„Hai să dăm mână cu mână pentru Autostrada UNIRII - A8!”, sună apelul Asociației Împreună pentru A8 care susține că „din păcate acest proiect este în continuare în plan secundar pentru cei din CNAIR”.
„Orice întârziere va afecta ireversibil finalizarea acestui proiect până în 2030”, susține Asociația.



„Da, e în derulare de vreo doi ani [studiul de fezabilitate]. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași - Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost”, a explicat Drulă.
„La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Tg. Neamț - Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul”, a mai detaliat ministrul.
„Spre finalul anului [sper lansarea licitațiilor pentru cele două loturi].... Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (...). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare”, a spus Drulă.
A8 este o investiție de o importanță strategică pentru România. Dezvoltarea zonei Moldovei, integrată cu restul regiunilor țării, este o prioritate pentru Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și pentru CNAIR, anunță Compania într-un comunicat.
”În ceea ce privește proiectarea sectorului Târgu Mureș - Târgu Neamț, există o incapacitate constatată, de-a lungul timpului, la firma de proiectare. Din acest motiv am luat decizia să monitorizăm permanent acest prestator de servicii. Astfel, în fiecare zi de luni, la sediul ministerului analizăm stadiul evoluției serviciilor de proiectare pe acest proiect”, potrivit Marianei Ioniță, directorul general CNAIR.
„În cadrul acestui grup de lucru interinstituțional participă autoritățile publice centrale care concură la realizarea investiției (mediu, arheologie, avize, Apele Române etc.) cu scopul de a simplifica și fluidiza procesul de implementare a proiectului. Acest lucru îl realizăm tocmai pentru ca documentația să corespundă, încă de la faza de inițiere, cu cerințele avizatorilor importanți în procesul de implementare”, a mai detaliat șefa de la Drumuri.
„De asemenea, a fost atenționat proiectantul INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA, printr-o adresă transmisă la sediul central din Madrid, solicitându-i o alocare de forță de muncă suplimentară, necesară și corespunzătoare dezvoltării proiectului. Respectiv, am solicitat personal și utilaje pentru finalizarea studiilor geo în zona montană, astfel încât să se recupereze timpul pierdut și să se intre în grafic”, a mai spus Ioniță.
Potrivit CNAIR, în ceea ce privește sectorul Tg Neamț – Iași – Ungheni, aceasta se află în procedură de achiziție publică, având trei ofertanți.
„Până în acest moment a fost finalizată partea de DUAE, dar și evaluarea tehnică. În prezent, se așteaptă avizul ANAP. După primirea avizului, va urma evaluarea financiară. Estimăm că finalizarea procesului de evaluare va avea loc în prima jumătate a lunii februarie. Astfel, în cazul în care nu vor exista contestații, la începutul lunii martie, se poate semna contractul”, a declarat Ioniță.

2 teme:
- desfiintarea pensiilor speciale
- nu mai taiati padurile,
forma de prezentare sa fie la alegerea protestantilor, cat
mai sugestive, dar si hotarate
Cand te uiti la Iasi care ai zice ca are oamenii cei mai educati din moldova si vezi ca voteaza pe unu a carui copil de un an si-a facut vila iti dai seama ce specii sunt moldovenii astia.Ce pretentii sa ai de la aia de la tara daca in Iasi se poate vota asa ceva.Ca va place sau nu majoritatea dintre voi sunt praf si hoti ca altfel nu imi dau seama cum puteti vota asemenea specimene.Nici oltenii nu sunt mai breji asa ca nu trebuie sa va simtiti prost.
Daca eu mi am lamurit rudele etc sa voteze cu PNL ca Orban a promis ca in 2 ani incep lucrarile si la peste un an de la promisiune PNL plus USR n au facut nimic, cum data viitoare sa nu voteze PSD ?!? Spune tu care e diferenta intre PNL, PSD si URS ? Vezi-ti treabă că ,,furi curent" aiurea fiind doar filoMitic şi antimoldovean, antioltean, anti bun simţ, anti educaţie .....
PSD-PNL aceeasi mizerie.
Si daca ar vota (pina la disparitie) PNL-ul nu cred ca Moldova ar primi investitii semnificative. Dupa 1989 bruma de investitii existenta in zona (de la Savinesti la Buhusi, de la Rafo la Terom.....de la....la...) au fost taiate si vandute la fier vechi (prin decizii venite "de la centru") pentru a disponibiliza forta de munca (westul Europei, vestul Romaniei.... ) ! Credeti ca in Moldova sunt idioti ? Va inselati. Nu aduce anul ce aduce ceasul..........
Au facut la fel la Timisoara, dar banatenii oameni cu scaun la cap i-au pus cu botu pe labe,la fel au facut si la protestul lui Trump de la Capitoliul american unde Calin Georgescu (propus de Haur pt priministru) flutura cu nesimtire steagul Revolutionarilor din Romania , la fel si "mincinoasa fara de cusur Sosoaca suita pe statuie zbiera din toti rarunchii pentru dezbinare .... de ziua Unirii Principatelor Romane.. astia cred in Dumnezeu?????
Ma cam indoiesc.ei indeamna la ura si dezbinare si lauda politicile Iliberale promovate de Victor Orban in Hungaria.
Oare de ce??? ... vor dictatura .