    Reuseste un tren de metrou la o acceleratie acceptabila pentru calatori sa atinga viteza de regim intre doua statii consecutive si daca da, pentru cat timp ?

    Franarile si accelerarile reflectate in uzura si consum energetic ale unei garnituri, pierderea de timp la stationare in 9 statii pe 6km toate generate de prezenta acestui numar de statii inghesuite efectiv dintr-o presupusa dorinta de a cheltui banii de investitii dar si pentru un profit cat mai mare al celor implicati in proiect.

    Sau poate factorii decizionali au gandit eliminarea transportului in comun de suprafata relativ elastic ca si directii cu cel scump, subteran si cu destinatii fixe.

    Toate acestea in beneficiul proprietarilor de autoturisme care vor putea astfel sa isi parcheze masinile si in mijlocul bulevardului Drumul Taberei eliberat de autobuze si troleibuze. Trotuarele au devenit deja neincapatoare pentru parcare si TRAFIC al celor de mai sus.

    Concluziile le trageti singuri.
    • +4 (6 voturi)    
      Sunteti un pic mai rau intentionat (Joi, 19 februarie 2015, 19:29)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui 268

      Metroul nu inlocuieste niciodata transportul la suprafata si nici masina personala. Povestea cu franarea si eficienta erau marotele lui Ceausescu care nu facu-se statie la Romana sau Lujerului din motivele astea.
      In ultima fraza sunteti bulversant. Troleibuzele si autobuzele nu circula pe spatiul verde deci nu vad ce spatiu se va elibera pentru parcari in mijlocul bulevardului.
      • +2 (4 voturi)    
        foarte rau intentionat (Vineri, 20 februarie 2015, 22:14)

        268 [anonim] i-a raspuns lui AliKimiku

        Deci automobilele vor ramane pe trotuare, sau trotuarele se vor ingusta pentru ca sunt inutile la latimea actuala sau incepem sa retezam gradinile.

        In "democratie" orice leu cheltuit aiurea il scot eu din buzunar, eventual si dumneavoastra. Referitor la eficienta... exista definitia cuvantului chiar si online. Iar cand o sa ne comparam cu Marea Britanie ca buget, fonduri, venit pe cap de locuitor, o sa accept o statie de metrou pentru fiecare bloc ba chiar si ascensorul meu sa coboare direct in canalul metroului...

        Deocamdata nu ne comparam decat cu Bulgaria si costurile indiferent cum sunt etichetate sursele de finantare, LE SUPORTAM NOI CETATENII. Daca credeti ca exista ceva gratis in lumea asta, treziti-va.
    • +4 (4 voturi)    
      Uita-te la alte metrouri (Vineri, 20 februarie 2015, 9:31)

      Iom [anonim] i-a raspuns lui 268

      citeste aici despre o retea de metrou mult mai extinsa ca cea din BucurestI: http://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/europe/uk/london/9789966/London-Underground-150-fascinating-Tube-facts.html

      "The shortest distance between two adjacent stations on the underground network is only 260 metres. The tube journey between Leicester Square and Covent Garden on the Piccadilly Line takes only about 20 seconds, but costs £4.30. Yet it still remains the most popular journey with tourists."
      • 0 (2 voturi)    
        pff (Vineri, 20 februarie 2015, 22:28)

        268 [anonim] i-a raspuns lui Iom

        "On early Tube plans, the station was listed as Cranbourn Street, but the present name was used when the station was first opened by the Great Northern, Piccadilly and Brompton Railway on 15 December 1906."

        In 1906 cred ca nu exista expresia "eficienta energetica" in uz curent

        Comparatia cu UK este aberanta. Suntem in 2015, Bucuresti, Romania, (God save the DNA).
  • +1 (7 voturi)    
    Ce ma mira pe mine... (Joi, 19 februarie 2015, 17:41)

    ddanescu [utilizator]

    .. e ca in metrou in Bucuresti (cel putin ultima oara cand am fost) toate hartile arata nu doar "magistralele" in functie dar si pe cele in constructie.

    Acuma poate cineva sa imi spuna ce ma intereseaza pe mine ca simplu calator care sunt magistralele in constructie? Ca doar nu ma incalzeste de loc sa stiu ca sunt X km planificati... ma incalzeste sa ii vad in functiune!
  • +6 (6 voturi)    
    asadar cand (Joi, 19 februarie 2015, 19:03)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Bun articol, foarte interesant ce viteza are Varvara, dar eu tot nu am inteles cand se va putea merge cu metroul.
  • +4 (6 voturi)    
    Si totusi... (Joi, 19 februarie 2015, 19:04)

    Anca [anonim]

    Si totusi...cand se finalizeaza lucrarile la metrou ?
    Sectorul 6 a ajuns o mare mizerie, nu numai din cauza lucrarilor la metrou, ci si a curateniei care lasa de dorit, a sobolanilor din jurul pietelor si a aurolacilor care traiesc in aceste piete.
    Ce sa mai zic de lipsa parcarilor!
    Putem scrie un roman despre mizeria care este de cativa ani in acest sector.
  • +7 (7 voturi)    
    Un an ... (Joi, 19 februarie 2015, 19:36)

    Kingred [utilizator]

    Din cauza cacaciosului asta de prim ministru constructia metroului si darea lui in folosinta este intarziata cu un an ... mai precis intre 4 septembrie 2012 - 1 August 2013 ... iar taierea panglicii este programata pentru joia de dinaintea alegerilor parlamentare din nov 2016, nu-i asa ??
  • +4 (4 voturi)    
    Metroul va fi gata PESTE 3 ami (Joi, 19 februarie 2015, 20:11)

    mihaio [anonim]

    si daca ar fi gata in 2035, afirmatia "peste 3 ani aici va fi statia ta de metrou" ramane valabila :).
  • +3 (5 voturi)    
    Domnule Cozmei... (Vineri, 20 februarie 2015, 6:25)

    EU-74-RON [utilizator]

    ...
    Lamuriti-ma:
    In legatura cu costul intregii lucrari care, dupa minciunile lui Ponta si Fenechiu, ar costa cat CoBra:

    ,,BEI punea la dispozitia statului un imprumut de 883 de milioane de euro pentru intreg tronsonul din Drumul Taberei si pana la Universitate.''

