Magistrala de metrou M6 de la Băneasa la Otopeni NU este fezabilă, spune ministrul Transporturilor: „Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR”

de Vlad Barza     HotNews.ro


Metroul
Foto: Hotnews
​Nu are rost să construim o linie de metrou de la Băneasa la Aeroportul Otopeni, fiindcă ar trece printr-o zonă puțin populată și ar fi nepotrivit să facem o investiție care sună bine doar de PR fiindcă ”sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport”, a spus ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, într-un interviu pentru HotNews.ro. Reamintim că în noiembrie 2018 s-a anunțat că Magistrala de metrou M6 (1 Mai-Aeroportul Otopeni) va avea finanțare europeană nerambursabilă asigurată doar pe jumătate din distanță, adică doar până la Stația Tokyo (zona Mall Băneasa).

Ministrul spune că Metrorex s-a concentrat mult prea mult pe această linie către aeroport, însă ”această linie are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat și Comisia Europeană. Dincolo de centrul comercial Băneasa (stația Tokyo), această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București - Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi rece, ar fi cu albastru pentru că sunt păduri”.

Ei bine, vorbim despre o investiție de sute de milioane făcută acolo, care apoi te costă în operare - iar anul trecut am plătit de la bugetul de stat subvenție pentru Metrorex de peste 600 milioane lei.

Conform proiectului, magistrala M6 ar trebui să aibă 12 stații noi și o lungime de 14 km.

Ministrul spune că M6, pe porțiunea Băneasa - Otopeni, trebuie foarte serios analizată ca proiect, ”Comisia Europeană a refuzat finanțarea acelei secțiuni și ”cred că acele resurse bugetare trebuie redirecționate în părți ale rețelei de metrou din București unde sunt mult mai necesare”.

El spune că a discutat cu primarii din sectoarele 2 și 6 și aceștia spun ”faceți magistrala 5 pentru că aceasta ne-ar ajuta. Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR, sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport. Recunosc că acum 10 ani și mie mi s-a părut o idee grozavă, dar când te uiți în detaliile investiției și cât costă operarea unei linii nu mai sună așa bine - și vă dau exemplul liniei M5 care are 1.000 de angajați alocați pentru o linie cu 10 stații și 5 km. Trebuie să fim atenți cu banii și cu resursele și să investim unde avem maxim de valoare”, spune ministrul.

Drulă a pomenit și de reprioritizarea proiectelor de metrou din Capitală, cu finalizarea Magistralei 5 de metrou cap de afiș.

„M5 este o linie prevăzută să meargă de la est la vest, de la Drumul Taberei la Eroilor, de acolo mai departe la Universitate și apoi până la Iancului și Pantelimon. Pentru București ar fi aer să aibă această linie est-vest, dar ea a tot fost deprioritizată”, a spus Drulă.

”Liniile de metrou funcționează eficient când sunt pline, atunci au sens economic” spune Drulă, referindu-se la magistrala M5 care este gata doar între Drumul Taberei și Eroilor.

Cu M6 ar mai fi o problemă: la aeroport ar duce la actualul terminal, care urmează a fi abandonat pentru că va fi construit un terminal nou, mai la est. Drumul de la aeroport la gară ar dura 35 de minute cu metroul, prin 14 stații, în timp ce cu trenul ajungi fără oprire în 20 de minute.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10635 vizualizari

  • -1 (33 voturi)    
    Subventie Metrorex 600 milioane / an!!! de la GUV (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:38)

    Kivek [utilizator]

    ia uite cum a scapat unu porumbelu, 600 milioane de RON ANUAL platite de toti Romanii pt ca Bucurestenii sa aiba metrou IEFTIN

    la fel e si cu APA CALDA din Buc doar ca guvernul ascunde adevarul



    PS nu ne-a spus daca se va face partea finantata de UE
    • 0 (26 voturi)    
      sustii ca provincialii nu beneficiaza de metro? (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:52)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      ...ramane totusi distractia lor favorita cand viziteaza capitala.
      • -7 (15 voturi)    
        sustin ca provincialii subventioneaza Buc (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:33)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        anual guvernul Romaniei plateste pt Buc (din ce am aflat pana acum)

