Contractul pentru execuția tronsonului de autostradă A3 Târgu Mureș - Ungheni (Aeroport) și drum de legătură a fost semnat vineri de către Compania de Drumuri și Strabag, după o licitație plină de tergiversări și lupte în instanță care au durat aproape patru ani. Contractul prevede realizarea unui tronson de autostradă de 4,5 km în continuarea celui existent care ajunge până în zona Aeroportului, precum și un drum de legătură cu patru benzi de 4,7 km.

A3 Ungheni - Targu MuresFoto: Hotnews

Valoarea contractului este de circa 192 milioane de lei.

Proiectul presupune continuarea autostrăzii Ogra - Ungheni (zona Aeroportului ) cu încă 4,5 km de autostradă, precum și un drum de legătură de 4,7 km până în DN15 în apropiere de Târgu Mureș.

Contractul este unul doar de execuție, fără proiectare, și are un termen de 18 luni, la care se adaugă garanție 9 ani.

---

A3 Târgu Mureș - Ungheni - un lot cu probleme: de la un contract reziliat la o licitație care s-a întins nepermis de mult

Inițial scos în 2014, contractat în februarie 2015 cu Asocierea LEMACONS & VEGA 93 & ARCADA pe 179 milioane de lei. Din cauza bâlbâielilor financiare ale Companiei de Drumuri de atunci - autostrada fiind contractată pe fonduri europene, dar exact în momentul trecerii de la un exercițiu financiar la altul - lucrările n-au început, au tărăgănat un an.

Rezultatul? În aprilie 2016 constructorul a cerut rezilierea contractului pentru că nu s-a dat ordinul de începere în termen de 12 luni.

Tronsonul a fost scos la licitație jumătate de an mai târziu, în octombrie 2016, dar procedura s-a dovedit a fi o înșiruire de amânări și tergiversări, inclusiv o bătălie adevărată în instanțe.

Depunerea ofertelor a fost amânată de mai multe ori până abia în martie 2017, după care evaluarea ofertelor a fost tărăgănată nepermis de mult. Atribuirea lucrărilor către Strabag pentru circa 192 milioane de lei a venit inițial în noiembrie 2017, după care au urmat contestațiile și decizii diferite date în instanță care au întors de două ori rezultatul procedurii.

În noiembrie 2018, Compania de Drumuri reevalua ofertele la decizia instanței și dădea câștigător asocierea Itinera Spa - Retter Projectmanagement SRL cu o ofertă mai mare, circa 209 milioane de lei. Contestațiile au continuat și, după un an decizia a fost întoarsă - CNAIR fiind obligată să reevalueze ofertele.

Atât de mult timp a trecut însă de la lansarea licitației, încât ofertele depuse inițial de constructori și-au pierdut valabilitatea. Asocierea Itinera a decis să nu mai conteste și să-și retragă oferta. Astfel, Strabag a rămas singură în cursă și va semna acum contractul.