VIDEO Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la HotNews.ro LIVE: Mi-aș dori ca autostrada pe Valea Prahovei să fie gata până în 2030 / Ce spune despre Autostrada Moldovei A7 - când vor fi deschiși următorii km de autostradă în Moldova?

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 20 ianuarie 2021, 19:22 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Catalin Drula
Foto: Hotnews
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că și-ar dori ca autostrada pe Valea Prahovei să fie gata până în 2030. Invitat la HotNews.ro LIVE el a comentat că această estimare este posibilă, însă „realist, depinde de ce se întâmplă pe parcurs”. Drulă este rezervat când vine vorba despre termenul de finalizare a Autostrăzii Unirii, comentând că este un proiect extrem de greu și în cazul căruia s-au făcut multe „tâmpenii”. „Nu vreau să mă hazardez (că va fi gata până în 2030 -n.r.)...Avem tendința să dorim OZN, rachetă interplanetară și să nu obținem nimic sau doar un desen”, a spus Drulă.

Interviul a fost transmis pe canalele HotNews.ro de pe YouTube și Facebook.



Cele mai importante declarații ale ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă:

  • Am găsit în minister cam ceea ce știam. Nu sunt mari surprize. Am găsit pe de o parte ineficiențe într-un sistem care nu livrează cum ar trebui, am găsit în același timp profesioniști. Am găsit un sistem cu dezechilibre majore, accentuate de pandemie.
  • Este acel haos în minister, cum ziceați în opoziție? Eu am fost un observator al domeniului. Sunt oameni în sistem care nu performează. Vorbeam și despre dezechilibrele structurale. Dacă ne uităm că 10% din banii pentru transporturi se duc ca subvenție pentru metroul din București este o dezbatere publică pe care trebuie să o deschidem.
  • Lupta este să ne asigurăm că 2021 va fi un an bun al lucrărilor pe infrastructura existentă.
  • Vor fi mai mulți bani pentru investiții.
  • Îmi doresc să facem niște progrese în gestiunea rețelei existente. Asta depinde de alocări bugetare.
  • Avem până la 10.000 de km de cale ferată care zac abandonați.
  • Lucrările nu se întâmplă peste noapte. Avem un tren de lucru, poate face un km pe zi.
  • Trenurile de mare viteză sunt un obiectiv pentru următoarea decadă, realist vorbind.
  • Despre trenul spre aeroport și lucrările recent anunțate pentru care se oprește circulația parțial - Era o lucrare planificată. Este o operațiune care se face după o lună, cam asa, după punerea în trafic, după ce trece un anumit tonaj peste șine. Se lucrează ziua pentru că trebuie lucrat la 5 grade.
  • Trenurile nu sunt încărcate. Traficul pe Otopeni e redus. Impactul lucrărilor nu va fi foarte mare.
  • Despre frecvența trenurilor? - Am discutat cu cei de la CFR Infrastructură. O soluție este un schimbător de cale. S-ar putea crește frecvența la 2 pe oră.
  • Despre metroul M6 spre aeroport? - Să vorbim despre M5 mai întâi. M5 este o linie prevăzută să meargă de la est la vest, de la Drumul Taberei la Eroilor, de acolo mai departe la Universitate și apoi până la Iancului și Pantelimon.
  • Pentru București ar fi aer să aibă această linie est-vest, dar ea a tot fost deprioritizată. Liniile de metrou funcționează eficient când sunt pline, atunci au sens economic.
  • Ministrul spune că Metrorex s-a concentrat mult prea mult pe linia M6 către aeroport, însă ”această linie are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat și Comisia Europeană. Dincolo de centrul comercial Băneasa (stația Tokyo), această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București - Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi rece, ar fi cu albastru pentru că sunt păduri”.
  • Ei bine, vorbim despre o investiție de sute de milioane făcută acolo, care apoi te costă în operare - iar anul trecut am plătit de la bugetul de stat subvenție pentru Metrorex de peste 600 milioane lei.
  • Ministrul spune că M6, pe porțiunea Băneasa - Otopeni, trebuie foarte serios analizată ca proiect, ”Comisia Europeană a refuzat finanțarea acelei secțiuni și ”cred că acele resurse bugetare trebuie redirecționate în părți ale rețelei de metrou din București unde sunt mult mai necesare”.
  • Ministrul spune că a discutat cu primarii din sectoarele 2 și 6 și aceștia spun ”faceți magistrala 5 pentru că aceasta ne-ar ajuta. Hai să nu facem o investiție doar pentru că sună bine pentru PR, sunt două cuvinte care prind: metrou și aeroport. Recunosc că acum 10 ani și mie mi s-a părut o idee grozavă, dar când te uiți în detaliile investiției și cât costă operarea unei linii nu mai sună așa bine - și vă dau exemplul liniei M5 care are 1.000 de angajați alocați pentru o linie cu 10 stații și 5 km. Trebuie să fim atenți cu banii și cu resursele și să investim unde avem maxim de valoare”, spune ministrul.
  • Despre Sibiu-Pitești? De ce se amână anunțarea câștigătorului pe sectorul 4? - Au fost contestații acolo, intervenții ale ANAP, e un constructor chinez, și sunt chestiuni legate de legalitate. Comisia Europeană are insistent discuții despre corectitudinea acestor firme. Acolo merge evaluarea până la capăt a licitației și o să fie desemnat câștigătorul.
  • Despre celelalte sectoare de pe Sibiu-Pitești: Sibiu-Boița e în termen. Nu avem subiectul ală de Valea plângerii. Pe sectorul montan, documentația e aceeași din 2008. A fost lansată licitația acum câteva luni. Au depus 15 firme oferte, s-au calificat 5, sunt în evaluare. Compania a introdus niște rezerve mari de executare în contract.
  • Când vom afla constructorii pe toate loturile, se va termina până în 2030? Ar trebui să avem pe toate cele trei loturi anul acesta. Ar trebui să fie gata până în 2030. Dacă nu reușim asta ar fi destul de trist.
  • Licitație revizuire studiu fezabilitate Ploiești-Brașov? E lansată anul trecut pentru realizarea unui proiect tehnic. În zona montană trebuie gândită foarte bine. E extrem de importantă tehnologia de execuție. A fost un singur ofertant, nu-mi place asta.
  • Sunt mai multe aspecte: prețul, alocarea riscurilor.
  • Sunt destul de prost făcute calendarele de plăți.
  • Sunt două scenarii pe masă: semnarea cu acest ofertant sau reluarea procesului. În acest moment, dacă obținem garanțiile de la acest prestator, pare să se concretizeze scenariul reparării din mers.
  • Când vedeți finalizată autostrada pe Valea Prahovei, până în 2030? E posibil. Mi-aș dori să se întâmple asta.
  • Realist, depinde de ce se întâmplă pe parcurs
  • Pentru cei care stau în trafic - Îmi pare rău pentru cum a fost condus acest domeniu în ultimii 30 de ani.
  • Autostrada Moldovei A7 : Avem în derulare, în finalizare studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. Aici se vor lansa lictațiile de execuție. În mai, eu sper s-o trag să fie mai repede, ar trebui să lansăm licitația pentru Ploiești - Buzău. Apoi la câteva luni distanță și restul loturilor până la Pașcani. Toate până la finalul anului.
  • Firmele care lucrează acolo au întârzieri față de contract, pot da vina și pe firme, dar dacă ne uităm că valoarea contractelor - de vreo 30 de milioane de lei - oamenii lucrează de trei ani de zile, iar până acum au primit doar vreo 3 milioane.
  • Mă bucur că ajunge spre finalizare proiectul acesta. În 2014 mă luptam că nu mai vorbea nimeni de această autostradă, nu exista pe radar. Apoi a fost prostia cu drum expres: de ce să investești 90% din costul de investiție al unei autostrăzi printr-o zonă așa ușoară.
  • Când vom vedea următorii km de autostradă deschiși în Moldova? Următorul lot ar trebui să fie Ploiești - Buzău, cred că pe un astfel de proiect execuția în 2 ani este absolut rezonabilă. Dacă lansăm licitația în mai, ar fi o derulare normală să contractăm până la finalul anului. Teoretic ar fi 2023-2024 pe sectorul Ploiești - Buzău, următorii kilometri deschiși spre Moldova.

