Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: UMB, desemnat din nou câștigător la licitația pentru Lotul 4

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 24 februarie 2021, 18:51 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Drumul Expres Craiova - Pitesti pe tronsoane
Foto: Hotnews
„Tocmai a fost anunțat câștigătorul pentru construcția lotului 4 (între Colonești și Pitești), cu o lungime de 31,8 km. Este vorba de aceeași firmă românească care construiește loturile 2 și 3.”, a anunțat miercuri seara ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Constructorul este asocierea de firme UMB - SA&PE Construct - Tehnostrade și mai fusese declarat câștigător în 2020, dar o instanță de judecată a întors decizia și a obligat CNAIR să reevalueze ofertele depuse.

„Ca orizont de timp, contractul prevede 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, iar perioada de garanție este de 120 de luni. Îmi doresc ca procesul să nu mai fie tergiversat de alte contestații și ca, în zilele următoare, CNAIR să semneze contractul cu antreprenorul”, a anunțat Drulă.

Asocierea UMB - SA&PE Construct - Tehnostrade fusese declarată câștigătoare la ambele licitații pentru Loturile 3 și 4, iar în septembrie 2020, într-o încercare de a grăbi implementarea proiectelor, CNAIR nu a mai așteptat soluționarea contestațiilor din instanțe și a semnat direct contractele pentru cele două loturi cu UMB.

Pentru Lotul 3 instanțele de judecată au respins contestațiile, astfel încât contractul a rămas semnat, în timp ce pe Lotul 4 o instanță de judecată a întors procedura și a obligat CNAIR la reevaluarea ofertelor.

Acum, practic, dacă s-ar semna din nou contractul pe Lotul 4, toți cei circa 121 de km ai DX12 ar fi practic în lucru, de la Craiova și până la Pitești.

Ministrul Drulă a detaliat, miercuri seara, și care e stadiul pe celelalte loturi:

- lotul 1 (17 km) are ca termen de finalizare anul 2022 - săptămâna aceasta am emis penultima autorizație de construire, constructorul are front de lucru pe 80% din tronson, vom finaliza curând ultimele exproprieri și pentru cei 3km unde încă nu se lucrează;

- pe lotul 2 - Balș-Slatina - se lucrează cu peste 700 de oameni și utilaje la cei 40 de km ai tronsonului. Stadiul este de circa 60%, așa că ne așteptăm ca acest lot să fie gata la finalul acestui an, conform promisiunii constructorului!

- pe lotul 3 - Slatina-Colonești - constructorul român (același ca pe loturile 2 și 4) face organizarea de șantier, iar în martie încep din plin lucrările, care se vor finaliza tot în 2022.

Vezi și:



--

Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12:

Lungime: 121 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Platforma: 22,00 metri
Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















20801 vizualizari

  • +21 (23 voturi)    
    excellent (Miercuri, 24 februarie 2021, 18:58)

    Adrian_1234 [utilizator]

    Nu stiu cum s-a intamplat dar in sfarsit
    1. constructor roman deci banii raman aici cu salarii cu tot
    2. astia s-au dovedit seriosi pe oriunde au fost. au lucreat repede si bine. din cate tin minte au terminat cu minim 3 luni inainte cam pe oriunde au fost
    • -3 (13 voturi)    
      Umbrărescu și schema lui piramidala cu contracte (Miercuri, 24 februarie 2021, 21:00)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      Dorinel Umbrărescu rulează, în ultima vreme, o schema piramidala complicata cu contracte. Livrează o porțiune de drum dar întâi câștigă alta mai mare. Lucrările accelerate la un tronson sunt finanțate cu banii alocați acestuia plus o parte din cei pentru următorul primit la licitație (statul român plătește înainte de începerea lucrărilor pentru a avea constructorul cu ce sa porneasca treaba).

      Lui Umbrărescu i s-au atribuit în 2020 lucrările de execuție a 155 km autostrada și șosea expres! Are bani destui sa termine sectorul Balș-Slatina însă pentru a finaliza și Slatina-Pitești plus alte tronsoane trebuie să mai câștige încă vreo 200 km. O va tine tot așa până când la un moment dat nu mai poate onora un contract mare de sute km, început pe 4-5 sectoare (deci cu o bună parte din bani primiți).

      Când se va trage o linie se va vedea ca de fapt România a plătit dublu pe ce a făcut Umbrărescu. Țara se va trezi cu sute km drum rapid plătit în buna masura și cu un Umbrarescu care a plasat firma la altul aceasta dând faliment în final.

