​Un tronson din Autostrada Transilvania, aproape de a fi abandonat din nou: „Subcontractorii au început demobilizarea completă și vor părăsi șantierul definitiv”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A3 Chetani - Campia Turzii
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Pe tronsonul Chețani - Câmpia Turzii din autostrada A3 Transilvania constructorului aflat în insolvență i-au fost plătite o serie de facturi, însă acesta, la rândul său, nu a plătit mai departe decât o mică parte subcontractorilor care anul acesta au readus „la viață” șantierul în trecut abandonat. „Vom avea cât de curând un șantier părăsit cu lucrări neprotejate ce se vor degrada și cu subcontractori autohtoni aduși într-o situație financiară nefastă din cauza unui constructor incompetent, impotent, cinic și lipsit de onestitate căruia i s-au făcut mult prea multe concesii din partea CNAIR”, apreciază Asociația Pro Infrastructura.

„Pe Autostrada A3 Transilvania între C.Turzii și Chețani CNAIR a plătit factura de 10 milioane de lei către constructorul Straco, însă acesta la rândul său nu s-a achitat de plățile restante către subcontractorii care lucrează pe proiect, plătind sume modice și perpetuând promisiunile mincinoase”, informează Asociația Pro Infrastructura (API).

Pe lotul Chețani - Câmpia Turzii (15,7 km), al cărui șantier a fost pornit de compania românească Straco încă din 2016 , lucrările au fost aproape complet oprite la începutul anului. Situația a fost apoi deblocată prin implicarea unor firme românești de construcții subcontractate să continue o parte din lucrări și să finalizeze nodul rutier Chețani (esențial pentru deschiderea traficului pe lotul adiacent până la Iernut care se apropia la acel moment de finalizare).

Firmele subcontractante nu pot fi însă plătite direct de către CNAIR atâta timp cât Straco nu semnează pentru o astfel de plată care să certifice co o firmă este subcontractantă.

„Subcontractorul pe partea de terasamente Marcotim a primit doar 2 milioane de lei, deși are lucrări executate până în acest moment de peste 15 milioane, iar subcontractorul Baxcom pe partea de structuri nu a primit niciun leu. Drept urmare, cei de la Baxcom au început demobilizarea completă și vor părăsi șantierul definitiv în următoarele zile. Marcotim se va retrage din șantier după 10 decembrie, urmând să își reanalizeze opțiunile”, notează Pro Infrastructura care avertiza încă din octombrie asupra problemelor care pot apărea pe acest lot.

„Din păcate, tabloul trist despre care am discutat în ultimele săptămâni se adeverește pe acest proiect. Vom avea cât de curând un șantier părăsit cu lucrări neprotejate ce se vor degrada și cu subcontractori autohtoni aduși într-o situație financiară nefastă din cauza unui constructor incompetent, impotent, cinic și lipsit de onestitate căruia i s-au făcut mult prea multe concesii din partea CNAIR”, mai susține API.

API mai avertiza în urmă cu o săptămână că în cazul în care subcontractorii părăsesc șantierul lucrările executate cu chiu cu vai în 2020 riscă să rămână neprotejate în sezonul de iarnă.


---


---

Lot 3 Chețani-Câmpia Turzii - km 21+500 - km 37+191

Lungime: 15,7km

Constructor: S.C. STRACO GRUP S.R.L. - S.C. SPECIALIST CONSULTING S.R.L. - S.C. TOTAL ROAD S.R.L
Valoare contract: 280 mil lei

Ordin de începere: mai 2016
Termen de finalizare (inițial): 16 luni
Finalizare estimată: 2021-2022

Stadiu (noiembrie 2020): 40%

Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16171 vizualizari

  • -19 (41 voturi)    
    Mai vrea cineva o secunda de PNL? sau 4 ani!!!?!!? (Joi, 26 noiembrie 2020, 14:16)

    voxpopulix [utilizator]

    Mafia PSD/PNL trebuie sa fie executata - fiecare ZI petrecuta cu acest guvern corupt si incompetent inseamna un AN pierdut in viitor.


    Au trecut 31 de ani de la revolutie si suntem condusi tot de mafioti, securisti si comunisti de generatia 2 - acum impreuna cu interlopii care fac ce vor in tara asta.

    Asta este guvernarea Orban
    • +28 (34 voturi)    
      Ai uitat sa mentionezi : (Joi, 26 noiembrie 2020, 14:57)

      doi si-un sfert [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      Asta este guvernarea Orban dupa legile PSD-ului.
      Parlamentul si curtea cosntiutionala au nenorocit aceasta tara in ultimii 8 ani prin legi stambe si in favoarea hotilor marca PSD.
      • +18 (24 voturi)    
        Postacii pesedaci (Joi, 26 noiembrie 2020, 15:37)

        Pffff [utilizator] i-a raspuns lui doi si-un sfert

        Postacii pesedaci doar se prefac că nu știu despre cine este vorba...
        Straco Group SRL. Companie cu un istoric plin de contracte dubioase cu statul – cadouri facute edililor PSD, in special din Sectorul 3 (Robert Negoita primar)
      • +19 (21 voturi)    
        Nu doar atat (Joi, 26 noiembrie 2020, 16:07)

        Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui doi si-un sfert

        toate contractele au fost semnate de PSD. Ce poate face guvernul actual e sa rezilieze contractele sau sa mearga cu ele daca se poate. Daca nu... isi iau injuraturi
    • +13 (21 voturi)    
      Alo alo, (Joi, 26 noiembrie 2020, 16:18)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

      vezi ca straco e cu pesedeul.
  • -19 (31 voturi)    
    asta este (Joi, 26 noiembrie 2020, 14:31)

    Scarface1000 [utilizator]

    "Romania lucrului bine facut" K.W.J
    • +12 (12 voturi)    
      Vrei sa spui: prost facut de psd (Joi, 26 noiembrie 2020, 16:39)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      ca doar ei au lucrat cu Straco, pe post de firma de casa.
  • +33 (33 voturi)    
    se știe f bline (Joi, 26 noiembrie 2020, 14:41)

    hdd [utilizator]

    că frații Horpos dau țeapă. Nu înțeleg ce minte au avut Marcotim și Baxcom de s-au apucat de lucru.