  • Autostrada Unirii A8: Da, e în derulare un Studiu de Fezabilitate de vreo doi ani. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași - Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost.
  • La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Tg. Neamț - Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul.
  • Spre finalul anului [sper lansarea lictațiilor pentru cele două loturi]. Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (...). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare.
  • Despre licitația pentru SF+PT pe sectorul Tg. Neamț - Iași - Ungheni: „Acolo la începutul lunii februarie ar trebui desemnat câștigătorul. Acolo e mai ok”.
  • Vedeți autostrada A8 terminată de la Tg. Mureș la Iași până în 2030? Nu vreau să răspund la întrebarea asta. Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect încăt mi-e foarte greu să mă hazardez până nu mai am puțin de timp pentru analiză. Eu mi-aș dori să avem, evident această trecere a Carpaților și m-am luptat foarte mult pentru ea. Am susinut că nu e ok așa cum a fost lansată.
  • Tehnic e fezabil [finalizarea până în 2030], dar e cel mai greu proiect de infrastructură al României - de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. Aici eu am mai susținut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la același rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localități, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania.
  • Avem tendința asta în România să dorim OZN, să dorim ceva super-extra, rachetă interplanetară și să nu obținem de fapt nimic, decât un desen. Eu mă concentrez pentru a livra lucruri concrete.
  • Podul de la Brăila. Sunt în rezolvare problemele de la Brăila. Va ieși în curând autorizația de construire pentru un sector de 7 kilometri. Vor ieși apoi și pentru restul. Sunt acele drumuri de legătură care au fost lăsate de izbeliște.
  • Spun de pe acum, un an va rămâne podul frumos, nou, al treilea ca lungime pod suspendat din Europa... va rămâne un an, 2023 dacă nu mă înșel... va rămâne un muzeu, acel termen pe care l-am popularizat. Asta ca urmare a unor inacțiuni din trecut pe care acum încercăm să le reparăm din mers.
  • Reporter: Puteți accelera ceva?
  • Asta și încercăm. De aia și apare acum acea autorizație de construire de 7 km, poate reușim să fie mai puțin de un an de zile. Când spun aceste termene nu înseamnă că sunt resemnat cu ele. Unde se poate încerc să aduc lucrurile în zone mai bune. Dar nici să spun, cum aruncă politicienii, deobicei „Va fi totul bine, gata. Într-o lună terminăm autostrăzile”. Spun lucrurile realist. V-am spus: onestitate, reformă, eficiență și profesionalism, astea sunt coordonatele echipei de la ministerul Transporturilor.
---






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















25876 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    Modernizare Gara de Nord (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 19:31)

    vasile78 [utilizator]

    Va rog prioritizati modernizarea Garii de Nord, refaceti peroanele/acoperisurile la nivelul noii statii de la Aeroportul Otopeni.
  • +16 (22 voturi)    
    vreau sa stiu cand e gata tunelu pt ursi de pe A1 (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 19:37)

    Kivek [utilizator]

    e o lucrare inceputa in 2010 si suntem in 2021 si inca nu e gata. ma uit in dreapta si vad ca sunt deja 5005 zile de cand a inceput acest proiect

    cand va fi gata acel lot care cuprinde tunelul pt animale salbatice de pe A1 intre Deva si Lugoj?
  • +14 (14 voturi)    
    Reabilitare CFR (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 19:43)

    feroviarul123 [utilizator]

    Cum veți rezolva mafia din CFR? Toti directorii sunt mânjiți cu banii constructorilor. Cum va explicați întârzierile de ani care se înregistrează pe proiectele de reabilitare altfel decât prin incompetenta și corupția conducerii CFR. Cum va explicați ca in timp ce echipele de verificare tehnica găsesc neconformități, directorii CFR gen Dorobantu sau Mihaileanu semnează și accepta sa recepționeze proiecte care nu funcționează și astfel CFR-ul a plătit servicii care nu au fost efectuate.
  • +9 (11 voturi)    
    Buna ziua, (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 19:45)

    un_comentator [utilizator]

    Scurt si la obiect:

    1. De ce se tot amana anuntarea castigatorului pe tronsonul 4 Sibiu - Pitesti?
    2. Ce facem cu lotul Straco pana la urma?
    3. Aveti noutati legate de Lugoj - Deva lot 2?

    Multumesc.
  • +16 (16 voturi)    
    Intrebari (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 19:46)

    asx [utilizator]

    1. Cand veti reforma CNAIR si CFR?
    2. Cum va asigurati ca reforma e de durata si cand vin alte partide nu vor putea schimba inapoi lucrurile in rau?
    3. La Praga la ore de varf metroul vine din 90 in 90 sec pe orice ruta, pe M3 la pranz vine la 12 minute. Membri API recunosc o indolenta in frecventa rutelor. Va ramane asa?
    4. Perdea de copaci pe A2?
    5. Metrou pana la ora 24 vineri si sambata?
  • +7 (7 voturi)    
    corelare VO Galati cu DX BR-GL (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 20:18)

    ippo [utilizator]

    Domnule ministru, credeti ca se mai poate face ceva la nivel de minister pentru o usoara modificare a traseului centurii Galati pentru ca aceasta sa se conecteze direct la viitorul drum expres Braila-Galati?

    Proiectul VO Galati a fost lansat pe repede-inainte, dupa un proiect vechi, iar capatul sudic al acesteia se "varsa" in DN25 departe de locul in care DX Br-Gl se intersecteaza cu acelasi DN25. Astfel, daca vii de pe centura si vrei sa continui pe DX (sau viceversa), trebuie sa traversezi 3 sate (Traian, Sendreni si Movileni) care deja sufera din cauza traficului foarte intens de pe DN25 (care le traverseaza).

