Autostrada A3 Ploiești-Comarnic-Brașov: A fost finalizată licitația pentru proiectare / Drulă: „Vrem soluții tehnice moderne, demne de anul 2021”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2021, 13:59 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada A3 Comarnic - Brasov (Rasnov)
Foto: Hotnews
Licitația pentru proiectarea autostrăzii A3 Ploiești-Comarnic-Brașov s-a finalizat miercuri, anunță ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Potrivit acestuia, în cadrul contractului de proiectare vor fi realizate studii geotehnice și vor fi proiectate tuneluri la Sinaia și Bușteni, „soluții tehnice moderne, demne de anul 2021”.

La licitația pentru revizuirea SF-ului și realizarea Proiectului Tehnic pe autostrada Ploiești-Comarnic-Brașov a fost depusă o singură ofertă din partea firmei Consitrans.

Valoarea estimată pentru contract de către CNAIR este de 12,8 milioane de euro, circa 0,8% din valoarea întregului proiect așa cum a fost el stabilit în Master Planul General de Transport. Tocmai valoarea aceasta destul de mică a făcut ca licitația să fie criticată în piață, în condițiile în care bunele practici presupun în general ca pentru documentație și proiectare bugetele alocate să reprezinte circa 3% din valoarea întregului proiect.

Potrivit lui Drulă, odată finalizată evaluarea ofertei, „urmează în zilele următoare, după finalizarea formalităților, semnarea contractului cu firma de proiectare”.

„Ne așteptăm - și am pus asta foarte clar în vedere proiectantului - ca din acest contract să obținem:

1) O documentație tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic.
2) Soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. Cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.
3) Livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat.”

Potrivit ministrului, autoritățile iau în calcul și măsuri adiționale pentru a fluidiza traficul pe Valea Prahovei, în condițiile în care un calendar realist presupune ca finalizarea autostrăzii A3 să se producă abia după anii 2026-2027.

„Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente; sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează”, a declarat Drulă.

Conform licitației din SEAP, tot contractul are un termen de realizare de 107 luni, defalcat astfel:

- 30 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
- 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC)
- 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuție
- 4 luni - asistență tehnică pe perioada licitației pentru execuție
- 61 de luni asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor

Revizuirea Studiului de Fezabilitate (realizat ultima oară în 2006) presupune practic reluarea de la zero a multor etape, iar proiectul și traseul autostrăzii vor suferi modificări majore față de variantele originale. Un exemplu ar fi zona stațiunilor Bușteni și Sinaia unde noile documentații vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localitățile.

Astfel, noul SF va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani, investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc).

Contractul scos acum la licitație pentru SF și PT va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.

Caietul de Sarcini consultat de HotNews.ro arată că de la București la Brașov autostrada A3 a fost sectorizată astfel:

- Sector IA Bucuresti - Moara Vlasiei (km 0+000 - km 19+500); Sector IB Moara Vlasiei - Ploiesti (km 19+500 - km 62+000);
- Sector 2 - Ploiesti - Comarnic (km 62+000 - km 110+600);
- Sector 3 - Comarnic - Predeal (km 110+600 - km 146+800);
- Sector 4 - Predeal - Cristian + Racordarea autostrăzii la reteaua de drumuri existente (km 146+800 - km 168+600);
- Sector 5 - Cristian - Codlea km 168+600 - km 173+300;

Conform caietului de sarcini, „viteza de proiectare pentru autostradă va fi de 120 km/h, iar platforma va fi de 26,00 m lățime, iar pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h”.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


32457 vizualizari

  • +3 (17 voturi)    
    perfect (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:16)

    spy [utilizator]

    in numai 10 anisori va fi gata
    • +9 (21 voturi)    
      Dar sa fie (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:31)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui spy

      Ca pana acum au trecut 30 si n-a fost. Deci 10 ani e ok.
  • +1 (19 voturi)    
    SF + PT (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:45)

    middle_brick [utilizator]

    Peste 4 ani vom avea gata studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, moment la care va veni ministrul transporturilor de la acea vreme și ne va spune ca soluțiile lui Drula sunt vechi și implica costuri mari, și din nou de la zero SF+PT.
    • 0 (6 voturi)    
      SF (Joi, 11 februarie 2021, 13:59)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui middle_brick

      Da', da parandaratul prin S.F. Consintrans va fi deja luat. Si, tot asa!.
  • +2 (8 voturi)    
    am treaba in zona (Miercuri, 10 februarie 2021, 21:55)

    gurka [utilizator]

    deja am pornit motorul...:))
  • +3 (9 voturi)    
    4 ani critici (Joi, 11 februarie 2021, 7:25)

    albastrele [utilizator]

    Dl Ministru trebuie sa faca ceva in anii ramasi, o centura macar altfel toate planurile si studiile o sa ajunga la cos peste 4 ani.
    Centura Busteniului, centura Comarnicului pot fi facute in guvernarea asta si impactul asupra traficului va fi masiv.
    Pasarele, lifturi sunt bani aruncati. Distrugi statiunile alea.
    CNAIR cand se apuca de treaba? Centurile marilor orase cand se finalizeaza?
    Din pacate USR-ul a venit calare pe un munte de promisiuni si trebuie sa livreze ceva, orice. In momentul asta pierd capital electoral incontinuu oricat de bine intentionati sunt unii membri.
    Nu poti face planuri pana in 2030, nu merge in Romania, mai ales cand colegii din celelalte ministere au diverse prestatii.
  • +1 (5 voturi)    
    autostrada Pl- Bv. (Joi, 11 februarie 2021, 14:08)

    atc [utilizator]

