"După ce, în urmă cu câteva luni, am semnat contractele de proiectare și execuție pentru tronsoalele de autostradă aflate între Zimbor si Poarta Sălajului (12,2 kilometri), Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,5 kilometri) și Nădășelu - Mihăiești - Zimbor (30 kilometri), sunt bucuros să anunț că am făcut pasul pentru proiectarea și execuția a încă 41 de kilometri din Autostrada Transilvania (inclusiv tunelul Meseș) care va traversa județul Sălaj", anunță ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Potrivit acestuia, CNAIR a lansat în cursul zilei de joi procedura de licitație restrânsă (cu precalificare) pentru atribuirea contractului ,,Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500”, prin transmiterea spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice a Anunțului.
Termenul de depunere al ofertelor este 11 ianuarie 2021, iar valoarea estimată a contractului este de aproximativ 800.000.000 de euro (fără TVA). Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție a lucrărilor.
- viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostrada - în numar de 65 de bucăți, în lungime totală de aproximativ 13 km;
- tunelul Meseș cu două galerii – în lungime de 2.89 km și cu 2 benzi de circulatie pe sens.

---
De la Nădășelu (la nord-vest de Cluj-Napoca) și Până la Poarta Sălajului, pe circa 42 de km, constructor a fost contractat firma româneasca UMB.
De cealaltă parte, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău au fost contractate lucrările pe cei circa 13,5 km cu firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET S.A.
Între Suplacu de Barcău și Chiribiș nu există constructor stabilit deocamdată, iar între Chiribiș și Biharia lucrările pe cei circa 29 de km au fost contractate cu firma românească Trameco (Selina), care a finalizat anul acesta și cei 5,3 km de la Biharia la granița cu Ungaria.
e practic singura trecere printre munti, restul traseelor fiind doar prin depresiuni, si relief relativ usor
de la Nusfalau cel putin relieful chiar daca e deluros, e in mare parte drept, iar bechtel a facut ceva lucrari pe acolo.. de aia s-au si inghesuit firmele astea turcesti sa se bage pe acolo... ca traseul e deja facut, se vede si din Google Earth...
UMB-ul va avea multa treaba, pt ca de la Nadaselul si pana la Nusfalau nu s-a facut nimic... nici macar o simpla trasare si decopertare
Bucuresti: PSD- 32.3%, USR-PLUS - 27%, PNL - 19,3 %
Botosani: PSD - 36,63% PNL - 28,89% USR Plus - 7,83%
Iasi, PNL - 31,84% USR-PLUS - 28,62% PSD - 16,16%
Suceava PNL - 30,85% PSd - 19.04% PMP - 15,93%
Si acu zi-mi tu care oras e mai pesedist? Bucurestiul, Iasiul Suceava sau Bacău? Realitatea asta e: la Bucuresti a trebuit sa se alieze USR cu PNL ca sa castige primaria capitalei si 3 sectoare din 6, 3 sectoare rămânând practic la ciuma rosie. Așa ca mai scuteste-ma cu comunismul din Moldova și liberalismul din București...
Actualul guvern a reușit deblocarea și se apropie termenul de finalizare a SF-ului revizuit, urmând ca anul viitor să fie licitate tronsoanele.
Cât vă așteptați să facă în 12 luni? Oricum s-au mișcat mai mult decât P$D în peste 6 ani....
Pe moment putem zice ca finanteaza celalate regiuni ca sa se dezvolte - fara sa primeasca nimic in schimb.
Lipsa autostrazilor din Moldova este o nedreptate care trebuie reparata indiferent de partid iar daca cautati votanti PSD trebuie sa ii cautati mai in apropierea PSD-ului decat in Moldova.
P.S. Sunt nascut in jud BT, locuiesc de vreo 15 ani in SB, si mie mi-ar conveni sa merg catre Moldova mai rapid, dar asta este...asteptam
Moldovenii platesc taxe la ca si romanii din orice regiune.
Favorizarea exclusiva a traseului Oradea, Cluj, Sibiu, Brasov, Bucuresti, Constanta - deconecteaza Moldova dpdv economic de europa de vest si o trimite economic in lumea a treia.
Sa o zicem pe aia dreapta - cei puternici devin si mai puternici pe spatele celor saraci care vor deveni si mai saraci.
Daca nu apar solutii atunci se va tinde catre o anumita forma de autonomie - dam toti bani la buget, nu-i normal Moldova sa nu primeasca nici un ban pentru autostrazi. Nu-i corect. Daca tara nu da bani Moldovei pentru autostrazi nici moldovenii nu mai trebuie sa dea bani bugetului tarii.