Drulă anunță o reprioritizare a proiectelor de metrou în Capitală: „Cea mai importantă linie este M5 și continuarea către Universitate-Iancului-Pantelimon”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:48 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Magistrala M5 Drumul Taberei - Eroilor - Universitate - Iancului - Pantelimon
Foto: Hotnews
„Aș vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul e mai mic, unde densitatea populației este mai scăzută și să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraș”, a anunțat vineri ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, proiectul cel mai important pe metrou va fi continuarea M5 de la Eroilor până la Universitate și mai departe până în Pantelimon, pe axa Est-Vest a Capitalei.

„În ceea ce privește rețeaua de metrou, cea mai importantă linie este, după mine, este M5, continuarea magistralei M5 de la Eroilor mai departe către centrul Capitalei, la Universitate și de acolo mai departe, la Iancului și Pantelimon. Această magistrală Est-Vest care traversează Capitala, similar cu magistrala 2 care e de la Nord la Sud, ar ajuta enorm în termen de trafic care să meargă în subteran și să decongestionăm ce e la suprafață”, a spus Drulă, care a mai precizat că a avut deja o discuție în acest sens și cu Nicușor Dan, primarul Capitalei.

„Aș vrea să facem o reprioritizare a proiectelor, să nu construim linii de metrou în zone unde traficul e mai mic, unde densitatea populației este mai scăzută și să facem liniile care sunt cele mai importante pentru oraș”, a spus Drulă, făcând o referire indirectă la proiectul Magistralei 6 de metrou care ar urma să ajungă în Băneasa și Otopeni, proiect pe care Comisia Europeană a refuzat să-l finanțeze pe jumătate, între Băneasa și Otopeni, tocmai din cauza utilității scăzute.

„În 2016 se vorbea despre M5 că e pe cale să fie lansată, tot așa pe cale să fie lansată e și în 2021, dar eu chiar vreau să fie lansată”, a mai precizat Drulă.

Vezi și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16223 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    Foarte bine (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:00)

    Fanel01 [utilizator]

    Macar vedem ca incearca ceva , daca are sustinere reuseste cateva proiecte importante.
    • +1 (1 vot)    
      Da, aia cu Otopeni e o idiotenie marca Basescu (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:05)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Faci metrou pe 20 km distanta ca sa ce ? In timp ce tu ai cartere ultra-aglomerate neacoperite de metrou. Si in plus , ai deja tren de la gara la Otopeni. Investeste in directia aia , mai pune o linie, faci trenurile mai dese,etc. Dar nu te apuca sa sapi 20 km, absolut stupid.
      • +1 (1 vot)    
        Baietii stiu de ce! (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 18:57)

        Noriega [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Hehehe! Nu e stupid! Baietii care au terenuri in zona stiu de ce! Le-ar creste m,ult valoarea, daca s-ar face pe-acolo metrou...Deci ei au interesul sa se faca metroul intai pe acolo, nu unde sta pulimea, prin Ferentari, Rahova, Colentina etc...
        Si de aia fac presiuni sa se faca pe acolo, noroc cu UE ca le mai trage peste bot!
  • +4 (8 voturi)    
    Totuși centura? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:09)

    BEDE [utilizator]

    Cred că mult mai utilă ar fi o linie de centură, cară să treacă mai pe la periferie astfel încât oamenii să nu fie neapărat nevoiți să ia un metrou care trece prin centru și să treacă musai pe la Piața Victoriei, Piața Unirii sau Eroilor sau Gara de Nord pentru a ajunge dintr-un capăt al orașului ăntr-altul, eventual și schimbând linia în una sau chiar două din acele stații...
    Nu zic că e ieftin, nu zic că e simplu, dar cred că ar fi extrem de utilă o linie de centură.
    • +9 (9 voturi)    
      Lol (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:52)

      HP [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Corect 100%, insa nu as face o centura cu metrou, din cauza lungimii mari, a costurilor si a duratei de timp pana cand ar fi construita.

      O solutie aproape imediata ar fi reabilitarea garilor de pe centura feroviara a capitalei, care asteapta doar putin interes si pe alocuri refacerea sinelor.

      In maxim un an de zile, cu un buget modest, am avea o centura de tren completa, rapida (cu sageti albastre) si moderna.
  • +7 (9 voturi)    
    partial de acord + tramvai 5 rapid (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:13)

    AltJ [utilizator]

    dar sper ca se ia in calcul si traficul zilnic, nu numai densitatea. in zona de nord lucreaza multe zeci de mii de oameni care fac drumul dus-intors acolo dar daca numeri cati locuiesc acolo ies putin.

    cea mai ieftina solutie ar fi sa repuna tramvaiul 5 pe sine ca tramvai rapid. eventual sa-l lege cu gara Obor si Gara de Nord. acum linia lui 5 este parcare pentru masini in mijlocul drumului ca la tara. ar putea fi metrou de suprafata care sa faca legatura in 15-20 minute intre centru oras-Baneasa.
    • -5 (5 voturi)    
      Pentru cei ce au statia lui 5 la scara blocului (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:11)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui AltJ

      e o solutie buna. Pentru ceilalti nu.
  • +2 (6 voturi)    
    "referire indirecta la proiectul Magistralei M6" (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:17)

    PowerIon [utilizator]