        - 1.1 miliarde RON pt caldura in Bucuresti
        - 600 miliarde RON pt Metrou in Buc

        totusi cati bani produce anual Bucurestiul din taxe si impozite?

        si cati bani produc fiecare porimarie de sector plus primaria generala si cati bani primesc toate aceste primariide la bugetul national.

        facem dupa aia un calcul sa vedem cum exista acest oras
        • +6 (8 voturi)    
          Nu e chiar asa (Joi, 21 ianuarie 2021, 20:20)

          Teo3000 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          Iau datele din 2018, ca am dat mai repede de ele:
          - Romania a produs 944 miliarde lei (PIB), din care Bucurestiul a produs 251 miliarde lei (26,6%)
          - Romania a cheltuit (de la Bugetul de Stat) 162 miliarde lei, din care, daca am pastra proportia, Bucurestiului ar trebui sa-i revina 43 miliarde lei.
          Acum compara suma celor 2 subventii indicate de tine (1,7 miliarde lei) cu valoarea de 43 miliarde lei. Cum ti se pare?
          • -2 (10 voturi)    
            HAI (Vineri, 22 ianuarie 2021, 9:39)

            codrean [utilizator] i-a raspuns lui Teo3000

            sa fim seriosi : firmele care raporteaza la Bucuresti isi desfasoara activitatea productiva prin toata tara; centrala "centralizeaza" si raporteaza pentru Capitala.
            Altfel, Metroul este o investitie nationala si e normal ca fiind un obiectiv national constructia sa se faca de la buget. Dar,peste tot in lume transportul in comun urban este subventionat. Si-atunci zic si eu, pentru functionare-intretinere subventia ar trebui sa vina de la bucuresteni !
            • +4 (6 voturi)    
              Hai hai (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 9:20)

              Anges [utilizator] i-a raspuns lui codrean

              Unele firme au activitate in toata tara, altele nu, altele au si in afara tarii, dar cine le opreste sa-si deschida sediul central in alt oras!?
              Cea mai mare banca din tara are sediul la Cluj, Amazon la Iasi, Continental la Timisoara si Ford la Craiova...
              Daca o firma alege sa aiba sediul intr-un oras si contribuie acolo se asteapta si are dreptul sa primeasca infrastructura conform contributiei.
          • -6 (6 voturi)    
            aia 251 miliarde lei (26,6%) din ce sursa vin? (Vineri, 22 ianuarie 2021, 12:08)

            Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Teo3000

            pe mine ma intereseaza sa stiu DAFALCAT de unde vin acei 251 miliarde lei (26,6%)

            TVA-ul vreau sa-l scoatem din ecuatie ca ala nu e ceva PRODUS de Buc si doar consum

            pe mine ma intereseaza strict ce produce Buc, in afara de tva
    • -5 (7 voturi)    
      Nu e nici un porumbel (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:55)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      E, dacă vreți, un secret a la Polichinelle. Toată lumea știe că metroul bucureștean e în proprietatea Ministerului Transporturilor, care îl și finanțează. Dealtfel Primăria București a solicitat demult ca metroul să treacă în administrarea sa, cum ar fi logic. Doar că birocrația românească, dar și diversele interese politice (să nu uităm ce influent e sindicatul de la Metrou !) au făcut ca până acum să fie păstrat status quo-ul. Și asta indiferent de toate partidele care s-au succedat atât la guvernare, cât și la Primăria Capitalei. Tare m-aș mira ca useristul Drulă și liberalo-useristul Nicușor să rupă pisica.
    • +1 (17 voturi)    
      Corect (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:22)

      Fanel01 [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Sincer mi se pare ca ministrul are dreptate !
      • -2 (14 voturi)    
        Sigura ca are (Vineri, 22 ianuarie 2021, 0:00)

        Iomen [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

        Felicitari bucurestenilor si ilfovenilor care au dat tone de voturi USRului ca sa le anuleze proiectele de infrastructura.
        Cat incompent sa fii sa nu-ti dai seama ca singura sansa pentru a mentine o calitate decenta a vietii in Bucuresti e sa-i impingi dezvoltarea spre exterior. Si pentru asta trebuie infrastructura la nivelul orasului in avans?
        • -3 (5 voturi)    
          poate ca (Vineri, 22 ianuarie 2021, 9:41)

          codrean [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

          ar trebui gasita o alta solutie pentru circulatia BucurestiiNoi-Pajura-Gara ?
          • +2 (4 voturi)    
            Apropo, d-le Codrean (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 15:57)