    Stiu ca fiind un contract deja semnat (cu UMB) poate fi relativ dificil sa modifici traseul, dar trebuie luate in considerare si urmatoarele aspecte:
    - proiectul VO Galati nu "arde", traficul inca este relativ redus, primaria si CJ Galati au in desfasurare proiectul centurii mici a Galatiului, largirea unor strazi periferice, care oricum vor prelua o buna parte din trafic; deci se mai poate amana un pic;
    - contractul este inca in faza de proiectare, nu au inceput lucrarile;
    - UMB are foarte multe contracte castigate, are unde lucra, o amanare pe acest proiect nu i-ar afecta;
    - avand multe contracte castigate cu statul, UMB ar putea manifesta intelegere fata de o cerinta justificata si in interesul Romaniei (modificarea traseului VO):
    - proiectul DX Br-Gl se mai amana: castigat initial tot de UMB, contestat, apoi decizie CNSC care mentine UMB, momentan in recurs la CAB (contestatie Astaldi).
    Avand in vedere ca nu este un proiect chiar urgent, ar fi bine daca s-ar putea modifica traseul, chiar cu o oarecare amanare, pentru a face lucrurile asa cum trebuie.
  • -4 (16 voturi)    
    Forta de munca (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 20:32)

    un domn [utilizator]

    Buna ziua
    Vad in detinutii de drept comun o completare a fortei de munca pentru TOATA infrastructura. Ar putea fi luata in comsiderare utilizarea acestei forte de munca ? ( remunerata sau redusa detentia semnifivativ )
  • +1 (7 voturi)    
    Sanse (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 20:38)

    vlad.pe [utilizator]

    Ce sanse sunt ca in urmatorii 4 ani sa inceapa santierul unei autostrazi in regiunea Moldova?

    In ce stadiu se afla autostrada Tg. Mures - Iasi? de ce nu se lucreaza pe bucati pe partea cea mai usoara Tg. Neamt - Iasi?
  • +3 (3 voturi)    
    Centura ocolitoare (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:08)

    oaspetele [utilizator]

    Dupa parerea mea, orice oras ar trebui sa aiba o astfel de centura ocolitoare si probabil ca era foarte bine ca dezvoltarea infrastructurii rutiere in Romania sa inceapa cu ele. Ulterior, se puteau uni aceste centuri, din aproape in aproape, functie de importanta segmentului rutier, cu autostrazi, drumuri expres sau sosele normale. As dori sa va intreb in mod special de centurile ocolitoare ale oraselor Targu Muresi si Bistrita, in ce stadiu se afla??
    O a doua intrebare ar fi legata despre planurile unei autostrazi sau drum expres Targu Mures-Brasov, o ruta extrem de importanta dar care nu pare a fi luata in calcul cand se vorbeste de noi santiere. Multumesc
  • +6 (6 voturi)    
    DNCB evul mediu (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:37)

    moje [utilizator]

    Soseaua de centura a mun. Bucuresti se afla in reparatie (carpire) incepand de dinaninte de sarbatori dupa ce in urma ploilor si ninsorilor din ultimele saptamani arata ca un drum de ev mediu - ma refer aici la segemntul dintre soseaua Cernica si Autostrada A2. Constructorul a decopertat "stratul de uzura" si pare ca a lasat lucrarea asa - nici urma de muncitori de vreo 2-3 saptamani, nicio o intentie sa finalizeze ceea ce a inceput. In acest timp. muritorii de rand isi distrug masinile personale taranduse cu viteza melcului prin hartoapele decopertate de "constructor" in jurul marii capitale. Intrebarile sunt: Ii urmareste cineva (o autoritate competenta) pe constructori? Au acestia un plan de executare a lucrarilor sau lucreaza dupa cum au ei chef, timp, etc.? Cine raspunde pentru daunele cauzate autoturismelor care tranziteaza acest segment de drum (in unele cazuri zilnic) dat fiind stadiul in care acesta se afla? Care este autoritatea responsabila cu verificarea calitatii lucarilor facute de constructori? (Nu este normal ca un covor asfaltic sa trebuiasca peticit la nici 2 saptamani de la turnare). Cand estimeaza domnul ministru ca vom avea o centura a capitalei cat de cat la standardele epocii in care traim (nu indraznesc sa zic la standarde europene) - cea pe care se circula astazi dateaza din vremea lui Cuza de cand a fost ridicata centura de aparare a Bucurestiului. Mentionez ca suntem ultima tara europeana fara centura de ocolire a capitalei. Pana si vecinii bulgari au reusit sa ii faca Sofiei centura la nivel de autostrada cu 3 benzi pe sens, fara giratorii, giratorii suspendate si alte intersectii care mai de care mai intortocheate...
  • +4 (6 voturi)    
    Normativ 2+1 (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:41)

    ovideatza [utilizator]

    Intentionati ca in mandatul dvoastra sa introduceti normativul care sa permita realizarea pe platformele de 13m latime de DN-uri existente (ex DN2) a circulatiei in regim 2+1 cu separator median fizic(NJ)?
    Daca da va rog sa estimati un termen.
  • +1 (1 vot)    
    Lista proiecte (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:44)

    ovideatza [utilizator]

    Cand veti definitiva lista proiectelor de inclus in POIM urmator (2021-2027) si lista proiectelor din noul mecanism de rezilienta. Ma refer la o lista realista cu calendar previzibil si coerent de implementare, in concordanta si cu MasterPlan-ul in vigoare.
  • 0 (0 voturi)    
    Echipe zonale de lucru (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:47)

    ovideatza [utilizator]

    Aveti in vedere operationalizarea unor echipe de gestionare a proiectelor pe regiuni? Spre exemplu o echipa pt zona de nord a Moldovei dedicata care sa coordoneze A8 partea estica + A7/DX7 (cel putin nordic) si care sa rezolve efectiv problemele de pregatire a acestor proiecte. Care este planul dvoastra de deblocare a acestor mari proiecte pt zona Moldovei?
  • +5 (5 voturi)    
    A1 Lugoj-Deva (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:52)

    raz_ [utilizator]

    In primul rand felicitari pentru scoaterea restrictiilor de viteza de pe lotul 3, e o dovada de respect si bun simt fata de soferi.

    In al doilea rand as vrea sa stiu care este viziunea dv, pentru sectorul lipsa de pe lotul 2 in conditiile in care traficul actual se desfasoara cu o viteza medie de sub 50km/h iar drumul este tot timpul plin de gropi pe sectiunea Cosava-Cosevita, in special iarna, si autostrada cu tuneluri o sa avem pe acolo in cel mai bun caz peste vreo 10 ani?

    Ce parere aveti de o solutie de construire a unui drum alternativ de 2 benzi pe care la final sa se circule pe un sens iar pe drumul vechi in sens contrar? Ar fi vorba de construirea unui drum nou de aproximativ 10km daca se merge pe o varianta pe la sud de drumul vechi. Nu cred ca ar dura mai mult de 2 ani. Exemplu de asa ceva gasiti in zona Katlanovo in Macedonia.

