​Actualizat

VIDEO Se deschide circulația pe Autostrada A10 Sebeș - Turda, Lot 1, cu restricții și lucrări rămase de executat, la patru ani după când ar fi trebuit inițial terminată

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A10 Sebes - Turda, Lot 1 - cu o zi inainte de deschidere
Foto: Captura YouTube
Circa 15 km din cei 17 km ai Autostrăzii A10 Sebeș - Turda, Lot1 vor fi dați joi spre seară în trafic. Circulația va fi deschisă însă cu restricții pentru că vor mai rămâne lucrări de finalizat, în special la cele două noduri din capetele de la Sebeș și Alba Iulia Nord. „Este o veste foarte bună pentru șoferii care nu vor mai fi nevoiți să aștepte în ambuteiajele interminabile de pe DN1 dintre Sebeș și Alba Iulia”, notează Pro Infrastructura.

  • UPDATE: Circulația a fost deschisă în jurul orei 17.00. Viteza de circulație este restricționată la 100km/h.

---------------


„Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în anul 2014 și ar fi trebuit să circulăm pe această autostradă 2 ani mai târziu, însă nenumăratele blocaje și întârzieri imense cu realizarea exproprierilor, relocările de utilități, aprobările proiectelor tehnice sau autorizațiilor de construire, eliberarea gropii de gunoi de la Alba Iulia Sud (astăzi, un veritabil ”muzeu al deșeurilor” în calea șoferilor ctitorit de DRDP Cluj), precum și ritmul dezamăgitor de lucru al constructorului italian Pizzarotti au amânat acest termen cu peste 4 ani. Deschiderea circulației a fost posibilă în acest an doar printr-o mobilizare surprinzătoare de ultim moment a celor de la Pizzarotti, cu asfaltări zi și noapte”, informează Asociația Pro Infrastructura.

„Constructorul va mai executa lucrări în următoarele săptămâni la nodul rutier Alba Iulia Nord și pe autostradă la finalizarea parapetelui, panourilor fonoabsorbante, marcajelor sau rigolelor. Recomandăm participanților la trafic să circule cu prudență și să respecte restricțiile de circulație. Dacă ritmul de lucru se menține atât pe acest proiect, cât și pe tronsonul 2 construit de Aktor, în 2021 Autostrada Sebeș-Turda ar trebui să fie complet finalizată”, mai notează API.







Deși circulația va fi deschisă, lucrările la nodurile rutiere de la capetele lotului, de la Sebeș (A10 cu DN1 și A1) și la Alba Iulia Nord (A10 cu DN1) nu vor fi gata decât abia în vara anului viitor. Pe 1 Decembrie, dacă va fi deschisă circulația, cele două noduri rutiere vor fi folosite doar parțial.

La Sebeș nodul rutier va folosi doar o parte din bretele, cele care leagă A10 de giratoriile de pe DN1, rămânând ca bretelele directe între A1 și A10 să fie finalizate anul următor.

La Alba Iulia Nord, nodul rutier va suferi o serie de improvizații pentru a putea fi deschis traficului. Astfel, în apropierea intersecției cu DN1 traficul de pe autostradă va fi direcționat doar pe o singură cale (un singur pod) urmând a se intersecta cu traficul de pe DN1 direct, având în vedere că podul DN1 peste A10 încă nu va fi gata.

Ioniță, CNAIR: „Nodul Alba Iulia Nord va fi gata în aprilie-mai, cel târziu”

„Darea în trafic noi ne-am propus-o încă de la începutul anului. În sufletul meu mi-aș fi dorit să dăm în trafic și sectorul 1 și sectorul 2. Noi am discutat ca anul acesta o să închidem (n.r. această autostradă). Nu o vom închide”, a declarat Mariana Ioniță, directoarea de la Compania de Autostrăzi într-un interviu acordat HotNews.ro.

„Dacă vă duceți pe podul spre Aba Iulia (pe DN) e un infern acolo. Darea în trafic a acestui sector în decembrie e un plus de valoare. Aveam varianta să o dăm în trafic acum și să o folosim acum, sau să o deschidem în aprilie. Eu am trimis acolo o echipă de siguranță circulație, nu am fi dat în trafic dacă era vreun pericol. Nu are legătură cu alegerile. Antreprenorul s-a organizat”, a mai spus Ioniță.