    La modul general vorbind, acest comportament ar trebui reglementat legal.
    Dar când ai o țară fără justiție... asta pățești...

    Dați în judecată cei care dau țeapă. Banii nu-i mai vezi de la ei, că știu f bine cum să-i facă nevăzuți. Și, oricum, 2.5m€ nu sunt f mulți bani în această industrie.

    Dar
    în urma câștigării procesului, ar trebui condamnați,
    nu la închisoare că asta nu rezolvă nimic,
    ci la interdicția de a mai face orice fel de afaceri, direct sau prin interpuși, ca acționari sau administratori de firme, pe teritoriul României, direct sau prin sucursale ale unor firme înregistrate în alte țări UE.

    Iar cei ce conspiră la a încălca această regulă (interpuși) abia atunci condamnați la închisoare. Nu mult, 1-2 ani e suficient ca să îi sperie.

    Nu știu câți vor înțelege ce am spus... :/
    • +4 (4 voturi)    
      Eu... (Joi, 26 noiembrie 2020, 16:35)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      inteleg (si suna bine ideea ta)...Dar de ce doar alte tari UE?!...daca vine cu o sucursala din Emirate sau China e ok?
    • +3 (3 voturi)    
      Faliment (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:28)

      Totorina [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Ce spui tu inseamna aplicarea legii falimentului, unde falitului i se suspenda pe o perioada stabilita dreptul de a mai face afaceri...Aceasta lege de baza a capitalismului a fost prima anulata, incalcata, boicotata, lovita in KKapitalismul socialist multilateral falimentar instaurat pe planeta dupa 1990.
      Au inventay tot felul de subterfugii gen Insolventa, reorganizare etc etc, sa scape cu banii fara a plati si cu libertatea.Revenind la caz, cum adica sa confirme ca sunt subcontractori? Nu exista contracte de subcontractare care sa ateste asta?
  • -2 (10 voturi)    
    Asa se va intampla cu toate....nimic nu se va face (Joi, 26 noiembrie 2020, 16:49)

    floriniulian [utilizator]

    O sa vedeti dupa alegeri.
    Peste 5 ani vom fi in acelasi stadiu cu promisiuni si desene pe harti,bineinteles,cu motivele cunoscute,cucuvele,ursi,oase de elefanti din pre-istorie,tantari,gandaci,Soros,etc

    Nimic nu se va face.

    ZERO.

    Se va fura la greu cu lucrari marunte ca si pana acum unde se ''castiga'' bani repede si simplu de catre firmele acolitilor PNL si unde riscul e zero sa fie verificati sau trasi la raspundere.

    PNL=PSD
    • 0 (0 voturi)    
      Dar daca vine Barna... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:41)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      Daca castiga PNL, "nimic nu se va face", dar daca vine Barna cu USRi, "se va face nimic".

      Eu prefer USRi, sa fie uraganul perfect!
  • +5 (7 voturi)    
    Solutia: Compania de Drumuri in regie proprie (Joi, 26 noiembrie 2020, 17:46)

    D-or [utilizator]

    Singura solutie de a avea drumuri si cai ferate este construirea lor de catre Companiile din subordinea ministerelor in regie proprie. Oricum, tot acestea faceau reparatiile, adevarate reconstructii, dupa ce plecau marile firme care incasau banii.

    Trebuie revitalizate si institutele de proiectare.

    Despre utilaje, e mai ieftin de cumparat pe bursa o firma cu toate dotarile, decit de contractat lucrarile cu toate licitatiile si contestatiile aferente.
    • +4 (4 voturi)    
      Ehei ! (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:31)

      Totorina [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Daca s-ar vrea cu adevarat sa se construiasca,... Constructia de autostrazi in Romania ramane o vaca grasa de muls pentru straini si locali, cu robinet unic comandat politic.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu merge asa, cum mai iau sefii comisionul (Vineri, 27 noiembrie 2020, 10:58)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      pe contract?
      La fel ca Dacia pe vremea lui Roman, politia cumpara Chamade si Vento ca aia dadeau comision si nu lua Dacia autohtona ca era de stat si nu aveau cum sa dea comision.
      Pe vremea aia comisionul primit la achizitie esa legal!!!
      Nu stiu daca mai e legal si acum?
  • +2 (4 voturi)    
    subcontractori (Vineri, 27 noiembrie 2020, 5:41)

    gopo2016 [utilizator]

    pai constructorul trebuia sa faca lucrarea, nu sa sub inchirieze la cine stie cine, sau constructorul e vreo firma de apartament a vreunui politician roman pus sa faca si el un "ban cinstit" panarame de hoti in Romania
    • +3 (3 voturi)    
      Exact! (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:47)

      Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui gopo2016

      Sa se prevada in contract imposibilitatea de a lucra cu subcontractori!
      Asta ar insemna eliminarea intermediarului, care are pile, ia banul primul si apoi cu banii in buzunar incepe sa caute fraieri care sa faca treaba pe mult mai putin bani.
      Rezultat: intarzieri, mult mai multi bani dati de stat si calitate mai proasta (la adevaratul executant ajung mult mai putin bani, ca se scade profitul intermediarului si spaga data de asta pt obtinerea contractului).


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by