    Va multumesc.
  • +5 (5 voturi)    
    Profesionalizare directii regionale din CNAIR (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:56)

    ovideatza [utilizator]

    Spre exemplu la Iasi CNAIR prin directia regionala nu a fost capabila timp de 10-15 ani sa largeasca iesirea din oras (zona Antibiotice) pe o lungime de 500m cu 2-3m astfel incat sa existe 2 benzi de iesire din oras. In schimb au creat 2 benzi pe sensul de intrare, contrar oricarui bun simt (important e sa asiguri iesirea din oras cu prioritate, nu sa inviti traficul in oras).
    La fel, intreaga zona de iesire spre Letcani este un exemplu de nepasare si lipsa de profesionalism, multe probleme putand fi rezolvate prin regandire marcaje, interzicere viraje la stanga (accidente grave au fost la iesirile din supermarketurile din zona, desi la 50-100m exista rond de intoarcere dar virajul stanga peste 3-4 benzi este in continuare permis) si cu realizarea unui nod denivelat intre VO Iasi si E583.
    Este una din primele aglomerari urbane din Romania (evident dupa Bucuresti) si nu are o varianta ocolitoare completa, principala intrare pe DN (dinspre Letcani) este plina de conflicte de trafic, mai pe scurt un haos total.

    Ce planuri concrete aveti pentru aceasta aglomerare urbana? Ce masuri aveti in vedere pt a determina CNAIR sa se ocupe efectiv de de aceasta zona?
  • +3 (3 voturi)    
    colaborare CFR (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 22:00)

    ovideatza [utilizator]

    Cum faceti astfel incat CFR Infrastructura sa colaboreze cu autoritatile locale in demersul de a implementa proiecte tip “tren urban”(S-bahn)? Momentan orice solicitare trimisa catre CFR zace ani de zile fara raspuns, nu coopereaza mai deloc pe nici un subiect cu nimeni.
  • +3 (3 voturi)    
    Munca la stat ca la privat (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 22:08)

    ovideatza [utilizator]

    Aveti in vedere ca POIM, asa cum se implementeaza acum, este pur si simplu de o complexitate absurda, nefiind fructificata deloc experienta de pe POR spre exemplu. Procedurile de implementare a POIM folosite de AM din subordinea MT sunt vechi, solicita in continuare folosire de dosare duplicate fizic dupa documente originale, intreaga procedura este anevoioasa si neadaptata lucrului pe platforma MySmis. Mai mult se cer zeci de documente, liste de verificari, stampile, tot felul de formulare, nenumarati oameni care verifica o banala factura, desi pe POR, tot pentru beneficiari publici, implementarea proiectelor este mult mai facila si aliniata la timpurile in care traim. AM POIM a ramas la nivelul anilor 2008-2010 cu procedurile de implementare, lipsind cu desavarsire transparenta (nu exista un site clar cu ghiduri, instructiuni, formulare de completat-totul se obtine pe mail daca ai noroc sa le ceri cui trebuie). Aveti in vedere schimbari in activitatea acestui organism subordonat astfel incat sa se accelereze absorbtia? Daca da, care?
  • +2 (6 voturi)    
    Întrebări (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 22:36)

    Casargoz [utilizator]

    1. Ignorați întrebarea cu deținuții. Am fost in pușcărie și in afara de cei care lucrează in industria auto in Ardeal nu prea are rost sa va pierdeți vremea.
    2.Tunelul de ursi. E un studiu de caz care va avea impact pr toate achizițiile din România. E o nuca greu de rezolvat dar cine rezolva aceasta problema va deschide drum pentru probleme similare.
    3. Bucuresti : când cedați metroul către primărie ?
    Primarul sectorului 4 (un pedist pe care îl urăsc :) a spart gheata cu metroul de suprafața. Veți sprijini extinderea liniilor de metrou la suprafața ?
    De exemplu preciziei linia de centura.
    Dr taberei șoseaua Alexandriei Bragadiru (renunțarea la planurile făcute in anii 80l)
    4. Moldova - in următorii 4 ani nu este practic posibil nimic : ce veți face imposibil ;)
  • +3 (5 voturi)    
    Obiective (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 22:36)

    ovideatza [utilizator]

    Va rog sa ne enumerati 5 obiective (definite concret si cu termene estimate) pe care doriti sa le atingeti in acest mandat.
  • +4 (4 voturi)    
    Sibiu-Pitesti lot4 (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 22:49)

    Mascarpone1337 [utilizator]

    De ce s-a amanat din nou pe doua luni finalizarea "oficiala" a evaluarii financiare la lotul 4 Sibiu Pitesti?
  • +6 (6 voturi)    
    A7 (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 22:52)

    Mascarpone1337 [utilizator]

    Cand estimati lansarea licitatiei de executie pe primul lot din A7(Ploiesti-Buzau)? Este posibila lansarea licitatiei de executie in timp ce se lucreaza la Proiectul Tehnic?
  • +4 (4 voturi)    
    A8 capat dinspre Mures (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 22:54)

    JustSomePunk [utilizator]

    Aveti in vedere urgentarea implementarii capatului dinspre Targu Mures al A8 ? Ma refer la sectorul pana la Acatari. Ar usura foarte mult viata celor care se deplaseaza dinspre Cluj spre Sighisioara/Brasov pe ruta aceasta. Practic acum dupa ce cobori de pe A3 trebuie sa mergi pe un drum ocolitor prin niste sate cu limite de viteza la 30 km/h care mai e si plin de tiruri. Ar insemna mult atat pentru soferi cat si pentru locuitorii satelor respective. Va multumesc pt un raspuns
  • +5 (5 voturi)    
    Trenuri rapide (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 23:44)

    AltJ [utilizator]

    Cand putem avea si noi trenuri de viteza care sa lege principalele orase Bucuresti-Bacau-Iasi-Constanta-Sibiu-Cluj?

    Se va implementa o solutie cu centura feroviara a Bucurestiului si legaturi cu metrouri de suprafata?
  • +3 (5 voturi)    
    Alte urgențe: (Joi, 21 ianuarie 2021, 5:38)

    nick24 [utilizator]

    Bună ziua,
    Pe lângă urgențele de ani de zile, mai enumăr câteva:

    1) A7 Ploiești-Buzău, pt decongestionarea DN2 București-Urziceni
    Din A7 pot fi făcute urgent centuri la Rm Sărat, Mărășești, Adjud, Roman - ar ajuta enorm circulația.

    2) A8 Tg Mureș-Ditrău, măcar să se continue spre traverasarea muntilor

    3) mărirea vitezei trenurilor pe Ploiești-Buzău-Bacău-Suceava/Iași, prin orice mijloace ( repararea punctelor de restricții, micsorarea stationărilor, inclusiv cele de schimbare a locomotivelor.

    4) Pe ruta CFR Brașov-Constanța se pot obține timpi mai buni prin micșorarea timpului de stationare în București de la 12 minute la maxim 6 minute.