            Anges [utilizator] i-a raspuns lui codrean

            Ati terminat de plans prin postari dupa Cheile Bicazului de catre CJ Harghita? Credeam ca va intereseaza mai degraba problemele secuiesti decat cele din Bucuresti...
            Sau poate tocamai d-aia aruncati cu parerea. Si la fel si altii.
        • -3 (5 voturi)    
          Dezvoltare sau extindere? (Vineri, 22 ianuarie 2021, 15:54)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Iomen

          Pune mana pe o harta a Bucurestiului. Ce populatie avea in 1990 si ce populatie are acum?..

          Este suficient loc in Bucuresti pentru 2 milioane de locuitori fara sa mai betonam parcuri si spatii verzi. Trebuie doar sa existe o strategie coerenta de dezvoltare urbana.
          Cine vrea sa se mute in Baragan, cu metrou la usa, sa mai astepte...
    • +6 (16 voturi)    
      da, dar.. (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:28)

      venomel [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Bucurestiul genereaza 25% din PIB boss
      • -7 (9 voturi)    
        Nu cred, de unde e aceasta informatie??? (Joi, 21 ianuarie 2021, 20:37)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui venomel

        50% din PIB-ul Romaniei e generat de CONSUM adica de TVA-ul platit de cei care cumpara mancare, haine etc

        eu vreau sa stiu cat produce Buc din taxe si impozite si cat consuma Buc
    • +5 (9 voturi)    
      PIB-ul Bucurestiului (Joi, 21 ianuarie 2021, 21:00)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      in 2019 a fost de 248 Miliarde Lei, aporape un sfert din PIB-ul Romaniei.(la o populatie de numai 10% din a Romaniei).

      Taxele colectate din Bucuresti aferente acestui PIB sunt de cca 59 miliarde Lei (24% din PIB).

      Deci Bucurestiul contribuie la buget cu mult mai mult decat consuma, banii in plus fiind redirectionati catre judetele mai sarace, pe principiul solidaritatii.

      Asa ca las-o mai moale cu fandosiri de provincial frustrat ca Bucurestiul fura banii.

      Te stiam Covidiot si Gica Contra impotriva masurilor de precautie impuse de pandemie, acu' demonstrezi ca n-ai nici educatie financiara:)
      • -4 (6 voturi)    
        covidiot esti tu, eu nu am zis nimci anti vaccin (Vineri, 22 ianuarie 2021, 12:03)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui festina

        nu stiu de unde scoti tu cifrele alea dar nu cred ca sunt corecte.

        asta cu Bucurestiul care produce e o vrajeala, voi bagati TVA-ul in acest calcul care e CONSUM si e normal sa fie mare din moment ce e populatia cae mai mare

        dar eu vorbesc de ceea ce produce efectiv
        • +5 (5 voturi)    
          daca ai gandi putin... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 12:48)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          nu te-ai mai lua de TVA. TVA-ul incasat pe consum (care intra chiar daca nu vrei tu in buget) este mai mic proportional in Bucuresti comparativ cu restul tarii, din simplul motiv ca populatia Bucrestiului consuma proportional mai putin decat restul tarii. La fel si cu incasarile din impozitele pe salarii+contributii sociale. Ce insa nu stii este ca grosul multinationalelor (inclusiv IT,, care produce deja aproape 8% din PIB) au sediul in Bucuresti si platesc taxele aici.
          Cifrele pe care ti le-am dat sunt de la INS, un simplu search pe google si le gasesti.
          Nu e vina mea daca nu vrei/nu stii sa le cauti.

          Iar cu ce produce efectiv Bucurestiul, daca te referi la piulite si suruburi, sa stii ca economia s-a schimbat, nu mai e ca-n comunism. Plus valoarea se produce din servicii (inclusiv in IT) si de aici vine contributia majora a Bucurestiului la PIB.

