VIDEO Va deveni Podul peste Dunăre de la Brăila un „muzeu”? „Tocmai a fost emisă autorizația de construire pentru primii kilometri din drumurile de legătură”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Podul de la Braila - turnurile ajunse la inaltimea maxima
Foto: Captura Facebook
Autorizația de construire pentru primii 7 km din drumurile de legătură ale Podului suspendat peste Dunăre de la Brăila tocmai ce a fost emisă, anunță ministrul Transporturilor. Fără aceste drumuri de legătură, impunătorul pod cu o lungime de aproape 2 km și cu piloni înalți de 186 de metri ar rămâne un „muzeu”, o lucrare ce nu ar putea fi folosită, după cum avertiza la HotNews.ro în urmă cu o lună chiar ministrul Drulă.

„Urmează în curând [n.r. autorizația de construire] și pentru restul acestor drumuri, fără de care Podul nu ar putea fi dat în trafic la finalul anului viitor”, anunță joi ministrul Transporturilor.

„În mod normal, construcția drumurilor trebuia să înceapă simultan cu Podul, dar birocrația (exproprieri, acorduri) nu a fost rezolvată la timp. Am făcut un pas mare astăzi pentru evitarea scenariului negativ în care, la sfârșitul anului 2022, Podul terminat ar rămâne "muzeu", spune Drulă.



În urmă cu aproape o lună, într-un interviu la HotNews.ro, ministrul Cătălin Drulă anunța că Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila va rămâne un „muzeu” pentru că drumurile noi care trebuie de conexiune cu podul nu vor fi gata la timp.

Sunt acele drumuri de legătură care au fost lăsate de izbeliște”, a spus ministrul Drulă.

„Spun de pe acum, un an va rămâne podul frumos, nou, al treilea pod suspendat ca lungime in Europa... va rămâne un an, 2023 dacă nu mă înșel... va rămâne un muzeu, acel termen pe care l-am popularizat. Asta ca urmare a unor inacțiuni din trecut pe care acum încercăm să le reparăm din mers”, a explicat Drulă.

Ministrul spunea că încearcă să accelereze derularea proiectului.

„De aia și apare acum acea autorizație de construire de 7 km, poate reușim să fie mai puțin de un an de zile. Când spun aceste termene nu înseamnă că sunt resemnat cu ele. Unde se poate încerc să aduc lucrurile în zone mai bune. Dar nici să spun, cum aruncă politicienii, deobicei „Va fi totul bine, gata. Într-o lună terminăm autostrăzile”. Spun lucrurile realist. V-am spus: onestitate, reformă, eficiență și profesionalism, astea sunt coordonatele echipei de la ministerul Transporturilor”, a mai spus ministrul.

„Golden Gate-ul” de peste Dunăre


Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.

„Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone. Garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani”, potrivit Companiei de Drumuri.

Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și va susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile se vor ancora în câte un bloc de ancoraj.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic care cântăresc în total peste 20.800 tone.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.

VIDEO - Cum va arăta Podul de la Brăila de peste Dunăre:



---

Drumuri expres de legătură de 23 de kilometri

Dincolo de podul propriu-zis, proiectul prevede și realizarea a peste 23 de kilometri de drum expres pentru a conecta podul. Despre aceste drumuri însă avertiza Asociația Pro Infrastructura în toamna trecută că există întârzieri considerabile ce ar putea transforma podul peste Dunăre „în (probabil) cel mai rușinos muzeu din istorie”

Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri și va fi poziționat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificație pe directia Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19923 vizualizari

  • -10 (26 voturi)    
    hotnews (Joi, 4 martie 2021, 15:18)

    blackstar [utilizator]

    sa se rezume la vanzarea publicitatii, sa lase constructorii sa-si vada de lucrari, intarzierile sunt inerente si acceptabile.... Drula nu poate accelera nimic, termenele sunt confom contract...... si sunt estimative, si nu cuprind situatiile neprevazute..... aceste situatii apar aproape intotdeauna, proiectantii nu sunt profeti....
    • +5 (13 voturi)    
      Bine zis (Joi, 4 martie 2021, 15:39)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

      Declaratiile de acum ale lui Drula trebuie privite ca declaratii politice. deci cu oarece interes. In realitate toata lumea stie ca daca UMB -ul se baga la lucrare drumurile apar peste noapte, si nu va mai fi nici un muzeu.
    • +12 (18 voturi)    
      Lasa... (Joi, 4 martie 2021, 16:05)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui blackstar