    Cu mulțumiri!
  • +4 (4 voturi)    
    Autostrada A1+Calea Ferata Pitesti Valcea (Joi, 21 ianuarie 2021, 7:13)

    Brain21 [utilizator]

    Buna ziua,
    Am doua intrebari pentru Dl Ministru:
    1.Cand vom afla constructorii pentru toate loturile de pe tronsonul Pitesti-Sibiu, unele sunt in pronuntare de aproape 1 an, daca se mai intarzie probabil ca in deceniul acesta nu vom avea autostrada finalizata.
    2.Ce aveti de gand sa faceti cu calea ferata Pitesti-Valcele-Valcea, care desi era finalizata in proportie de 90% a revolutie in momentul acesta este intr-o stare de degradare avansata, s-a furat pana si sina de cale ferata, ar fi o reducere a timpilor de calatorie importanta.
  • 0 (6 voturi)    
    salarii cfr (Joi, 21 ianuarie 2021, 7:42)

    Arpipop [utilizator]

    va rugam sa ne spuneti cum rezolvati cu salariile la CFR deoarece un om cu studii medii si fara experienta la primaria cluj castiga cel mai putin 3813 lei lunar conform ,,adevarul.ro<<iar la cfr un dispecer energetic feroviar cu vechime de 30 de ani si studii superioare castiga 3946 de lei.Mentionez ca acest castig este cel mai mare care se poate obtine in randul personalului muncitor.Cu stima ,va multumesc.
  • +5 (7 voturi)    
    VO Comarnic și Bușteni (Joi, 21 ianuarie 2021, 8:44)

    garmin [utilizator]

    Bună ziua.

    Când vom putea spera la centurile orașelor Comarnic și Bușteni (ideal ar fi și Azuga și Sinaia)? În aceste două puncte se blochează traficul pe Valea Prahovei și se stă cu orele. Nu zic să se facă autostradă, dar măcar niște centuri pe care să se circule decent, cu viteză constantă.
  • +4 (4 voturi)    
    A13-cel mai scurt / facil traseu (Joi, 21 ianuarie 2021, 9:17)

    ioanbucsa751467216962915 [utilizator]

    de a lega Moldova de Transilvania
    Aveţi de gând să sacrificaţi această autostradă de dragul mândriei ieşenilor cu A8 !?
  • +1 (1 vot)    
    Brasov - Fagaras (Joi, 21 ianuarie 2021, 9:19)

    Andreas1256 [utilizator]

    Buna ziua,
    Care este solutia de legatura intre autostrada Brasov - Fagaras, segmentul Rasnov - Cristian din A3 si Brasov - Bacau si cand este preconizata 'scoaterea din sertar'? Intreb deoarece Ghimbav si Codlea sunt 2 localitati sufocate de tranzitul Brasov - Sibiu.
    Multumesc.
  • +4 (4 voturi)    
    A1 Holdea- Margina (Joi, 21 ianuarie 2021, 9:31)

    bcsb [utilizator]

    Buna ziua.
    Ieri a fost un accident langa Cosava - drumul national 68A a fost inchis 2 ore. Cand estimati ca se va finaliza si acest segment de autostrada? Multumesc.
  • +4 (4 voturi)    
    Finalizare lucrari (Joi, 21 ianuarie 2021, 9:56)

    middle_brick [utilizator]

    Când vor fi finalizate lucrările pe centura de nord a capitalei teoretic finalizate, va dau exemplu zona Chiajna unde iluminatul de la giratorii este nefuncțional la mai bine de patru ani de la darea in circulație, nu a funcționat niciodată, bătaie de joc.
    Cine va răspunde de faptul ca pentru Lugoj Deva cel mai probabil vor trebui restituiti banii din finanțarea europeana, pentru ca statul roman nu e în stare sa termine secțiunea cu tunele?
  • +1 (1 vot)    
    Extindere Aeroport Otopeni (Joi, 21 ianuarie 2021, 10:01)

    VICTTOD [utilizator]

    Buna ziua!
    Dle ministru,
    De ce se amana rezolvarea expropiierilor de la Aeroportul Otopeni?
    Va rog un raspuns la aceasta intrebare se poate?
    Poate nu stiti dar acest proiect treneaza din 2014 si din 2019 cand a fost emisa HG799 nu primim decat amanari (pandemie, criza, alegeri........)
    Astept cu interes raspunsul Dvs.

    Multumesc,
  • +4 (4 voturi)    
    Stadiu drumuri rutiere si feroviare (Joi, 21 ianuarie 2021, 10:08)

    Marian. [utilizator]

    Buna ziua domnule Ministru,

    1. Care este stadiul sectiunii 6 a PISI " Tigveni -Rm Valcea", care este stadiul documentatiei si cand vor incepe lucrarile?
    2. Ce se intampla cu modernizarea DN73C intre Brasov-Campulung-Tigveni?Este reziliat contractul?
    3. Cand veti incepe lucrarile pentru Varianta de ocolire a orasului Ramnicu Valcea-Calimanesti? Aceasta va fii corelata cu legatura dintre Tigveni si Rm Valcea?
    4.Aveti in plan modernizarea Caii ferate 219 Valcele-Ramnicu Valcea?
    Ce achizitii de garnituri de trenuri veti face si ce modernizari de linii de cale ferata aveti in plan in mandatul dvs?
    5. De ce nu sprijiniti modernizarea si largirea la 4 benzi a DN64 intre Dragasani si Rm Valcea? (CNAIR sustine ca nu aveti alocati bani pentru acest traseu)
    6. Aveti in vedere modernizarea DN7D(Curtea de Arges-Caineni), drum de pamant, asfaltat doar partial care trece prin Tara Lovistei ?
    Multumesc
  • +1 (7 voturi)    
    Solutie de semaforizare pe Valea Prahovei (Joi, 21 ianuarie 2021, 10:09)

    vasile78 [utilizator]

    Dl. Drula, Nu ar functiona o solutie de semaforizare pe Valea Prahovei cu un verde foarte lung pentru DN1 (120-180s verde cu 20-30s pe rosu)?
  • +1 (1 vot)    
    Experienta POR pentru POIM (Joi, 21 ianuarie 2021, 10:20)

    RaSt [utilizator]

    Ma voi lega de comentariul de mai sus "Aveti in vedere ca POIM, asa cum se implementeaza acum, este pur si simplu de o complexitate absurda, nefiind fructificata deloc experienta de pe POR spre exemplu. Procedurile de implementare a POIM folosite de AM din subordinea MT sunt vechi, solicita in continuare folosire de dosare duplicate fizic dupa documente originale, intreaga procedura este anevoioasa si neadaptata lucrului pe platforma MySmis. Mai mult se cer zeci de documente, liste de verificari, stampile, tot felul de formulare, nenumarati oameni care verifica o banala factura, desi pe POR, tot pentru beneficiari publici, implementarea proiectelor este mult mai facila si aliniata la timpurile in care traim. AM POIM a ramas la nivelul anilor 2008-2010 cu procedurile de implementare, lipsind cu desavarsire transparenta (nu exista un site clar cu ghiduri, instructiuni, formulare de completat-totul se obtine pe mail daca ai noroc sa le ceri cui trebuie). Aveti in vedere schimbari in activitatea acestui organism subordonat astfel incat sa se accelereze absorbtia? Daca da, care?" si v-as sugera chiar sa fructificati experienta personalului AMPOR, mai ales ca pe urmatoare perioada de programare se doreste o descentralizare a POR, iar experienta oamenilor din cel mai performant AM nu stiu cat va fi valorificata pe mai departe si in ce forma, ar fi pacat.
  • -1 (1 vot)    
    Intrebare (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:13)