    "Revizuirea Studiului de Fezabilitate (realizat ultima oară în 2006) presupune practic reluarea de la zero a multor etape, iar proiectul și traseul autostrăzii vor suferi modificări majore față de variantele originale. Un exemplu ar fi zona stațiunilor Bușteni și Sinaia unde noile documentații vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localitățile."
    Da' de ce de la zero, mai Drula? Pe tot traseul Pl-Bv. nimic nu mai e bun din vechiul S.F? Ia spune-ne, pe cati km. trebuie refacut? Pai, dati-i in judecata si luati banii inapoi daca ati constatat ca sunt gresite. Dar ati facut evaluarea, sau trebuie dati rapid niste bani pentru parandarat, ca va e foame rau?
    • -1 (3 voturi)    
      Studiul vechi e facut la misto (Vineri, 12 februarie 2021, 9:48)

      rtibv [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Studiul vechi e facut la misto prin albia raului Prahova despartind in 2 toate statiunile de pe Valea Prahovei.
      In loc de zidul Berlinului care desparte Est de Vest ai avea Zidul Busteniului care izoleaza o parte a orasului de cealalta.
      • -1 (1 vot)    
        autostrada (Vineri, 12 februarie 2021, 10:13)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui rtibv

        1. Exista o analiza a SPECIALISTILOR privind vechiul S.F. si o concluzie a ce E / NU e bun pe intregul traseu, eventual pana in zonele montane?
        2. Tokio are zone cu pana la 5 niveluri suprapuse pe stalpi, din care cel putin doua in regim de autostrada. Nu prea am vazut ziduri care separa orasul!
        3. Repede cu banii la parandarat!
  • +1 (3 voturi)    
    dar (Joi, 11 februarie 2021, 15:37)

    andrei1232000 [utilizator]

    o firma de proiectare desteapta ar putea oferta un grafic cu suprapuneri de faze astfel incat sa se poata incepe de la capete cu vreo 2 ani mai devreme. Poate se va tine cont de o astfel de abordare si criteriul principal la atribuire sa fie durata. Cred ca pentru 1-2 milioane in plus merita.
  • -3 (3 voturi)    
    da, e "nevoie" de A3 (Vineri, 12 februarie 2021, 9:52)

    un clujean in bucuresti [utilizator]

    pe aia din Iasi si Botosani ii tinem la televizor, sa nu cumva sa mearga in concedii pe autostrazi.

    dupa ce Bucurestiul are cele mai multe job-uri si cea buna calitate de viata pt cetateni, hai sa le mai facem o autostrada. Eu ma bucur ca ajung rapid Cluj-Sibiu. Salut!
  • -1 (1 vot)    
    Bravo, Drula (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 17:45)

    martino12 [utilizator]

    Mi se pare bataie de joc sa anulezi tot proiectul de pana acum si sa intorci totul in faza de SF. Plus ca licitatia a fost subfinantata, ar fi fost nostim sa nu vina nimeni pe banii astia, 0,8%.
  • -1 (1 vot)    
    Un pic naiva abordarea (Duminică, 14 februarie 2021, 3:39)

    gemart [utilizator]

    Tunelurile trebuie limitate cat mai mult. Sunt portiuni unde nu exista alta solutie dar a gandi kilometri intregi de tuneluri e extrem de costisitor si dureaza mult. Ganditi-va la echipamentul masiv si scump pt excavat, la ritumul excavarii in piatra, problemele de stabilitate, de infiltrare a apei. Apoi costurile de intretinere, inspectii frecvente, siguranta, iluminat, aerisire. Cu cat mai mult la suprafata cu atat mai ieftin si mai rapid.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e asa (Luni, 15 februarie 2021, 11:41)

      AdrianCN [utilizator] i-a raspuns lui gemart

      Grecii au facut pe A2 Via Egnatia Odos 64 tunele si o groaza de viaducte.
      Repet ,64 tunele (cel mai lung 4.4km).
  • -1 (1 vot)    
    profit maxim (Luni, 15 februarie 2021, 10:55)

    mi_po [utilizator]

    Ce este cel mai rentabil in tara asta?
    coala A4!!
    Adica mai un SF, mai un proiect, mai o actualizare de SF...
    4 ani pentru alte hartii. Din 2006 s-a schimbat configuratia muntilor, albia raurilor, unghiul partiilor de ski!
    Nu se poate lua nimic din ce s-a facut? Pai nu, ca banii aia au intrat intr-un buzunar si acum e vorba de alt buzunar!
    Sa traiasca hartia, da-ti-o in Dumnezeul ei de autostrada....
    Pentru Valea Oltului, dupa 4 Studii, se foloseste ca baza tot proiectul din vremea raposatului...
    Vai mama noastra!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by