          PS Ma bucur ca nu esti anti-vaccin :)
    • +4 (8 voturi)    
      Serois!? (Joi, 21 ianuarie 2021, 21:52)

      Anges [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Si de unde stii mataluta ca e pe banii tuturor romanilor? Bucurestiul da singur 25% din PIBul Romaniei, iar Ilfovul e la peste jumatate din PIBul Clujului care primeste magistrala nou nouta de 1 miliard de euro!!!
      Daca de la un oras de 3mil catre un aeroport de 15 mil nu e trafic, lasa ca e de la unul de 350.000 catre un aeroort de nici 3 mil!
      Si de parca doar bucurestenii are merge cu metroul ala...
      • 0 (0 voturi)    
        Nu mai dezinformati (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:21)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui Anges

        Clujul nu primeste nicio magistrala de metrou inca, se studiaza fezabilitatea lui. Poate concluzia o sa fie ca nu e fezabil.
  • -9 (25 voturi)    
    ??? (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:48)

    cucuveauamov [utilizator]

    nu e fezabil sa avem metrou de la aeroport in Bucuresti?? bai nene, europenii astia care ar cred ca incep deja sa-si demoleze liniile
    • -4 (8 voturi)    
      Pana la Baneasa sa zicem ca ok ar merge (Joi, 21 ianuarie 2021, 20:06)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      E inca capitala si multe locuinte si e cat de cat locuita zona. Dar dupa aeroport Baneasa si chiar in jurul lui, nu isi mai are sensul.

      Vrei sa faci metrou prin padure si la niste case fara etaj?

      Trebuie obligatoriu ceva la suprafata ca nu renteaza altfel.
      Poate un tren care sa faca legatura rapid cu metroul?

      Sau poate vagoanele de metrou sa devina vagoane de tren care se duc pana la aeroport si apoi se reintorc in sistemul de metrou.

      Ministrul zice bine oricum!
  • +10 (16 voturi)    
    Cand vorbesti sa te afli in treaba (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:48)

    CetateanC [utilizator]

    Intrarea in Bucuresti pe DN1 e garuita si nu de ieri de astazi. Acea intrare in Bucuresti deservesti in mod normal un numar foarte mare de oameni din DB, PH si IF care muncesc in Bucuresti. In mod normal in zilele cu viata normala dimineata iei coada de la Balotesti si mergi bara la bara pana in Bucuresti. Liniile expres 783 si 784 sunt sufocate in zilele lucratoare la orele diminetii dar si seara. Oamenii vin de prin satele aliniate pe DN1 si nu folosesc o autostrada ocolita si care te scoate intr-o zona aglomerata deja si fara alte optiuni. O linie de metrou care sa imparta oamenii muncii in tot Bucurestiul cu o parcare amenajata la intrarea in Otopeni ar prelua aproape 70% din acel trafic.
    • -3 (9 voturi)    
      Si daca se face parcarea undeva la linia ferata (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:21)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui CetateanC

      nu e mai bine si mai rapid cu trenul?
      Asta presupunand ca omul muncii din judete se da jos din gipan, ca la parcarea de la metrou Straulesti nu prea se da.
      Traficul din Bucuresti nu se va relaxa pana cand nu se vor muta locurile de munca prin dezvoltarea provinciei.
      Din pacate tot mai multe case se vor construi in jurul orasului intre cele 2 inele de centura.
      Prapastia intre ce am vrea si ce se intampla creste dramatic in fiecare zi.
    • +6 (6 voturi)    
      Prea complicat (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:50)

      Oboseala [utilizator] i-a raspuns lui CetateanC

      E clar ca abordarea actuala este doar la nivelul numarului de calatori spre/de la aeroport.
      Pe europeni poti sa-i convingi daca le arati ca reducerea traficului pe DN1 inseamna reducerea poluarii aerului in Bucuresti, reducerea riscurilor pentru sanatate etc. Asta ar presupune insa sa existe o viziune cat de cat.
    • -2 (8 voturi)    
      Realitatea poate fi alta. (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:50)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui CetateanC

      Fac doar o comparație cu parcarea de la Străulești. Parcarea are legătură cu stația de metrou. Erau articole prin presă care ziceau că parcarea e mai mult goală.