    Bogdan999 [utilizator]

    1. Ce facem cu Straco pe A3?
    2. Ce justificare are Tirenna pe DNCB ?
  • +1 (3 voturi)    
    Legatura Banat Oltenia (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:20)

    radu24cv1270818786377 [utilizator]

    Buna ziua
    Aveti vreun proiect de autostrada/drum expres care sa lege vestul de sud, Timisoara - Caransebes - Severin - Calafat/ Craiova, ca si Oltenia sta prost la proiecte noi, e izolata de partea de vest a tarii.
    Va multumesc!
  • +2 (2 voturi)    
    Protejarea Infrastructurii este prioritate? (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:36)

    neaos [utilizator]

    In zona in care ma aflu si probabil in toata tara trec zilnic camioane cu pietris, sort nisip de la balastiere catre santierele (cartiere si drumuri). In mod uzual incarcatura acestora este intre 35To si 50To, functie de masina. Sunt multe cazuri chiar cu masini 8x4 care au incarcatura de 35to. Pentru a avea un ordin de marime: fiecare balastiera incarca intre 4-120 de curse pe zi. Fiecare peste 35To. Sunt zeci de balastiere. Pentru cei care nu cunosc: aceste masin ajung sa aiba o masa totala de 60to, cu mult peste maximul permis de drumuri.
    Trebuie avut in vedere ca aceste masini circula de multe ori in coloana (pentru protectie la amenzi). si distrug tot ce intanlesc: drumuri, treceri la nivel cu calea ferata, poduri si viaducte.
    Am ajuns in situatia ca o asfaltare de DN sa tina maxim 6 luni pana cand calea de rulare se face sant iar pe viraje dispare asfaltul. Pe DJ am intalnit situatie cu distrugere la doua saptamani de la turnare.
    Sunt sigur ca primiti astfel de situatii si stiti ca drumurile tarii sunt distruse de putini, nu de multi.
    Pana acum s-a utilizat controale in trafic, fara rezultat. In principiu se stie un tarif de liniste de 100-300 lei / masina / saptamana. Astfel controlul d etrafic sta pe dreapta si saluta.
    Abrodarea trebuie schimbata. In mod normal orice suprasarcina trebuie declarata catre ANAF (declaratie) atat de catre furnizor cat si de transportator si beneficiar. Conform declaratiilor se va face si plata pentru incalcarea legii (de ex 1 leu / to /km). Ne-declararea celor 3 parti stim ca inseamna fals + riscul de 5 ani de recalculare de catre fisc si practic inchiderea firmei. Riscul ar fi atat d emare incat drumurile ar fi protejate.
    Am dreptate?
    Aveti o solutie mai buna?
  • +5 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:52)

    [anonim]

  • +3 (3 voturi)    
    Ce facem cu "muzeul" Pod Braila? (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:52)

    Sufleu [utilizator]

    Buna ziua si felicitari pentru desemnarea dumneavoastra in functia de ministru al transporturilor! Cred ca e un lucru asteptat de multa lume. Speram sa confirmati asteptarile si mai ales sa nu dezamagiti (in paranteza fie spus, speram ca reformele pe care le aveti ca obiectiv sa nu intarzie proiectele de infrastructura in derulare sau planificate).

    Inapoi la subiect. 1) Ce facem cu "muzeul" Pod Braila? Acolo pilonii sunt aproape finalizati, anul acesta se vor ridica planseele podului, insa nu avem deloc lucrari in teren nici pana la acest moment pentru partea a 2a a proiectului, si anume legatura dintre Braila si Jijila. Cand estimati ca vor incepe lucrarile la aceasta legatura si cand se vor finaliza? Se va respecta termenul 2023 pentru finalizarea intregii lucrari?

    2) Tot in acest context, cand estimati inceperea lucrarilor la drumul expres Galati-Braila? Acesta ar trebui sa fie o prioritate in contextul finalizarii Podului de la Braila, tocmai pentru a nu ramane un muzeu acesta din urma.

    3) Mai departe, ce se intampla cu conexiunile de mare viteza Braila-Focsani si Braila-Buzau, care ar trebui sa lege podul Braila de reteaua de mare viteza a Romaniei? Cand estimati ca vor fi demarate lucrarile la aceste legaturi?

    4) As face o adaugire la punctul de vedere bine argumentat de mai sus in legatura cu "centura mare" Galati care nu se coreleaza deloc cu drumurile de mare viteza planificate in zona si cu Podul Braila, si anume ca aceasta ocolitoare ar trebui construita ca drum expres si nu ca drum national 1x1. Motivele ar fi suficiente si bine sustinute: in Masterplan a fost planificat ca drum expres care sa conecteze legatura rapida dintre Galati-Braila si Podul Braila, aceasta ocolitoare va folosi traficului de tranzit international dinspre Moldova si Ucraina, iar traficul de marfuri necesita un drum modern de capacitate mare nu un drum national, un drum expres ar reduce riscurile de accidente pe un traseu cu trafic international de marfuri etc.
  • +3 (3 voturi)    
    Cand incepe autostrada Lugoj Calafat si pe unde va (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:59)

    ViorelT [utilizator]

    Cand incepe autostrada Lugoj Calafat si pe unde va merge?
  • 0 (0 voturi)    
    Ce credeti ca ar fi potrivit pentru Timisoara si c (Joi, 21 ianuarie 2021, 12:01)

    ViorelT [utilizator]

    Ce credeti ca ar fi potrivit pentru Timisoara si calea ferata care taie orasul in doua? Ridicare pe estacada sau ce? Ce veti face concret in acest sens?
  • 0 (2 voturi)    
    Cati km de autostrada... (Joi, 21 ianuarie 2021, 12:05)

    DrNRazvan [utilizator]

    Cati km de autostrada s-ar fi facut din 89 incoace daca s-ar fi construit macar 50km de autostrada pe an si cati km de autostrada are Romania astazi?
    Va rog sa ii imprumutati amaratului asta un iphone sa faca calculul.
  • 0 (0 voturi)    
    Cand veti incepe autostrada din Timisoara spre Var (Joi, 21 ianuarie 2021, 12:15)

    ViorelT [utilizator]

    Cand veti incepe autostrada din Timisoara spre Varset/Beograd?
  • +2 (2 voturi)    
    Podul peste Dunăre la Călărași (Joi, 21 ianuarie 2021, 12:37)

    nick24 [utilizator]

    Este un pod foarte important:
    1) reduce distanța către mare, în special în sudul litoralului
    2) transportul de marfă dispre Polonia, Ucraina, țările baltice, Moldova spre Turcia, Grecia, Bulgaria se scurtează și ju mai trece ca acum pe centura București, producând blocaje
    3) grosul mașinilor spre litoralul bulgăresc va fi pe aici, nu prin Giurgiu-Ruse
  • +2 (4 voturi)    
    PILOTAJ NAVE MARITIME nelegal. Ordin suspendat (Joi, 21 ianuarie 2021, 12:44)