„Nodul Alba Iulia Nord va fi finalizat în aprilie mai, cel mai târziu. Depinde și de Aktor (n.r. constructorul de pe lotul adiacent), dacă ei termină în iunie, va fi gata în iunie”, a mai declarat șefa de la Drumuri.



A10 Sebeș - Turda

Lotul 1 - 17 km - de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Constructor: Impresa Pizzarotti
Valoare: 541.73 mil lei (fără TVA)
Contract: semnat în 2014
Lucrări începute: decembrie 2014
Stadiu fizic / stadiu financiar (noiembrie 2020): 92,6% / 78,74%
---

Vezi și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16181 vizualizari

  • +9 (23 voturi)    
    da (Joi, 3 decembrie 2020, 10:22)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    deschiderile astea cu restrictii, exact inainte de alegeri, au devenit o moda. Cum adica deschidem dar nu e gata?
    Cine a guvernat anii astia cat n-a fost gata? PSD? PNL?
    • -8 (20 voturi)    
      ,,deschiderea'' este in scop electoral, evident. (Joi, 3 decembrie 2020, 11:23)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      Dupa alegeri e posibil sa o inchida temporar, pana la finalizare
    • +3 (9 voturi)    
      De am avea alegeri in fiecare an (Joi, 3 decembrie 2020, 12:21)

      vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      De am avea alegeri in fiecare an am termina autostrazile la timp chiar si cele din regiunea Moldova unde PNL si PSD au refuzat sa inceapa lucrarile.
    • +2 (8 voturi)    
      am o idee :D (Joi, 3 decembrie 2020, 13:46)

      doejohn [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      Eu as zice altceva: sa fie alegeri tot la 2, 3 luni. Pe aia care mai deschid un tronson, ii alegem din nou. Deja ii bateam pe nemti la autostrazi
      • -3 (7 voturi)    
        Cele mai multe autostrazi din Germania (Joi, 3 decembrie 2020, 15:11)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui doejohn

        sunt facute de pe timpul lui Hitler...dictator cum era, acesta a stiut sa puna biciul pe ei si sa ii puna la munca. La noi nu prea mai gasesti lideri care sa stie sa puna masele la munca..asa ca sincer nu prea vad mari progrese la autoastrazi
        • +3 (5 voturi)    
          gresit! (Joi, 3 decembrie 2020, 16:27)

          mctweety [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          lideri sunt, legile nu ne mai permit nici sa muncim, nici sa dezvoltam proiecte uriase de infrastructura (interese). Puscariasii, nu au voie sa fie scosi la munci, ca vezi doamen, ei sunt criminali si hoti, nu sapatori de santuri.....putin respect pentru crimele lor, va rog! tinerii, nu mai au voie sa fie scosi la munci, ca vezi doamen, ii exploatezi, sunt buni doar la luat credite pt aifonuri si alte rahaturi, sa nu care cumva sa invete deosebirea intre morcov si palmier......copiii, sunt dusi cu masina oana in mijlocul clasei, ca vezi doamne, sa nu care cumva sa inghete la .....-1grad..... De unde constiinta pentru proiecte mari?? ca exista legi care te obliga sa NU muncesti si sa fi platit pt asta. Doar nu crezi ca se vor mai face vreodata baraje uriase, canale navigabile, porti de fier, autostrazi.....nu sunt nostalgic, nu sunt de acord nici cu munca fortata, dar vad, cand vreau sa car un dulap de colo-colo, nu am cu cine...ce sa mai vorbim de altele. Nemunca este idealul, nepregatirea in scoala este calea, lenea si mizeria sociala sunt consecinta.
        • +3 (5 voturi)    
          daca pui botul la mituri din astea (Joi, 3 decembrie 2020, 17:27)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Nu mi-as da banii pe mana ta.
          Mai exact Hitler a lasat Germania cu 3800 km autostrazi, azi Germania are aproape 13.000 km.
          Hitler nu a pus biciul pe ei ci s-au ds de bunavoie la munca fiindca dupa criza din '33 somajul era la cote maxime in Germania. Si oricum nu constructia de autostrazi a apreluat cei mai multi someri ci industria de armament. Ce a urmat, se stie!
        • 0 (0 voturi)    
          Hitler n-a pus biciul pe nimeni (Vineri, 4 decembrie 2020, 11:06)