      Asta e referința mea: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-22918636-parcarea-tip-parkride-peste-600-locuri-straulesti-parcheaza-medie-doar-19-masini-metrorex-vrea-introduca-abonament-lunar.htm

      Poate lucrurile s-au schimbat de atunci. Nu stau în zonă, nu știu. Dar, ținând cont de asta ce ai prefera să faci în locul guvernului cu banii: magistrală est-vest, pâna în Colentina? Sau să pariezi că oamenii vor renunța la mașini ca să folosească metroul?

      Nordul are autostradă, DN pe 3-4 benzi, poduri și pasaje subterane, etc. Poți ajunge în buricul Bucureștiului fară a avea nici un semafor (primul e la Arcul de Triumf). Celelalte cartiere nu mai există? Cei din DB intră prin Chitila, nu pe DN1.
    • -2 (10 voturi)    
      esti rupt de realitate (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:50)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui CetateanC

      park & ride-uri se fac unde e nevoie de ele, nu unde visezi tu noaptea. Situatia de la Otopeni e aceeasi cu aia de la Straulesti, ori in park & ride-ul de la Straulesti bate vantul, in timp ce oamenii stau cu orele la coada sa treaca centura. Asa s-ar intampla si la Otopeni. 70% din ce vezi tu ca gatuie traficul sunt oameni care s-au mutat din Bucuresti in Otopeni, Balotesti, Corbeanca, Saftica, adica oameni cu venituri mult peste media din Romania, care-si permit si vila si masina de 60-80k euro, oameni care nu circula cu metroul. Daca vorbim de ceilalti 30% care fac naveta din judetele limitrofe, sunt aproape la polul opus, ei sunt majoritatea conditionati financiar, de-aia umbla ori cu microbuzul ori se grupeaza mai multi la o masina. Nici ei nu vor parca la Otopeni ca sa ia metroul sau trenul. De extindere metrou si park & ride e nevoie in dezoltarile imobiliare mari cu locatari cu venituri modeste, cum sunt cele ca militari residence sau cartierul latin. Acolo ti-ai face pomana cu un park & ride.
      • +2 (8 voturi)    
        Ha ha! (Vineri, 22 ianuarie 2021, 0:08)

        ids [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Sigur, de ce se le faci metrou la fraierii de corporatisti cu salarii mari care platesc tone de contributii si taxe? Au avut bani de rate la casa, sa bage rate si pentru masina!
        Infrastructura trebuie doar la salariul minim si asistati social. Ce frumos au capitalizat comunistii pe ura de clasa si la 30 de ani dupa revolutie reteta inca mai functioneaza.
    • +6 (10 voturi)    
      Ar trebui făcut și pentru că unește Otopeniul (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:42)

      mr_mojo [utilizator] i-a raspuns lui CetateanC

      Cu Bucureștiul.
      Pe termen lung toate orașele limitrofe capitalei ar trebui sa fie conectate la transportul in comun.
      Nu spun ca metroul trebuie sa fie in totalitate pe sub pământ; pentru scăderea costurilor prin zona aia albastră ar putea ieși la suprafață.
  • +9 (29 voturi)    
    ... (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:51)

    a.nonim [utilizator]

    In sfarsit, primul oficial care recunoaste ca e o prostie sa bagi sute de milioane in subteran cand ai o varianta de zece ori mai ieftina la suprafata.
    • +3 (11 voturi)    
      Nu exista varianta la suprafata (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:20)

      CetateanC [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      Daca nu crezi te invit sa mergi la Unirea intre orele 17-18 sa incerci sa iei un 783 sa mergi la Otopeni. Identic dimineata la ora 7 de la Otopeni la Unirea. Sa se termine cu COVID. NU exista optiune rezonabila - daca vrei sa ajungi la Piata Sudului e mult mai confortabil cu metroul. Mana de lucru ieftina competitiva - o iei de la amaratii care se rup pe autobuzele infecte si care stau zeci de minute in trafic intrucat nu exista inca legaturi adaptate la noile realitati. AVem aceleasi legaturi la suprafata ca acum 50 de ani. Scuze s-a desfundat cartierul dormitor Drumul Taberei - dar daca era dupa unii comentatori si acum acei oameni trebuiau sa schimbe 10 autobuze si sa piarda sute de minute in trafic.
      • -3 (5 voturi)    
        ... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 14:23)