    PilotMaritim [utilizator]

    1. Domnule Ministru, cum reacționează Ministerul la faptul că Administrația Națională a Porturilor Maritime Constanța efectuează serviciul de pilotaj nave maritime prin corp propriu de piloți, deși nu are dreptul legal să o facă, deoarece O.M.T.I.C. nr. 991/2020 a fost suspendată judiciar de către instanțele de judecată prin Sentința Civilă nr. 1340/4.12.2020 a Curții de Apel București în dosarul nr. 5763/2/2020 și prin Sentința Civilă nr. 190/21.12.2020 a Curții de Apel Constanța în dosarul nr. 508/36/2020?
    2. Ce măsuri ați luat pentru reintrarea în legalitate a asigurării serviciului de pilotaj, prin operatorii specializați, în porturile maritime românești?
    3. Cine va răspunde pentru prejudiciile cauzate piloților maritimi care nu-și mai pot desfășura activitatea și sunt disponibilizați de către operatori, din cauza abuzurilor CNAPMC?
  • +3 (3 voturi)    
    transportul maritim (Joi, 21 ianuarie 2021, 12:44)

    mefiso [utilizator]

    Buna ziua,

    Pentru redactie: avand in vedere ca este singura intrebare din domeniu naval poate incercati sa o prioritizati putin

    experienta dumneavostra este fosrte limitata, ca sa nu spun inexistenta, in domeniul naval. Persoanele pe care le aveti in minister sunt mai mult o frana in calea dezvoltarii acestui sector de activitate.

    Mare problema a Romaniei o reprezinta conexiunea porturilor cu hinterlandul. Cum vedeti dezvoltarea transportului tranportului feroviar si rutier in acest sens?

    Fara sistematizarea navigatiei pe Dunare nu avem mari sanse de a atrage traficul de tranzit. ce actiuni aveti in vedere?

    Se discuta pe la colturi despre listarea la bursa a Administratiei Portulilor Maritime. Cum comentati acest aspect?

    Nu credeti ca ar trebui sa folosim exemplul Bulgariei si infiintam o companiei care sa gestioneze constructia de infrastructuri de transport noi in toate porturile maritime si fluviale? sunt multiple avantaje ale acestei abordari.

    Un alt subiect firbinte este pilotajul? Credeti ca este nevoie de concurenta in acest domeniu in care siguranta este pe primul loc?
  • +4 (4 voturi)    
    spatii de servicii Campia Turzii-Gilau (Joi, 21 ianuarie 2021, 12:44)

    gigi73 [utilizator]

    Cand vor fi construite spatiile de servicii la A3 intre Campia Turzii si Gilau? Cand incepe reconstruirea sectorului de cale ferata Cluj-Oradea?
  • +1 (1 vot)    
    Reforma, digitalizare (Joi, 21 ianuarie 2021, 12:57)

    Railtransport first [utilizator]

    Sistemul de cale ferată românesc in baza indicatorilor relevanți ca viteza de circulație, punctualitatea trenurilor, vechimea materialului rulant, reglementări ( in sensul in care este suprareglementat), etc este ultimul din Europa.
    Înțelegem necesitatea investițiilor in infrastructura și susținem acest program dar dorim ca sa fie considerată și protejarea volumelor de cargo - exportul României este influențat masiv de aceste lucrări și aici este o mare problema pentru ca inchiderile nu sunt anunțate din timp, nu exista măsuri compensatorii, nu exista o aliniere cu infrastructura țărilor vecine astfel se Închide circulația pe timp de zi in România și noaptea in Ungaria, un exemplu clasic. Frontiera Curtici a devenit un exemplu negativ la nivel European cu efect direct pe capacitatea de import și export a României. Ce măsuri aveți in vedere pentru ameliorarea situației și protejarea volumelor de marfa la calea ferată ?

    Lipsa reformelor in instituții precum CFR SA ,csau AFER este evidentă și greveaza dramatic evoluția sistemului feroviar. Aveți in vedere măsuri in schimbarea modului in care aceste instituții funcționează?

    Digitalizarea este pe ordinea zilei in toate companiile și continua. Știați ca faxul și registratura sunt piesele de rezistența in aceste instituții publice menționate anterior?

    Știați ca România este singura țara din Europa unde pentru transportul de marfa avem nevoie de doi mecanici pe locomotiva și 5 angajați pentru a pune in circulație un tren? Doriți schimbarea pentru a se realiza o creștere de productivitate pentru sistemul feroviar?

    In Europa exista cadrul legislativ pentru formarea personalului feroviar in mediul privat și evident examenele sunt organizate de o instituție publica. O măsura care facilitează orientarea și crearea de forța de munca dimensionate pe necesarul angajatorului și de o calitate dorita de aceștia. Doriți schimbarea monopolului actual instituit in 1992?

    Cunoaște-ți pericolul repr deadoptarea statutului feroviar? Th
  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:06)

    [anonim]

  • +2 (2 voturi)    
    Infrastructura Oltenia (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:19)

    AlexxC [utilizator]

    Intrebare 1: Desi avem din septembrie contract semnat pentru finalizare Varianta ocolitoare Tg-Jiu, pe cand o sa vedem si constructorul ca intra in teren?
    Intrebare 2: Se vorbea de o conexiune a drumului expres Craiova -Pitesti cu DN65(principala intrare in orasul Craiova).In ce stadiu este acest proiect?
    Intrebare 3: Cand se va reporni licitatia pentru terminarea reabilitarii DN6 Caracal-Mihaesti?
    Multumesc!
  • 0 (0 voturi)    
    Parteneriat public privat (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:44)

    opinius [utilizator]

    Intrevedede domnul ministru demararea vreunui proiect de infrastructura nationala in parteneriat public privat (in baza OUG 39/2018, nu parteneriat in sens larg)?
  • +2 (2 voturi)    
    autostrazi (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:55)

    dgf [utilizator]

    1. V-ati gandit la o solutie, eventual impreuna cu Ministerul Justitiei, pentru micsorarea timpului de contestare a licitatiilor ?
    2. In cazul unor proiecte bine intocmite, puteti reduce timpul de executie a lucrarilor ? Consider ca 3 ani pentru 13.1 Km in executia lui Porr este foarte mult.
  • +1 (1 vot)    
    Valea Prahovei si CFR Calatori (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:58)

    GeorgeZ [utilizator]

    Domnule ministru, pasarele pietonale subterane la Busteni si sensuri giratorii la capatul localitatii Busteni pentru a permite doar acolo virajul stanga sunt absolut necesare pentru a rezolva blocajul de acolo, zilnic pe zeci de km. Are in vedere Ministerul ceva concret in aceasta directie si daca da cand?