          John M. [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          ca sa constuiasca ceva. Germania era intr-o continua depresiune economica de la primul razboi incat banii nu valorau nici cat hartia pe care erau tipariti. O paine costa 2 miliarde de marci. Lumea se ducea cu sacul de bani la piata.
          Hitler a facut proiecte si le-a dat oamenilor de munca asa cum promisese, ceea ce i-a facut pe germani sa-l aleaga fuhrer cu 98% din voturi. Ca lumea n-a stiut in ce o va baga Hitler, e alta poveste, dar adevarul e ca Germania si-a marit PIB de 10 ori in timpul razboiului din cauza milioanelor de locuri de munca ce s-au creat in economie pentru a sustine nebunia lui de a cuceri lumea. Autostrazile au fost in acest plan pentru ca ele asigurau mobilitatea armatelor in teatrul de operatiuni militare. Sistemul l-a inspirat si pe Eisenhower care a ajuns presedinte in 1956 si a inceput constuirea sistemului american de autostrazi, terminat in 1965.
  • +25 (33 voturi)    
    Numai cine circula des... (Joi, 3 decembrie 2020, 11:07)

    AdevaratulProfet [utilizator]

    ...pe acest troson dintre Alba-Iulia si Sebes poate aprecia cat de importanta este deschiderea acestui lot...La fel si cu lotul dintre Iernut si Chetani, cat e de util sa eviti tranzitarea oraselor Iernut si Ludus...De asemenea, cat de mult inseamna pentru locuitorii Iernutului, Ludusului si Bacaului(s-a deschis acolo si centura) sa scape de traficul infernal

    Si cei care urla a foame ca e doar forma de gargara electorala...va spun doar atat : ar fi fost foarte bine daca si PSD din acelasi motiv macar facea genul acesta de gargara electorala...

    Oricum ar fi, un lucru e clar, PNL e mult mai interesat decat PSD de constructia de autostrazi!!!
    • +8 (18 voturi)    
      sa ii vedem si dupa alegeri (Joi, 3 decembrie 2020, 11:24)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      deocamdata inagureaza doar cioturi de autostrada...dar, vorba ta, decat nimic, mai bine asa.
      • +9 (13 voturi)    
        Cioturi? (Joi, 3 decembrie 2020, 12:31)

        cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Pai tot timpul s-au inaugurat cioturi si se vor inaugura cioturi. Licitatiile se dau pe maxim 30 km si nu ar avea nici un sens sa le dea pe mai mult.
        Ideea e sa inauguram aceste cituri cat mai des si sa avem cat mai multe in lucru.
        Ca una e sa ai 3-4 cioturi de 20 km si alta e sa ai 1-15 cioturi.
        • -9 (9 voturi)    
          nu neaparat (Joi, 3 decembrie 2020, 15:13)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

          Buc-Pitesti s-a (reinaugurat) toata odata, desi a fost facuta de 3 firme. Si pe A2, Buc-Constanta, ultimul tronson (Cernavoda - Bucuresti) are peste 30 km, si s-a inaugurat tot odata.
          Cand zic cioturi, ma refer la bucati de sub 15 km (ca numai din astea avem parte)
    • +10 (10 voturi)    
      Am stat odată (Joi, 3 decembrie 2020, 11:55)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui AdevaratulProfet

      Am stat odată 1h și ceva în coadă ca să trec podul peste Mureș de la intrarea în Alba Iulia. M-am pus în coadă la ieșirea din Lancrăm. Asta din cauză că toată lumea încetinea din cauza rosturilor de dilatație total stricate. Am crezut că o iau razna. Și asta era într-o sâmbătă. Nu vreau să-mi închipui ce a fost în timpul săptămânii.