        a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui CetateanC

        Linie aglomerata este M2, unde la fiecare doua minute pleaca un tren plin cu capacitatea a cinci autobuze. Linie aglomerata e 41 unde tramvaiele sunt pline desi la ore de varf vin la un minut. Ca sa convingi pe cineva ca merita sa investeasca 100 de milioane de euro pe kilometru, plus milioane pe luna cost de operare, trebuie ceva mai mult decat un autobuz plin.
        Toata lumea e de acord ca metroul ar fi fezabil pana in zona Baneasa, dar mai departe pot fi gasite solutii de suprafata la o zecime de cost. Cati calatori ar cobori dimineata in statiile intermediare? Probabil niciunul, iar de urcat 4-5. Iar pentru asta sa platim milioane pe luna?
        Bucurestiul nu are o solutie de traversare a Pietei Unirii pe axa est-vest pentru ca liniile de tramvai se opresc de o parte si de alta. Si noi ne gandim sa sapam tuneluri de sute de milioane in zone cu 200 de locuitori? Altele sunt prioritatile, continuarea M5, M7 pe segmentul Mosilor-Cobuc, sau chiar prelungirea M4 spre nord pentru degrevarea M2 care e supraaglomerata.
      • -2 (6 voturi)    
        exista o varianta (Vineri, 22 ianuarie 2021, 15:47)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui CetateanC

        Sa nu uitam ca acum avem statie de tren la Otopeni. De la Unirii poti lua metroul pana la Gara de Nord si de acolo trenul pana la aeroport.

        In loc sa bage miliarde intr-o linie de metrou, pot sa cumpere cateva garnituri noi de tren, sa fie cursele la 20 de minute, eventual sa mai bage 2-3 curse pe zi care pleaca de la Otopeni si se opresc prin garile din jurul orasului - Obor, Titan, Progresul etc.
    • -2 (12 voturi)    
      E alta problema... (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:36)

      Raduescu [utilizator] i-a raspuns lui a.nonim

      La metrou "strict metrou" nu conteaza populatia dintr-un oras ci conteaza:
      1 - "DISTANTA" liniei de metrou peste 10km....(recomandat)
      2 - "DENSITATEA" populatiei in apropiere de STATII......
      Concluzia: Linia de metrou pe acea ruta NU e fezabila.... din pacate.... (din bani Europeni cel putin...)
  • -2 (14 voturi)    
    bravo lui (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:56)

    mmmircea [utilizator]

    declaratie care arata ca are 00 si isi asuma sa comunice un adevar incomod. O sa-si ia multe injuraturi de la habarnisti, dar omul are perfecta dreptate, metroul catre otopeni e la ora asta o tichie de margaritar.
    • +1 (9 voturi)    
      Mda (Joi, 21 ianuarie 2021, 22:07)

      Anarb [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Habarnisti, d-aia e inclusa in programul national de investitii inainte de alegeri, ca dupa sa se trezeasca ministrul din coalitia castigatoare ca nu mai e fezabil. Sa zica mai bine ca nu e in stare.
      Stai ca vine randul Clujului, autostrazii Iasi-Tg Mures... pe hartie nu ne intrece nimeni la proiecte.
      I-a spus cineva d-lui ministru care are la partid program de guvernare ecologist ca portiunea din DN1 vizata de metrou e cea mai poluata bucata de drum din tara!?
      • -3 (5 voturi)    
        Logic (Vineri, 22 ianuarie 2021, 15:59)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Anarb

        Daca ala care a pus-o in programul national de investitii a pierdut alegerile, poate sa-si ia programul acasa, sa si-l puna in rama.
        O fi normal ca cei care le-au castigat sa insiste cu acelasi program, pe care alegatorii deja l-au penalizat la vot?