      Stim foarte bine cine n-a fost in stare sa faca exproprierile si sa obtina acordurile necesare. Fara hartogaraia asta poate sa stea mult si bine constructorul cu utilajele pe margini. Daca Drula reuseste sa miste lucrurile si drumul de legatura e construit pana podul e gata, foarte bine, inseamna ca si-a facut treaba, spre deosebire de predecesori. Doar ca n-ar fi trebuit sa se ajunga in situatia asta de la bun inceput.
  • +6 (14 voturi)    
    Sa se înceapă odata si drumurile! (Joi, 4 martie 2021, 15:33)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Prin încredințată directa.
    Acum porniți cu drumurile care preiau traficul din Moldova.
    Iar pe celalalt mal la fel.
    Votați asta cu încredințare directa în CSAT si încredințați direct la asocierea care face Podul.
    E simplu !
    La anul traficul trece Dunărea pe la Brăila.
    Lăsați pe aia cu greaua mostenire!
    • +1 (3 voturi)    
      e razboi sau ceva? (Vineri, 5 martie 2021, 13:24)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Cum poti sa expropriezi prin CSAT?
      Sau sa dai contractul unuia ales pe spranceana? Ce urgenta aduce podul asta?
      • +1 (3 voturi)    
        Preia traficul din Moldova (Vineri, 5 martie 2021, 13:46)

        DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        De la Focșani spre Brăila si peste Pod spre Tulcea sau Constanța.
        Preia si celalalt flux de marfuri din Moldova: Iasi - Bârlad - Galati - Brăila si peste Pod la Porturi.
        Altfel tot traficulde mărfuri din Moldova mergea spre Fetesti - Constanta sau pe autostrada pe centura Bucurestiului si apoi autostrada.
        E85 a plin cu Tir-uri ce vin din Moldova cu destinația Constanta.
        • 0 (0 voturi)    
          Dar unde e războiul pt csat? (Sâmbătă, 6 martie 2021, 2:11)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

          Mie îmi par avantaje pt unii sau alții
  • +8 (18 voturi)    
    Cam de neinteles... (Joi, 4 martie 2021, 15:39)

    Cataleya [utilizator]

    ...problema asta cu exproprierile.
    Peste tot unde apar intarzieri se baga in fata motivul exproprierilor, ca argument.
    Adica statul ajunge sa se scuze ca "N-am facut pt ca n-a vrut Nea Ghorghe sau tanti Florica"

    Statul trebuie sa ofere o suma rezonabila, iar daca nu se ajunge la o intelegere amiabila se merge in justitie si se termina povestea.
    Nu poti sa stai ca prostovanul pe loc, cu lucrari de sute de milioane sau chiar miliarde, pt ca un oarecare vrea despagubiri de 3 milioane de euro pt o coliba,3 cotete si juma' de hectar de miriste, altfel nu da voie.
    Sigur, dreptul la proprietate nu se discuta.
    Dar daca omul chiar nu vrea, il ocolesti cu soseaua si chiar daca cheltuiesti mai mult macar iti termini proiectul, iar respectivul n-are decat sa ramana cu terenurile sale.
    La nevoie ocolesti tot satul si tot iesi mai rentabil decat sa te certi ani de zile in justitie, iar proiectul ajunge in paragina.
    Daca-l ocolesti angajeaza avocati ca drumul e totusi prea aproape de tarlaua lui. Daca te indepartezi vin ecologistii ca deranjezi prepelitele care taman acolo isi fac cuiburile, inca de pe vremea lui Burebista.
    Si tot asa.
    • +16 (20 voturi)    
      judecata pe expropriere dureaza (Joi, 4 martie 2021, 16:39)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Deci nu se pot face chiar de o zi pe alta. Si zici ca solutia e sa-l ocolesti pe unul care nu vrea sa vanda. Usor de zis, cand ai ditamai soseaua expres cu doua benzi. Muta soseaua 20 metri mai la stanga si trebuie sa schimbi exproprierile la inca 30 de loturi, doar sa-l ocolesti pe cel care nu e de acord cu exproprierea. Sa zicem ca o faci si pe asta, stabilesti alt traseu (oare se poate? te lasa proiectul tehnic, acordul de mediu, studiile geo?). Ce te faci daca alt destept de pe noul traseu stramba din nas?
      Nu stiu care e situatia in lege acum ,dar eu as pune in lege ca, odata exproprierea declarata, lucrarea poate incepe imediat, iar eventuala judecata sa se faca doar pentru nivelul despagubirilor (daca se poate justifica ca nu e despagubit just). Iar justitia sa poata stabili justificat pret mai mare sau mai MIC decat despagubirea initiala (ca sa evitam datul in judecata doar-doar mai pica ceva).
      • +3 (5 voturi)    
        N-ai inteles ideea. (Joi, 4 martie 2021, 20:52)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui t_beriu

        Mai simplu spus.
        Nu pornesti o constructie (bloc, parcare. strada sau autostrada) decat in momentul in care ai toate avizele sau traseul pus la punct, de la start pana la final.
        Adica nu bagi buldozerul in lucru, la km - zero, sperand ca pe parcurs, pana ajungi la km 23 o sa rezolvi si problema exproprierilor.