      Chiar dacă nu e total deschisă (i.e. nodurile nu sunt 100% funcționale), tot e bine! Sper să nu se facă coadă la ieșirea de pe A1.
  • -2 (12 voturi)    
    Hotzindustrie (Joi, 3 decembrie 2020, 12:08)

    TrickyWicky [utilizator]

    Are scum si autostrada sa transporte cheresteaua din lemnul furat
  • +9 (17 voturi)    
    Bode (Joi, 3 decembrie 2020, 12:10)

    hcoanda [utilizator]

    E cel mai bun ministru al transporturilor din ultimii 30 de ani si au fost multi ministrii.
    Sunt mai multi km finalizati in pandemie decat in ultimii 3 ani.
    Anul viitor vor fi gata si mai multi km de autostrazi si tot asa.
    Trebuie sa se ocupe de infrastructura mult timp.
    Infrastructura e foarte importanta pentru dezvoltarea investitiilor si deci a locurilor de munca.
    • -2 (10 voturi)    
      hai sa fim corecti si sa recunoastem (Joi, 3 decembrie 2020, 15:15)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

      ca nu Bode a inceput constructia acestor tronsoane. Practic PNL a preluat tronsoanele incepute de altii, si le-a finalizat pe unele.
      • +5 (7 voturi)    
        Hai sa fim corecți (Joi, 3 decembrie 2020, 17:50)

        fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Până la capăt!
        Gașca pesede a deschis lucrările la autostrăzi doar ca să aibă de unde fura, fără nici un interes să finalizeze ceva și astfel să piardă “finanțarea” de partid.
        Felicitări PNL că le finalizează!
  • -2 (12 voturi)    
    Wow (Joi, 3 decembrie 2020, 12:31)

    Adonis78 [utilizator]

    ce-i mai dati cu PNl-ul acum inainte de alegeri. Erati impartiali inainte. Asta mi-a placut la voi. Acum nici urma de alte partide pe site-ul vostru. Doar PNL
    • +4 (10 voturi)    
      Bode (Joi, 3 decembrie 2020, 13:23)

      adi345 [utilizator] i-a raspuns lui Adonis78

      Bode e bun, n-ai ce zice, semneaza la foc automat
  • 0 (8 voturi)    
    mda (Joi, 3 decembrie 2020, 13:27)

    SoulSearcher [utilizator]

    ziua si autostrada... :DDDD

    traiasca guvernu` peneleu`.....

    maine ce autostrada mai inaugurati ? aia de la pitesti la sibiu sau cealalta de la tg.mures la tg.neamt ?

    alea probabil intra in planul de guvernare pe anii 2120-2124 :DDDD
  • -6 (14 voturi)    
    HAI CU INAUGURARILE ! (Joi, 3 decembrie 2020, 13:49)

    jidanul [utilizator]

    Inaugurari pe niste ciorzvarte de autostradute, sensuri giratorii ... ceva ... orice ca mai un pic si vin alegerile si presedintele Werner Iohannis cu "guvernu lui"- L. Orban, care e de 1 an la putere si butoane, trebuie sa arate ceva realizari, ... opaa ... care realizari ? "Realizarile" gucernului Orban, sunt jalea si prapadul pentru romani si Romania. PNL-pdl, nici nu ar trebui sa participe la alegeri, ar trebui sa demisioneze, acum ! Sunteti dezastru si catastrofe.
  • -5 (5 voturi)    
    realizari ca pe vremea lui ceasca (Joi, 3 decembrie 2020, 16:49)

    nea-nea [utilizator]

    ce folos ca cei mai multi am saracit anul acesta cu aceste proiecte faraonice. In fiecare luna ne-au fost luati 100 lei din buzunar si pe deasupra avem o datorie nationala care a ajuns la 50% din PIB deficit 10%. Ce mare lucru este sa ai o autostrada pe care unii nu vor ajunge sa calce nici macar odata in viata cu pretul saracirii tale. Eu nu stiu de ce nu le este rusine guvernatilor sa se arate precum capra raioasa care tine coada sus in fata colegilor din Europa. Noi nu am realizat minimul confort pentru cetateni dar le facem autostrazi pe care vor circula cu aroganta interlopii si beizadelele parvenitilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Ce proiect faraonic? (Miercuri, 23 decembrie 2020, 21:13)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui nea-nea

      Intre Sebes si Alba se formau ZILNIC cozi de 10km, dimineata, seara, weekend, sarbatori...nu conta. Am parcurs si intr-o ora drumul ala. Va asigur ca nu doar interlopii si beizadelele circula pe noua autostrada, tronsonul asta e aur curat pentru judetul Alba. Prefer sa imi ia din buzunar bani pentru investitii de genul asta decat pentru pensii speciale si alte bazaconii.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by