​OFICIAL Metroul din Drumul Taberei: A fost semnat procesul verbal pentru darea în exploatare. Când ar putea fi deschisă circulația

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 11 septembrie 2020, 23:10 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Magistrala M5 - Panou de directie in statia Favorit
Foto: Hotnews
„După ani și ani de așteptări epopeea magistralei de metrou M5 Drumul Taberei ia sfârșit!”, titrează un comunicat de presă transmis de Ministerul Transporturilor vineri seara. Membrii Comisiei Centrale de Recepție la terminarea lucrărilor de la magistrala M5 și cei ai Comisiei de Punere în Funcțiune (PIF) au semnat procesele-verbale în urma cărora această magistrală de metrou poate fi dată în exploatare și, totodată, în trafic cu călători, transmite Ministerul.

„Astăzi s-au semnat cele două procese-verbale de către comisiile de specialitate, și anume, cel de recepție la terminarea lucrărilor și cel de punere în funcțiune (PIF) a acestui obiectiv. După îndeplinirea tuturor procedurilor administrative, care au mai rămas de efectuat de către beneficiar, urmează să stabilim momentul la care metroul poate fi dat în exploatare cu călători”, a declarat ministrul Transporturilor Lucian Bode.

„Suntem acum în situația în care pot să afirm cu certitudine că în curând bucureștenii pot să folosească cel mai așteptat mijloc de transport din această zonă, și anume, metroul din drumul Taberei. A fost o muncă titanică, începută din prima zi a mandatului meu de ministru, pentru a putea să le ofer bucureștenilor, din zona Drumul Taberei și nu numai, ceea ce așteptau de atâția ani. Mulțumesc tuturor acelora care au făcut posibil să ajungem astăzi la acest deznodământ extrem de fericit pentru bucureșteni”, a declarat ministrul Lucian Bode.

Potrivit unor surse apropiate proiectului, mai sunt mici detalii de rezolvat până la deschiderea oficială și încă se discută despre momentul exact când ar urma să fie deschis traficului cu călători noua magistrală, fie duminică după-amiază, fie luni sau cel mai probabil marți.

Chiar dacă M5 va fi deschisă traficului cu călători, lucrările la Magistrala 5 vor continua în câteva zone, la unele puncte de acces, la suprafață și în zona pasajului subteran de la parcul Drumul Taberei.

Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor pentru galerii, stații și depou urma să fie de 36 de luni - adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare și automatizare (care a fost licitată separat și, după numeroase contestații, a fost semnată în 2019 cu Alstom).

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunțat reprezentanții Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenuri Bombardier, cât și trenuri vechi IVA.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Proiect: Constructia Magistralei de Metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor 2

Lungime: 7,2 km in total din care 6,2 km pe Lotul 1.1 si 1 km pe Lotul 1.2.

Loturile - contractele semnate pentru realizarea stațiilor, structurilor și galeriilor :

Lot 1.1 - Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii / Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct / Valoarea totala a contractului: 987,9 mil lei fara TVA.

Lot 1.2 - Valea Ialomitei - galeria, statia si depoul / Max Boegl / Valoare totala: 231,67 milioane lei fara TVA.

Termen de finalizare (initial): 2015 pentru structura, tuneluri si statii / 2015-2016 - punerea in functiune

---

Intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde

Pe Magistrala 5 Alstom a implementat un sistem digital de control al trenurilor - primul sistem de semnalizare CBTC (Communication-based Train Control) instalat în România.

M5 a fost echipată cu sistemul din gama Urbalis 400, un sistem implementat în lume în 23 de țări, pe 101 linii de metrou inclusiv 17 automate. În Europa, sistemul este deja în funcțiune în orașe precum Malaga și Amsterdam.

„Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicații, care va contribui la reducerea congestionării traficului din București deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanență și conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcții considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor și creșterea vitezei medii”, detaliază Alstom.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8934 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    Bode... (Vineri, 11 septembrie 2020, 23:14)

    transalpinarum [utilizator]

    e ala care dormea pe bancheta din spate cand il ducea SPPul pe doua roti??
    A fost o muncă titanică, începută din prima zi a mandatului meu de ministru, pentru a putea să le ofer bucureștenilor, din zona Drumul Taberei și nu numai, ceea ce așteptau de atâția ani. Mulțumesc tuturor acelora care au făcut posibil să ajungem astăzi la acest deznodământ extrem de fericit pentru bucureșteni”... ce tupeu!!!!
    • +4 (10 voturi)    
      prima rama de metrou va circula pe contrasens (Sâmbătă, 12 septembrie 2020, 0:42)

      Radoh [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      si se va numi bode
  • +11 (17 voturi)    
    Munca titanica? (Vineri, 11 septembrie 2020, 23:25)

    Sparafucile [utilizator]

    Inseamna ca ministrului nu i-a explicat nimeni ca nu trebuia sa sape el tunelul. Acuma, s-a pacalit , s-a pacalit!
  • -1 (7 voturi)    
    Uraaa (Sâmbătă, 12 septembrie 2020, 0:15)

    Fanel01 [utilizator]

    Vreau ca mesajul meu sa ramana in istorie dupa atatea intarzieri si promisiuni v-om circula cu metroul in sfarsit.
    • 0 (4 voturi)    
      Iti poti manifesta (Sâmbătă, 12 septembrie 2020, 12:29)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Si altfel ura.
  • 0 (0 voturi)    
    Metru (Sâmbătă, 12 septembrie 2020, 22:56)

    GICOMANU [utilizator]

    Pe cine intereseaza pv al celor doua comisii?Cand va functiona acea linie de metrou ?


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by