    Locuind in zona cunosc cat de putin e necesara aceasta linie de metrou, mai ales dupa ce s-a construit si se va inbunatatii cu costuri decente linia de cale ferata Aeroport-Gara de Nord.
    Mereu am primit unlikuri de la chelosi cu tichie de margaritar care vroiau metrou tot de la Gara la aeroport, desi cu banii respectivi se poate extinde metroul in oras pentru a descongestiona traficul in zonele dens populate.
    Ma bucur ca un baiat cu capul pe umar taie nodul gordian si pune capat acestei aberante si fudule pretentii.
    • 0 (0 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:07)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      Drula , pe care nu-l simpatizeze in mod deosebit, pare ca are mai mult creier decat toti semidoctii care au condus MT. Si-l includ aici si pe grobianul Basescu caci el a a lansat prima data ideea cu metrou pana la Otopeni. E incredibil ce tembeli au condus tara asta si cate resurse au risipit.
  • +3 (7 voturi)    
    nu doar M5 (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:38)

    garmin [utilizator]

    prioritară trebuie să fie și extinderea M2 până la comuna Berceni în sud și până în comuna Pipera în nord.
    și prelungirea M3 de la Păcii până la A1 Business Park. Prelungirile asta vor convinge mulți oameni să-și lase mașinile acasă și să ia metroul.
    altfel, de acord, M6-le ăla până la Otopeni e un moft. Mai bine s-ar concentra să dubleze și să electrifice linia ferată de la aeroport ca să pună garnituri mai dese.
    și M7 (Bragadiru-Voluntari) e mai important decât M6.
    • -1 (5 voturi)    
      Da mă , toate au aceeaşi prioritate (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:17)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui garmin

      şi ministrul transporturilor sa faca ordine in bucureşti , ca voi acolo nu aveţi pe cine pune la treaba. Deci ce sa m-ai faca Drulă?
  • 0 (2 voturi)    
    Sectorul 5 nu are metrou iar 6 puțin (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:44)

    mr_mojo [utilizator]

    Sunt câteva zone de acoperit (sectorul 5, Ghencea etc.) plus aeroportul iar prelungirea liniilor existente la suprafață ar diminua și mai mult traficul de mașini. Însă trebuie dezvoltate și alte noduri, nu doar Eroilor/ Universitate, pentru descongestionare și gândit in perspectiva, nu doar pe 1-2 ani.
    Ar fi de lucru in București câteva zeci de ani.
  • +2 (4 voturi)    
    Lol (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:53)

    HP [utilizator]

    Ar fi ideala prelungirea acestei magistrale M5 si catre vest, spre Cartierul Latin, Prelungirea Ghencea si Domnesti, eliberand imediat traficul infernal din zona.

    Pe aceeasi logica s-ar impune prelungirea magistralei Bucurestii Noi catre Chiajna sau chiar Buftea.
  • +1 (5 voturi)    
    ... (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:56)

    g01an [utilizator]

    he he, au incercat sa deprioritizeze proiecte ca sa traga de ele la nesfarsit.

    este bine ca prinde astfel de capcane, dar ramane de vazut daca va avea si rezultate. ne auzim in 2022 daca nu se termina bucata asta care a mai ramas pana la universitate. ma astept sa mai faca si curatenie pana la finalul lui 2021, deci sa n-are rost sa discutam de proiecte finalizate pana atunci, cine stie ce alte surprize neplacute mai sunt de rezolvat prin ministere.

    pe de alta parte, in un an, doi, ar fi bine sa incepem sa vedem si proiecte mai ambitioase, nu doar curatenie de primavara (chit ca este mai necesara decat orice altceva). o sa inceapa sa mai vina bani europeni, o sa aiba timp sa-si formeze echipa si sa stabileasca pe cine se poate baza si pe cine nu.
  • 0 (4 voturi)    
    Dar M7 Colentina-Rahova??? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:16)

    Restitutor [utilizator]

    O prioritate ar trebui sa fie M7 pe axa NE-SV, respectiv Colentina (Voluntari) - Rahova. In prima faza util ar fi segmentul Colentina-Obor, care reprezinta una din principalele intrari spre Bucuresti, cu valori foarte mari de trafic.
    • -1 (1 vot)    
      ... (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:36)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Restitutor

      Pe M7 nu Colentina-Obor ar fi prioritatea, mult mai util ar fi Mosilor - G Cosbuc, sunt strazi inguste unde se circula pe linia de tramvai. In plus se traverseaza Piata Unirii care acum e o bariera pentru tramvaie. Pe restul traseului se poate merge pentru inceput si in regim de metrou usor.
  • 0 (0 voturi)    
    linii metrou (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 11:58)

    atc [utilizator]

    Drula: "...cea mai importantă linie este, după mine, este M5,..."
    Da' de ce "dupa mine" si nu dupa studiile specialistilor in trafic?
    • 0 (0 voturi)    
      Da, dar decizia e la ministru (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 15:09)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Si banuiesc ca s-a consultat si cu altii. Oricum, ideea cu Otopeni era o cretinatate inventata de Basescu, care nu dadea doi bani pe oamenii din acest oras si problemele lor. Vroia si el sa fie un mic Ceasusescu si sa ramana cu mega-metroul Otopeni in istorie, la fel cum a ramas cu mizeria de pasaj Basarab care e blocat aproape permanent.
      • 0 (0 voturi)    
        linii metrou (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 20:45)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        1. Absolut de acord privitor la Basescu si metroul Buc.- Otop.
        2. "Si banuiesc ca s-a consultat si cu altii". Pai, tocmai ca "altii" cu care spune ca s-a consultat e Nicusor Dan, ma face sceptic.
        3. Poate, spre a nu fi si Drula "unu' mic," ar trebui sa vorbeasca articulat despre variantele de linii de metrou dupa ce le-a analizat cu specialistii, eventual supus dezbaterii publice. Dupa cum citim, sunt multe pareri, nu toate convergente.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by