        Daca Drula vine in 2024 cu niste proiecte fantasmagorice pe 20 de ani, toate guvernele viitoare ar trebui sa le execute?
    • -4 (4 voturi)    
      multora le plac minciunile frumoase (Vineri, 22 ianuarie 2021, 16:02)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Decat adevarul spus in fata.
      Si apoi voteaza pe ala care promite mai mult.
  • -1 (5 voturi)    
    ce mai e fezabil (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:25)

    Danpulea [utilizator]

    Ce mai e maica fezabil in ziua de azi..cei care lucreaza in zona pot sa faca si autostopul, problema e rezolvata, cei care vin singuri in masina sa fie obligati sa ia cate 2 autostopisti, iar in cazul in care zona devine inexplicabil de aglomerata din cauza automobilelor (momentan e doar padure si e "pustiu") sa circule doar cei cu numere pare sau impare in functie de zi.
    In alta ordine de idei si eu credeam acum 10 ani ca autostrazile sunt si ele fezabile insa studiiile de fezabilitate au demonstrat si ele la randul lor ca putem circula pe drumurile existente fara probleme, pentru ce am avea atunci nevoie de o linie de metrou prin pustiul zonei de Nord, e o distanta atat de scurta incat putem merge si pe jos.
    • -4 (4 voturi)    
      fezandabil... (Vineri, 22 ianuarie 2021, 15:49)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Danpulea

      Multi vor sa se mute "la tara", dar sa ajunga rapid in centrul Bucurestiului in fiecare dimineata.
  • -3 (11 voturi)    
    prostie (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:32)

    gelu antigelu [utilizator]

    este o prostie sa faci metrou subteran pe camp. Nu are nici o noima. Pe camp faci metrou de suprafata, sau linii ferate usoare. de fapt toate liniile de metrou din oras ar trebui prelungite pana in comunele suburbane cu metrou de suprafata pentru navetisti. cam asa se intampla in tarile care au inventat apa calda inaintea noastra.
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 ianuarie 2021, 17:44)

    [anonim]

  • +1 (3 voturi)    
    Dar (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:08)

    Casargoz [utilizator]

    Când vrei sa opresti ceva vii și cu un compromis : gen faci stație intermodala Băneasa.
    • -3 (5 voturi)    
      Fara compromis (Vineri, 22 ianuarie 2021, 15:37)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      1. Se redeschide aeroportul Baneasa pentru toti operatorii, nu doar pentru Air Tiriac.

      2. Expropriat terenul de langa Piata Baneasa, unde intorcea tramvaiul 5. Se pun garduri pe linia tramvaiului 5, pe Barbu Vacarescu, la fel ca pe linia lui 21. Tramvaiul face astfel legatura cu metroul la Stefan cel Mare in 10 minute si merge mai departe pana in centrul orasului.

      3. Construit un terminal intermodal cu parcare subterana si transfer direct in aeroport pe terenul ala expropriat.
  • +3 (9 voturi)    
    Ceea ce ne spune (Joi, 21 ianuarie 2021, 22:03)

    Harald2 [utilizator]

    de faptul domnul ministru este ca NU sunt bani.

    Aceasta intriga din doua motive: in primul rand pentru ca exista o finantare discutata si cu Comisia Europeana + Japonia; in al doilea rand, pentru ca totusi exista bani pentru alte proiecte mastodontice (la nivel declarativ, cel putin).

    Ar merita poate investigat si daca exista vreo legatura intre domnul ministru si alte interese, gen companii de taximetrie.
  • 0 (10 voturi)    
    Bravo Drula! (Joi, 21 ianuarie 2021, 23:01)

    t4v1 [utilizator]

    O decizie corecta!

    Eu as merge si mai departe. As face publice cele 9 variante de traseu propuse spre finantare Comisiei Europene.

    Unul trecea pe sub Dorobanti, altul pe sub Vacarescu. Probabil variau de la Baneasa spre centru, ca de a Baneasa in sus nu prea ai altundeva sa te duci decat pe DN1.

    Din aceste 9 variante doar una a ajuns in presa si a fost documentat pentru Comisie. Cineva a vandut mult teren in ideea ca pe traseu ala se va face metrou.

    Faptul c-au fost in realitate 9 trasee, nu doar unul, a aparut intr-un document banal (o scrisoare de la Comisie) obtinut de PRO Infrastructura. Nu l-au dat pe legea 544, a fost nevoie de proces . Stiau ei ce ascund.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by