    Ce solutii vedeti pentru ca CFR Calatori sa reia, dupa decenii de pauza, achizitia de material rulant nou - vagoane noi, locomotive mai usoare, mai rapide si care sa uzeze mai putin sinele? Multumesc!
  • +1 (1 vot)    
    Dna Ioniță (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:59)

    Corina Ionel [utilizator]

    Cu doamna Ioniță cum vă împăcați? E cred că singurul director de la CNAIR care a făcut ceva treabă. Aveți de gând să o păstrați și să lucrați cu ea în continuare?
  • 0 (0 voturi)    
    autostrada Brasov Fagaras SF + PT (Joi, 21 ianuarie 2021, 14:01)

    Dan027 [utilizator]

    Cand va fi scoasa la licitatie actualizarea SF si PT pentru tronsonul de autostrada Brasov - Fagaras? De ce nu a fost scoasa la licitatie aceasta actualizare pana in prezent?
  • +2 (2 voturi)    
    Reabilitare cale ferata Brasov-Predeal (Joi, 21 ianuarie 2021, 14:03)

    Dan027 [utilizator]

    Care sunt variantele aflate in analiza pentru reabilitarea caii ferate Brasov-Predeal in cadrului SF-ului ce se realizeaza in prezent?
  • +1 (1 vot)    
    despre TAROM (Joi, 21 ianuarie 2021, 14:07)

    Radiohead [utilizator]

    Cand incepe restructrurarea la TAROM si in ce consta ea? Cum vor fi evaluati cei 1.500 de angajati? De ce s-a asteptat atat de mult aceasta restructurare, anuntata de de doi ani de zile? Dvs. in calitate de ministru, cunoasteti obiectivele din planul de management al companiei TAROM? Care sunt acestea?
  • 0 (0 voturi)    
    Politica de transport (Joi, 21 ianuarie 2021, 14:07)

    Drumar [utilizator]

    1. Considerati util Master planul general de transport si intelegeti faptul ca politica de investitii trebuie sa respecte strategia de dezvoltare stabilita prin acesta?
    2. Considerati necesar ca asociatile profesionale din domeniile de transport sa va fie partenere in intocmirea si stabilirea strategiilor de dezvoltare sau nu?
    3. Sunteti de acord ca perioada necesara pentru pregatirea unei investitii de infrastructura necesita un timp de cca. trei ori mai mare decat perioada de executie?
    4. Va pastrati parerea ca nivelul specialistilor din tara noastra in infrastructura a ramas la nivelul anilor 60?
  • 0 (0 voturi)    
    Continuare A13 spre Vaslui și Huși (Joi, 21 ianuarie 2021, 14:11)

    Claudiu.P [utilizator]

    Bună ziua,

    Aș dori vă rog, să-i adresați ministrului următoarele întrebări:

    1. Care este stadiul proiectelor de autostradă din regiunea Moldova?

    2. Există un plan ca A13 să fie continuată de la Bacău spre Vaslui și Huși până la granița cu Rep. Moldova? Această autostradă ar ajuta foarte mult acestă regiune.

    3. Primarul Bucureștiului Nicușor Dan, vorbea despre un proiect de trenuri prin București folosind liniile vechi pentru a conecta localitățile din jur. Ce se întâmplă cu acest proiect. Lângă Liberty Mall s-a inceput construția de blocuir fix lângă acestă cale ferată, blocurile sunt foarte aproape de această cale.
  • 0 (0 voturi)    
    Licitații ARF (Joi, 21 ianuarie 2021, 14:45)

    Adrian1972 [utilizator]

    Ce se întâmplă cu licitațiile blocate ale Autorității pentru Reformă Feroviară? Pierdem banii europeni? Rămâne Gigi Gavrilă președinte al ARF în aceste condiții?
  • -4 (6 voturi)    
    Sudi-stii nu vor sa avem autostrazi in Bucovina (Joi, 21 ianuarie 2021, 15:40)

    Entiu [utilizator]

    Sud-istii n-au vrut si nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei.
    Toate proiectele sunt focusate pe Sud.
    Pentru Bucovina nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani!
    Bucovina este lasata mereu in saracie, pentru ca moldovenii sunt blegi si tac!

    Bucovina, aflată la graniţa celor două imperii, habsburgic şi ţarist, a devenit în 1914 – odată cu declanşarea primului război mondial – teatrul unor operaţii militare.
    La 2 Septembrie 1914, cazacii generalului Pavlov ocupă Cernăuţii, dar în Octombrie austriecii reocupă provincia.
    La 17 Iulie 1916, Ion I.C.Brătianu semna la Bucureşti, cu miniştrii Rusiei, Franţei, Angliei şi Italiei o convenţie prin care se garanta integritatea teritorială a României şi reunirea Bucovinei, Transilvaniei şi Banatului la Vechiul Regat.
    Si democratii de azi, ii doare in c... de Bucovina...ne lasa in saracie!
  • +1 (1 vot)    
    Echitate! (Joi, 21 ianuarie 2021, 15:54)

    Alex_capsunar [utilizator]

    In Transilvania avem 3 autostrazi aflate in diferite stadii, in Muntenia avem alte 3 autostrazi aflate in diferite stadii, iar in Moldova 0 (zero). Oare n-ar fi just sa canalizam toate resursele spre Moldova, incat sa avem si acolo macar 2 autostrazi? Ploiesti-Suceava ar fi si cea mai usor de construit, mai ales ca nu trece prin munti, iar Iasi - Tg Mures ar putea macar sa fie inceputa pe traseul extramontan, plus ca in felul acesta am lega si R. Moldova de vest si am stimula schimburile economice cu aceasta regiune rapita Romaniei in vederea realizarii proiectului de tara...
  • +3 (3 voturi)    
    Autostrada Ploiesti Brasov (Joi, 21 ianuarie 2021, 16:13)

    SG68 [utilizator]

    Stimate domnule Ministru,

    Cand aud de termene de 10 ani pentru realizarea unei autostrazi de 60Km ma apuca groaza. Din punctul meu de vedere este ca si cum s-ar lucra la aceasta autostrada doar in pauzele de masa. Aceasta bucata de autostrada este foarte importanta pentru toti romanii. Multi dintre noi cei care am platit o gramada de taxe catre statul roman, nu vom mai beneficia de aceasta autostrada a carei finalitate este din ce in ce mai indepartata. Nu vom mai beneficia pentru ca vom muri pana cand statul roman va construi aceasta autostrada. Sunt o groaza de someri (chiar mineri) in tara asta care nu au de lucru, pentru tuneluri puteti sa cumparati 3-4 freze, pietris/nisip se gaseste pe toate drumurile...... Ce va mai trebuie sa construim? Putem sa construim aceasta autostrada in 2-3 ani, numai sa vreti dumneavoastra politicienii. Pentru multi dintre romani, termenele astea de zeci de ani pentru realizare autostrazi sunt bataie de joc.
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 ianuarie 2021, 18:43)

    [anonim]

  • +1 (5 voturi)    
    autostrazi (Joi, 21 ianuarie 2021, 19:35)

    atc [utilizator]

    Acum, ca am aflat din amplul interviu cu dl. Drula cati km. se vor finaliza in acest an( ?!?), sa ne concentram pe 2030.
  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 21 ianuarie 2021, 23:11)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by