        Dar pt unii e prea complicat.
        • -1 (3 voturi)    
          Doar pentru tine e complicat (Vineri, 5 martie 2021, 10:17)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          In occident buldozerul se baga inaintea obtinerii terminarii tuturor formalitatilor de care spui. Si e normal asa, daca stai si analizezi. Dar de ce se poate? pentru ca buldozerul intra la momentul cand ceea ce va urma din etape sunt indubitabil statuat legal. Adica prin lege de la acel moment nimeni nu mai poate schimba nimic ( cu exceptia naturii). Si la noi se incearca sa se procedeze la fel, de multe ori se reuseste, dar din cauza nerespectarii etapelor se decaleaza lucrarea. Dar... exceptii apar in toata lumea.
    • +2 (4 voturi)    
      eronat, nu proprietarii sunt problema (Vineri, 5 martie 2021, 12:52)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      ce spui tu cu nea Gheorghe care blocheaza autostrada erau probleme de acum 20 de ani. Nu mai e cazul cu legea din prezent.
      Legislatia privind exproprierile pe infrastructura (autostrazi, drumuri nationale) e destul de clara si permite ca exproprierile sa se faca destul de repede. Proprietarii nu pot bloca proiectele prin contestarea cuantumului despagubirii.
      Exproprierea se poate face si daca nu sunt cunoscuti proprietarii actuali.
      Conditiile pentru expropriere sunt: sa existe fonduri si sa fie intocmita documentatia (in principal documentatia cadastrala).
      • +1 (1 vot)    
        Zau? (Vineri, 5 martie 2021, 18:51)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Erwin

        "Proprietarii nu pot bloca proiectele prin contestarea cuantumului despagubirii."
        Esti sigur?

        Conform Constitutii in vigoare:
        "Art 44 alin.(6) Despăgubirile prevăzute în alineatele (3) şi (5) se stabilesc de comun acord cu proprietarul sau, în caz de divergenţă, prin justiţie."

        Din moment ce se ajunge in justitie, inseamna ca proprietarii au tot dreptul sa conteste cuantumul despagubirii. Altfel de ce ar mai ajunge la tribunal?
        Si toate aceste procese pot duce la intarzieri si penalizari in ansamblul proiectului.
        • 0 (2 voturi)    
          da, zau (Vineri, 5 martie 2021, 19:18)

          Erwin [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          Disputa pe cuantumul despagubirii nu afecteaza proiectul pentru ca terenul intra oricum in proprietatea statului si poate fi utilizat pentru proiect. Pot sa se judece pe cuantum cat vor ei.

          Ca sa citez din lege:
          "Expropriatul nemulțumit de cuantumul despăgubirii prevăzute la art. 19 se poate adresa instanței judecătorești competente în termenul general de prescripție, care curge de la data la care i-a fost comunicată hotărârea de stabilire a cuantumului despăgubirii, sub sancțiunea decăderii, fără a putea contesta transferul dreptului de proprietate către expropriator asupra imobilului supus exproprierii, iar exercitarea căilor de atac nu suspendă efectele hotărârii de stabilire a cuantumului despăgubirii și transferului dreptului de proprietate."
  • -1 (7 voturi)    
    zxzxzxz (Joi, 4 martie 2021, 17:17)

    solar [utilizator]

    1 ) Ti-ai pus problema exproprierilor în RO :? Crezi că e aceeași situație ca in UE ? O expropriere in UE are costuri uriașe față de RO ! ”Reglarea” AVANTAJELOR crezi că e de aceeași natură ? Bugetul RO este legat de cel UE ; căt se stipulează ACOLO , așa rămîne .
    2) Dacă statul ro nu stie , nu poate etc să -și negocieze interesele cu ce e de vină expropriatul ro ?. Fii sigur că el stie valoarea terenului lui si a comparat-o deja cu cea a expropriatului din Germania, Franțta , Italia etc ! 3 )Birocrația UE este mai mare ca în RO si intersele ei la fel . Uneori concid, alteori NU ! Podul CALAFAT- VIDIN e exemplu clasic si nu e in avantaj Bulgaria + RO , De aceea a ajuns ...MUZEU ! Spre deosebire de AUTOSTRAZILE din ARDEAL , unde intesele UE GERM + HU sunt coincidente si ENORME ! INDIFERENT DE COSTURI sau f f puțin !
  • -2 (2 voturi)    
    Pod (Vineri, 5 martie 2021, 20:59)

    atc [utilizator]

    Dupa acest articol lung cat podul, a inteles cineva cand zice Drula ca se va circula pe el? Ca de gargara cu ce nu s-a facut si trebuie facut ( fara nici un termen), e plin sit-eul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by