      Vezi:
      Vezi: https://www.economica.net/top-constructori-autostrazi-dupa-contractele-ca-tigate-in-2020-umbrarescu-regele-reincoronat-al-asfaltului-cu-lucrari-de-un-miliard-de-euro_190316.html
      • +2 (4 voturi)    
        autostrada (Joi, 25 februarie 2021, 15:56)

        Unire [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Suntem bolnavii teoriilor de conspiratiei
        Speculatii fara fond. Articolul nu spune asta.
        Exista si varianta Bechtel daca UMB nu ne place.
    • 0 (2 voturi)    
      marmota (Miercuri, 24 februarie 2021, 21:25)

      levierul [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

      unde raman banii ?
      De unde iau utilajele? De unde iau consultanta? Crezi tu ca mucosii aia stiu sa faca macar management de proiect?
  • -1 (5 voturi)    
    Pacat ca nu avem si firme romanesti (Miercuri, 24 februarie 2021, 20:03)

    Bradisor [utilizator]

    care pot realiza tuneluri si viaducte in zona montana .Guvernul prin MT trebuie sa caute urgent o solutie.Sunt necesare fonduri pt utilaje si specialzarea personalului de inalta calificare ,ca mana de lucru ar putea fi folasiti minerii disponibilizati .
    • +1 (5 voturi)    
      Avem și românești (Miercuri, 24 februarie 2021, 20:26)

      middle_brick [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      Hidroconstructia are experienta în tunele, a construit tunelele de aducțiune pentru hidrocentrale si sunt lucrări complexe cu tunele in plan înclinat, numai pe defileul Jiului sunt câțiva zeci de km de tunele făcute. Puteau sa încerce o asociere UMB si Hidroconstructia pentru Valea Oltului.
    • -7 (11 voturi)    
      oare metroul ce este? (Miercuri, 24 februarie 2021, 20:28)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      sunt sigur oameni specializati pt asa ceva,stiu ca era o firma tungal metrou,cand treceam pe la podul constanta scria pe utilaje!
      daca traia Ceausescu,nu vedeai picior de italian,austriac sau turc si sigur se facea mai repede!
      odata ce ai achizitionat cartita,ca stat(regie,drumuri poduri),o folosesti oriunde vrei sa treci carpatii orientali in viitoarea autostrada!
      dar,noi nu ne complicam,suntem bogati,platim si facutul si nefacutul!
      • +9 (11 voturi)    
        Daca traia Ceauescu.. (Miercuri, 24 februarie 2021, 20:49)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        Mama, cate minuni am descoperit cu baiatul ala la conducere: foamea, frigul, frica, dusul cu apa rece ca gheata,statul la coada si mersul pe jos. Nici americanii nu au fost capabili de asa descoperiri epocale.

        Cat despre infrastructura, tot numai chestii marete: 100 de km de autostrada si atat, ce sa mai vorbim de tunele pe sub Carpati. In 25 de ani in care a condus tara asta dupa cum l-a taiat pe el capul. 100 de km de autostrada.

        In rest, praful si pulberea a ramas dupa el: orase intregi distruse de sistematizari demente, industrii gandite in cel mai cretin mod (bazate pe consum urias de energie, materie prima si munca manuala), o populatie terorizata sa isi tina gura si imbatranita de lipsuri materiale care le bateau chiar si pe cele din timpul razboiului. Asta a ramas dupa comunism si dupa tovarasul Ceausescu.
        • -2 (6 voturi)    
          Transfăgărășanul... (Miercuri, 24 februarie 2021, 21:39)

          Nyk1 [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

          ...vă spune ceva? Știți voi, drumul acela lăudat de Clarkson la Top Gear?

          Dar telecabina Bușteni - Babele?

          Câte telecabine și drumuri de mare altitudine s-au construit în ultimii 30 de ani pentru a promova turismul în România?
        • -3 (7 voturi)    
          acum avem doar certificate de trez (Miercuri, 24 februarie 2021, 23:12)

          credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

          ca ne-a lasat cu datorie 0 si am ajuns la 40-45 % dintr-un pib mare,ca ce faceai cu marca inainte nu mai faci cu 2euro!
          nu mai avem sistem irigatii (-50 MIL EURO),NICI O FABRICA DE CIMENT,nici o otelarie functionala,sidexul cred ca la 15% din capacitate,pompe avesa/blocuri,imgb/blocuri,timpuri noi/la felComtim ograda ruina!
          carne de la pt Romania din germania,polonia,injectata la maxim,pui injectati,salam plin de amidon si,glutamat si colorant,copii supraponderali datorita produselor din supermaket si cred ca ,daca avem atatia proprietari in RO,TOT LUI Ceasca SA-I MULTUMESTI ca s-a construit pt ca fabricai totul,asa cum fac turcii acum,si tare rau le merge celorlalti ca nu le pot vinde mare lucru si au inundat europa de metal,masini,etc
          a avut parti rele,dar mai putine decat cele bune!
          in gospodarie,daca stai doar de plimbari ,fara sa fii strans nu realizezi nimic!
          el impreuna cu noi,care am muncit,chiar a realizat de vand hotii astia de 30 ani si tot nu au terminat!
          • -1 (3 voturi)    
            Serios? (Joi, 25 februarie 2021, 19:29)

            Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

            Dacă nu era pelticul și nu aveam parte de binefacerile socialismului, se făceau mult mai multe. Așa că scutește-ne cu textele astea!
      • +6 (10 voturi)    
        Nu te-ai săturat? (Miercuri, 24 februarie 2021, 21:17)

        Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

        Dacă ți-e dor de cizmarul peltic, poți s-o ștergi in Coreea de Nord, e unul acolo care continuă mărețele realizări ale "iepocii de aur". Cred că te-ai simți bine acolo.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by