    BEI finanta : 300%, 100% sau care alt procent din costul lucrarii? Desigur va rog sa faceti calculele matematice pentru mine la un procent de, doar cu titlu de exemplu, ,,fifty-fifty'' imprumutBEI - buget de stat: cat ar costa toata lucrarea? A, da, am gasit: 290 milioane euro! Gata nu va mai deranjati!

    ,,Salvarea a venit insa tot de la Uniunea Europeana, in aprilie Comisia anuntand ca accepta preliminar includerea lucrarilor la M5 pe fonduri europene nerambursabile''...,,Includerea oficiala pe fonduri europene a venit in august 2013, iar lucrarile reveneau la un ritm sustinut, momentul lansarii utilajelor de forat tunele - celebrele TBM-uri (Tunnel Boring Machine) apropiindu-se puternic.''

    Sa-nteleg ca Ponta dormea sub o frunza de palmier la Miami si l-a trezit Baroso: ,,Hai bah sa-ti dau fonduri UE sa termini Metroul !'' ?...
  • +5 (5 voturi)    
    Sectorul 6 (Vineri, 20 februarie 2015, 10:33)

    HP [utilizator]

    Daca tot fac metroul ala, de ce nu il prelungesc pana in Domnesti ?

    Toata zona Prelungirea Ghencea + Domnesti e plina de cartiere rezidentiale, sunt tineri de 25-35 de ani care au cumparat in prostie.

    Nu mai vorbesc de mizeria aia de strada cu o singura banda pe sens, fara trotouare, cu ambuteiaje zilnice la trecerea peste centura.
  • +1 (1 vot)    
    Extindere Magistrale Metro-Bucuresti (Marţi, 3 martie 2015, 9:54)

    C.Vasu [anonim]

    N-am intalnit nicari p-acu' date despre configuratia probabila a magistralei "M10".
    Var og seriozitate daca aveti deta;ii interesante asupra intentiilor de acoperire traseu,fonduri ,perspective.
  • +1 (1 vot)    
    comentariu (Luni, 13 aprilie 2015, 14:05)

    father [utilizator]

    Sa nu ne impacientam pe numarul de locuitori ci pe utilitatea, necesitatea si eficienta directa si colaterala, eliminarea poluarii atmosferei, eliminarea ambuteiajelor, rapiditate in transport. In final un oras modern ar lega teminalele metroului cu zonele suburbane metropolitane cu tramvaiele moderne.
  • +1 (1 vot)    
    AM INTELES NU VA INTERESEAZA (Sâmbătă, 16 mai 2015, 21:16)

    arheopterix [utilizator]

    Podurile peste Dunare . Dar ce incredere sa am in Dl Cozmei cind la inceputul articolului scrie '' Lungime 9,2Km in total din care 6,2 Km Lotul1.1 si 1 Km Lotul 1.2
  • 0 (0 voturi)    
    Dezinformare (Luni, 23 noiembrie 2015, 18:27)

    Kallus Joiannis [anonim]

    Magistrala 5 este între Drumul Taberei şi Pantelimon. Deci, despre ce vorbim?
    • 0 (0 voturi)    
      Stai intai sa functioneze pana la Eroilor... (Miercuri, 17 februarie 2016, 12:24)

      Adi_ro [utilizator] i-a raspuns lui Kallus Joiannis

      ...si mai vorbim dup-aia de Pantelimon...
  • 0 (0 voturi)    
    statia de metrou Eroilor (Luni, 18 ianuarie 2016, 10:32)

    alex [anonim]

    Propun schimbarea denumirii in "Statia de metrou ERORILOR 2"
  • +1 (1 vot)    
    O data (Marţi, 24 octombrie 2017, 9:44)

    Cetateanu [utilizator]

    Era odata ca nu a mai fost.
    Cartierul DT era un cartier civilizat cu multe spatii verzi. Din pacate urbanistii ultimilor 30 de ani l-au distrus incet incet. Iar tripleta, Poteras, Manescu, Mutu il ingroapa definitiv, cu ajutorul PG Oprescu, Firea sau organelor centrale... Sa nu va amagiti: metroul a 'iesit' nu datorita necesitatii (reale) ci intereselor de famiglie (Manesciene et CO), ca si celelalte mizerii realizate: parcul DT, investitiilor pe spatii verzi (parteneriate private/publice cu tot felul de dubiosi a la Borcea etc.) sau reparatii de drumuri si spatii verzi pe bani grei care in fapt au repetat lucrari realizate in legislaturi precedente...
    Fluidizarea traficului se va face doar cand la capetele de linie vor exista parcari suficiente pentru cei veniti din Ilfov.
    In aceeasi ordine de idei: ati vazut noul/vechi PUZ pentru sectorul 6? Facut de Poteras sa-i valorizeze terenurile "retrocedate" a fost promovat de Manescu si acum de dubleta Mutu / Firea, va distruge complet sectorul. De ce oare vorbim? Ticalosii stau mana de mana, indiferent de partid.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă